Δευτέρα 20 Ιουλίου 2015

Ο Πούτιν θέλει να τελειώνει με την Γερμανία.

Το ποσό των τεσσάρων τρισεκατομμυρίων ευρώ θα απαιτήσει η Ρωσία από την Γερμανία.

Σύμφωνα με την εφημερίδα izvestia, το Ρώσικο κοινοβούλιο αποφάσισε την σύσταση ομάδας εργασίας για την εκτίμηση των ζημιών που προκλήθηκαν στη Ρωσία κατά την διάρκεια του Β΄ παγκοσμίου πολέμου.


Ο Πούτιν θέλει να τελειώνει με την Γερμανία.


Τη σύσταση ομάδας εργασίας του ρωσικού κοινοβουλίου αποφάσισε η Ρωσική Βουλή για την εκτίμηση των ζημιών που προκλήθηκαν στη Ρωσία από τη Γερμανία κατά τη διάρκεια του Β” Παγκοσμίου Πολέμου.

Η πρωτοβουλία σύμφωνα με το δημοσίευμα είναι μια άμεση απάντηση στις εμπορικές κυρώσεις που επιβάλλονται στη Ρωσία από τις ΗΠΑ και την ΕΕ, για την προσάρτηση της Κριμαίας από την Ουκρανία το Μάρτιο αλλά και για τη συνεχή υποστήριξη των αυτονομιστικών μαχητών στην Ανατολική Ουκρανία.

«Στην πράξη, η Γερμανία δεν κατέβαλε τίποτα στην ΕΣΣΔ για το κύμα της καταστροφής και της βαρβαρότητας κατά τη διάρκεια του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου», δήλωσε ο Μιχαήλ Degyaterov, βουλευτής του Φιλελεύθερου Δημοκρατικού Κόμματος της Ρωσίας, ο οποίος έχει προτείνει την ομάδα εργασίας.

Ερώτημα είναι τι θα πράξει η Ελλάδα μετά την ρήξη που προκάλεσε ο Τσίπρας με την Ζωή Κωνσταντοπούλου, τον Μανώλη Γλέζο και τους υπόλοιπους συντρόφους του προκειμένου να ικανοποιήσει τα καπρίτσια του Σοιμπλε.  




Πάμε Γυάρο.


Πάμε Γυάρο.


Διαβάζοντας τα νέα μνημόνια, το βέβαιο είναι ότι αν είσαι αριστερός και ψήφισες τον ΣΥΡΙΖΑ, γίνεσαι δεξιός βρίζοντας τον Τσίπρα, ενώ αν είσαι δεξιός τότε χαίρεσαι γιατί δικαιώθηκες. Αν έχεις ένα δράμι μυαλό σιωπάς και περιμένεις την κάλπη ελπίζοντας ότι η νέα σου επιλογή δε θα σε πουλήσει.

Από το ξεκίνημα αυτής της κρίσης το δεδομένο ήταν ότι, η κρίση, δεν θα διαλύσει μόνο το ΠΑΣΟΚ, την ΝΔ και το ΣΥΡΙΖΑ, αλλά και πολλούς άλλους επίδοξους μνηστήρες της καρέκλας, με την διαφορά ότι ήρθε η ώρα που και η αριστερά θα γράψει την δική της ιστορία με τα Μακρονήσια.

Μετά την «κολοτούμπα» του Τσίπρα διάχυτη είναι η απογοήτευση του κόσμου γιατί είχαν πιστέψει στον "τρίτο δρόμο" που πρότεινε ο ΣΥΡΙΖΑ.

Οι διαφωνούντες, με το πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ, βουλευτές του Τσίπρα, προσπαθούν μάταια να πείσουν τον κόσμο ότι έτσι έπρεπε να γίνει. 

Ξεχνούν όμως ότι αυτή η επιχειρηματολογία ουδόλως διαφέρει από όσα έλεγαν οι Παπανδρέου-Σαμαράς-Βενιζέλος, επιπλέον δε, τώρα χρεώνονται και με τον εμπαιγμό του δημοψηφίσματος.

Ξεχνούν ότι δεν μπορεί να πείσεις κανέναν ότι "πάει για τρέλες στις Σεϊχέλες" τι στιγμή που, με τις επιλογές σου,  τον στέλνεις Γυάρο.

Η αντίδραση του Λαφαζάνη παρά του ότι δίνει ελπίδα, γιατί στην πραγματικότητα οι άνθρωποι αυτοί υποστηρίζουν όσα προεκλογικά έλεγαν, εντούτοις δεν φαίνεται να έχει μέλλον γιατί στο όνομα της ενότητας κανένας δεν παίρνει την πρωτοβουλία να αμφισβητήσει ευθέως τον ίδιο τον Τσίπρα και τις επιλογές του.

Η ανοχή δουλεύει προς όφελος του Τσίπρα ο οποίος θα τους οδηγήσει σε εκλογές, αποκλείοντας από τα ψηφοδέλτια όλους όσους …απλά έχουν εμμονές στο πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ.

Ούτε το καταστατικό του κόμματος ούτε αρχές η αξίες μπορεί να εμποδίσουν τον Τσίπρα να αποχωρήσει από τον ΣΥΡΙΖΑ και να κάνει ένα δικό του κόμμα κατά τα πρότυπα του ΠΑΣΟΚ του Ανδρέας Παπανδρέου. 

Ο Ντελάλης.






Ποινικές διώξεις κατά στελεχών του ΤΑΙΠΕΔ


Ποινικές διώξεις κατά στελεχών του ΤΑΙΠΕΔ



Ποινική δίωξη για βαρύτατες κακουργηματικές πράξεις ασκήθηκε από την εισαγγελέα Διαφθοράς κατά τριών μελών του Διοικητικού Συμβουλίου και άλλων στελεχών του ΤΑΙΠΕΔ για μη επωφελή αξιοποίηση 28 ακινήτων.

Η διώξεις ασκήθηκαν μετά από τη διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης από τους εισαγγελείς κατά της Διαφθοράς και με αφορμή μηνυτήρια αναφορά που είχαν υποβάλει δικηγόροι, μέλη του Δικηγορικού Συλλόγου Πειραιά, προκειμένου να διερευνηθεί αν η αξιοποίηση από το ΤΑΙΠΕΔ 28 ακινήτων του Δημοσίου μέσω πώλησης και επαναμίσθωσης ήταν επωφελής.

Η δίωξη που ασκήθηκε με βάση τα ευρήματα της προκαταρκτικής εξέτασης, σύμφωνα με τα οποία η διαδικασία που τηρήθηκε δεν ήταν επωφελής για τα συμφέροντα του Δημοσίου, αφορά:
Α. Το αδίκημα της υπεξαίρεσης με τις επιβαρυντικές περιστάσεις του νόμου 1608 περί καταχραστών του Δημοσίου, το οποίο στρέφεται κατά τριών μελών του ΔΣ του ΤΑΙΠΕΔ

Να σημειωθεί ότι με βάση τον καταστατικό νόμο του ΤΑΙΠΕΔ τα μέλη του ΔΣ για πράξεις ή παραλείψεις τους που έχουν την έγκριση του επιστημονικού συμβουλίου κι έχουν περάσει από την κρίση του Ελεγκτικού Συνεδρίου δεν έχουν καμία ποινική ή αστική ευθύνη. Έτσι δεν διώκονται για το αδίκημα της απιστίας αλλά μόνο για την υπεξαίρεση.

Β. Το αδίκημα της απιστίας στην υπηρεσία με την επιβαρυντική περίσταση του 1608 και με ζημιά που υπερβαίνει τα 580 εκατ. ευρώ, που στρέφεται κατά των μελών του συμβουλίου εμπειρογνωμόνων του ΤΑΙΠΕΔ.

Ο φάκελος της δικογραφίας αφορά τα 28 ακίνητα, πέντε κτίρια των υπουργείων Πολιτισμού, Εσωτερικών, Δικαιοσύνης, Υγείας και Παιδείας, 13 κτίρια ΔΟY και πέντε κτίρια της Αστυνομίας, που μεταβιβάστηκαν στο ΤΑΙΠΕΔ με σκοπό την πώληση και λειτουργική μίσθωση τους (sale-and-lease-back), για 20 χρόνια.

Η συναλλαγή που ελέγχθηκε από τους εισαγγελείς Διαφθοράς ολοκληρώθηκε το Μάιο του 2014, με ομόφωνη εισήγηση του συμβουλίου εμπειρογνωμόνων και απόφαση του ΔΣ του ΤΑΙΠΕΔ, και αφορά δυο συμβάσεις πώλησης και 28 συμβάσεις επαναμίσθωσης για 20 χρόνια με αντισυμβαλλόμενα μέλη το ελληνικό Δημόσιο και δυο αναδόχους (Eurobank Properties, ΕΘΝΙΚΗ Πανγαία). Το συνολικό τίμημα ανήλθε σε 261 εκατομμύρια ευρώ, ενώ το δημόσιο ανέλαβε την υποχρέωση να καταβάλλει ετησίως μισθώματα που για το πρώτο έτος ανέρχονταν σε 25,5 εκατομμύρια ευρώ.

Στο περίπου 200 σελίδων εισαγγελικό πόρισμα αναφέρεται ότι τα μέλη του συμβουλίου εμπειρογνωμόνων παρότι μπορούσαν, λόγω των γνώσεων και των ικανοτήτων τους, να εισηγηθούν τροποποίηση των όρων της συναλλαγής ώστε η αξιοποίηση της περιουσίας να καταστεί συμφέρουσα για το Δημόσιο, δεν το έπραξαν και ομόφωνα γνωμοδότησαν προς το ΔΣ ότι η διαδικασία που τηρήθηκε ήταν επωφελής. Οι εισαγγελείς εκτιμούν πως η επίμαχη διαδικασία αποδείχτηκε ασύμφορη και απειλούσε ζημιά του ελληνικού δημοσίου ανερχόμενη σε τουλάχιστον 580 εκατομμύρια ευρώ.

Οι δύο εισαγγελείς που ερεύνησαν την υπόθεση αναφέρονται επίσης, σε «επαχθείς μισθωτικούς όρους» που επάγονται ζημία για το ελληνικό Δημόσιο, η οποία δεν μπορεί να προσδιοριστεί εκ των προτέρων. Επισημαίνουν, μάλιστα, συγκεκριμένες περιπτώσεις ακινήτων και μισθωμάτων που κατέβαλε το Δημόσιο, όπως συνολικό ποσό των 6,6 εκατομμυρίων ευρώ που αντιστοιχεί σε μίσθωμα που πλήρωσε το Δημόσιο μέχρι τον Ιούνιο του 2015 για τη μίσθωση κενών ή εν μέρει κενών κτιρίων για το κτίριο του Κεράνη και το κτίριο του υπουργείου Υγείας (πρώην Ολυμπιακό κέντρο γραπτού Τύπου). Επισημαίνουν, επίσης, ότι σημειώθηκε σε κάποιες περιπτώσεις υποτίμηση της «εύλογης αξίας των ακινήτων» με αποτέλεσμα τη μείωση του τιμήματος που εισέπραξε το Δημόσιο. Χαρακτηριστικά, στο πόρισμα γίνεται λόγος στις περιπτώσεις του υπουργείου Δικαιοσύνης και του Γενικού Χημείου του Κράτους, στις οποίες οι εισαγγελείς θεωρούν ότι δεν εκτιμήθηκε η αξία της γης, καθώς απέμενε συντελεστής δόμησης. Κρίνουν, ακόμη, ότι δεν εκτιμήθηκε η μελλοντική υπεραξία των ακινήτων λόγω μεταβολής των χρήσεων γης, όπως στην περίπτωση του υπουργείου Παιδείας.

Η δίωξη στα μέλη του ΔΣ του ΤΑΙΠΕΔ αφορά την μη απόδοση τόκων, που ξεπερνούν τις 100 χιλιάδες ευρώ μετά την είσπραξη του τιμήματος και εντός δέκα ημερών. Οι κατηγορούμενοι, σύμφωνα με τη δικογραφία, όφειλαν αμέσως μετά το τέλος της διαδικασίας και την είσπραξη του τιμήματος και το αργότερο μέσα σε δέκα μέρες να πιστώσουν το ποσό στον ειδικό λογαριασμό του δΔημοσίου μαζί με τους αναλογούντες τόκους τους οποίους δεν απέδωσαν.

Η υπόθεση ανατέθηκε στον ανακριτή διαφθοράς Κωνσταντίνο Σαργιώτη.

Σημειώνεται ότι η Εισαγγελία Διαφθοράς έχει ερευνήσει και την υπόθεση μη αποδοθέντων τόκων για τη σύμβαση που αφορά το GOLDEN HALL, που φτάνουν τα 361.000 ευρώ. Για την υπόθεση διώκονται μέλη του ΔΣ του ΤΑΙΠΕΔ για υπεξαίρεση, ωστόσο έχει διαχωριστεί η δικογραφία, καθώς η έρευνα συνεχίζεται προκειμένου να ελεγχθεί αν προκύπτουν ενδείξεις για την τέλεση και του αδικήματος της απιστίας σε βάρος του Δημοσίου.







 ΑΠΕ

ΑΝΟΙΚΤΕΣ ΟΙ ΤΡΑΠΕΖΕΣ - ΤΙ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ.


ΑΝΟΙΚΤΕΣ ΟΙ ΤΡΑΠΕΖΕΣ - ΤΙ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ.



Η επίσημη ανακοίνωση της ΕΕΤ έχει ως εξής:
1. Τι αλλάζει με την νέα Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου;
Από τη Δευτέρα, 20 Ιουλίου 2015, καταργείται η τραπεζική αργία και όλα τα καταστήματα των τραπεζών είναι ανοιχτά για το συναλλακτικό κοινό. Επιπλέον, με τη νέα Πράξη όλες οι τραπεζικές εργασίες επιτρέπονται με εξαίρεση εκείνες οι οποίες ρητά απαγορεύονται σύμφωνα με την εν λόγω Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου.
2. Τι ισχύει με τις αναλήψεις μετρητών;

Η ανάληψη μετρητών από τους συναλλασσόμενους από τραπεζικό κατάστημα ή ΑΤΜ δεν μπορεί να υπερβαίνει ημερησίως το ποσό των 60 ευρώ ανά καταθέτη, ανά τράπεζα. Ωστόσο, παρέχεται η δυνατότητα μεταφοράς του ημερήσιου ορίου των 60 ευρώ σε επόμενη ημέρα και πάντως το αργότερο στο τέλος της εβδομάδας. Δηλαδή, κάθε εβδομάδα ο δικαιούχος μπορεί να κάνει ανάληψη έως του ποσού των τετρακοσίων είκοσι (420) ευρώ κατ” ανώτατο όριο, με εξαίρεση την πρώτη εβδομάδα κατά την οποία -για πρακτικούς και μόνο λόγους- μπορεί να γίνει αθροιστική ανάληψη μετρητών μέχρι του ποσού των 300 ευρώ την Παρασκευή, 24.7.2015.


3. Επιτρέπεται η ανάληψη μετρητών σε ξένο νόμισμα από τραπεζικό κατάστημα;

ΝΑΙ, μέχρι του ημερήσιου ορίου του ισόποσου (με βάση την ισχύουσα ημερήσια συναλλαγματική ισοτιμία) των 60 ευρώ στο ξένο νόμισμα. Και στην περίπτωση αυτή ισχύει η δυνατότητα μεταφοράς του ημερήσιου ορίου σε επόμενη ημέρα και πάντως το αργότερα στο τέλος της εβδομάδας.


4. Επιτρέπεται η κατάθεση επιταγής;

ΝΑΙ, επιτρέπεται η κατάθεση τραπεζικών και ιδιωτικών επιταγών αποκλειστικά και μόνο σε πίστωση τραπεζικού λογαριασμού. Πληρωμή επιταγών με μετρητά δεν επιτρέπεται.


5. Μπορώ να έχω πρόσβαση στη θυρίδα μου;

ΝΑΙ, μπορείτε να έχετε πρόσβαση, είτε με την τήρηση της συνήθους διαδικασίας, δηλαδή με σειρά χρονικής προτεραιότητας, είτε κατόπιν συνεννόησης με την τράπεζα με την οποία συναλλάσσεστε. Προς το σκοπό αυτό, έχουν ήδη δημοσιευτεί σχετικές ανακοινώσεις των τραπεζών μελών της ΕΕΤ.

6. Μπορώ να χρησιμοποιήσω τη χρεωστική μου κάρτα για αναλήψεις μετρητών στο εξωτερικό;

ΝΑΙ, σύμφωνα με το ημερήσιο ή/και εβδομαδιαίο μέγιστο όριο ανάληψης ποσού που ισχύει και εντός Ελλάδος.


7. Μπορώ να χρησιμοποιήσω την πιστωτική ή προπληρωμένη μου κάρτα για αναλήψεις μετρητών στην Ελλάδα και στο εξωτερικό;

ΟΧΙ, η συγκεκριμένη συναλλαγή δεν επιτρέπεται.


8. Μπορώ να χρησιμοποιήσω την πιστωτική, χρεωστική ή/και προπληρωμένη μου κάρτα για να κάνω αγορές στην Ελλάδα;

ΝΑΙ. Οι πιστωτικές, χρεωστικές και προπληρωμένες κάρτες μπορούν να χρησιμοποιούνται κανονικά για αγορές αγαθών και υπηρεσιών εντός Ελλάδος, μέχρι το όριο που προβλέπει η σύμβασή σας με την τράπεζα.

9. Μπορώ να χρησιμοποιήσω την πιστωτική ή χρεωστική μου κάρτα για να κάνω αγορές στο εξωτερικό;


ΝΑΙ, εφόσον βρίσκεστε στο εξωτερικό και η συναλλαγή σας γίνεται με χρήση της κάρτας, μπορείτε να χρησιμοποιείτε τις κάρτες σας για αγορές αγαθών και υπηρεσιών στο εξωτερικό:

μέχρι το όριο που προβλέπει η σύμβασή σας με την τράπεζα, και

εντός του ημερήσιου ορίου ποσού το οποίο εγκρίνεται για κάθε τράπεζα ξεχωριστά από την Επιτροπή Εγκρίσεως Τραπεζικών Συναλλαγών.


10. Μπορώ να χρησιμοποιήσω την πιστωτική, χρεωστική ή/και προπληρωμένη μου κάρτα για να κάνω αγορές στο internet;

ΝΑΙ, εφόσον τα ηλεκτρονικά καταστήματα τηρούν λογαριασμό σε τράπεζα που λειτουργεί στην Ελλάδα.

Αντίθετα, δεν επιτρέπεται η χρήση καρτών εάν τα ηλεκτρονικά καταστήματα τηρούν λογαριασμό σε τράπεζα του εξωτερικού.


11. Αν χάσω ή μου κλέψουν την κάρτα μου ή για οποιονδήποτε άλλο λόγο δεν μπορώ να κάνω συναλλαγή με την κάρτα μου τι μπορώ να κάνω;

Θα πρέπει να δηλώσετε την απώλεια της κάρτας σας στην τράπεζα η οποία την έχει εκδώσει. Για τη διαδικασία έκδοσης της νέας σας κάρτας θα ενημερωθείτε από την αρμόδια υπηρεσία της τράπεζας.

12. Μπορώ να ανοίξω νέο λογαριασμό;


ΟΧΙ, εκτός αν το άνοιγμα του νέου λογαριασμού αφορά αποκλειστικά και μόνο τις ακόλουθες συναλλαγές, η αναγκαιότητα των οποίων πρέπει να τεκμηριώνεται εγγράφως και με την προϋπόθεση ότι δεν υφίσταται άλλος διαθέσιμος λογαριασμός μέσω του οποίου αυτές μπορούν να διενεργηθούν:
πληρωμή μισθοδοσίας προσωπικού,
πληρωμή υποχρεώσεων του καταθέτη προς την ίδια τράπεζα, που προκύπτουν από συμβάσεις που είχαν καταρτισθεί προ της 28ης Ιουνίου 2015,
καταβολή νέων συντάξεων και νέων προνοιακών επιδομάτων,
εκκαθάριση συναλλαγών καρτών από νέες συμβάσεις αποδοχής (acquiring),
εξυπηρέτηση νεοϊδρυθέντων, μετά την 1η Μαΐου 2015, νομικών προσώπων,
εξυπηρέτηση νεοφυών εταιρειών (startups) που συμμετέχουν σε προγράμματα στήριξης της νέας επιχειρηματικότητας,
κατάθεση μετρητών ως εξασφάλιση (cash collateral) εγγυητικής επιστολής, ενέγγυας πίστωσης ή δανείου στην ίδια τράπεζα,
άνοιγμα λογαριασμού υπέρ τρίτου με σκοπό είτε τη συμμόρφωση προς επιταγή για εκτέλεση χρηματικής απαίτησης, βάσει διαταγής πληρωμής, δικαστικής απόφασης ή άλλου εκτελεστού τίτλου είτε την εξόφληση απαίτησης, για την οποία έχει επιβληθεί κατάσχεση εις χείρας τρίτου, υπέρ του δικαιούχου της απαίτησης, εκτός εάν αυτός έχει δηλώσει καταθετικό λογαριασμό με οποιαδήποτε διαδικαστική πράξη,
πίστωση ποσών από την αλλοδαπή σε ευρώ ή ξένο νόμισμα, ύψους τουλάχιστον δέκα χιλιάδων (10.000) ευρώ ή του ισόποσου σε ξένο νόμισμα,
αποδοχή προθεσμιακής κατάθεσης μόνον στην περίπτωση που οι δικαιούχοι της ταυτίζονται με τους δικαιούχους του υφιστάμενου τροφοδότη λογαριασμού της, καταθετικού ή όψεως,

κάθε άλλη περίπτωση, κατόπιν έγκρισης από την Επιτροπή Έγκρισης Τραπεζικών Συναλλαγών.

13. Μπορώ να προσθέσω συνδικαιούχο σε υφιστάμενο καταθετικό λογαριασμό μου;

ΟΧΙ, η συγκεκριμένη τραπεζική εργασία δεν επιτρέπεται.

14. Μπορώ να εξοφλήσω πρόωρα το δάνειό μου;

Πρόωρη, μερική ή ολική εξόφληση του δανείου σας επιτρέπεται μόνο με κατάθεση μετρητών ή με μεταφορά κεφαλαίων (έμβασμα) από το εξωτερικό.

15. Μπορώ να ζητήσω την πρόωρη λήξη της προθεσμιακής μου κατάθεσης;

ΟΧΙ, εκτός αν η πρόωρη λήξη αφορά αποκλειστικά και μόνο την ισόποση εξόφληση:

οφειλών προς το Δημόσιο και τους ασφαλιστικούς φορείς,
τρέχουσας δόσης και ληξιπρόθεσμων οφειλών δανείου στην ίδια τράπεζα,
πληρωμής μισθοδοσίας στην ίδια τράπεζα,
πληρωμής νοσηλίων και διδάκτρων στην Ελλάδα και στο εξωτερικό,
πληρωμής προμηθευτών που τηρούν λογαριασμό στην ίδια τράπεζα, έναντι τιμολογίων ή ισοδύναμων παραστατικών, υπό την προϋπόθεση ότι δεν υφίστανται επαρκή διαθέσιμα σε καταθετικό λογαριασμό ή όψεως.
16. Είμαι επιχείρηση που επιθυμεί να αρχίσει να δέχεται συναλλαγές με πιστωτικές, χρεωστικές και προπληρωμένες κάρτες. Μπορώ να το κάνω;
ΝΑΙ, εφόσον καταρτίσετε σύμβαση με τράπεζα, ίδρυμα πληρωμών ή/και ίδρυμα ηλεκτρονικού χρήματος που λειτουργεί στην Ελλάδα. Σε αυτήν την περίπτωση, επιτρέπεται το άνοιγμα νέου λογαριασμού για την εκκαθάριση συναλλαγών καρτών με βάση την νέα αυτή σύμβαση.
Αντίθετα, δεν επιτρέπεται η κατάρτιση συμβάσεων αποδοχής συναλλαγών με κάρτες πληρωμών, εφόσον η εκκαθάρισή τους πραγματοποιείται με πίστωση λογαριασμού του εμπόρου, ο οποίος τηρείται σε τράπεζα, ίδρυμα πληρωμών ή/και ίδρυμα ηλεκτρονικού χρήματος εκτός Ελλάδος.
17. Είμαι επιχείρηση που δέχεται συναλλαγές με πιστωτικές, χρεωστικές και προπληρωμένες κάρτες. Πότε θα πιστώνεται ο λογαριασμός μου;
Η εκκαθάριση των συναλλαγών με κάρτες πληρωμών, ελληνικών και ξένων, θα γίνεται με πίστωση του λογαριασμού της επιχείρησης σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στη σχετική σύμβασή σας.
18. Μπορώ ως επιχείρηση να αρνηθώ συναλλαγές με κάρτες;
ΟΧΙ, διότι στην Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου προβλέπεται ότι όποιος αρνείται την πληρωμή με πιστωτικές, χρεωστικές και προπληρωμένες κάρτες τιμωρείται, κατά τις διατάξεις:
των άρθρων 288 παρ. 1 και 452 του Ποινικού Κώδικα,


του άρθρου 13α του ν. 2251/1994 (Α΄ 191),


του άρθρου 18 α ν. 146/1914 (Α΄ 21), και


του άρθρου 19 ν. 4177/2013 (Α΄ 173), όπως ισχύουν.

19. Οι πιστωτικές και χρεωστικές κάρτες αλλοδαπών τραπεζών χρησιμοποιούνται κανονικά;


Πιστωτικές και χρεωστικές κάρτες αλλοδαπών τραπεζών εφόσον έχουν εκδοθεί στο εξωτερικό χρησιμοποιούνται τόσο για αγορές αγαθών και υπηρεσιών όσο και για αναλήψεις μετρητών χωρίς περιορισμούς, εντός των ορίων της σύμβασής σας με την εκδότρια τράπεζα.
20. Μπορούν να γίνονται μεταφορές κεφαλαίων από το εξωτερικό;

ΝΑΙ. Η μεταφορά κεφαλαίων από λογαριασμούς που τηρούνται σε αλλοδαπή τράπεζα σε λογαριασμό που τηρείται σε τράπεζα που λειτουργεί στην Ελλάδα επιτρέπονται.


21. Οι μεταφορές κεφαλαίων στο εξωτερικό επιτρέπονται;

ΟΧΙ, εκτός αν εντάσσονται στις εξαιρέσεις που επεξεργάζεται σε καθημερινή βάση η Επιτροπή Έγκρισης Τραπεζικών Συναλλαγών και για τις οποίες χορηγεί ειδική άδεια.
Για όσες περιπτώσεις επιτρέπεται ένα έμβασμα ή μια μεταφορά κεφαλαίων στο εξωτερικό αρμόδια να αποφασίζει είναι η Επιτροπή Έγκρισης Τραπεζικών Συναλλαγών. Τα αιτήματα των συναλλασσόμενων μπορούν να υποβάλλονται στην τράπεζα συνεργασίας τους. Στη συνέχεια, η τράπεζα θα αποστέλλει αίτημα στην Επιτροπή Έγκρισης Τραπεζικών Συναλλαγών η οποία και θα εγκρίνει, το σύνολο ή μέρος του αιτούμενου ποσού εφόσον οι συναλλαγές αυτές κρίνονται αναγκαίες και δικαιολογούνται επαρκώς.


22. Πώς γίνεται η πληρωμή νοσηλίων και ιατρικών εξόδων;
Η πληρωμή νοσηλίων και ιατρικών εξόδων γίνεται χωρίς τον περιορισμό έγκρισης από την Επιτροπή Έγκρισης Τραπεζικών Συναλλαγών υπό τις ακόλουθες προϋποθέσεις:

προσκόμιση των απαραίτητων δικαιολογητικών στην τράπεζα μέσω της οποίας διενεργείται η συναλλαγή, και

μεταφορά του σχετικού χρηματικού ποσού κάλυψης νοσηλίων και ιατρικών εξόδων με πίστωση σε τραπεζικό λογαριασμό του νοσηλευτικού ιδρύματος και όχι σε λογαριασμό του ίδιου του δικαιούχου.

Ειδικότερα, στην περίπτωση των νοσηλίων στο εξωτερικό επιτρέπεται και η καταβολή μέγιστου εφάπαξ ποσού δύο χιλιάδων (2.000) ευρώ σε μετρητά ή το ισόποσό του σε ξένο νόμισμα για ένα συνοδό.

23. Πώς γίνεται η πληρωμή διδάκτρων σε εκπαιδευτικό ίδρυμα του εξωτερικού;
Η πληρωμή διδάκτρων γίνεται χωρίς τον περιορισμό έγκρισης από την Επιτροπή Έγκρισης Τραπεζικών Συναλλαγών υπό τις ακόλουθες προϋποθέσεις:

προσκόμιση των απαραίτητων δικαιολογητικών στην τράπεζα μέσω της οποίας διενεργείται η συναλλαγή, και

μεταφορά του σχετικού χρηματικού ποσού με πίστωση σε τραπεζικό λογαριασμό του εκπαιδευτικού ιδρύματος και όχι σε λογαριασμό του ίδιου του δικαιούχου.

Επίσης, επιτρέπεται η μεταφορά μέγιστου ποσού πέντε χιλιάδων (5.000) ευρώ ή του ισόποσού του σε ξένο νόμισμα, ανά ημερολογιακό τρίμηνο, συνολικά, για έξοδα διαμονής και διαβίωσης φοιτητών που σπουδάζουν στο εξωτερικό ή συμμετέχουν σε προγράμματα ανταλλαγής φοιτητών. Η πληρωμή συντελείται, υποχρεωτικά, σε λογαριασμό, που τηρείται στο εξωτερικό, με δικαιούχο το φοιτητή.
24. Ποσά που πιστώνονται στον τραπεζικό μου λογαριασμό από το εξωτερικό μπορούν να μεταφερθούν εκ νέου στο εξωτερικό;
ΝΑΙ, στο σύνολό τους. Ωστόσο, δεν επιτρέπεται η ανάληψη με μετρητά του συνόλου του μεταφερόμενου από το εξωτερικό χρηματικού ποσού. Η ανάληψη μπορεί να γίνεται εντός του ημερήσιου ή/και του εβδομαδιαίου ορίου.
Η σχετική τεκμηρίωση της συναλλαγής εισροής κεφαλαίων από το εξωτερικό και της εκ νέου εκροής αυτών στο εξωτερικό, θα είναι ευθύνη της τράπεζας και πρέπει να είναι πλήρης. Οι τράπεζες θα ανακοινώσουν τον τρόπο και το χρόνο υλοποίησης της εφαρμογής της εν λόγω δυνατότητας.
25. Επιτρέπεται η μεταφορά μετρητών εκτός Ελλάδος;

Η μεταφορά μετρητών στο εξωτερικό απαγορεύεται. Με πράξη του Διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος μπορεί να ρυθμίζονται ειδικότερα θέματα εφαρμογής της παραπάνω απαγόρευσης, να προβλέπονται διαφοροποιήσεις για χώρες της ζώνης SCHENGEN και για χώρες εκτός της Ευρωπαϊκής Ένωσης και να θεσπίζονται ειδικές εξαιρέσεις για κατηγορίες προσώπων.

26. Επιτρέπεται η καταβολή χρηματικής απαίτησης κατασχεθείσας εις χείρας τράπεζας σε μετρητά;

ΟΧΙ, σε περίπτωση κατάσχεσης χρηματικής απαίτησης εις χείρας τράπεζας, της Τράπεζας της Ελλάδος ή του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων ως τρίτου, το ποσό είτε καταβάλλεται με έκδοση επιταγής είτε πιστώνεται υποχρεωτικά σε τραπεζικό λογαριασμό του κατάσχοντας που τηρείται στην ίδιο ή σε άλλη τράπεζα.


27. Τι γίνεται με τις συναλλαγές πληρωμών για εμπορικούς σκοπούς στο εξωτερικό (πληρωμή εισαγωγών);
Για τις περιπτώσεις στις οποίες ένα έμβασμα ή μια μεταφορά κεφαλαίων στο εξωτερικό επιτρέπεται, αρμόδια να αποφασίζει είναι η Επιτροπή Έγκρισης Τραπεζικών Συναλλαγών.
Τα αιτήματα που αφορούν τέτοιες περιπτώσεις θα πρέπει να υποβάλλονται από τους ενδιαφερόμενους στα σημεία εξυπηρέτησης της πελατείας των τραπεζών, σύμφωνα με τις σχετικές οδηγίες που θα τους παρέχονται. Στη συνέχεια, η τράπεζα θα αποστέλλει αίτημα στην Επιτροπή Έγκρισης Τραπεζικών Συναλλαγών η οποία και θα εγκρίνει, το σύνολο ή μέρος του αιτούμενου ποσού εφόσον αυτές οι συναλλαγές κρίνονται αναγκαίες για τη διαφύλαξη ενός δημόσιου ή κοινωνικού συμφέροντος.

28. Επιτρέπεται η πληρωμή βάσει εγγυητικών επιστολών;


ΝΑΙ, εφόσον το χρηματικό ποσό της πληρωμής κατατίθεται σε τραπεζικό λογαριασμό.
29. Επιτρέπεται η χορήγηση νέων χρηματοδοτήσεων;

ΝΑΙ, εφόσον πληρούνται οι προϋποθέσεις που τίθενται από την κείμενη νομοθεσία και την επιχειρηματική πολιτική της τράπεζας.


30. Επιτρέπεται η αποπληρωμή / εξόφληση ανοιχτών δανείων & ορίων;
ΝΑΙ, επιτρέπεται σύμφωνα με τους όρους και προϋποθέσεις της σχετικής σύμβασής σας με την τράπεζά σας.
31. Ανάληψη μετρητών από πρεσβείες επιτρέπονται;
Επιτρέπεται η χωρίς περιορισμό ποσού ανάληψη μετρητών από έναν, ανά δικαιούχο, τραπεζικό λογαριασμό στις πρεσβείες και στα μέλη των διπλωματικών αποστολών στην Ελλάδα με την επίδειξη σχετικής έγγραφης βεβαίωσης από την οικεία πρεσβεία ή του διπλωματικού διαβατηρίου.

32. Πληρωμές μισθοδοσίας στο εξωτερικό για εργαζόμενους επιτρέπονται;

ΟΧΙ, με την εξαίρεση εργαζόμενων σε διπλωματικές αποστολές, μόνιμες αντιπροσωπείες ή άλλες υπηρεσίες του Ελληνικού Δημοσίου, με μεταφορά πίστωσης του ισόποσου της μισθοδοσίας, σε λογαριασμό που τηρείται σε τράπεζα που λειτουργεί εκτός Ελλάδος. Επίσης, οι εργαζόμενοι σε διπλωματικές αποστολές, μόνιμες αντιπροσωπείες ή άλλες υπηρεσίες του Ελληνικού Δημοσίου στο εξωτερικό, οι οποίοι τηρούν λογαριασμούς μισθοδοσίας σε τράπεζα που εδρεύει και λειτουργεί στην Ελλάδα, επιτρέπεται να μεταφέρουν το ισόποσο της μισθοδοσίας τους σε λογαριασμό τους στο εξωτερικό, αποδεικνύοντας εγγράφως την ιδιότητά τους.