Κυριακή 27 Νοεμβρίου 2016

Χωρίς άδειες τα κέντρα υποδοχής των προσφύγων - Συγκάτοικοι, συγγενείς και φίλοι οι νέοι νταβατζήδες.

Είναι αλήθεια ότι η μνημονιακή κυβέρνηση της δεύτερης φοράς αριστεράς, δεν έχει να υποδείξει κάποιον υπουργό που να φημίζεται για τις ικανότητές του, παρά του ότι πολλοί από αυτούς "περιφέρουν" τίτλους και περγαμηνές στα διάφορα υπουργεία.

Από τον Κουράκη που κρύφτηκε πίσω από τα προεδριλίκια της βουλής, μέχρι τον καθηγητή Σταθάκη, όλοι είναι άχρηστοι για το λαό και εξαιρετικά χρήσιμοι για τα αφεντικά και για τους πάτρωνές τους.
Από τον κανόνα δεν λείπει ο Μουζάλας ο οποίος διεκδικεί τον τίτλο του "αχρηστότερου".
Σπουδαγμένος στην Ιταλία, ανέλαβε ένα υπουργείο με το αντικείμενο του οποίου δεν έχει καμία σχέση και έτσι, για να "τα βγάλει πέρα" επιστράτευσε τον "συγκάτοικό του" αρχιτέκτονα εξ Ιταλίας, ο οποίος έχει το γενικό πρόσταγμα όλων των έργων του Μουζάλα που ...υλοποιεί η ΜΟΜΑ του Καμμένου.
Το μαύρο χρήμα που κυκλοφορεί …θα έσωζε την Ελλάδα από δέκα μνημόνια.
Φαγοπότι του κερατά, για το οποίο κανένας δεν μιλάει καθώς η αντιπολίτευση περιμένει να …έρθει η σειρά της να κάτσει στο τραπέζι της μάσας.
Κανείς δεν ελέγχει τους "διαχειριστές" αυτών των χρημάτων. Η επιλογή αναδόχων γίνεται μεταξύ φίλων, κουμπάρων και συγκατοίκων και όλα είναι υπερκοστολογημένα με ότι αυτό συνεπάγεται. 
Μία βόλτα σε διάφορα χοτσπότ θα δείξει το μέγεθος της ξεφτίλας. Δεξιοί και αριστεροί στο ίδιο τραπέζι τρώνε, την στιγμή που ο Μουζάλας λέει να πάψουν οι νησιώτες να ακούνε λαϊκιστές.
Ερώτημα. Αυτά τα κέντρα υποδοχής γίνονται με μελέτες; Βγαίνουν άδειες η είναι αυθαίρετα; 


Αυχενικό σύνδρομο: Μπορεί να προληφθεί;

Το αυχενικό σύνδρομο είναι κάτι που το ακούμε συχνά ή το... έχουμε. Η φύση κατασκεύασε τον αυχένα να έχει μια καμπυλότητα (λόρδωση). Πρόκειται για μια αρχιτεκτονική, η οποία, όταν διαταραχθεί (παρουσιαστεί, δηλαδή, ευθειασμός), τα πράγματα αρχίζουν να γίνονται προβληματικά.
«Με την πάροδο του χρόνου αυτή η κατάσταση μπορεί να οδηγήσει σε φθορές ή παθήσεις, που αυξάνουν τα φορτία, που μπορεί να γίνουν ανεκτά από τη δομή και την υποδομή της σπονδυλικής στήλης»
επισημαίνει ο Γιώργος Γουδέβενος, φυσιοθεραπευτής, Dr. manual medicine, επιστημονικός συνεργάτης Πανεπιστημίου Κρήτης.
«Ο αυχένας αποτελεί ένα από τα συχνότερα βαλλόμενα μέρη του ανθρώπινου σώματος μυοσκελετικά, και όχι μόνο. Είναι ένα κομβικό σημείο, όπου αγγεία, νεύρα, ιστοί και οστά συναντιούνται και συντελούν στην αιμάτωση, στη νεύρωση του εγκεφάλου και των άνω άκρων, στη στήριξη του κεφαλιού, στις κινήσεις της καθημερινότητας, καθώς και στη σωστή λειτουργία της αναπνοής, της κατάποσης και πολλών άλλων λειτουργιών του ανθρώπινου οργανισμού.
Μυοσκελετικά, μια από τις συχνότερες καταστάσεις, η οποία είναι γνωστή σε όλους μας ως «πάθηση», αλλά στην ουσία δεν είναι, και απλώς εμπεριέχει σειρά δυσλειτουργιών που προκαλούν πόνο, δυσκαμψία, ζαλάδες, μουδιάσματα κ.α., αποκαλείται αυχενικό σύνδρομο».
Η πρώτη ακτινογραφία πολλές φορές δε δείχνει τίποτε. Κατ΄ αρχάς οι ειδικοί εξηγούν ότι η ακτινογραφία απεικονίζει τα οστά, τις οστικές βλάβες και την υφή των οστών. Η έκφραση λοιπόν, «ουδέν παθολογικό εκ των οστών» ή «οστικά ουδέν» σημαίνει ότι αυτά δεν έχουν κάποια βλάβη (όπως, π.χ., κατάγματα, αλλοιώσεις εκφυλιστικές κ.ά.).
Δίνει όμως, σημαντική πληροφόρηση για τη θέση, την καμπυλότητα (λόρδωση) και την απόσταση μεταξύ των σπονδυλικών σωμάτων του αυχένα.
«Στην ουσία μας δείχνει την αρχιτεκτονική των αυχενικών σπονδύλων σε σχέση με το κεφάλι και με το υπόλοιπο σώμα.
Η πιο συνήθης παθολογική περιγραφή της αλλαγής αυτής της εικόνας αποκαλείται ευθειασμός ή αναστροφή της φυσιολογικής λόρδωσης. Κυρίως η λέξη ευθειασμός - επειδή το «ευθύ» πιστεύουμε ότι είναι καλό - μπορεί να αποπροσανατολίσει τον ασθενή», υπογραμμίζει ο Dr. Γουδέβενος.
Συχνά, τόσο από τους ειδικούς, όσο και από τους λιγότερο σχετικούς, υποτιμάται αυτή η αλλαγή της εικόνας του αυχένα. Με την πάροδο του χρόνου όμως, αυτή η κατάσταση μπορεί να οδηγήσει σε φθορές ή παθήσεις, που λόγω της αλλαγής στον αυχένα, αυξάνουν τα φορτία, που αυτός δεν μπορεί να αντέξει.
Το πρόβλημα στην ουσία είναι μηχανικό, διότι αλλάζει η στατική και η αντοχή των φορτίων της σπονδυλικής στήλης και των δομών της. Εδώ, λοιπόν, σημαντικό ρόλο παίζει η εμβιομηχανική, δηλαδή η επιστήμη, στις αρχές της οποίας στηρίζεται το τέλειο ανθρώπινο σώμα και που, όταν αυτές παραβιαστούν, τότε όλα αλλάζουν.
Η επιβάρυνση είναι μεσο-μακροπρόθεσμη, δημιουργώντας έδαφος για φθορά και εκφυλισμό των δίσκων στην αυχένα (ιδιαίτερα των τελευταίων αυχενικών δίσκων), με αποτέλεσμα να δημιουργούνται κήλες στους δίσκους, οι οποίες με τη σειρά τους πιέζουν τα νεύρα και δίνουν συμπτώματα πόνου, μουδιάσματος, καθώς και αδυναμία στήριξης και κίνησης του κεφαλιού.
Επειδή σε κάθε πρόσθια κλίση του κεφαλιού ο αυχένας επιβαρύνεται διπλάσια, τριπλάσια κ.ο.κ., ο ευθειασμός δεν αποτελεί ένα απλό, αθώο εύρημα. Είναι βέβαιο ότι πίσω από αυτόν κρύβεται μια εν δυνάμει πάθηση, η οποία δεν έχει εκδηλωθεί ακόμα, αλλά είναι σίγουρο ότι σύντομα θα κάνει αισθητή την παρουσία της.
«Είναι σημαντικό ο γιατρός και ο φυσικοθεραπευτής να χτυπήσουν καμπανάκι του ελλοχεύοντος κινδύνου», λέει ο κ. Γουδέβενος.
Διεθνείς Έρευνες αναφέρουν ότι ο πόνος στον αυχένα πολύ συχνά εμφανίζεται σαν πόνος στους ώμους.
- επηρεάζει το 45% των εργαζομένων
- εμφανίζεται αναλογικά σε 4 γυναίκες προς 3 άνδρες
Σύμφωνα με έρευνα του Απριλίου 2016 από το Πανεπιστήμιο του Harvard Medical School, 7 στους 10 μπορεί να εμφανίσουν πόνο στον αυχένα κάποια στιγμή στη ζωή τους.
Στατιστικά τα 7 πρώιμα συμπτώματα αυχενικού συνδρόμου είναι:
1. Μυϊκός πόνος
2. Μυϊκές συσπάσεις
3. Κεφαλαλγία
4. Αρθριτικός πόνος
5. Νευρικός πόνος
6. Αντανακλαστικός πόνος σε άλλα σημεία (χέρι, ώμος, δάκτυλα)
7. Οστικός πόνος
Στην τελευταία έρευνα του Οκτώβριου 2016, που ανακοινώθηκε από το Πανεπιστήμιο του Harvard Medical School, οι αιτίες πρόκλησης δείχνουν να είναι:
1. Στρες
2. Κακός ύπνος (ποιοτικά και ποσοτικά)
3. Χρόνιες μυοσκελετικές παθήσεις
4. Κακή στάση σώματος
5. Παρατεταμένη άρση φορτίων
Οι ειδικοί προτείνουν 6 στοχευμένους τρόπους για την αποφυγή των συμπτωμάτων
1. Μην παραμένετε σε ίδια θέση για πολύ ώρα. Ασκηθείτε
2. Εφαρμόστε εργονομικές αλλαγές
3. Εάν φοράτε γυαλιά, κάντε τακτικά οφθαλμολογικό έλεγχο
4. Μην χρησιμοποιείται παραπάνω μαξιλάρια
5. Αναγνωρίστε τα όρια σας όσον αφορά στα σωματικά και στα ψυχικά φορτία
6. Κοιμηθείτε καλά το βράδυ
Φυσικά, στο μέλλον, λόγω του τρόπου εργασίας και ζωής (pc, κινητά, tablets, TV στην κρεβατοκάμαρα, κ.ά.) τα προβλήματα αυτά θα αυξάνονται και τα άτομα με αυχενικό σύνδρομο θα πολλαπλασιαστούν.
«Γι΄αυτό, λοιπόν, αν έχετε ευθειασμό, ζητήστε περισσότερες διευκρινίσεις από τον γιατρό και τον φυσικοθεραπευτή σας. Είναι μια καλή στιγμή χρονικά, για να αναστρέψετε τα πράγματα», υπογραμμίζει ο κ. Γουδέβενος.
Υπάρχουν ειδικές ασκήσεις, τεχνικές και μέθοδοι, που όχι μόνο διορθώνουν, αλλά και σταθεροποιούν αυτήν την κατάσταση. Οι ασκήσεις στάσης, όπως π.χ. McKenzie, Brugger καθώς και οι σταθεροποιητικές ασκήσεις, ιδιαίτερα με εργομετρικά μηχανήματα αποκατάστασης, όπως το Medx αυχενικής μοίρας, μπορούν να δώσουν λύση στο πρόβλημα.
Η σωστή στάση και θέση του αυχένα μπορεί να μας γλιτώσει από τους πόνους, τις ζαλάδες, την αδυναμία στήριξης του κεφαλιού, από τα «πιασίματα», τις μυϊκές συσπάσεις και ένα σωρό άλλες καταστάσεις. Η λύση συχνά είναι απλή, λέει ο ειδικός, αλλά, ως γνωστόν, το απλό είναι δύσκολο και πολύπλοκο, όταν κάποιος το υποτιμά. Οι εξειδικευμένοι γιατροί και φυσικοθεραπευτές είναι σήμερα στη διάθεσή σας.
Και καταλήγει: «Εκμεταλλευτείτε τις γνώσεις και τα μέσα τους, που θα κρατήσουν το κεφάλι σας ψηλά και σωστά και αυτό ίσως να είναι η απαρχή της θεραπείας του αυχενικού συνδρόμου».

 OnMed.gr

O Ιταλοί αδειάζουν τους λογαρισμούς τους και αγοράζουν χρυσό στην Ελβετία

Σύμφωνα με το γερμανικό οικονομικό περιοδικό WirtschaftsWoche (WiWo) οι Ιταλοί αδειάζουν τους λογαρισμούς τους και αγοράζουν χρυσό και στην Ελβετία. Ο λόγος είναι η ανασφάλεια που υπάρχει για την έκβαση του δημοψηφίσματος της προσεχούς Κυριακής και οι συνέπειες τις οποίες μπορεί να έχει ως προς την παραμονή ή μη της Ιταλίας στην ευρωζώνη.

Στο υποκατάστημα εμπορίας πολύτιμων μετάλλων Pro Aurum της πόλης Λουγκάνο, το οποίο βρίσκεται στο ιταλόφωνο καντόνι Τεσσίνο της νότιας Ελβετίας, εδώ και βδομάδες Ιταλοί παραγγέλουν σε αυξανόμενο βαθμό ράβδους χρυσού και χρυσά νομίσματα. 'Συνήθως έχουμε 80% Ελβετούς πελάτες και 29% Ιταλούς, αλλά τώρα τα ποσοστά έχουν σχεδόν αντιστραφεί', όπως είπε ο Ρόμπερτ Χάρτμαν, ο διευθυντής της Pro-Aurum στο περιοδικό WiWo. Οι περισσότεροι φυλάσσουν το χρυσό σε θυρίδες της ελεύθερη τελωνειακής ζώνης των γερμανών εμπόρων πολύτιμων μετάλλων της Ζυρίχης.
Το πρόβλημα, το οποίο αντιμετωπίζουν oi Ιταλοί είναι ότι ποσά άνω τον 10.000 ευρώ σε μετρητά πρέπει να δηλώνονται εγγράφως κατά την είσοδό τους στην Ελβετία. Όποιος συλλαμβάνεται να παρανομεί εισάγοντας μεγαλύτερα ποσά βρίσκεται αντιμέτωπος με τις δρακόντειες ποινές, τις οποίες προβλέπει ο ελβετικός νόμος, όπου και περιλαμβάνεται και η ειδοποίηση των ιταλικών αρχών κατά της φοροδιαφυγής. Προς το παρόν οι Ιταλοί μπορούν, όμως, απλώς να εμβάσουν νομότυπα μεγαλύτερα ποσά στην Pro AUrum του Λουγκάνο και στη συνέχεια να αγοράσουν χρυσό χωρίς κανένα πρόβλημα.

Στο μεταξύ μειώνονται και οι καταθέσεις των ιταλικών ταπεζών. Οι αναλήψεις από την ευρισκόμενη σε βαθειά κρίση ιστορική τράπεζα Monte dei Paschi ανέρχονται ήδη στο 14% των συνολικών καταθέσεων. Το τέλος τoυ παιχνιδιού έχει μόλις αρχίσει στην Ιταλία, σημειώνει η Wiwo.

Η εκλογή Τραμπ, οι Έλληνες εφοπλιστές και το ποντάρισμα στην αγορά LNG

Οι προσδοκίες που έχει καλλιεργήσει στον κλάδο της ναυτιλίας η εκλογή Tραμπ προκαλούν έντονη κινητικότητα μεταξύ των Ελλήνων εφοπλιστών, οι οποίοι προετοιμάζουν τις επόμενες κινήσεις τους ώστε να επωφεληθούν το μέγιστο από τις αλλαγές που σχεδιάζει ο νέος Αμερικανός πρόεδρος ιδιαίτερα στον ενεργειακό κλάδο. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο κ. Tραμπ έχει θέσει ως προτεραιότητα της διακυβέρνησής του την τόνωση του κλάδου παραγωγής ενέργειας, μιλώντας για μια νέα επανάσταση για το περίφημο shale gas και shale oil (σχιστολιθικό αέριο και πετρέλαιο). Ταυτόχρονα, έχει υποσχεθεί ευνοϊκές αλλαγές στους κανονισμούς των εξαγωγών, δέσμευση που, εφόσον υλοποιηθεί, θα ενισχύσει το μεταφορικό έργο της ναυτιλίας ιδιαίτερα στους τομείς του πετρελαίου και του φυσικού αερίου.

Σύμφωνα με εκθέσεις διεθνών ενεργειακών οργανισμών, ο κλάδος με τη μεγαλύτερη προοπτική ανάπτυξης τα επόμενα χρόνια είναι το εμπόριο του υγροποιημένου φυσικού αερίου
LNG, που αναμένεται μέχρι το 2040 να κυριαρχήσει και να ξεπεράσει σε όγκο το εμπόριο μέσω αγωγών (μερίδιο 53%). Ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας προβλέπει, μάλιστα, ότι η παγκόσμια ζήτηση θα αυξάνεται με ρυθμό 1,5% ετησίως και ότι το 60% της νέας ζήτησης θα καλύπτεται από τις ΗΠΑ και την Αυστραλία.
Τι σημαίνουν όλα αυτά για τους Έλληνες εφοπλιστές; Αυτήν τη στιγμή ο ελληνικός στόλος δεξαμενοπλοίων
LNG είναι ο μεγαλύτερος ιδιωτικός, ο τρίτος μεγαλύτερος σε χωρητικότητα και ο δεύτερος μεγαλύτερος σε αξία. Σε σύνολο 448 πλοίων LNG που βρίσκονται σε λειτουργία, 75 πλοία είναι ελληνικά (15%), ενώ σε παραγγελία βρίσκονται 125 πλοία, εκ των οποίων τα 25 θα καταλήξουν σε Έλληνες εφοπλιστές (20%).
Ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά της αγοράς του LNG είναι ότι είναι εξαιρετικά δύσκολο να μπουν νέοι παίκτες, καθώς το κόστος απόκτησης ενός πλοίου είναι υψηλό (περί τα 200 εκατ. δολάρια), ενώ η απόσβεση είναι μακροχρόνια και φτάνει τα 30 χρόνια. Το LNG, δηλαδή, είναι μια αγορά για γερά πορτοφόλια και ισχυρούς παίκτες, που μπορούν να εξασφαλίσουν μακροχρόνια ναυλοσύμφωνα με αξιόπιστους ναυλωτές. Εφόσον επιβεβαιωθούν τα σενάρια των διεθνών ενεργειακών οργανισμών, η νέα ζήτηση για μεταφορά αερίου θα προέλθει από αμερικανικές και αυστραλιανές εταιρείες όπως οι Cheniere, Exxon Mobil, Chevron, Shell, Woodside, οι περισσότερες εκ των οποίων έχουν ήδη σχέση με ελληνικών συμφερόντων εταιρείες.
Γιάννης Αγγελικούσης
Η Maran Gas Maritime του Γ. Αγγελικούση είναι ο τέταρτος μεγαλύτερος ιδιοκτήτης στόλου LNG στον κόσμο, με συνολικά 19 πλοία, αξίας 3,595 δισ. δολαρίων. Όλα τα πλοία του στόλου είναι μεγάλης χωρητικότητας (από 145.000 έως 174.000 κυβικά μέτρα) και ικανοποιούν τις ανάγκες για εμπόριο υγροποιημένου αερίου μεγάλων αποστάσεων. Τους τελευταίους μήνες παραλήφθηκαν 4 νέα πλοία, χωρητικότητας άνω των 173.000-174.000 κυβικών μέτρων το καθένα. Η Maran Gas έχει παραγγείλει ακόμα 12 πλοία μεγάλης χωρητικότητας, εκ των οποίων δύο παραδίδονται εντός του 2016, ενώ τα υπόλοιπα θα παραδοθούν σταδιακά μέχρι τον Νοέμβριο του 2019. Ο ίδιος ο Γ. Αγγελικούσης πρόσφατα, μιλώντας σε συνέδριο στη Ν. Υόρκη, υπογράμμισε την εκτίμησή του για την πορεία του κλάδου του LNG, καθώς υπάρχουν αξιόπιστοι ναυλωτές, φορτία φιλικά προς το περιβάλλον και ταυτόχρονα υψηλά εμπόδια για την είσοδο νέων παικτών. Ο ίδιος τόνισε ότι ενδιαφέρεται για την αγορά των πλωτών τερματικών μονάδων αποθήκευσης και αεριοποίησης (FSRU).
Πήτερ Λιβανός
Μέσω των δύο εταιρειών του (GasLog Ltd και GasLog Partners), ο Πητ Λιβανός ελέγχει έναν στόλο 21 πλοίων, συνολικής αξίας 3,554 δισ. δολαρίων. Η GasLog διαθέτει τον πέμπτο σε αξία στόλο LNG στον κόσμο και τον δεύτερο μεγαλύτερο ελληνόκτητο. Το τελευταίο διάστημα η εταιρεία του έχει υπογράψει πολυετή ναυλοσύμφωνα με κορυφαίες ενεργειακές εταιρείες, όπως τη βρετανική Centrica, τη γαλλική Total και την αγγλοολλανδική Shell. Η GasLog έχει σε παραγγελία συνολικά 5 πλοία, χωρητικότητας από 174.000 έως 180.000 κυβικά, τα οποία και θα παραδοθούν το 2018 και το 2019.
Γιώργος Προκοπίου
Η τρίτη ελληνική δύναμη στον τομέα του LNG είναι η Dynagas του Γ. Προκοπίου, η οποία ελέγχει έναν στόλο 15 πλοίων, χωρητικότητας 149.000-155.000 κυβικών μέτρων και αξίας 3,147 δισ. δολαρίων. Τα πλοία της έχουν ναυλοσύμφωνα με εταιρείες-κολοσσούς, όπως τη ρωσική Gazprom, τη νορβηγική Statoil και τη βρετανική British Gas. Η Dynagas έγραψε ιστορία το 2012, όταν το δεξαμενόπλοιό της 'Ob River ' ήταν το πρώτο τάνκερ LNG που διέσχισε την περίφημη διαδρομή της Βόρειας Θάλασσας. Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις της εταιρείας, ο στόλος της έχει ναυλωθεί για το 2017 σε ποσοστό 88%, με μέση διάρκεια των ναυλοσυμφώνων στα 10,1 έτη.
Xρήστος Οικονόμου
Ο γιος του εφοπλιστή Γ. Οικονόμου διαχειρίζεται, μέσω της εταιρείας TMS Cardiff Gas, έναν στόλο 5 πλοίων LNG χωρητικότητας 147.000-160.000 κυβικών μέτρων και αξίας 806 εκατ. δολαρίων. Η εταιρεία φέρεται να είναι μεταξύ εκείνων που εξετάζουν προτάσεις για μετατροπή πλοίων της σε πλωτές μονάδες αποθήκευσης και επαναεριοποίησης (FSRUs).
Νικόλας Μαρτίνος
H Thenamaris του Νικόλα Μαρτίνου διαθέτει έναν στόλο τριών πλοίων LNG, χωρητικότητας 160.000 κυβικών μέτρων το καθένα, συνολικής αξίας 527 εκατ. δολαρίων. Τα πλοία κατασκευάστηκαν από το 2013 έως το 2015, ενώ η εταιρεία έχει ακόμα 4 παραγγελίες, οι οποίες, όμως, δεν αφορούν το υγροποιημένο φυσικό, αλλά πλοία μεταφοράς υγραερίου LPG.
Χανδρής - Τσάκος - Ά. Αγγελικούση
Το ελληνικό Τop-10 συμπληρώνεται από τον όμιλο Χανδρή, που διαθέτει δύο LNG carriers αξίας 376 εκατ. δολαρίων, την TEN του Νίκου Τσάκου, που επίσης διαθέτει δύο δεξαμενόπλοια αξίας 320 εκατ. δολαρίων, και την Alpha Gas S.A. της Άννας Αγγελικούση με ένα πλοίο αξίας 177 εκατ. δολαρίων. Σημειώνεται ότι το δεύτερο πλοίο της TEN παρελήφθη τον Οκτώβριο, έχει χωρητικότητα 174.000 κυβικά μέτρα και εξασφαλισμένο πολυετές ναυλοσύμφωνο.

*Αναδημοσίευση από το 'Κεφάλαιο ' που κυκλοφορεί.

Μόλις 1.000 χρόνια απομένουν στους ανθρώπους στη Γη

Tο τέλος της ανθρωπότητας στα επόμενα 1.000 χρόνια από τη Γη επισημαίνει ο Στίβεν Χόκινγκ, υποστηρίζοντας πως ο μόνος τρόπος για να αποφευχθεί η μαζική εξαφάνιση, είναι να βρει έναν άλλο πλανήτη να κατοικήσει.

Πρέπει να συνεχίσουμε να εξερευνούμε το Διάστημα για το μέλλον της ανθρωπότητας', δήλωσε ο Χόκινγκ σε ομιλία του στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης στην Αγγλία, τονίζοντας πως 'Δεν πιστεύω ότι θα επιβιώσουμε άλλα 1.000 χρόνια, χωρίς να ξεφύγουμε από τον εύθραυστο πλανήτη μας'.
'Παρά το γεγονός ότι η πιθανότητα μιας καταστροφής στον πλανήτη Γη σε ένα δεδομένο έτος είναι αρκετά χαμηλή, αυξάνεται με την πάροδο του χρόνου, και γίνεται σχεδόν βεβαιότητα στα επόμενα 1.000 έως 10.000 χρόνια', υποστηρίζει ο Χόκινγκ.
'Μέχρι τότε, θα πρέπει να έχουμε εξαπλωθεί στο Διάστημα, και σε άλλα αστέρια, έτσι ώστε μία καταστροφή στη Γη να μη σημάνει το τέλος της ανθρώπινης φυλής'.
Η απαισιόδοξη δήλωση του Χόκινγκ για το καταδικασμένο μέλλον της ανθρωπότητας δεν είναι κάτι νέο, καθώς ο ίδιος έχει επισημάνει αρκετές φορές στο παρελθόν ότι οι άνθρωποι πλησιάζουν την εξαφάνιση, ως αποτέλεσμα των δράσεών τους στον πλανήτη.
Ωστόσο, αυτή τη φορά ο Χόκινγκ τελείωσε την ομιλία του με μια νότα αισιοδοξίας, λέγοντας πως 'Θυμηθείτε να κοιτάζετε τα αστέρια και όχι τα πόδια σας στο έδαφος. Προσπαθήστε να βγάλετε νόημα από αυτό που βλέπετε, αναρωτηθείτε τι κάνει το σύμπαν για να υπάρχει. Να είστε περίεργοι. Όσο δύσκολη και να φαίνεται η ζωή, υπάρχει πάντα κάτι που μπορείτε να κάνετε και να επιτύχετε σε αυτό. Το μόνο που έχει σημασία είναι να μην τα παρατήσουμε'.
Η παγκόσμια ανησυχία για το μέλλον του πλανήτη βρέθηκε στο προσκήνιο καθόλη τη διάρκεια της εβδομάδας, με τις πρώτες αποφάσεις του Ντόναλντ Τραμπ σχετικά με το περιβάλλον και την ενέργεια να προκαλούν την ανησυχία ειδικών και ακτιβιστών. Οι σύμβουλοί του φέρονται να θέλουν να αναβιώσουν ένα σχέδιο αποθήκευσης ραδιενεργών αποβλήτων στο όρος Γιούκα της πολιτείας της Νεβάδα, ενός έργου που βρίσκεται σε στασιμότητα από τα μέσα της δεκαετίας του 1980 λόγω περιβαλλοντικών ανησυχιών.
Το έργο έχει ήδη κριθεί πάρα πολύ ακριβό και δύσκολο να συνεχιστεί, και δεν έχει λάβει ομοσπονδιακή χρηματοδότηση για τα επόμενα χρόνια.
Η συνέχιση του έργου πυρηνικών αποβλήτων στο όρος Γιούκα σταμάτησε κυρίως χάρις στις προσπάθειες ενός γερουσιαστή της Νεβάδα, του Χάρι Ριντ.
Ο Ριντ βρίσκεται τώρα κοντά στη συνταξιοδότηση και οι σύμβουλοι του Τραμπ ήδη αναζητούν τρόπους για να περάσει το έργο ξανά από τη Γερουσία.
Το όρος Γιούκα είχε αρχικά επιλεγεί ως τόπος αποθήκευσης πυρηνικών αποβλήτων το 1987, αλλά καμία κυβέρνηση δεν ήταν σε θέση να προχωρήσει με τη λειτουργία του έργου, εν μέρει λόγω του τεράστιου περιβαλλοντικού κινδύνου. Η κυβέρνηση Ομπάμα διέκοψε οριστικά τη χρηματοδότηση του έργου το 2010, κηρύσσοντας το ως μια ανεφάρμοστη λύση για τις ανάγκες αποθήκευσης πυρηνικών αποβλήτων της χώρας.
Ο Τραμπ έχει ήδη επιλέξει τον αρνητή της κλιματικής αλλαγής, Μάιρον Έμπελ, ως υπεύθυνο της Υπηρεσίας Περιβαλλοντικής Προστασίας, και αναζητά τρόπους για να αναιρέσει τη δέσμευση της χώρας προς την συμφωνία του Παρισιού για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής.
Ο απερχόμενος πρόεδρος Ομπάμα και ο πρώην αντιπρόεδρος και ακτιβιστής Αλ Γκορ έχουν κάνει έκκληση στον Τραμπ να μην εγκαταλείψει την τρέχουσα περιβαλλοντική πολιτική, αλλά τα αμερικανικά μέσα εκτιμούν πως η νέα κυβέρνηση Τραμπ θα πραγματοποιήσει στροφή 180 μοιρών.
Αντιδράσεις της Κίνας
Η Κίνα απέρριψε και επίσημα την αμφιλεγόμενη, και κατά γενική ομολογία λανθασμένη, άποψη του νικητή των προεδρικών εκλογών των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ, ότι η κλιματική αλλαγή δεν είναι αληθινή και δημιουργήθηκε από την Κίνα για να βλάψει την αμερικανική βιομηχανία.
Στα πλαίσια της συνόδου κορυφής του ΟΗΕ για το κλίμα, στο Μαρακές του Μαρόκο, ο Κινέζος υφυπουργός Εξωτερικών, Λιου Ζενμίν, δήλωσε ότι, πέρα των αδιαμφισβήτητων επιστημονικών δεδομένων, η χώρα του δε γίνεται να έχει εφεύρει την ιδέα της κλιματικής αλλαγής, καθώς προηγούμενες ρεπουμπλικανικές κυβερνήσεις των ΗΠΑ είχαν συμπεριλάβει στο πρόγραμμα τους μέτρα αντιμετώπισης της υπερθέρμανσης του πλανήτη από το φαινόμενο του θερμοκηπίου.
'Αν εξετάσουμε την ιστορία των διαπραγματεύσεων για την κλιματική αλλαγή, ξεκίνησαν πρακτικά από τη Διακυβερνητική Επιτροπή για την Κλιματική Αλλαγή τη δεκαετία του 1980, με την υποστήριξη των ρεπουμπλικανικών κυβερνήσεων Ρήγκαν και Μπους του πρεσβύτερου', δήλωσε ο Λιου.
Ο Τραμπ έχει δεσμευτεί να αποσύρει τις ΗΠΑ από τη συμφωνία του Παρισιού για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής, μία εξαγγελία που έχει δεχτεί κριτική τόσο από την Κίνα, όσο και από την υπόλοιπη διεθνή κοινότητα.
'Ένας σοφός πολιτικός ηγέτης θα χάραζε κλιματικές πολιτικές που συνάδουν με τις παγκόσμιες τάσεις', δήλωσε ο Ζιε Ζενχουά, ειδικός αντιπρόσωπος της Κίνας για την κλιματική αλλαγή. 'Εάν αντισταθεί σε αυτήν την τάση, πιστεύω ότι θα χάσει την υποστήριξη του κοινού, και θα επηρεαστεί αρνητικά η οικονομική και κοινωνική πρόοδος της χώρας', πρόσθεσε.
Στα πλαίσια αυτής της συνεχιζόμενης συζήτησης, επανήλθε στη δημοσιότητα υπηρεσιακό σημείωμα από το γραφείου του προέδρου Μπους του πρεσβύτερου προς τον τότε υπουργό Εξωτερικών Τζέιμς Μπέικερ, στο οποίο χαρακτηρίζει την παγκόσμια υπερθέρμανση ως 'το μεγαλύτερο περιβαλλοντικό πρόβλημα της εποχής μας, με σοβαρότατες συνέπειες για κάθε χώρα και ανθρώπινη δραστηριότητα'.
Δημοκρατικοί πολιτικοί, όπως ο πρώην αντιπρόεδρος των Ηνωμένων Πολιτειών Αλ Γκορ, και ο απερχόμενος πρόεδρος Μπαράκ Ομπάμα, έχουν επίσης προβεί σε επανειλημμένες εκκλήσεις να μην αποχωρήσουν οι Ηνωμένες Πολιτείες από την ιστορική συμφωνία του Παρισίου, που έχει στόχο τον περιορισμό της υπερθέρμανσης κάτω από τους 2 βαθμούς Κελσίου σε σχέση με τα προβιομηχανικά επίπεδα, αλλά προς το παρόν ο Ντόναλντ Τραμπ εμφανίζεται αμετάπειστος.

 imerisia.gr

Εως 250 εκατ. θα κοστίσει στο Δημόσιο το καρτέλ κατασκευαστών

Στο 10% του προϋπολογισμού των «αμαρτωλών» συμβάσεων που λειτούργησε το καρτέλ των κατασκευαστών επιχειρεί να περιορίσει η κυβέρνηση την επιστροφή κοινοτικών πόρων του ΕΣΠΑ. Η συμφωνία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή επιδιώκεται να επιτευχθεί έως τα τέλη του χρόνου και είναι κρίσιμη για το κλείσιμο του προηγούμενου ΕΣΠΑ, που σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να οριστικοποιηθεί έως τον Μάρτιο του 2017.

Η επιστροφή χρημάτων που θα πρέπει να συνομολογηθεί με την Ε.Ε., δηλαδή η οριζόντια δημοσιονομική διόρθωση θα επιδιωχθεί να μην ξεπεράσει το 10%, τη στιγμή που υπάρχουν φωνές σε ευρωπαϊκό επίπεδο που ζητούν μεγαλύτερη δημοσιονομική διόρθωση. Το ύψος των επιστροφών είναι σε άμεση συνάρτηση με τον προϋπολογισμό των 29 «αμαρτωλών» συμβάσεων που υλοποιήθηκαν από το 1989 και φθάνουν έως και σήμερα. Σύμφωνα με τα ευρήματα της Επιτροπής Ανταγωνισμού, ο προϋπολογισμός τους ανέρχεται σε 2,5 δισ. ευρώ. Μια οριζόντια διόρθωση της τάξης του 10% θα σήμαινε την επιστροφή 250 εκατ. ευρώ, ποσό που η ελληνική πλευρά επιδιώκει να περιορίσει, εξατομικεύοντας προς τα κάτω τον ακριβή αριθμό των συμβάσεων στις οποίες εντοπίστηκε ότι λειτούργησε το καρτέλ.
Η ελληνική διαπραγματευτική θέση ενισχύεται την παρούσα στιγμή από τη διαδικασία διευθέτησης που είναι σε εξέλιξη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού. Πρόκειται για τον συμβιβασμό που επιδιώκεται να υπάρξει ύστερα από αίτημα που υπέβαλαν ορισμένες από τις δεκάδες εταιρείες που εμπλέκονται στην υπόθεση. Η βασική ιδέα της διευθέτησης είναι η ομολογία ενοχής και η παραίτηση από εφέσεις επί της απόφασης της Επιτροπής Ανταγωνισμού, με αντάλλαγμα τη μείωση του προβλεπόμενου προστίμου κατά 15%. Το ενδεχόμενο να μετριαστεί το μέγεθος της αμαρτίας μέσα από την προσπάθεια διευθέτησης θα μπορούσε να μειώσει και το μέγεθος της επιβάρυνσης που θα χρειαστεί να πληρώσουμε, αλλά με δεδομένο ότι η διαδικασία μπορεί να απαιτήσει πολύ χρόνο, το εγχείρημα αλλά και το αποτέλεσμα είναι αβέβαιο. Το υπουργείο Οικονομίας επιδιώκει μια ήπια λύση με βάση και την πορεία των συζητήσεων στο πλαίσιο της διευθέτησης, που θα της επιτρέψει να διαπραγματευθεί την επιστροφή ενός μικρότερου ποσού.
Σε κάθε περίπτωση πάντως η Γενική Γραμματεία ΕΣΠΑ ετοιμάζεται για τα χειρότερα, αλλά όπως διαβεβαιώνει ο γενικός γραμματέας ΕΣΠΑ Παναγιώτης Κορκολής, τα χρήματα που θα επιστρέψουμε έχουν προβλεφθεί και δεν θα οδηγήσουν σε απώλεια κοινοτικών πόρων. Η μέθοδος που μπορεί αυτό να επιτευχθεί είναι αυτή της υπερδέσμευσης (overbooking) πόρων από το Πρόγραμμα «Προσπελασιμότητα» του ΕΣΠΑ 2007-2013, δηλαδή το πρόγραμμα μέσω του οποίου χρηματοδοτούνται τα οδικά έργα.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του υπουργείου Οικονομίας, η υπερδέσμευση ανέρχεται σε 112%. Αυτό σημαίνει ότι ενώ ο συνολικός προϋπολογισμός του προγράμματος ανέρχεται στα 4,1 δισ. ευρώ, οι δαπάνες που έχουν ενταχθεί ανέρχονται στα 4,6 δισ. ευρώ. Ετσι από τη δεξαμενή της πλεονάζουσας δαπάνης το υπουργείο Οικονομίας εκτιμά ότι θα εξαλείψει τον κίνδυνο της απώλειας κοινοτικών πόρων, στον βαθμό που τα χρήματα που θα χρειαστεί να επιστρέψουμε θα επιβαρύνουν τον προϋπολογισμό, αλλά δεν θα οδηγήσουν σε μείωση των κοινοτικών πόρων που δικαιούται η χώρα στο πλαίσιο του προηγούμενου ΕΣΠΑ. Το κενό που θα δημιουργήσουν οι επιστροφές χρημάτων θα καταλάβουν δαπάνες για πρόσθετα έργα που έχουν ενταχθεί με μια μαξιμαλιστική λογική στο πρόγραμμα.

 kathimerini.gr