Πέμπτη 3 Δεκεμβρίου 2015

Εννιά συγκλονιστικές εικόνες Ελλήνων φωτορεπόρτερ στις καλύτερες του Reuters για το 2015

Εννιά συγκλονιστικές εικόνες Ελλήνων φωτορεπόρτερ στις καλύτερες του Reuters για το 2015 Γιάννης Μπεχράκης, Φώτης Πλέγκας και Γιώργος Μουτάφης μεταξύ των κορυφαίων φωτογράφων της χρονιάς που τελειώνει.
Τρεις Έλληνες φωτογράφοι και εννέα συγκλονιστικές φωτογραφίες τους είναι στη λίστα με τα 94 κορυφαία στιγμιότυπα της χρονιάς του διεθνούς πρακτορείου Reuters. Οι φωτογραφίες τους έχουν κάνει το γύρο του κόσμου και δημοσιεύτηκαν στα μεγαλύτερα μέσα του πλανήτη, καταγράφοντας κυρίως την τεράστια ανθρωπιστική κρίση των προσφύγων, αλλά και μια στιγμή της οικονομικής κρίσης από το περασμένο καλοκαίρι.

Ειδομένη - 10/9/2015/ Γιάννης Μπεχράκης/ Reuters 

Δελφίνια και άνθρωποι με προορισμό την Λέσβο 21/10/2015/ Γιάννης Μπεχράκης/ Reuters
Μια στιγμή μια ζωή. 30/10/2015/ Γιώργος Μουτάφης/ Reuters






"Πηγή:lifo.gr"

Hugo Dixon: «Μετά την κωλοτούμπα, βλέπουμε έναν διαφορετικό Τσίπρα»



Hugo Dixon: «Μετά την κωλοτούμπα, βλέπουμε έναν διαφορετικό Τσίπρα»

Ο γνωστός αρθρογράφος των New York Times και του Reuters, Hugo Dixon, μιλά στο iTIMES και τον δημοσιογράφο Γιώργο Φωκιανό, σχολιάζοντας με τον γνωστό, καυστικό, του τρόπο την ελληνική επικαιρότητα αλλά και το Brexit.
Χωρίς να μασάει τα λόγια του ο Βρετανός-Φιλέλληνας δημοσιογράφος ασκεί σκληρή κριτική στην ελληνική κυβέρνηση, αλλά και στην αντιπολίτευση, η οποία, όπως τονίζει, έχει μεγάλο μέρος της ευθύνης για την κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει η χώρα.
Ταυτόχρονα, μιλά για την πιθανότητα εφαρμογής του νέου προγράμματος και την προοπτική της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, αναφέροντας και τους «σκοπέλους» που αυτή καλείται να αποφύγει.
Τέλος, μας λύνει όλες τις απορίες περί Brexit, ένα ζήτημα το οποίο βγαίνει σιγά σιγά στο προσκήνιο και το οποίο αναμένεται να απασχολήσει ολόκληρη την Ευρώπη.

Μέρος 1ο.

Μέρος 2ο.

"Πηγή:itimes.gr"

Βρετανία: Ξεκίνησαν βομβαρδισμούς στη Συρία από την Κύπρο απογειώνονται τα αεροσκάφη.

Βρετανία: Ξεκίνησαν βομβαρδισμούς στη Συρία από την Κύπρο

Μετά από 10 ώρες έντονης συζήτησης, με 397 ψήφους υπέρ και 223 εναντίον, το βρετανικό κοινοβούλιο έδωσε το πράσινο φως για την έναρξη αεροπορικών επιδρομών της Βρετανίας κατά του Ισλαμικού Κράτους και στη Συρία εκτός από το Ιράκ.


Λίγες ώρες αργότερα, όπως ανέφερε πηγή της βρετανική κυβέρνησης, βρετανικά βομβαρδιστικά Tornado πραγματοποίησαν τις πρώτες αεροπορικές επιδρομές στη Συρία λέγοντας χαρακτηριστικά «Πραγματοποιήθηκε ένα πλήγμα στη Συρία».
Τα Tornado έχουν επιστρέψει στη βάση τους, πρόσθεσε η ίδια πηγή η οποία ζήτησε να μην κατονομαστεί, ενώ προς το παρόν δεν υπάρχουν περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με τα πλήγματα αυτά.


 Στη «μάχη» και το Ακρωτήρι
Σύμφωνα με την Daily Mail, τα βρετανικά μαχητικά αεροσκάφη που εκτέλεσαν τον πρώτο βομβαρδισμό στη Συρία ήταν τέσσερα.
Τα πρώτα δύο απογειώθηκαν από το Ακρωτήρι της Κύπρου μόλις 57 λεπτά μετά την ολοκλήρωση της ψηφοφορίας στο βρετανικό κοινοβούλιο, και έφεραν το καθένα τρεις πυραύλους Paveway και τρεις πυραύλους Brimstone.
Όπως ανέφερε το βρετανικό υπουργείο Άμυνας, ακόμα δύο μαχητικά Tornado απογειώθηκαν λίγη ώρα αργότερα από την ίδια βάση.

"Πηγή: CyprusTimes"


Ο γύρος της Νέας Υόρκης σε… 3,5 λεπτά! (VIDEO)



Η Νέα Υόρκη, είναι αναμφίβολα μια ζωντανή και συναρπαστική πόλη. Σε κάθε στροφή του δρόμου, σε κάθε γωνιά της αντικρίζεις πράγματα που έχουν εξαφανιστεί από την υπόλοιπη Αμερική. Κατά τη διάρκεια της ημέρας οι άνθρωποι δίνουν παλμό στους δρόμους, τις σήραγγες, τα κτίρια και τα πάρκα. Τη νύχτα, η τεράστια έκταση της φωτίζεται και λαμπυρίζει όπως  λίγες άλλες πόλεις στον κόσμο.

Ο Σάμιουελ Όρ είναι ένας πρωτοπόρος σκηνοθέτης που είναι ικανοποιημένος όταν καταφέρνει να συνοψίσει ένα χρόνο γυρισμάτων σε λίγα λεπτά, δίνοντας ζωή σε εξαιρετικά timelapse. Το τελευταίο έργο του διαρκεί μόλις 3,5 λεπτά: Είναι μια ημέρα της Νέας Υόρκης, με την κίνηση, τα φώτα και τους ουρανοξύστες της…Το όνειρό του είναι να συνθέσει ένα timelapse διάρκειας περίπου 20 λεπτών που θα αφηγείται ένα χρόνο ζωής στη Νέα Υόρκη.
Και για να το πραγματοποιήσει έχει φτιάξει μια πλατφόρμα στο ίντερνετ όπου οι “φίλοι” του μπορούν να τον ενισχύσουν οικονομικά, καθώς η ολοκλήρωση του έργου του απαιτεί να συγκεντρωθεί το ποσό των 21.000 δολαρίων.
Δείτε το εκπληκτικό βίντεο που δημιούργησε και περάστε μια ολόκληρη μέρα στην Νέα Υόρκη μόνο σε 3,5 λέπτα!!!




"Πηγή:itimes.gr"

Στόχος επετεύχθη: Θα περάσει ένας αιώνας για να εμφανισθεί εκ νέου αριστερός πρωθυπουργός στην Ελλάδα μετά την καταστροφή που θα προκαλέσει ο Αλέξης Τσίπρας στον ελληνικός λαό!...



-Για ένα πράγμα μπορώ να σας διαβεβαιώσω: Θα περάσει ένας αιώνας για να εμφανισθεί εκ νέου αριστερός πρωθυπουργός στην Ελλάδα μετά την καταστροφή που θα προκαλέσει ο Αλέξης Τσίπρας στον ελληνικός λαό!...
Η παραπάνω "γνωμάτευση"-σοκ για την τύχη της Αριστεράς στην Ελλάδα ανήκει στον γνωστό μας Βόλφαγκ Σόιμπλε.
Ο Γερμανός στα πλαίσια μιας ετήσιας άτυπης συνάντησης που διοργανώνει το γερμανικό υπ. Οικονομικών με γερμανούς δημοσιογράφους ήταν αποκαλυπτικός για το πως βλέπει τα μέτρα που παίρνει η κυβέρνηση Τσίπρα αλλά και για τις προηγούμενες κυβερνήσεις μας.
-Ο Σαμαράς είναι χολωμένος μαζί μας γιατί πιστεύει ότι εμείς τον ρίξαμε...Αστειότητες. Ο ίδιος έπεσε γιατί δεν τόλμησε να προχωρήσει στις μεταρρυθμίσεις που έχει ανάγκη η Ελλάδα. Η εξακολουθεί να παραμένει ένα πελατειακό κράτος με προβληματική δικαιοσύνη και τους ντόπιους ολιγάρχες να ασκούν την εξουσία. Ο Τσίπρας το μόνο που θέλει από την Ευρώπη είναι λεφτά και μάλιστα χωρίς να προχωρά στην απαραίτητες μεταρρυθμίσεις, είναι και ο ίδιος ένας φανατικός κρατιστής. Μόνο που πλέον από την μεριά της Ευρώπης δεν υπάρχουν άλλα χρήματα για τον κο Τσίπρα. Θα έλεγα ότι δεν υπάρχει ούτε καν διάθεση να τον ακούσουν. Και εννοώ τις πιο μικρές χώρες που συμμετέχουν στην ευρωζώνη. Εκείνες είναι οι πιο σκληρές απέναντι στην Ελλάδα, όχι η Γερμανία. Με την πολιτική του θα προκαλέσει τέτοιου μεγέθους καταστροφή στην Ελλάδα η οποία δεν θα έχει προηγούμενο στο τελευταίο μισό του αιώνα. Οδηγεί τους έλληνες στην εξαθλίωση, αρνούμενος να κάνει τις μεταρρυθμίσεις που πρέπει για να μην πειράξει τους ψηφοφόρους του και κυρίως τους δημοσίους υπαλλήλους. Η προβληματική Δικαιοσύνη και το πελατειακό κράτος είναι από τις κύριες αιτίες για τα δεινά του ελληνικού λαού...
Ο Σόιμπλε μίλησε ακόμη και για το προσφυγικό-ήταν κι εδώ ιδιαίτερα επικριτικός με τη χώρα μας
-Δεν είναι τυχαίο ότι οι περισσότεροι τρομοκράτες, όπως οι Ισλαμιστές που πραγματοποίησαν τα δολοφονικά χτυπήματα στο Παρίσι, είχαν ελληνικά διαβατήρια. Παντού στον κόσμο συλλαμβάνουν τρομοκράτες με ελληνικά διαβατήρια...Οι ελληνικές αρχές δεν μπορούν να διαφυλάξουν τα σύνορα της Ευρώπης όσες ενισχύσεις κι αν τους δώσουμε...Μάλιστα είναι προφανές ότι συνεργάζονται έλληνες και τούρκοι διακινητές...

 "Πηγή:kourdistoportocali.com"

…γλυκιά μου Έλλη,



…γλυκιά μου Έλλη, μου είπες πολλά και μπορώ να ξέρω τον πόνο που έχεις, την αγανάκτηση, την πίκρα για τους ανθρώπους, που χάνονται ένθεν και ένθεν…
Όμως έχουμε πόλεμο, η Ελλάδα είναι σε πόλεμο, σε μια μορφή, ακόμα γι' αυτήν, περιμετρικών συμβάντων πολέμου… Σε μία μορφή που θύτης και θύμα είναι αόρατοι, κι ας είναι στην διπλανή μας πόρτα.



Οι Έλληνες, οι πιο πολλοί το αγνοούν, γιατί εδώ ο πόλεμος δεν έχει την τραγικότητα της απώλειας, των τόπων και των μερών που ξέρουμε.... Είναι αλλιώτικος, το αίμα το καταλαβαίνουμε μόνο όταν είναι δικός μας.
Στους πολέμους δεν υπάρχει τρόπος να απευθυνθούμε σε ''υπεύθυνους''… Δεν υπάρχουν, τους καλύπτει η ανυπαρξία , το τίποτε της σιωπής των συμβάντων, η τεχνητή τους ανωνυμία.... Η ''αμνησία'' και η θεληματική τυφλότητα.... Ο καθένας γίνεται μάρτυρας μιας ''απουσίας'' πρωτόγνωρης.
Κάποτε όταν ο πόλεμος αυτός ''τελειώσει'', όσοι ζήσουν, θα μιλάνε για μεμονωμένα παραδείγματα ανθρωπιάς, καλοσύνης, προσφοράς ή ηρωισμού... Ως τότε υπεύθυνος είναι ο κανένας και βρίσκεται πουθενά...
Οι υπεύθυνοι λουφάζουν με πολλές μορφές. Ο πόλεμος και ο έρωτας είναι υποθέσεις ατομικές όσο κι αν φαίνονται ότι συμμετέχουν πολλοί....
Να ξέρεις -και το διαπίστωσες με απορία - ότι στον πόλεμο κάνουν μπίζνες, ο πόλεμος είναι η αφορμή για κέρδος από τα ερείπια του άλλου, και το χειρότερο στο τέλος του πολέμου δεν απολογείται κανείς σε κανένα, γιατί ο πόλεμος έχει προϋπόθεση να είναι ο άλλος απάνθρωπος.
Υπάρχουν άνθρωποι που δεν κατάλαβαν ότι είμαστε σε πόλεμο. Μακάρι να μην γίνει χειρότερος.
Από Ειδομένη με αγάπη.

Τα σύνορα της Ελλάδας είναι τρύπια σαν το τυρί της Ελβετίας - Μας παίζουν σαν τη γάτα με το ποντίκι οι εταίρες μας



Μας παίζουν σαν τη γάτα με το ποντίκι οι εταίρες μας και …καλά μας κάνουν.
Τα σύνορα της Ελλάδας είναι σύνορα της Ευρώπης και δεν μπορείτε να τα φυλάξετε είναι η θέση τους και εμείς αποδεικνυόμαστε πέρα για πέρα άχρηστοι όχι γιατί μας το λένε αλλά γιατί έχουν δίκιο.
Έχουν δίκιο γιατί δεν καταφέραμε να έχουμε δημοκρατία στη χώρα μας καθώς αδυνατούμε να γεννήσουμε ικανούς και άξιους ανθρώπους και σερνόμαστε πίσω από αυτούς τους μ@λάκες που φοράνε την κουδουνίστρα της αριστεράς η της δεξιάς και περιφέρουν την Ελλάδα στα σκλαβοπάζαρα του πλανήτη.

Έχουμε τεράστιες στρατιωτικές δαπάνες και δεν μπορούμε να ελέγξουμε τα σύνορά μας.
Καμμένε το ακούς;
Τα σύνορά μας είναι τα σύνορα της Ευρώπης, μας λένε και οι Τούρκοι κάνουν βόλτα πάνω από τα σύνορα της Ευρώπης με την ανοχή για να μην πούμε με την προτροπή της Ευρώπης.
Μας δουλεύουν ψηλό γαζί και κανείς δεν έχει το σθένος να τους πει πόσο υποκριτές είναι.
Αν τα σύνορα της Ελλάδας είναι τρύπια σαν το τυρί της Ελβετίας τότε τι είναι τα σύνορα της Τουρκίας;
Απίθανες Ευρωπαϊκές πατσαβούρες τα σύνορα της Ευρώπης είναι τα σύνορα της Φασιστικής Γερμανίας σας και ακόμη δεν το πήρατε χαμπάρι.
Όταν το καταλάβετε είναι βέβαιο ότι ο Χίτλερ θα έχει βιάσει και το τρισέγγονό σας.


Έτος απεργιών στη… Γερμανία - «Απεργιακή Δημοκρατία της Γερμανίας»

Το 2015 η Γερμανία έζησε τις περισσότερες απεργίες των τελευταίων δεκαετιών. Παροδικό φαινόμενο ή προάγγελος νέων κινητοποιήσεων;



Μόνο τους έξι πρώτους μήνες του 2015 καταγράφονται περισσότερες ημέρες απεργιακών κινητοποιήσεων από τα τελευταία πέντε ολόκληρα χρόνια. Για «Απεργιακή Δημοκρατία της Γερμανίας» έκανε λόγο, καθ΄υπερβολήν ασφαλώς, το περιοδικό Der Spiegel τον περασμένο Μάιο. Στην πραγματικότητα δεν έγινε καμία γενική κινητοποίηση και οι επαγγελματικές ομάδες που κατέβαιναν σε απεργία ήταν συνήθως μικρές και ολιγάριθμες, διαδραμάτιζαν ωστόσο νευραλγικό ρόλο για την εύρυθμη λειτουργία της γερμανικής οικονομίας και για την καθημερινότητα: μηχανοδηγοί, ταχυδρόμοι, νηπιαγωγοί και βέβαια οι πιλότοι της Lufthansa ήταν μερικοί από αυτούς που προχώρησαν σε κινητοποιήσεις.


Σύμφωνα με το Ινστιτούτο της Γερμανικής Οικονομίας στην Κολωνία, το οποίο πρόσκειται στις εργοδοτικές οργανώσεις, το 2015 χάθηκαν συνολικά 960.000 βάρδιες από απεργίες. Από την επανένωση της Γερμανίας και μέχρι σήμερα μόνο το 1992 είχαν καταγραφεί μεγαλύτερες «απώλειες». Κάποιες από αυτές τις κινητοποιήσεις, όπως η απεργία στην αεροπορική εταιρία Lufthansa και στους Γερμανικούς Σιδηροδρόμους (DB) είχαν ευρύτατη δημοσιογραφική κάλυψη, καθώς επηρέασαν την καθημερινότητα εκατομμυρίων ανθρώπων. Μόνο στην τελευταία απεργία στη Lufthansa, περισσότεροι από 500.000 επιβάτες αναγκάστηκαν να αλλάξουν την κράτησή τους.

Υπερασπίζοντας τα κεκτημένα



Η Lufthansa είχε επιχειρήσει να επιβάλει στους πιλότους της πιο απαιτητικό ωράριο εργασίας χωρίς αντίστοιχη μισθολογική αναπροσαρμογή. Επιπλέον ήθελε να περιορίσει την πρόωρη συνταξιοδότηση στα 55 έτη για το προσωπικό καμπίνας, αλλά και την παροχή εγγυημένης σύνταξης για όλους. Οι εργαζόμενοι επιχείρησαν από την πλευρά τους να υπερασπιστούν το εργασιακό και συνταξιοδοτικό καθεστώς για τους ίδιους, αλλά και για τους νεοπροσλαμβανόμενους, προκειμένου να αποτραπεί ο εσωτερικός «ανταγωνισμός». Στην υπηρεσία παράδοσης δεμάτων της Deutsche Post το διακύβευμα ήταν διαφορετικό: οι εργαζόμενοι ήθελαν να αποτρέψουν την υπαγωγή τους σε θυγατρική εταιρία χαμηλού κόστους με περικοπές μισθών γύρω στο 20-30%. Το συνδικάτο Verdi, που εκπροσωπεί τους εργαζόμενους στον τομέα των υπηρεσιών, κατάφερε να αποτρέψει αυτό το ενδεχόμενο, αλλά μόνο για τους μονίμους υπαλλήλους της Deutsche Post. «Σε μία τέτοια σύγκρουση ο συμβιβασμός είναι πολύ πιο δύσκολος από ότι σε μία απεργία με μισθολογικά αιτήματα», λέει ο Χάγκεν Λες, συνεργάτης του Ινστιτούτου της Γερμανικής Οικονομίας.


«Αμυντικές απεργίες» ονομάζει τις κινητοποιήσεις αυτές ο Χάγκεν Λες, καθώς στόχος των εργαζομένων είναι η υπεράσπιση των κεκτημένων τους. Εξίσου δυναμική μπορεί να είναι όμως μία απεργία όπως αυτή που ξέσπασε στη γερμανική θυγατρική της αμερικανικής εταιρίας ηλεκτρονικού εμπορίου Amazon, όπου το Verdi ήθελε να επιβάλει την υπαγωγή των εργαζομένων σε ευνοϊκότερο μισθολογικό καθεστώς. Ιδιαίτερα φιλόδοξος ήταν ο στόχος της απεργίας και για τους νηπιαγωγούς, καθώς το αρχικό αίτημα ήταν μισθολογικές αυξήσεις 10%. Τελικά επήλθε συμβιβασμός στο 3,7%. Σε μερικές περιπτώσεις τα συνδικάτα φάνηκε να επιδίδονται σε συναγωνισμό μεταξύ τους, με πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα τις κινητοποιήσεις στους σιδηροδρόμους. Το συνδικάτο των μηχανοδηγών (GDL) επιχείρησε, και τελικά κατάφερε, να επεκτείνει τον τομέα επιρροής του και στους υπόλοιπους εργαζόμενους, με αποτέλεσμα να βρεθεί σε τροχιά σύγκρουσης όχι μόνο με τη διοίκηση, αλλά και με το ανταγωνιστικό συνδικάτο EVG.

Πιέζεται η Lufthansa


Πολλά είναι τα προνόμια για τους εργαζόμενους στη Lufthansa και απορρέουν από το παρελθόν, όταν ο γερμανικός αερομεταφορέας ήταν υπό κρατικό έλεγχο. Ο εντεινόμενος ανταγωνισμός, ιδιαίτερα από εταιρίες χαμηλού κόστους και κρατικούς αερομεταφορείς με έδρα στον Περσικό Κόλπο, εκμεταλλεύεται το υψηλό κόστος λειτουργίας της Lufthansa για να προσφέρει ιδιαίτερα ελκυστικές τιμές, αποσπώντας σημαντικό μερίδιο αγοράς, ιδιαίτερα στην Ασία. Τώρα η Lufthansa φαίνεται αποφασισμένη να μειώσει το κόστος, για να κρατήσει τουλάχιστον την Ευρώπη και τη βόρεια Αμερική. Ένα από τα «τρικ» που χρησιμοποιεί για να το πετύχει είναι να μεταφέρει εργαζόμενους από το δικό της μισθολογικό καθεστώς σε εκείνο της θυγατρικής Eurowings, η οποία εδρεύει στη γειτονική Αυστρία. Τα συνδικάτα αντιδρούν.

"Πηγή:Der Spiegel"


Παρελθόν η ρητορική της ταξικής πάλης;

Παρελθόν η ρητορική της ταξικής πάλης;


Θέματα ελληνικού ενδιαφέροντος στη σημερινή επισκόπηση: από τις απεργιακές κινητοποιήσεις και τη μεταρρύθμιση του συνταξιοδοτικού, στις τηλεοπτικές άδειες και τις απειλές εξόδου από το Σένγκεν.

Στις σημερινές απεργιακές κινητοποιήσεις στην Ελλάδα αναφέρεται η Frankfurter Allgemeine Zeitung σημειώνοντας: «Σε ένδειξη διαμαρτυρίας για την πολιτική των περικοπών, τα ελληνικά συνδικάτα έχουν καλέσει για την Πέμπτη σε 24ωρη πανελλαδική απεργία. Στις κινητοποιήσεις καλούνται να συμμετάσχουν μεταξύ άλλων υπάλληλοι του δημοσίου, των νοσοκομείων και των μέσων μαζικής μεταφοράς. (…) Με το πρόγραμμα περικοπών η κυβέρνηση προτίθεται να εκπληρώσει τους όρους για την οικονομική βοήθεια των πιστωτών».

Ανακαλύπτοντας τα πλεονεκτήματα του ανταγωνισμού


"Το έθνος γερνάει γρηγορότερα σε σύγκριση με άλλα"

«Ο Τσίπρας τα βάζει με τους μεγιστάνες των μίντια», είναι ο τίτλος άρθρου στη σημερινή έντυπη έκδοση της ελβετικής Neue Zürcher Zeitung που σημειώνει: «Η αριστερή κυβέρνηση στην Ελλάδα δημοπρατεί τηλεοπτικές άδειες και υπόσχεται μια διαφανή διαδικασία. Η ελληνική κυβέρνηση ανακαλύπτει τα πλεονεκτήματα του ανταγωνισμού. Οι πολιτικοί της αντίπαλοι ωστόσο, της καταλογίζουν πολιτικά κίνητρα». Όπως σχολιάζει η ελβετική εφημερίδα, «(…) καταρχήν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι ως πρόδρομος του ανταγωνισμού παρουσιάζεται ειδικώς ένα αριστερό κόμμα, στο εκλογικό πρόγραμμα του οποίου κυριαρχούσε η ρητορική της ταξικής πάλης. Ο Κρέτσος (γενικός γραμματέας Ενημέρωσης και Επικοινωνίας) δεν βλέπει κάποια αντίφαση σε αυτό. (Η κυβέρνηση) πάντα στήριζε τη διαφάνεια στην οικονομία, σύμφωνα με τον ίδιο. Η συντηρητική αντιπολίτευση κατηγορεί την κυβέρνηση του Αλέξη Τσίπρα ότι χρησιμοποιεί τη μεταρρύθμιση απλώς ως πρόφαση. Το πραγματικό της κίνητρο είναι η τιμωρία των ιδιωτικών τηλεοπτικών σταθμών, οι οποίοι δεν έκρυψαν ποτέ την αποστροφή τους για τον Τσίπρα».
«Ελλάδα η χώρα των γερόντων», είναι ο τίτλος ανάρτησης στην ιστοσελίδας της Die Zeit που αναφέρεται στην αμφιλεγόμενη μεταρρύθμιση του συνταξιοδοτικού, την οποία επιτάσσει η συμφωνία με τους διεθνείς πιστωτές. Όπως σημειώνει η εφημερίδα, «οι πιστωτές της Ελλάδας απαιτούν από τον Αλέξη Τσίπρα μια ριζική μεταρρύθμιση του συνταξιοδοτικού, εντούτοις αυτή δεν λύνει το πραγματικό πρόβλημα. Το έθνος γερνάει γρηγορότερα σε σύγκριση με άλλα». Η εφημερίδα σχολιάζει ότι «πρόκειται για μια σταθερά αυτής της κρίσης: εδώ και πέντε χρόνια οι δανειστές της Ελλάδας πιέζουν ώστε η κυβέρνηση να προχωρήσει στη μεταρρύθμιση του υπό κατάρρευση συνταξιοδοτικού συστήματος της χώρας. (Οι δανειστές) κατάφεραν να επιβάλουν σκληρές περικοπές. Κατά μέσο όροι οι συνταξιούχοι λαμβάνουν 25 % λιγότερα από ό,τι πριν την κρίση. Μέχρι τα Χριστούγεννα ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας καλείται να υιοθετήσει νέο πακέτο μέτρων, το οποίο προβλέπει για όλους σύνταξη στα 67».
Περί απειλής εξόδου από τη Συνθήκη του Σένγκεν



Εάν δεν υλοποιηθούν τα συμπεφωνημένα μέτρα, «η χώρα φέρεται να βρίσκεται αντιμέτωπη με την απειλή εξόδου από τη Συνθήκη του Σένγκεν»

«Η ΕΕ απειλεί την Ελλάδα με αποπομπή από τη ζώνη του Σένγκεν», γράφει σήμερα η αυστριακήKurier σχετικά με τα σενάρια εξόδου της Ελλάδας από τη Συνθήκη. Όπως σημειώνεται, «η κυβέρνηση απορρίπτει την προσφορά βοήθειας αν και βρίσκεται με τους εκατοντάδες χιλιάδες πρόσφυγες στα όρια της αντοχής της. Η ΕΕ εντείνει τις πιέσεις». Επικαλούμενη χθεσινά δημοσιεύματα της Le Soir και των Financial Times, η εφημερίδα υπογραμμίζει ότι «η Ελλάδα καλείται να υλοποιήσει άμεσα τα συμπεφωνημένα μέτρα για την καταπολέμηση της προσφυγικής κρίσης, σε διαφορετική περίπτωση η χώρα φέρεται να βρίσκεται αντιμέτωπη με την απειλή εξόδου από τη Συνθήκη του Σένγκεν».

Με τη νέα χρονιά να βρίσκεται προ των πυλών, η γαλλική Le Figaro προχωρά σήμερα σε έναν απολογισμό της νομισματικής πολιτικής της ΕΚΤ: «Ο επικεφαλής της ΕΚΤ πλημμύρισε τις χρηματαγορές με λεφτά και παράλληλα νάρκωσε πολλούς πολιτικούς στην Ευρώπη, πρωτίστως τη γαλλική πολιτική ηγεσία. Η κυβέρνηση στο Παρίσι αξιοποιεί τα -με τεχνητό τρόπο- μειωμένα επιτόκια της ΕΚΤ προκειμένου να αναβάλει τις μεταρρυθμίσεις που έχει υποσχεθεί τόσες πολλές φορές. Αυτό προίκισε τη Γαλλία με το υψηλότερο δημοσιονομικό έλλειμμα της ευρωζώνης αλλά και με το υψηλότερο χρέος. Θα την πληρώσουμε ακριβά αυτή την επιπολαιότητα. Στα χνάρια της αμερικανικής ομοσπονδιακής τράπεζας που προετοιμάζει την άνοδο των επιτοκίων, κάποια μέρα και ο Ντράγκι θα πρέπει να σταματήσει την ανεξέλεγκτη νομισματική πολιτική του. Για όποιον ξυπνήσει μόλις τότε, θα είναι αργά».

Πρώην όμηρος των τζιχαντιστών: Οι επιθέσεις κατά του ISIS είναι παγίδα - Πώς μπορούμε να τους νικήσουμε


Ένας Γάλλος δημοσιογράφος, που επί 10 μήνες ήταν όμηρος των μαχητών του Ισλαμικού Κράτους, τάχθηκε κατά των αεροπορικών επιδρομών στη Συρία, προειδοποιώντας ότι είναι μία «παγίδα» για τη διεθνή κοινότητα.

Αντίθετα, ο Νικολά Ενάν πιστεύει ότι η λύση είναι μία «νεκρή ζώνη» για πτήσεις, πάνω από τις περιοχές της Συρίας που ελέγχει η αντιπολίτευση. Ο Ενάν έχει ήδη μιλήσει δημόσια για το πώς ο Μοχάμεντ Εμουάζι- γνωστός ως Τζιχάντι Τζον- ήταν ανάμεσα σε εκείνους που τον βασάνιζαν, σωματικά και ψυχολογικά.
«Οι επιθέσεις κατά του Ισλαμικού Κράτους είναι παγίδα», τόνισε ο Ενάν. «Ο νικητής αυτού του πολέμου δεν θα είναι αυτός που έχει το νεότερο, πιο ακριβό ή πιο εξελιγμένο οπλοστάσιο, αλλά εκείνος που θα καταφέρει να πάρει το λαό με το μέρος του», προειδοποίησε.
Ως παράδειγμα για το πώς η διεθνής κοινότητα ανταποκρίθηκε καλά, έφερε την πρόσφατη κλιμάκωση της προσφυγικής κρίσης και τις προσφορές από την Ευρώπη για τους μουσουλμάνους που διαφεύγουν από τη Συρία. Αυτό, είναι ένα χτύπημα για το Ισλαμικό Κράτος, λέει.
«Ισως για αυτό προσπάθησαν να χειραγωγήσουν την κοινή γνώμη, με τις επιθέσεις στο Παρίσι. Για να μας κάνουν να κλείσουμε τα σύνορά μας και κυρίως να ''κλείσουμε'' το μυαλό μας», λέει ο Γάλλος δημοσιογράφος.  
Οι βομβαρδισμοί του δυτικού συνασπισμού δεν βλάπτουν τους μαχητές, τονίζει ο Ενάν. Αντί για αυτό, σπρώχνουν τον κόσμο στα χέρια του Ισλαμικού Κράτους, διαμηνύει. «Αυτό που πρέπει να κάνουμε- και είναι πραγματικό το σημείο κλειδί- είναι να εμπλέξουμε τους ντόπιους. Μόλις ο λαός αρχίσει να ελπίζει σε μία πολιτική λύση, το Ισλαμικό Κράτος θα καταρρεύσει», εκτιμά.
Με αυτό τον τρόπο, υπογραμμίζει, το ISIS Θα χάσει έδαφος γρήγορα. «Η διεθνής κοινότητα πρέπει να αποφασίσει ότι όλες οι περιοχές που ελέγχονται από τη συριακή αντιπολίτευση να είναι ''νεκρές ζώνες'' για πτήσεις. ''Νεκρές ζώνες'' για όλους. Για το συνασπισμό, τους Ρώσους, το καθεστώς. Παρέχοντας ασφάλεια στο λαό εκεί θα καταστραφεί το Ισλαμικό Κράτος. Σε αυτό πρέπει να επικεντρωθεί η διεθνής κοινότητα», τονίζει.
Και καταλήγει ότι με τα λάθη που κάνει η Δύση, ουσιαστικά τροφοδοτεί τους αντιπάλους της.



"Πηγή: iefimerida.gr"

Μόνιμη βάση στη Σελήνη σχεδιάζει να δημιουργήσει η Ρωσία έως το 2030

Τι κι αν η Ρωσία έχει αρκετά «μέτωπα» ανοιχτά στη Γη; Αυτό δεν την εμποδίζει να ρίχνει μία φιλόδοξη ματιά προς το διάστημα.


Ετσι, η Μόσχα προγραμματίζει διαδοχικές αποστολές, με στόχο τη δημιουργία μίας μόνιμης βάσης στη Σελήνη έως το 2030, σύμφωνα με το ρωσικό ειδησεογραφικό πρακτορείο TASS.



Αν και οι Αμερικανοί «κέρδισαν» την πρώην Σοβιετική Ενωση, πετυχαίνοντας την πρώτη προσσελήνωση, προφανώς οι Ρώσοι φιλοδοξούν να «απαντήσουν»- με περίπου πέντε δεκαετίες καθυστέρηση- κάνοντας το επόμενο βήμα.

Τα τελευταία πλάνα της Ρωσίας αφορούν έως και έξι εκτοξεύσεις πυραύλων με αυτό το σκοπό. Η Σοβιετική Ενωση προσπάθησε, αλλά απέτυχε, να στείλει πυραύλους Ν1 στη Σελήνη αρκετές φορές τη δεκαετία του '70, πριν τελικά εγκαταλείψει την προσπάθεια το 1976, σύμφωνα με τον Independent.

Οι νέοι πύραυλοι Angara A5 έχουν περάσει το στάδιο των δοκιμών και θα εκτοξευτούν ανά δύο σε τρεις διαφορετικές αποστολές, για τη δημιουργία μίας μόνιμης βάσης στην επιφάνεια της Σελήνης.

Αυτή θα περιλαμβάνει σταθμούς ηλιακής ενέργειας, τηλεπικοινωνιών, έναν τεχνολογικό, έναν επιστημονικό, ένα όχημα ερευνών μεγάλης εμβέλειας, περιοχή προσσελήνωσης και εκτόξευσης και έναν δορυφόρο σε τροχιά.

Κάποιοι έχουν επικρίνει αυτό το πλάνο, εξαιτίας του πρωτοφανούς κόστους του σε μία εποχή που η ρωσική οικονομία δεν έχει διόλου καλές επιδόσεις.

"Πηγή:zougla.gr"

O Ρώσος ιδιοκτήτης του Σκορπιού αγόρασε κλεμμένους Πικάσο


Παγωμένη είναι η διεθνής αγορά τέχνης με το νέο σκάνδαλο απάτης. Ο Ντιμίτρι Ριμπολόβλεφ, που εξαπατήθηκε από έμπορο έργων τέχνης, αγόρασε, εν αγνοία του κλεμμένους πίνακες Πικάσο.

Πρωταγωνιστές στη νέα υπόθεση απάτης έργων τέχνης, η θετή κόρη του Πάμπλο Πικάσο Catherine Hutin-Blay, ο διάσημος έμπορος τέχνης Olivier Thomas, ο Ρώσος κροίσος και ο έμπορος τέχνης Yves Bouvier.
Σύμφωνα με γαλλικά δημοσιεύματα η κληρονόμος του Πικάσο κατήγγειλε στις Αρχές του Παρισιού, πως τρία έργα τέχνης που της ανήκαν, εξαφανίστηκαν από το σπίτι της, στο οποίο βρισκόταν και το εργαστήριο του Πάμπλο Πικάσο.
Τον χώρο είχε επισκεφθεί στο παρελθόν ο Olivier Thomas όταν του ζητήθηκε να κάνει απογραφή, πριν τα έργα μεταφερθούν σε ειδικές αποθήκες φύλαξης.
Σύμφωνα με την κληρονόμο του Πικάσο, η γνωριμία της με τον Thomas έγινε πριν από πέντε χρόνια όταν ξεκίνησε να του πουλά διάφορα έργα. Το 2012 η σχέση τους διαταράχθηκε όταν ο έμπορος τέχνης της αρνήθηκε την είσοδο στις αποθήκες Art Transit με το πρόσχημα πως μονάχα μεσίτες μπορούν να εισέλθουν. Μπροστά στην απειλή της πως θα καλέσει την αστυνομία και τις διαστάσεις που θα έπαιρνε μια τέτοια κίνηση, της επιτράπηκε η είσοδος, αλλά δεν διαπίστωσε τότε κάποια κλοπή.
Από τον περασμένο Ιανουάριο η κληρονόμος του Πικάσο άρχισε να έχει υποψίες πως οι πίνακες είχαν κάνει φτερά, όταν ο συντηρητής έργων τέχνης Flavio Capitulano την ρώτησε εάν είχε πουλήσει δυο πορτρέτα της μητέρας της, της συζύγου, δηλαδή του Πικάσο. Η θετή κόρη του Πικάσο, ενημερώθηκε για την απάτη στην οποία έχει πέσει ο Ντμίτρι Ριμπολόβλεφ από τον Ελβετό έμπορο τέχνης Yves Bouvier και τότε συνειδητοποίησε πως οι τρεις πίνακες που είχε δώσει να φυλαχτούν είχαν κάνει φτερά.
Στην κατάθεσή του στην αστυνομία ο συντηρητής Flavio Capitulano δήλωσε πως του ζητήθηκε να κάνει συντήρηση σε τρεις συγκεκριμένους πίνακες που είχαν πουληθεί. Ο ίδιος αναγνώρισε πως τα έργα αυτά ήταν τα κομμάτια για τα οποία είχε καταγγείλει η θετή κόρη του Πικάσο πως είχαν κλαπεί.
Ο συντηρητής υποστήριξε πως τα έργα αυτά βρίσκονταν στις εγκαταστάσεις Natural Le Coultre που ανήκει στον Yves Bouvier. Ο Ελβετός έμπορος τέχνης που είχε συλληφθεί στο Μονακό μετά από καταγγελία του Ντμίτρι Ριμπολόβλεφ είχε πουλήσει για 27 εκατομμύρια δολάρια τους τρεις πίνακες στο Ρώσο κροίσο και ένοικο του Σκορπιού. Από την πλευρά του ο κ. Ριμπολόβλεφ όταν έμαθε για την καταγγελία της θετής κόρης του Πικάσο και πως η αρχική εκτίμηση των έργων ήταν 10 εκατομμύρια δολάρια και όχι 27 εκατ. μίλησε με τους δικηγόρους του οι οποίοι θα τον συμβουλέψουν να επιστρέψει τους πίνακες και να υποβάλλει νέα καταγγελία για απάτη.
Ριμπολόβλεφ vs Bouvier
Να υπενθυμίσουμε πως ο Ντμίτρι Ριμπολόβλεφμ, ιδιοκτήτης της ποδοσφαιρικής ομάδας του Μονακό, ένοικος του Σκορπιού και μεγιστάνας της ποτάσας, βρίσκεται σε έναν δικαστικό αγώνα εναντίον του Ελβετού εμπόρου τέχνης Yves Bouvier.
Στις 25 Φεβρουαρίου 2015 ο Ίβς Μπουβιέρ συνελήφθη από τις διωκτικές αρχές του Μονακό, ύστερα από μήνυση που είχε υποβάλλει ο Ντμίτρι Ριμπολόβλεφ και οδηγήθηκε στη φυλακή όπου λίγες ημέρες αργότερα αποφυλακίστηκε πληρώνοντας 10.000.000 ευρώ ως εγγύηση- η πληρωμή θα γινόταν σε τρεις δόσεις- ενώ οι έρευνες των δικαστών συνεχίζονται σε Αμερική, Ευρώπη και Ασία, όπου ο Ελβετός εκατομμυριούχος διατηρεί μεγάλες αποθήκες (freeports)στις οποίες φυλάσσονται έργα τέχνης, κοσμήματα και πολύτιμοι λίθοι, συνολικής αξίας 100 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Ήδη, όπως αποκαλύπτει σήμερα το Πρώτο Θέμα, Δικαστήριο της Σιγκαπούρης αλλά και του Χονγκ Κονγκ διέταξαν το πάγωμα των περιουσιακών στοιχείων του Μπουβιέρ, που κατέχει μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες αποθήκευσης και αποστολής έργων τέχνης στον κόσμο. Η προσωρινή δικαστική απόφαση απαγορεύει στον Ελβετό επιχειρηματία, την εκχώρηση προσωπικών περιουσιακών στοιχείων, συμπεριλαμβανομένων και μετοχών, σε εταιρείες που κατέχει, αξίας μέχρι 500.000.000 δολαρίων.
Πως ο Ριμπολόβλεφ κατήγγειλε τον Bouvier
Το πρωτοχρονιάτικο πάρτι στο ξενοδοχείο Four Seasons της Νέας Υόρκης βρισκόταν στο αποκορύφωμά του. Σε ένα από τα τραπέζια ο Ρώσος μεγιστάνας Ντμίτρι Ριμπολόβλεφ τσούγκριζε το κρυστάλλινο ποτήρι του, που είχε ξεχειλίσει από σαμπάνια Chandon Dom Perignon Charles & Diana του1961, με εκείνα που κρατούσαν οι Σάντι Χέλερ και Στιβ Κόχεν.
Ο πρώτος είναι γνωστός αμερικανός συλλέκτης έργων τέχνης, ενώ ο δεύτερος εκτός από συλλέκτης είναι και ιδρυτής του hedge fund S.A.C. Capital Advisors, L.P.
Κάποια στιγμή και ενώ οι τρεις άνδρες συζητούσαν για τέχνη, ένα αινιγματικό χαμόγελο ζωγραφίστηκε στα χείλη του Ντμίτρι Ριμπολόβλεφ. Λίγα δευτερόλεπτα πριν ο Στιβ Κόχεν τον ρωτούσε για τον μυστηριώδη επενδυτή που είχε αγοράσει τον πίνακα του Αμεντέο Μοντιλιάνι (η γυμνή κοπέλα στο μπλε μαξιλάρι). Κατά τη συζήτηση ο Ριμπολόβλεφ αποκάλυψε στον Κόχεν πως εκείνος ήταν ο αγοραστής του έργου και πως είχε μεσολαβήσει γι’αυτό ο Ελβετός Ιβς Μπουβιέρ, στον οποίο έδωσε 118 εκατομμύρια δολάρια!
Ακούγοντας το αστρονομικό ποσό ο Κόχεν ξέσπασε σε γέλια και είπε στο Ριμπολόβλεφ, πως ο Μπουβιέρ τον είχε αγοράσει από εκείνον μόνο 96 εκατομμύρια δολάρια!
Ο Ρώσος κροίσος, που δεν έχει μάθει στη ζωή του να εξαπατείται κοκκίνισε ολόκληρος δείχνοντας το θυμό του. Την επόμενη ημέρα έδωσε εντολή στoυς δικηγόρους του να κινηθούν νομικά εναντίον του Ελβετού έμπορου τέχνης, με τον οποίο, όπως άλλωστε υποστηρίζει η πλευρά Ριμπολόβλεφ συνεργάζονταν τουλάχιστον δέκα χρόνια.
Επιστρέφοντας στο Μονακό ο Ντμίτρι Ριμπολόβλεφ διαπίστωσε πως ο πίνακας του Μοντιλιάνι δεν ήταν ο μοναδικός για τον οποίο είχε γίνει υπερτιμολόγηση από τον Μπουβιέρ. Ο πίνακας Σαλβαντόρ Μούντι Σωτήρας του κόσμου του Λεονάρντο Ντα Βίντσι είχε αγοραστεί το Μαϊο του 2013 από τον Ρώσο μεγιστάνα προς 127.500.000 δολάρια, ενώ είχε πουληθεί 75.000.000 δολάρια.
Τα δυο έργα αυτά υπήρξαν στα δικόγραφα της μήνυσης που κατέθεσε ο Ριμπολόβλεφ εναντίον του Μπουβιέρ. Σύμφωνα με γαλλικά δημοσιεύματα ο Ελβετός επιχειρηματίας συνελήφθη ύστερα από «παγίδα» που έστησαν οι αστυνομικές αρχές του Μονακό σε συνεργασία με τον Ντμίτρι Ριμπολόβλεφ.
Ο Ρώσος κροίσος τηλεφώνησε στον Μπουβιέρ λέγοντάς του πως έπρεπε να βρεθούν για να συζητήσουν για ένα χρηματικό υπόλοιπο που υπήρχε στην αγορά του πίνακα «μοβ πράσινο και κόκκινο» του Μάρκ Ρόθκο.
Ο Μπουβιέρ πήγε στο ραντεβού, αλλά συνελήφθη από οχτώ αστυνομικούς και ήρθε αντιμέτωπος με τις κατηγορίες της απάτης και του ξεπλύματος μαύρου χρήματος. Η δικηγόρος της οικογένειας Ριμπολόβλεφ Τετιάνα Μπερσέντα δήλωσε λίγο μετά τη σύλληψη του Μπουβιέρ: «Ξεκίνησε έρευνα από τις δικαστικές αρχές του Μονακό κατά του κ. Yves Bouvier, ενός από τους πιο διάσημους ανθρώπους στον κόσμο της τέχνης, ο οποίος είναι, μεταξύ άλλων, ο ιδιοκτήτης των freeports της Σιγκαπούρης, της Γενεύης και του Λουξεμβούργου.
Έπειτα από συνεργασία πέραν των δέκα ετών με τον κ. Bouvier, η οικογένεια Ριμπόλοβλεφ έλαβε κάποιες πληροφορίες για πιθανή απάτη και χειραγώγηση των τιμών στην αγορά έργων τέχνης από τον ίδιο και τους συνεργούς του. Η έκταση του θέματος και όλα τα θύματα της απάτης δεν έχουν ακόμη προσδιοριστεί σε αυτό το σημείο» δήλωσε.
Από την πλευρά του ο Μπουβιέρ είχε δηλώσει σχετικά με τον πίνακα του Ντα Βίντσι πως δεν υπήρξε ποτέ μεσίτης και πως το έργο είχε αγοραστεί από την εταιρεία του. Επίσης υποστήριξε πως η χρηματική διαφορά των 52.500.000 δολαρίων δεν ήταν προμήθεια, αλλά διοικητικά έξοδα. Τέλος υποστήριξε πως με τον κ. Ριμπολόβλεφ στα δέκα χρόνια συνεργασίας έχει μιλήσει μόνο πέντε φορές απευθείας χωρίς μεσάζοντες. Αλλά και οι συνήγοροι του Μπουβιέρ δήλωναν πως ο πελάτης τους είναι αθώος χωρίς όμως να πουν κάτι περισσότερο σχετικά με τις κατηγορίες του Ριμπολόβλεφ.
Η δικαστική έρευνα που ξεκίνησε από το Μονακό βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη σε Ευρώπη, Ασία και Αμερική, όπου δραστηριοποιείται ο Μπουβιέρ. Τα τελευταία στοιχεία που έρχονται στο φως της δημοσιότητας είναι οι κατασχέσεις περιουσιακών στοιχείων του Μπουβιέρ σε Σιγκαπούρη και Χονγκ Κονγκ. Η δικηγόρος του Ντμίτρι Ριμπολόβλεφ είχε δηλώσει στο ΘΕΜΑ σχετικά: «Η απόφαση δέσμευσης των περιουσιακών στοιχείων του κ. Μπουβιέρ σε Σιγκαπούρη και Χονγκ Κόνγκ είναι το πρώτο βήμα για την αποκάλυψη της αλήθειας σε αυτή την υπόθεση απάτης. Πρέπει να γίνει γνωστό σε όλο τον κόσμο οι αποφάσεις των Δικαστηρίων και περιμένουμε και από άλλα Δικαστήρια να λάβουν παρόμοιες αποφάσεις για τον κ. Μπουβιέρ. Είμαστε εν αναμονή των δικαστικών εξελίξεων».
Σύμφωνα με την πλευρά Ριμπολόβλεφ ο Ελβετός επιχειρηματίας ήταν μπλεγμένος σε παρόμοιο σκάνδαλο το 2008, ως μέλος ομάδας που παρέσυρε ηλικιωμένη συλλέκτρια να πουλήσει έργο τέχνης του ρωσικής καταγωγής Γάλλου καλλιτέχνη Chaim Soutine. Οι κληρονόμοι της Καναδέζας συλλέκτριας Λορετ Τζόλες Σέφερ κατέθεσαν αγωγή υποστηρίζοντας πως η ηλικιωμένη παραπλανήηκε στην πώληση του πίνακα Piece of Beef του Soutine για 1.000.000 δολάρια το 2004 από δυο εμπειρογνώμονες της τέχνης που λίγους μήνες αργότερα το πούλησαν στη διπλάσια τιμή στην Εθνική Πινακοθήκη στην Ουάσινγκτον. Σύμφωνα με τα δικόγραφα ο Μπουβιέρ δρούσε από κοινού με τους εν λόγω εμπειρογνώμονες.
"Πηγή: protothema.gr"