Σάββατο 30 Σεπτεμβρίου 2017

ΚΑΤΑΛΟΝΙΑ: ΡΑΓΔΑΙΕΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ! Η ΧΕΙΡΟΤΕΡΗ ΚΡΙΣΗ ΤΩΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΩΝ 40 ΕΤΩΝ!!



Τουλάχιστον 10.000 μαθητές και φοιτητές κατέκλυσαν σήμερα το κέντρο της Βαρκελώνης για να υπερασπισθούν το δημοψήφισμα για την ανεξαρτησία της Καταλονίας, τη διεξαγωγή του οποίου έχει απαγορεύσει η ισπανική δικαιοσύνη ενώ η Μαδρίτη εμφανίζεται αποφασισμένη να εμποδίσει.

Οι νέοι έδωσαν ραντεβού μπροστά από το Πανεπιστήμιο της Βαρκελώνης, ένα ιστορικό κτίριο στο κέντρο της πόλης.

«Θα ψηφίσουμε! Ανεξαρτησία!» φώναζαν οι διαδηλωτές, σε μια κινητοποίηση που πραγματοποιήθηκε τρεις ημέρες πριν από τις κάλπες.

Η Ισπανία βιώνει από τις αρχές του Σεπτέμβρη τη χειρότερη πολιτική κρίση των τελευταίων 40 ετών, όπως επισημαίνουν επίσημα χείλη.

Εδώ και εβδομάδες, οι καταλανικές αρχές παίζουν τη γάτα με το ποντίκι με τις ομοσπονδιακές αρχές με στόχο να κρύψουν τις κάλπες, τα ψηφοδέλτια ή ακόμα και να δημιουργήσουν ιστότοπους όπου οι ψηφοφόροι μπορούν να ενημερωθούν σχετικά με τη διεύθυνση του εκλογικού τους κέντρου.

Γιατί η Καταλονία είναι τόσο σημαντική…

Η Καταλονία θεωρείται ένα σημαντικό κομμάτι της ισπανικής οικονομίας, αλλά και της πολιτικής ζωής. Σύμφωνα με τον Οργανισμό Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ), συμβάλλει σημαντικά στην οικονομία της Ισπανίας, συνιστώντας το 19% του ισπανικού ΑΕΠ.

Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που οι Καταλανοί θέλουν να γίνουν τουλάχιστον αυτόνομοι. Θέλουν δικούς τους νόμους, και οι φόροι τους να μην πάνε στην Μαδρίτη για να πληρώνουν τα προγράμμα λιτότητας της Μέρκελ. Οι λόγοι του ρήγματος είναι πρωτίστως οικονομικοί.

Εάν ανεξαρτητοποιηθεί, όχι μόνο η Ισπανία θα έχανε βασική πηγή χρηματοδότησης, αλλά αμέσως μετά ίσως ακολουθήσουν οι Βασκοι οι οποίοι όντως είναι τελείως άλλο έθνος, άλλη φυλή και με άλλο ιστορικό υπόβαθρο.

Σύμφωνα με την wikipedia, oι Καταλανοί αποτελούν μια κοινότητα με βαθιά ιστορία και παράδοση που ξεκινά ήδη από τον 10ο αιώνα μ.Χ. όταν οι κομητείες της βόρειας και κεντρικής Καταλονίας ανεξαρτητοποιήθηκαν από το Φραγκικό Βασίλειο και ξεκίνησαν μια πορεία που, με κυρίαρχη την Κομητεία της Βαρκελώνης, τους έκανε να εδραιωθούν ως σημαντική δύναμη της ευρύτερης λεκάνης της Μεσογείου. Με την ένωση του Οίκου της Βαρκελώνης με το Στέμμα της Αραγώνας το 1137 έφεραν εις πέρας την κατάκτηση της περιοχής της Βαλένθια, των Βαλεαρίδων, της Σαρδηνίας, της Σικελίας και την εγκαθίδρυση του Δουκάτου των Αθηνών και της Νεοπάτριας, εξάγοντας την γλώσσα τους και κερδίζοντας ηγεμονική θέση στο εμπόριο, παράλληλα με την άνθιση των καταλανικών γραμμάτων. Ωστόσο η εξαφάνιση του καταλανικού Οίκου της Βαρκελώνης (1410), ο Καταλανικός Εμφύλιος (1462-1472) και η συγκρότηση της Ισπανικής Μοναρχίας βάση του οικονομικά ανθηρότερου Βασίλειου της Καστίλης έφεραν την παρακμή και τον παραγκωνισμό της περιοχής. Οι προσπάθειες απεμπόλησης των καταλανικών νόμων και γλώσσας από τους ολοένα και πιο συγκεντρωτικούς Ισπανούς μονάρχες προκάλεσαν τον Πόλεμο των Θεριστών (1640-1652), κατά το τέλος του οποίου αποδόθηκε η Βόρεια Καταλονία στη Γαλλία, και καρποφόρησαν μετά τη νίκη του Φιλίππου Ε΄ στον πόλεμο της Ισπανικής Διαδοχής και την επιβολή των νόμων της Καστίλης.

Σταδιακά, και παρά την επίσημη καταδίωξη των καταλανικών από το Ισπανικό κράτος, η Καταλονία επανέκαμψε και παρά την κατοχή της από το Ναπολέοντα (1808-1814) και τους Καρλικούς Πολέμους (ανά διαστήματα μεταξύ 1833 και 1876) επέδειξε μεγάλη οικονομική και βιομηχανική ανάπτυξη. Με την Καταλανική Αναγέννηση (Renaixença) ανανεώθηκε και πολιτισμικά, και στις τελευταίες δεκαετίες του 19ου αιώνα γεννήθηκε το κίνημα του καταλανικού εθνικισμού. Η ισχυροποίησή του πέτυχε το 1914 την ίδρυση της Ένωσης των Τεσσάρων Επαρχιών της Καταλονίας (Mancomunitat de Catalunya) και την εκ νέου σύσταση της Ζενεραλιτάτ, που ακυρώθηκε ωστόσο μετά τη νίκη των στρατευμάτων του στρατηγού Φράνκο κατά τον Ισπανικό Εμφύλιο (1936-1939). Κατά τη διάρκεια της δικτατορίας που ακολούθησε (1939-1975), η καταλανική ταυτότητα υπονομεύθηκε αλλά με την επάνοδο της δημοκρατίας η Καταλονία αναγνωρίστηκε ως ιστορική εθνότητα της Ισπανίας και σταδιακά επανέφερε την γλωσσική και πολιτισμική της κανονικότητα. Έκτοτε ο καταλανικός εθνικισμός παίζει ένα σημαντικό ρόλο στην πολιτική και κοινωνική ζωή της Ισπανίας, με ένα ποσοστό των Καταλανών να θεωρούν τον εαυτό τους διαφορετικό έθνος από τους υπόλοιπους Ισπανούς και να επιθυμούν την δημιουργία ανεξάρτητου καταλανικού κράτους.

Εάν τελικά οι Καταλανοί επιλέξουν την πορεία της αυτοδιάθεσης κινδυνεύει με άμεση διάλυση το ισπανικό βασίλειο και σε ουσιαστική επιστροφή του στο πρόγονο βασίλειο της Καστίλης και του Λεόν.

Το ανεπίσημο δημοψήφισμα του 2014

Ένα μη δεσμευτικό ανεπίσημο δημοψήφισμα διεξήχθη από την κυβέρνηση της Καταλονίας στις 9 Νοεμβρίου 2014. Η κυβέρνηση της Καταλονίας ανέφερε ότι συνολικά οι ψηφίσαντες ήταν 2.305.290. Τα ΜΜΕ υπολογίζουν τη συμμετοχή από 37,0% ως 41,6%. Οι ψηφοφόροι κλήθηκαν να απαντήσουν καταφατικά ή αρνητικά σε δύο ερωτήματα: «Θέλετε η Καταλονία να γίνει κράτος» και «Θέλετε αυτό το κράτος να είναι ανεξάρτητο;».Το 80,8% των ψηφισάντων απάντησε καταφατικά και στα δύο ερωτήματα.

Επιλογή Ψήφοι Ποσοστό
Ναι – Ναι 1.861.753 80,76%
Ναι – Όχι 232.182 10,07%
Ναι – λευκό 22.466 0,97%
Όχι 104.772 4,54%
Λευκά 12.986 0,56%
Λοιπά 71.131 3,09%
Έναν χρόνο μετά, στις 2 Δεκεμβρίου 2015, το Συνταγματικό Δικαστήριο της Ισπανίας ακύρωσε το ψήφισμα ανεξαρτησίας του Καταλανικού Κοινοβουλίου, αποδεχόμενο την προσφυγή της ισπανικής κυβέρνησης εναντίον αυτής της πρότασης, που θα άνοιγε τη διαδικασία ανεξαρτησίας της Καταλονίας.



Iσραήλ εναντίον Τουρκίας: Ο Ερντογάν επέβαλε φορολογικά μέτρα δισ. δολ. για να εξοπλιστεί η Τουρκία με ότι πιο σύγχρονο υπάρχει λίγο πριν εισέλθει σε πόλεμο!


Απίστευτο και όμως τουρκικό!

Ο Ρ.Τ.Ερντογάν βλέποντας το ξέσπασμα ενός μεγάλου πολέμου να είναι προ των πυλών στην ευρύτερη περιοχή με την Συνθήκη της Λωζάνης να καθίσταται «νεκρό γράμμα» ,  επέβαλε φόρους για να χρηματοδοτηθούν  τα τουρκικά εξοπλιστικά προγράμματα!

Οι φόροι αυτοί θα αποδώσουν αρκετά δισ στο ειδικό ταμείο «εθνικής άμυνας» που δημιούργησε ο «Σουλτάνος».

Ετσι, η τουρκική κυβέρνηση ανακοίνωσε νέα φορολογικά μέτρα που έχουν ως στόχο να προσθέσουν στα ταμεία  28 δισεκατομμύρια τουρκικές λίρες ($ 8 δισεκατομμύρια) για το 2018, σύμφωνα με τον όρο του προγράμματος  Medium (MTP).

Το πρόγραμμα στοχεύει σε ετήσιο ρυθμό αύξησης 5,5% για την περίοδο  2018-2020.

«Ο φόρος θα μεταφερθεί άμεσα στο ταμείο της αμυντικής βιομηχανίας, όμως το ταμείο δεν αποτελεί μέρος του κρατικού προϋπολογισμού»,δήλωσε ο Naci Agbal σε ομιλία του στο Οικονομικό Σύνοδο Κορυφής της Κωνσταντινούπολης.

Σύμφωνα με τα μέτρα, η κυβέρνηση θα διαθέσει επιπλέον των 8 δισεκατομμυρίων τουρκικών λιρών (2.320.000.000 $) των υφιστάμενων εσόδων της σε αμυντικές δαπάνες, προκειμένου να αυξηθεί η στρατιωτική δύναμη της χώρας στην περιοχή.

Ο Agbal δήλωσε ότι το μερίδιο της αμυντικής βιομηχανίας στα έσοδα από τους εταιρικούς φόρους θα αυξηθεί στο 6 τοις εκατό από το σημερινό επίπεδο του 3,5 τοις εκατό άμεσα με την εφαρμογή του νέου μέτρου.

«Εργαζόμαστε σε μια νομική ρύθμιση η οποία θα αποτελέσει τη βάση για την κατανομή μέρους του φόρου», δήλωσε ο ίδιος.

Η Τουρκία εφαρμόζει  ένα μέτρο το οποίο στην Ελλάδα έπρεπε να το είχε  εφαρμοστεί  από το 1832 και αυτό έχει να κάνει με την σύσταση ειδικού ταμείου «εθνικής άμυνας».

Σε αυτό το ταμείο θα συνεισφέρανε ακόμη και οι Έλληνες του εξωτερικού με σκοπό την αγορά οπλικών συστημάτων αιχμής λόγω του τουρκικού κινδύνου.

Η πρόταση είχε «ακουσθεί» και στην χώρα μας  από κάποιους λίγους βουλευτές αλλά η αναξιοπιστία του πολιτικού συστήματος και τα συνεχή σκάνδαλα εδώ και πολλά χρόνια δεν «βοηθούσαν» καθόλου προς αυτήν την κατεύθυνση.

Η εθνική άμυνα αποτελεί ξεχωριστή υπόθεση από τα δημοσιονομικά κάθε κράτους για αυτό και απαιτείται σύσταση ειδικού ταμείου , ενώ τα μισθολόγια των στρατιωτικών χαρακτηρίζονται από τον όρο «ειδικά».

Καμία χώρα δεν υφίσταται χωρίς άμυνα και χωρίς ασφάλεια από τους εξωτερικούς εχθρούς της , αλλά αυτό φαίνεται να το αγνοούν πολλοί Έλληνες πολιτικοί , εσκεμμένα. 

Τι φοβάται ο Ρ.Τ.Ερντογάν και τρέχει τα εξοπλιστικά.

Ο Ρ.Τ.Ερντογάν βλέπει σύγκρουση συμφερόντων με το Ισραήλ σε όλα τα επίπεδα, από το κουρδικό μέχρι τη Χαμάς και την Κύπρο. Κάτι που θα εξελιχθεί αρχικά σε πόλεμο «χαμηλής ισχύος» ή «δια αντιπροσώπων» και έπειτα στο πιο φονικό πόλεμο της περιοχής.

Δεν είναι τυχαίο ότι το υπουργείο Εξωτερικών του Ισραήλ εξέδωσε την περασμένη εβδομάδα ταξιδιωτική οδηγία προς τους Ισραηλινούς που ταξιδεύουν στην Κύπρο.

Σύμφωνα με την ισραηλινή ταξιδιωτική οδηγία, όποιος Ισραηλινός πολίτης επιλέξει να μείνει σε ξενοδοχείο στα κατεχόμενα παραβιάζει τον νόμο και όποιος εισέλθει σε τουρκοκρατούμενη περιοχή δια θαλάσσης θα λάβει μαύρη σφραγίδα στο διαβατήριό του.

Σύμφωνα με ισραηλινά δημοσιεύματα, η Ισραηλινή Πρεσβεία στην Κύπρο συμβουλεύει σε όποιον της απευθύνεται να αλλάξει προορισμό και να μην μεταβεί στα κατεχόμενα, ενώ επισημαίνεται ότι το υπουργείο Εξωτερικών του Ισραήλ είχε εκδώσει πριν μερικούς μήνες προειδοποίηση, καλώντας τους Ισραηλινούς να μην ταξιδεύουν και να μην διαμένουν στα κατεχόμενα μετά από την απόφαση της Κυπριακής Δημοκρατίας ότι όλοι οι τουρίστες εκτός της ΕΕ θα μπορούν να εισέρχονται και να αποχωρούν μόνο μέσω των αναγνωρισμένων σημείων διέλευσης.


 pentapostagma.gr

Τρίτη 26 Σεπτεμβρίου 2017

Άνιση η κατανομή του πλούτου, με τη 'σφραγίδα' της Citi και του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης

Εντυπωσιακά τα συμπεράσματα για τη διαμόρφωση του πλούτου και την ανισότητα στην κατανομή του. Τι δείχνει μελέτη του ομίλου της Citi σε συνεργασία με το πανεπιστήμιο της Οξφόρδης


Λίλυ Σπυροπούλου


Με τη «σφραγίδα» και τις «υπογραφές» πανεπιστημίων και χρηματοοικονομικών οργανισμών, η ανισότητα του πλούτου σε παγκόσμιο επίπεδο, όχι μόνο εξακολουθεί να ισχύει, αλλά, δυστυχώς, έχει αυξηθεί περαιτέρω. Ο κορυφαίος όμιλος της Citi σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης ( ειδικότερα με τη σχολή Oxford Martin), προχώρησε στην εκπόνηση μιας μελέτης, με εντυπωσιακά συμπεράσματα για τη διαμόρφωση του πλούτου και την ανισότητα στην κατανομή του.

Όπως αναφέρεται μεταξύ άλλων, ο πλούτος είναι πολύ πιο άνισα κατανεμημένος από το εισόδημα στις περισσότερες χώρες του κόσμου, με εξαίρεση τις ΗΠΑ και τη Σουηδία. Τα αίτια πρέπει να αναζητηθούν στην παγκοσμιοποίηση, αλλά και την τεχνολογική πρόοδο, καθώς και στη δομή της αγοράς εργασίας και προϊόντων.
Το μόνο αισιόδοξο συμπέρασμα της μελέτης, αφορά τη σημαντική μείωση του συνολικού αριθμού των ατόμων που θεωρητικά βρίσκονται σε συνθήκες ακραίας φτώχειας. Συγκεκριμένα επ' αυτού, σε διεθνές επίπεδο, η κατάσταση είναι πολύ πιο βελτιωμένη, καθώς τα εν λόγω άτομα έχουν μειωθεί από...1,85 δις στη δεκαετία του ‘ 80, σε 800 εκατομμύρια και μάλιστα, παρά την αύξηση του πληθυσμού.
Σχετικά με την κατανομή του πλούτου, μόλις στο τέλος της προηγούμενης εβδομάδος, κυκλοφόρησε μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα έρευνα για το συγκεκριμένο θέμα, που πραγματεύεται και εστιάζει στην Ανισότητα και Ευημερία στον βιομηχανοποιημένο κόσμο. Πρόκειται για μια έρευνα, αποτέλεσμα συνεργασίας της Citi με το σχολή Oxford Martin, του πανεπιστημίου της Οξφόρδης (New Oxford Martin School and Citi GPS report assesses how income inequality has been increasing in rich countries and why this should be taken seriously.).
Είναι ένα από τα πολλά θέματα που διερευνά και αναπτύσσει η ομάδα της Citi Global Perspective & Solutions προκειμένου να προσφέρει στους πελάτες της Citi τις απαραίτητες πληροφορίες και γνώσεις αλλά και προβληματισμούς, ώστε να διαχειριστούν με επιτυχία τις σύγχρονες προκλήσεις.
Η βασική παρατήρηση που προκύπτει από τη συγκεκριμένη μελέτη, όπως θα διαβάσεις και από το επισυναπτόμενο ΔΤ στα αγγλικά, είναι ότι η εισοδηματική ανισότητα έχει αυξηθεί στις περισσότερες χώρες-μέλη του ΟΟΣΑ τις τελευταίες δεκαετίες. Η ύφεση που ακολούθησε την παγκόσμια οικονομική κρίση έχει επιδεινώσει αυτήν την τάση σε κάποιες από τις χώρες που υπέφεραν περισσότερο, ενώ σε κάποιες άλλες έχει λειτουργήσει αντίστροφα. Διερευνώνται οι παράγοντες που αυξάνουν την ανισότητα, εντοπίζοντας τη βαρύτητα της τεχνολογικής εξέλιξης, της παγκοσμιοποίησης, της απορρύθμισης, την μειούμενη δύναμη των συνδικάτων, τη δημογραφική αλλαγή και την αποδυνάμωση της αναδιανομής από φόρους. Επίσης, προειδοποιεί ότι η ανισότητα μπορεί να υποσκελίσει την οικονομική πρόοδο, με τον ισχυρισμό ότι η παγκόσμια ανάπτυξη έχει υποχωρήσει τις τελευταίες δεκαετίες ενώ οι ανισότητες έχουν αυξηθεί.  Η αυξανόμενη ανισότητα μπορεί επίσης να επηρεάσει αρνητικά τη συνοχή του κοινωνικού ιστού και να συμβάλει στην υποβάθμιση των πολιτικών διαδικασιών και στην άνοδο του λαϊκισμού.
Οι βασικές περιοχές της μελέτης περιλαμβάνουν:
Σε παγκόσμιο επίπεδο, η ανισότητα στα εισοδήματα μειώνεται και έχει συμβάλλει σε μια αξιοσημείωτη μείωση του συνολικού αριθμού των ατόμων που θεωρούνται ότι βρίσκονται σε συνθήκες ακραίας φτώχειας από τα τέλη της δεκαετίας του 1980 - από 1,85 δις σε 800 εκατομμύρια - παρά τον αυξανόμενο παγκόσμιο πληθυσμό.

• Ωστόσο, οι ανισότητες στα εισοδήματα και στον πλούτο έχουν αυξηθεί από τη δεκαετία του '80 στις περισσότερες από τις πλέον προηγμένες οικονομίες
• Η ανισότητα έχει αυξηθεί ιδιαίτερα έντονα σε ορισμένες χώρες που ήταν ήδη σχετικά άνισες πριν από δεκαετίες (κυρίως στις ΗΠΑ), καθώς και σε ορισμένες χώρες που ξεκίνησαν με πολύ χαμηλότερα επίπεδα ανισότητας (όπως η Σουηδία).

• Η ανισότητα του πλούτου έχει επίσης αυξηθεί και ο πλούτος είναι πολύ πιο άνισα κατανεμημένος από το εισόδημα. Οι Η.Π.Α. είναι και πάλι εξαίρεση, με το 75% του πλούτου να κατέχεται από το 10% των πολιτών, σε σύγκριση με 50% που παρατηρείται κατά μέσο όρο στις χώρες του ΟΟΣΑ.

• Οι παράγοντες αυτής της αύξησης της ανισότητας περιλαμβάνουν την τεχνολογική αλλαγή και την παγκοσμιοποίηση, καθώς και τη δομή και τη ρύθμιση της αγοράς εργασίας και προϊόντων. Το θεσμικό πλαίσιο της δημόσιας πολιτικής διαδραματίζει επίσης κεντρικό ρόλο, όπως μπορεί να διαπιστωθεί από τις διακυμάνσεις που παρατηρούνται μεταξύ των χωρών.
(Φωτό: AP Photo/Ng Han Guan)

ΟΙ ANONYMOUS ΞΑΝΑΧΤΥΠΗΣΑΝ – «Τα χειρότερα έρχονται» (ΕΙΚΟΝΕΣ)

Επανέρχονται οι Anonymous, βάζοντας στο στόχαστρο αυτήν τη φορά τον ΕΟΠΥΥ και την Τράπεζα Πειραιώς, μετά τις κυβερνοεπιθέσεις στα σάιτ της Τράπεζας της Ελλάδος και των ηλεκτρονικών πλειστηριασμών.
Όπως αναφέρουν στη σελίδα τους στο Facebook οι Anonymous, έχουν στα χέρια τους δύο βάσεις δεδομένων από την τράπεζα και τον ΕΟΠΥΥ και αν προχωρήσουν σε κάποια «λάθος κίνηση, όλα θα δημοσιευθούν και θα χρησιμοποιηθούν εναντίον σας!».
Μάλιστα, συμπληρώνουν ότι στην Τράπεζα της Ελλάδος δεν έγινε ακριβώς επίθεση, αλλά ήταν προειδοποίηση. «Τα χειρότερα έρχονται!» συμπληρώνουν.


| ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΣΗ Πρός: ΕΟΠΥΥ , Τράπεζα Πειραιώς. |

2 Βάσεις δεδομένων είναι στα χέρια μας. Μία λάθος κίνηση και όλα θα δημοσιευθούν και θα χρησιμοποιηθούν εναντίον σας! #AnonymousGreece

Ο Κιμ απειλεί και οι μαφιόζοι κερδίζουν

Είναι δεδομένο ότι ο Κίμ θα συνεχίσει να απειλεί τα κράτη της περιοχής γιατί μόνο έτσι θα έχουν δουλίτσες οι πολεμικές βιομηχανίες των ΗΠΑ και των συμμάχων τους. Όμως φαίνεται ότι το ξέφυγαν τελείως και άρχισαν να μην μπορούν να ελέγξουν το θέατρο με αποτέλεσμα ο Κίμ να απειλεί τις ΗΠΑ. Αυτό σημαίνει ότι τα κοράκια δεν αρκούνται στον επανεξοπλισμό της Ιαπωνίας και της Νότιας Κορέας, αλλά θέλουν να χρεώσουν ακόμα περισσότερο της ΗΠΑ.  



Ο υπουργός Εξωτερικών της Βόρειας Κορέας Ρι Γιονγ δήλωσε ότι από τη στιγμή που ο Αμερικανός Πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ έχει κηρύξει πόλεμο ενάντια στη χώρα του, η Πιονγκιάνγκ διατηρεί το δικαίωμα να προβεί σε αντίμετρα, όπως την κατάρριψη αμερικανικών αεροσκαφών, ακόμη και αν αυτά δεν βρίσκονται εντός του εναέριου χώρου της Βόρειας Κορέας.
«Όλος ο κόσμος θα πρέπει να θυμάται ότι ήταν οι ΗΠΑ που κήρυξαν τον πόλεμο ενάντια στην χώρα μας», τόνισε ο Ρι σε δημοσιογράφους στην Νέα Υόρκη.

«Από τη στιγμή που οι ΗΠΑ κήρυξαν τον πόλεμο εναντίον μας, διατηρούμε κάθε δικαίωμα να λάβουμε αντίμετρα, όπως να καταρρίψουμε αμερικανικά στρατηγικά βομβαρδιστικά αεροσκάφη ακόμη και αν δεν βρίσκονται εντός του εναέριου χώρου της χώρας μας», τόνισε ο επικεφαλής της βορειοκορεατικής διπλωματίας.

Δευτέρα 25 Σεπτεμβρίου 2017

ΕΚΤΑΚΤΟ: Νεκρός ο Ρώσος αντιστράτηγος Βαλερί Ασάποφ σε επίθεση του ISIS στην Deir ez-Zor - Πολεμούσε στην πρώτη γραμμή

Νεκρός είναι ο Ρώσος αντιστράτηγος Valery Asapov ο οποίος διοικούσε τις  ρωσικές δυνάμεις που συνέδραμαν το συριακό Στρατό στην επιχείρηση για την απελευθέρωση της Deir ez-Zor, ύστερα από βολές όλμων που πραγματοποίησε η ISIS.



Ο αντιστράτηγος πολεμούσε στην πρώτη γραμμή και είναι ο πρώτος ανώτατος αξιωματικός της Ρωσίας μετά τον Β'ΠΠ που σκοτώνεται.
Όπως ανέφερε το ρωσικό υπουργείο Άμυνας ο Ρώσος αντιστράτηγος θα λάβει το παράσημο του ήρωα της Ρωσίας  μετά θάνατον.
Όπως σημειώνουν τα ρωσικά ΜΜΕ ο Asapov ήταν ένας από τους κορυφαίους στρατιωτικούς συμβούλους που υπηρετούσε στη Συρία και από τους πλέον καταρτισμένους στην κατάστρωση τακτικών από τον συριακό Στρατό αλλά και τις ρωσικές δυνάμεις για την εξουδετέρωση των ισλαμιστών ανταρτών.
Πρόκειται για την πρώτη απώλεια υψηλόβαθμου Ρώσου στρατιωτικού στην Συρία απο επίθεση των ισλαμιστών.
Τα ρωσικά αντίποινα για την επίθεση αυτή της ISIS αναμένονται να είναι σφοδρά, τόσο με αεροπορικές επιθέσεις όσο και με μαζικές εκτοξεύσεις βλημάτων cruise, με επίκεντρο την ανατολική όχθη του Ευφράτη.
Σύμφωνα με πληροφορίες το ρωσικό γενικό Επιτελείο θα αποστείλει προειδοποίησης 60 λεπτών προς την CENTCOM για την απόσυρση όλων των αμερικανικών ειδικών δυνάμεων από την περιοχή, σε γειτνίαση ή «συγκατοίκηση»  με τις θέσεις της ISIS στην ανατολική  όχθη του Ευφράτη καθώς από τις πρώτες πρωινές ώρες θα επακολουθήσουν σφοδρότατα αντίποινα.
Σύμφωνα με νεότερες πληροφορίες μαζί με τον Ρώσο αντιστράτηγο σκοτώθηκαν και δύο συνταγματάρχες αλλά δεν είναι γνωστό εάν ήταν του ρωσικού ή του συριακού Στρατού.

Οι πληροφορίες λένε για στοχευμένα πυρά όλμων της ISIS με κατάδειξη, από ειδικές δυνάμεις, άλλου... κράτους.

Οι αρχαίοι Έλληνες γνώριζαν για τον ερχομό του Χριστού στην Γη - Τα κείμενα που το αποδεικνύουν...

Έχουν διασωθεί αρχαία κείμενα που αποδεικνύουν ότι αρχαίοι Έλληνες γνώριζαν για τον ερχομό του Χριστού στην Γη. Ποια είναι αυτά:



Στην Πολιτεία του Πλάτωνα (B, V , 362) – βιβλίο που όλοι το αποδέχονται – περιέχεται μία προφητεία ισάξια μ’ αυτές των προφητών της Παλαιάς Διαθήκης:
«Θα απογυμνωθεί απ’ όλα εκτός της δικαιοσύνης, διότι φτιάχτηκε αντίθετος στην ως τότε συμπεριφορά. Χωρίς να αδικήσει κανέναν θα δυσφημισθεί πολύ ως άδικος ώστε να βασανισθεί για την δικαιοσύνη και θα γεμίσει με δάκρυα εξαιτίας της κακοδοξίας αλλά θα μείνει αμετακίνητος μέχρι θανάτου και ενώ θα είναι δίκαιος θα θεωρείτε άδικος για όλη του τη ζωή. Έχοντας τέτοιες διαθέσεις ο δίκαιος θα μαστιγωθεί, θα στρεβλωθεί, θα δεθεί, θα ανάψουν τα μάτια του και στα τελευταία του αφού πάθει κάθε κακό θα καρφωθεί πάνω σε πάσσαλο, και να ξέρεις ότι δεν είναι δίκαιο αλλά αφού έτσι το θέλει ας γίνει».
Στο έργο Προμηθεύς Δεσμώτης του Αισχύλου, ο Προμηθέας όντας φυλακισμένος στον Καύκασο προλέγει ότι ο λυτρωτής του θα γεννηθεί από την παρθένο Ιώ και τον Θεό (στ.772, 834, 848) θα είναι δηλαδή υιός Θεού και υιός Παρθένου. Αυτός ο Θεάνθρωπος θα καταλύσει την εξουσία των παλαιών θεών και θα αφανίσει αυτούς και την δύναμή τους (908,920).
Ο Ερμής τότε σταλμένος από τον Δία προαναγγέλλει στον Προμηθέα τα εξής: «Τοιούδαι μόχθου τέρμα μη τί προσδόκα πριν αν θεός τις διάδοχος των σων πόνων φανή, θελήση τ’ είς αναύγητον μολείν ‘Άιδην, κνέφαια τ’ άμφί Ταρτάρου βάθη» μετάφραση «μην περιμένεις να λυτρωθείς από τους πόνους προτού θεός πάρει τα πάθια τα δικά σου πάνω του και με τη θέλησή του κατέβει στον ‘Άδη τον ανήλιαγο, στους άφεγγους του Ταρτάρου βυθούς» (στ. 1041-1043). Ο Σωκράτης στην απολογία του αναφέρει τα ακόλουθα:
«Θα μείνετε κοιμισμένοι σε όλη σας τη ζωή εάν δεν σας λυπηθεί ο Θεός να σας στείλει κάποιον άλλον» (Πλάτωνος, Απολογία Σωκράτους 18{31α}). Στο Άγιον Όρος υπάρχουν χειρόγραφα που διασώζουν προφητείες της Σίβυλλας –της ιέρειας του Απόλλωνα– για την έλευση του Χριστού π.χ σε χειρόγραφο με την ονομασία «Υπόμνημα εις τον Άγιον Απόστολον Φίλιππον» πού φυλάσσεται στην Ιερά Μονή Δοχειαρείου αναφέρονται τα εξής: «Ύστερα από πολύ καιρό θα φθάσει κάποιος εις αυτήν την πολυδιηρημένην γη και θα γεννηθεί με σάρκαν αμόλυντον. Με ανεξάντλητα όρια ώς Θεότητα θα λυτρώσει τον άνθρωπον από την φθοράν των ανίατων παθών. Και θα τον φθονήσει άπιστος λαός και θα κρεμασθεί ψηλά ώς κατάδικος εις θάνατον.
Όλα αυτά θα τα υποφέρει με πραότητα». Στο ίδιο χειρόγραφο αναφέρεται μία ανατριχιαστική προφητεία για την θεανθρώπινη φύση του Χριστού, για το εκούσιον πάθος Του, αλλά και για την Ανάστασή Του: «Ένας ουράνιος με πιέζει ισχυρά, ό οποίος είναι φως τριλαμπές. Αυτός είναι ο παθών Θεός, χωρίς να πάθει τίποτε ή Θεότης Του, διότι είναι συγχρόνως θνητός και αθάνατος. Αυτός είναι συγχρόνως Θεός και άνθρωπος, που υποφέρει από τους θνητούς τά πάντα, δηλαδή τον σταυρό, την ύβριν, την ταφή. Αυτός κάποτε από τα μάτια του έχυσε δάκρυα θερμά.
Αυτός πέντε χιλιάδες χόρτασε με πέντε άρτους, κάτι που ήθελε δύναμη θεϊκή. Ο Χριστός είναι ο δικός μου Θεός, ο οποίος εσταυρώθη εις το ξύλον, ο οποίος εξέπνευσεν, ο οποίος εκ του τάφου ανήλθεν εις τον ουρανόν». Οι παραπάνω προφητείες αναφέρονται και σε άλλα χειρόγραφα πού βρίσκονται σε άλλες Μονές του Αγίου Όρους η αλλού(π.χ Μονή Σινά). Παρατίθενται ακόμη σε σύγχρονο βιβλίο, στον Μέγα Συναξαριστή της Ορθοδόξου Εκκλησίας του Αρχιμανδρίτη Βίκτωρος Ματθαίου. Και γι’ αυτούς που ίσως αμφισβητήσουν ότι τα παραπάνω ειπώθηκαν πράγματι από την Σίβυλλα και ισχυριστούν ότι είναι επινοήσεις κάποιον Χριστιανών Μοναχών, αρκεί το εξής αδιαμφισβήτητο γεγονός.
Από διάφορες πηγές έχει διασταυρωθεί πώς τις προφητείες αυτές αλλά και άλλες –είτε της Σίβυλλας είτε άλλων σοφών Ελλήνων- χρησιμοποίησε η Αγία Αικατερίνη. Συγκεκριμένα, το 305 η Αγία Αικατερίνη η Αλεξανδρινή έλεγχε τον αυτοκράτορα Μαξιμίνο για την ειδωλολατρική του πολιτική.
Ό τελευταίος συγκέντρωσε τότε τους σοφότερους ειδωλολάτρες της αυτοκρατορίας για να την μεταπείσουν και να την κάνουν παγανίστρια. Στο διάλογο που ακολούθησε, αυτή η πάνσοφη και σπουδαγμένη στην Ελληνική παιδεία γυναίκα στην προσπάθειά της να αποδείξει ότι ο Χριστός είναι ο μοναδικός Θεός ανέφερε – μεταξύ άλλων – και τις προφητείες της Σίβυλλας. Και για να προληφθεί η κάθε απερίσκεπτη “σκέψη”, δεν υπάρχει καμία περίπτωση να έπλασε αυτές τις προφητείες η ίδια η Αγία για τους εξής βασικότατους λόγους:
Δεν θα μπορούσε να πει ένα τόσο μεγάλο ψέμα σχετικά με την ιέρεια του Απόλλωνα μπροστά στους σοφότερους εκπροσώπους της αρχαίας θρησκείας, διότι αμέσως όλοι θα διαπίστωναν το ψέμα της. Όμως, όχι μόνο δεν την κατηγόρησε κανείς για αναλήθειες, αλλά αντιθέτως οι σοφοί ειδωλολάτρες παραδέχτηκαν την λεκτική τους ήττα και όλοι αμέσως ασπάστηκαν με τη θέληση τους τον Χριστιανισμό με αποτέλεσμα ο αυτοκράτορας να τους θανατώσει. Κανείς δεν μπορεί λοιπόν να αμφισβητήσει την αδιάσειστη αλήθεια ότι τα προφητικά αυτά λόγια βγήκαν από το στόμα της Σίβυλλας.
Σε άλλο χειρόγραφο που βρίσκεται στην Αγιορείτικη Μονή Διονυσίου, αναφέρεται μια άλλη προφητεία της Σίβυλλας: «Σας προφητεύω έναν τρισυπόστατο Θεό στα ύψη εκτεινόμενο του οποίου ο αιώνιος Λόγος σε ανυποψίαστο κόρη θα κυοφορηθεί, όπως ακριβώς το φέρον φωτιά τόξο, το μέσον του κόσμου διαπερνώντας. Όλο τον κόσμο αφού επαναφέρει στην ζωή, και στον Πατέρα θα τον προσφέρει σαν δώρο. Μαρία θα είναι το όνομα αυτής».
Βλέπουμε λοιπόν ότι η Θεία Πρόνοια μέσω του “σπερματικού λόγου” (όπως τον ονόμασαν οι Πατέρες της Εκκλησίας) φώτισε κάποιους Έλληνες της Αρχαιότητας και έτσι άφησαν εκατοντάδες χρόνια πρίν τον Χριστό προφητείες για την έλευσή Του. Και άλλοι αρχαίοι λαοί έδωσαν τέτοιες προφητείες χωρίς να πλησιάζουν σε καμία περίπτωση την ακριβολογία των προφητειών της Παλαιάς Διαθήκης περιοριζόμενες αποκλειστικά και μόνο στην αναφορά για τον ερχομό κάποιου Σωτήρα πού θα λυτρώσει τον κόσμο.
Οι προφητείες όμως των αρχαίων Ελλήνων δίνουν λεπτομερέστατα στοιχεία για τον Χριστό (γέννηση Του από την Παρθένο Μαρία, θεανθρώπινη φύση Του, θαύματα Του, Σταύρωση, Κάθοδος στον Άδη και Ανάσταση Του, τρείς υποστάσεις του Θεού). Έτσι, πολλές απ’ αυτές καθίστανται ισάξιες με τις προφητείες της Παλαιάς Διαθήκης, ενώ κάποιες άλλες τις ξεπερνούν κιόλας.
Αυτό ακριβώς αναγνωρίζει και ο μεγάλος μας εκκλησιαστικός συγγραφέας Κλήμης ο Αλεξανδρεύς (2ος αιώνας μ.Χ), ο οποίος στο έργο του Στρωματείς (5,13) δηλώνει απερίφραστα: «Ούκ οίμαι υπό Ελλήνων σαφέστερον προσμαρτυρήσεσθαι τόν Σωτήρα ημών» δηλαδή «δεν είναι δυνατόν, νομίζω, να προαναγγελθεί σαφέστερα από τους Έλληνες ό Σωτήρας μας». Βλέπουμε λοιπόν ότι οι σοφοί Έλληνες της αρχαιότητας όχι μόνο πίστευαν σε ένα Θεό αλλά μίλησαν κιόλας για την τριαδικότητα Του, για την διττή φύση του Χριστού, για την Σταύρωση και την Ανάστασή Του, όπως αναφέρει το ekklisiaonline.
Προσπαθούσαν να αποδεσμευτούν από τη δυναστεία των θεών και να πλησιάσουν τον ένα και αληθινό Θεό. Αποδεικνύεται πως περίμεναν καρτερικά την έλευση του Χριστού για αιώνες. Γι’ αυτό και όταν έγινε η συνάντηση Χριστού και Ελλήνων, ο Χριστός είπε: «Ελήλυθεν η ώρα ίνα δοξασθή ο Υιός του Ανθρώπου» (Κατά Ιωάννην -12,23) δηλαδή «έφτασε ή ώρα να δοξαστεί ο Υιός του Ανθρώπου (=ο Χριστός)». Και έτσι έγινε...

Χρειάζεται μια θεραπεία σιωπής - Ο ποδηλάτης. του φώτη μισόπουλου



 διήγημα, ιδέα για μια φάρσα
 Χρειάζεται μια θεραπεία σιωπής
                        CESARE PAVESE, / απ' τις τελευταίες επιστολές


....δε συνηθίζω να επιστρέφω τέτοια ώρα-, ίσως το βράδυ, με μιαν άλλη δικαιοσύνη, - δε συνηθίζω να τρέφομαι τέτοια ώρα-, ίσως το βράδυ ανάμεσα σε σκέψεις που σέρνουν τα κορμιά τους σαν αλιγάτορες,- εκεί σ' εύρισκα, - νοικιάζω έναν κίβδηλο χρόνο, αναρωτιέμαι, πόσο είναι πραγματικός, γιατί η Σκιά σου θα έχει υπόσταση, τα δάχτυλά μου αν την αγγίξω θα γλιστρήσουν στην αηδιαστική υγρασία ενός φαντάσματος που συνθηκολογεί με τα πάντα- κι αυτό είναι ακραία επικίνδυνο - θα σε κατασπαράξει πίσω απ' το μπουντουάρ- ύστατη πράξη φιλοσοφικής εκμηδένισης, ή παραίτησης - προσπαθεί να ζήσει ακόμα λίγο πριν χαθεί η κατάπληξη του έρωτα, όσο αντέξει - στην κορυφή της σκάλας θα έχω θάψει τα χειρόγραφα των πιο αρχαίων περιπτύξεων - υπάρχει πάντα μια γυναίκα περαστική από την πόλη που φτάνεις και μια κλωστή που κρέμεται ''πες τι έκανες στον έξω κόσμο'', δε ξέρω να πω τις παλιές μου σκέψεις, αυτές τις τεράστιες ενδοχώρες, το όνομά της είναι απρόφερτο - όπως οι θωπείες στις γειτονιές, ανήκουν σ' ενα βιβλίο με πέτρινες σελίδες, το συνδυάζω συχνά με την εγκυμοσύνη των δρόμων - μιας γενέτειρας που αλλάζει συνεχώς το τοπίο της, - αρνητικά απρόοπτα ή αναπαραστάσεις - είναι σαν να μην υπάρχεις, μια όσμωση αφάνειας για να περνάει απαρατήρητη η ζοφερότητα, όμως οι δρόμοι είναι άγνωστοι, ένα είδος καταδίκης συν η απώλεια, κάποτε οι χειρονομίες επιβραδύνουν το ανώνυμο, κάνουν συντομότερο το συλλογισμό, δείχνουν προς τα πού είναι η εξορία - δεν εμπιστεύομαι κανένα - και μάλλον ό,τι κράτησα με την άκρη του χεριού μου, χάθηκε - δεν είπα τίποτε άλλο κείνη τη μέρα, - είναι απίθανο και ιστορικά ασυγχώρητο, ο Καίσαρας κλέβει το ποδήλατο απ' τους ζωγράφους της αντίπερα όχθης, κάνει το κύκλο του χωριού μέχρι τη θάλασσα - μέχρι την Τ. ή την Κ.- η αστική ντροπή μεταβάλλει τα ονόματα σε αρχικά κεφαλαία- μοιάζουν σε κάτι αποπνικτικό, χωρίς το έλεος της συνύπαρξης, υπάρχουν κι όσοι, βέβαια, θεολογούν πίσω από πόρτες ή πλάτες ανθρώπων- με ακατάσχετη ορμή, δεν έχει ταυτότητα ούτε το συκώτι του Προμηθέα και οι νέες θρησκείες στηρίζονται στο μίσος για τις προηγούμενες - εγώ ανήκω στις προηγούμενες για να με μισούν- μέχρι την εξαθλίωση ή την αθώωση - οι επόμενες είναι κι αυτές απογοητεύσεις της σάρκας για μεσήλικες, θα περιμένω τις αξέχαστες αιτίες των άλλων σαν τεχνητή βροχή- ''μια γουλιά νερό'' ανιδιοτέλεια και φροντίδα του υποκριτικού τους μεθαύριο- εν τούτοις η ποδηλασία περιέχει κάτι από παραλήρημα, η εναλλαγή των εικόνων, η ευγνωμοσύνη ενός αόριστου ερχομού, η θεοποίηση των λέξεων - πρέπει να ομολογήσω ότι έφτασα πιο μπροστά από όλους, ο Καίσαρας είχε επηρεαστεί για τα επόμενα δέκα τέσσερα χρόνια της ζωής του - ο γάμος της Τίνας, -βλέπετε-, τα ποδήλατα είχαν συχνά μιαν απόδραση πάνω τους από βαθύ σεβασμό, ''ρωτάω μάταια'', του έλεγα, ''οι εξορίες έχουν μια βλάστηση πυκνή για να κρύβονται οι ψίθυροι, άλλοτε δεν υπάρχει τίποτα παρά ένα κατάξερο τοπίο και η φωτογραφία της γυναίκας σε μια ανύπαρχτη πόλη σαν αυτή, που σάς έλεγα, ή μια επιστολή σαν να εξαφανίζεται ο αποστολέας την άλλη στιγμή - λιπόθυμος'' [1+2]
....ο Καίσαρας θα σκέφτηκε τον ήλιο, σαν οιωνό τέλους και ήττας, συνέχεια καταναγκασμών και υποχρεώσεων - αρκετά ποδήλατα νομίζω είχαν ξεφύγει από πίνακες του Σιρόνι ή του Λεζέ, - και μερικά γυμνά- το ίδιο, μπορούσε να ταυτιστεί μόνο χρονολογικά μ' αυτούς, ήταν οι ''άλλοι'' που τον έστειλαν εξορία tra metafisica e futurismo, - ανάμεσα στην άγνοια και την παραμυθία των φίλων, ''αγαπητέ'' - τον κάλεσα κι εγώ, μεταξύ των υπολοίπων- ''μπορεί εκεί κάτω να σε περιμένουν ευχάριστες εκπλήξεις'', δεν εννοούσα τις τραγωδίες που μετατρέπονται σε ιλαρές ή κωμικές επιθεωρήσεις -


ΕΡΩΜΕΝΗ : Γιατί γράφετε;; οι ποιητές...εσύ, γιατί γράφεις;;
ΚΑΙΣΑΡΑΣ : Είναι μια διαμάχη....ανασυνθέτω τις φυλακές μου, τα βαλτοτόπια, - ένα γεγονός προδοσίας - υπάρχει πάντα μια προδοσία ή ένα βασανιστήριο στη ζωή, πορεύεται αυθύπαρκτο, σχεδόν αθάνατο-, δίπλα-δίπλα
ΕΡΩΜΕΝΗ : Θα μου διαβάσετε κάτι, έν' απόσπασμα;;, - κάποιος φτάνει στη γη του, πώς είναι αυτό-μοιάζει μ' ένα φιλικό αξιοθέατο - όπως το λέτε,- η επαγγελία του...
ΚΑΙΣΑΡΑΣ :....είναι μάλλον η εξορία - μια λησμονημένη θνητότητα-, ο θάνατός του, ή όταν βρίσκεις τη σελίδα που έλειπε, και τότε έχεις την επιβίωση, - μια ρηχή ακτή να επανέρχεσαι ρυθμίζοντας ό,τι άφησες πίσω - 
ΕΡΩΜΕΝΗ : Η φωνή σας, η φωνή σου - χάνεται στην οχλοβοή, σ' ένα σύμπαν αφηρημένο, - / τα ποιήματα, - καταλαβαίνω-, είναι η τελευταία εύνοια των θεών [παύση]- μια μάταιη απάντηση, όπως μια πλάνη [3]
.....η σιωπή της Τίνας, - το ποδήλατο της Τίνας, - είναι αποκρυσταλλωμένες τελετουργίες, περιέχουν χειρονομίες από γάμους παλιούς, ανάμεσα τους κι ο γάμος της Τίνας - / είχε φέρει φωτογραφίες απ' το σπίτι που έμεινε εξόριστος,- η σιωπή της Τίνας- και η απονομή χάριτος κινούνται με στίχους- όπως και το ποδήλατό της Τίνας, κυρίως αυτό, - ακόμα ένα ποδήλατο στο άδειο δωμάτιο την αυγή- στο ξενοδοχείο La Roma ή ένας φρουρός του Σεβερίνι- una sentinella- στημένος πίσω από εμβατήρια πολεμικά, ''ο πόλεμος τελείωσε'', του λέω, ''αλλά εις μάτην και χωρίς λαιμοδέτες'', το θεώρησε προσδοκία αιώνων, μια εσχατολογία της Αποκάλυψης- όταν θα έρθει η Κονστάνς θα είναι πάλι άνοιξη και θα νυχτώνει, έλεγε να 'παιρνε μαζί του- στην κάμαρη- ένα απ' τα ποδήλατα των διαδηλώσεων, θα κατέληγε στο όνομα ενός αγνώστου, - η σιωπή, λοιπόν, η Τίνα,- η Κονστάνς καθώς αγκαλιάζει μόνο σκιές, άρα σίγουρα τον ίδιο, - η Κονστάνς δε θα 'ρθει, δεν θάναι άνοιξη δε θα νυχτώνει, τα γεγονότα ακολουθεί η συντριβή και η μέθη, - έψαχνα διανυκτερεύον φαρμακείο όπως ένας άστεγος εξερευνά το σκοτάδι της συνοικίας- ο Καίσαρας θα 'παιρνε - πήρε-  όλα τα χάπια - πλοία ακίνητα απέναντι από σταθμούς ή δειλινά που περιμένουν κι άλλους  - κι ο άστεγος με το βοήθημα του μήνα, αγόραζε τσιγάρα και τα μοίραζε στους φτωχούς - άψυχες αναλαμπές, αναμνήσεις που κρύβονται σε μικρές ρωγμές όπως οι στεναγμοί των ερωτευμένων ή το χέρι που τους έκοψε την απότομη δόξα, - ένα βράδυ τη συνάντησα ''ποιος είσαι;;'', μου λέει, ''είμαι ο άλλος'' της λέω, ''με το κομμένο χέρι, αφού πρέπει ν' αποκτήσει νόημα και η σιωπή'' κι έφερα το ανύπαρχτο δάχτυλο στα χείλη [4]
[Δεν υπάρχουν σκηνικά, ακούγονται ακαθόριστοι θόρυβοι. Ησυχία.Λίγο φως. Ένα ποδήλατο ακουμπισμένο στον τοίχο]
ΠΡΩΤΟΣ ΑΝΤΡΑΣ : Μόνο μία λάμπα, - έρχεστε πρώτη φορά;;...
ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΑΝΤΡΑΣ : Όχι, ήρθα και πέρυσι, τις περισσότερες ώρες ήμουν ξαπλωμένος, οι αναμνήσεις, ξέρετε....
ΠΡΩΤΟΣ ΑΝΤΡΑΣ : Εδώ δεν υπάρχουν αναμνήσεις, μόνον ήχοι που θυμίζουν απροσδιόριστες ηλικίες, τρένα ανύπαρκτα ή όταν βρέχει, φαίνεται σα να περιμένεις κάποιον...όπως τώρα
ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΑΝΤΡΑΣ : [τινάζεται τρομαγμένος]. Τα εντομοκτόνα κάνουν μεγαλύτερα και πιο ανθεκτικά τα έντομα. Ήμουν εξόριστος και ξέρω απ' αυτά.
ΠΡΩΤΟΣ ΑΝΤΡΑΣ : Εξόριστος;; [γελάει]. Μα όλοι είναι εξόριστοι και μ' άλλο όνομα σχεδόν, κάθε μέρα -, και να διαφύγουν δεν τους θυμάται κανείς, ούτε αυτοί διατηρούν κάποια μνήμη -ελάτε τώρα- ας αφήσουμε την εκζήτηση του τέλειου για άλλους....
ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΑΝΤΡΑΣ : Και με τα τρένα, συμβαίνει αυτό, ο σταθμός απέναντι, οι ήχοι, οι αποσκευές, η πολυκοσμία - νοιώθω ότι ταξιδεύω ή ότι σε λίγο αναχωρούμε.....
ΠΡΩΤΟΣ ΑΝΤΡΑΣ : [γελάει] Είναι η φαντασίωση κάθε ανθρώπου που η ζωή του περιείχε στατικότητα, δεν υπάρχουν τρένα τελικά, θα το διαπιστώστε και μόνος, - εγώ τυχαία σάς είδα - παρεμπιπτόντως, έγινε κάποιο λάθος από την διέυθυνση, υποθέτω - κλείσαμε το ίδιο δωμάτιο, στο ίδιο ξενοδοχείο, στην ίδια πόλη - κάτι απόλυτα συμπτωματικό, συμβαίνει σπάνια, αλλά τυχαίνει καμιά φορά, μη νοιώθετε αμηχανία, ένα βράδυ είναι αυτό - θα περάσει γρήγορα


ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΑΝΤΡΑΣ : [παύση]. Να σάς δώσω ένα αντίτυπο του βιβλίου μου, περιέχει μερικά από τα καλύτερα ποιήματα που έγραψα....
ΠΡΩΤΟΣ ΑΝΤΡΑΣ : Που έχετε γράψει, αλήθεια;; Πού;; Στην εξορία;;
ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΑΝΤΡΑΣ : Ναι, στην εξορία - πώς το ξέρετε;;
ΠΡΩΤΟΣ ΑΝΤΡΑΣ : Όλοι έτσι λένε, αλλά εσάς, για κάποιον αόριστο λόγο σάς πιστεύω...Έπειτα είναι και το ποδήλατο,- ένα ποδήλατο σε δωμάτιο ξενοδοχείου - απίθανο εύρημα, δικό σας φαντάζομαι κι αυτό [γελάει δυνατά]
ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΑΝΤΡΑΣ : Αντιπαθώ τα τρένα, σάς το είπα απ' την αρχή, μπορεί κανείς να ταξιδέψει θαυμάσια μ' ένα ποδήλατο, [μικρή παύση] εγώ τα καλύτερα ταξίδια μου τα έκανα ξαπλωμένος ανάσκελα σ' ένα κρεβάτι και μ' όνομα αμφίβολο, για να σβήσω τα ίχνη μου...
ΠΡΩΤΟΣ ΑΝΤΡΑΣ : Είστε ο Καίσαρας, άκουσα τον άστεγο στην είσοδο που σάς καλημέρισε με τ' όνομά σας- μου έκανε εντύπωση, οι ποιητές συνήθως τα βρίσκουν με τους άστεγους - γι' αυτό θα τα πάμε καλά, κι εγώ άστεγος είμαι κι εσείς κατά βάθος τώρα πια - χωρίς στέγη [μικρή παύση]
ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΑΝΤΡΑΣ : ''Ένας θρόμβος σκιάς κρυμμένος...''[*] [σφυρίζει ένα σκοπό - πηγαίνει στο ποδήλατο, ανεβαίνει να φύγει]. Καληνύχτα [φεύγει-κοντοστέκεται] Ίσως γι' αυτό το μέλλον αργεί τόσο και στις μεγάλες εξεγέρσεις όλοι γνωρίζονται πολύ στενά μεταξύ τους, αλλοιώς θα ήταν όλα μάταια - κι αυτό, παρακαλώ, να το σημειώσετε
                                                   Πολύ φως. Σκοτάδι. ΑΥΛΑΙΑ [5]
                                                                       ΤΕΛΟΣ
                                                                                                 φωτης μισόπουλος, 2017

[*], τμήμα από στίχο του Τσέζαρε Παβέζε. Αυτοκτόνησε τελευταίες μέρες του αυγούστου 1950, σ' ένα δωμάτιο του ξενοδοχείου ''Ρώμη'', απέναντι απο τον σιδηροδρομικό σταθμό του Τορίνο.


Ποιοι είναι και τι πιστεύουν οι ακροδεξιοί του AfD

Το ευρωσκεπτικιστικό κόμμα AfD σημείωσε τρομακτική άνοδο και μπαίνει δυναμικά στην πολιτική ζωή της Γερμανίας. Αυτό είναι που καταμαρτυρούν στη Μέρκελ ακόμα και συνοδοιπόροι της στο ίδιο της το κόμμα, κατακρίνοντάς την ως υπέρ το δέον ανεκτική: «Μέρκελ, Η μητέρα του AfD» ήταν ο χαρακτηριστικός τίτλος κεντρικού κειμένου του φιλοκυβερνητικού «Spiegel» που καθιστούσε ξεκάθαρα υπεύθυνη για την είσοδο των ακροδεξιών στη Βουλή τη Γερμανίδα Καγκελάριο: «Η Ανγκελα Μέρκελ αξίζει να καταψηφιστεί. Φέρει την ευθύνη για το γεγονός ότι θα μπουν στη γερμανική Βουλή οι ναζί. Εάν κάποια στιγμή δε γίνει απολογισμός για την καγκελάριο και τη θητεία της, ένα πράγμα θα καταγραφεί στα μείον της: η Ανγκελα Μέρκελ είναι η μητέρα του AfD. Και μόνο γι’ αυτό αξίζει να καταψηφιστεί», έγραφε με καμία διάθεση συμβιβασμού το «Spiegel».
Θύμιζε μάλιστα στους αναγνώστες του ότι ανάμεσα στα μέλη του κόμματος του AfD υπάρχουν αρκετοί αναθεωρητές της Ιστορίας και αρνητές του Ολοκαυτώματος: Είναι χαρακτηριστικό ότι ο Βίλχελμ φον Γκότεμπεργκ επικαλέστηκε επικροτώντας την ακροδεξιά πολιτική τη φράση ενός Ιταλού νεοφασίστα πως «σε όλο και περισσότερες χώρες η εβραϊκή αλήθεια για το Ολοκαύτωμα τίθεται υπό νομική προστασία (...)». Είναι, επίσης, ευρέως διαδεδομένες οι απόψεις του ηγέτη της Εναλλακτικής για τη Γερμανία Αλεξάντερ Γκάουλαντ πως «έχουμε δικαίωμα να είμαστε περήφανοι για τις επιδόσεις των Γερμανών στρατιωτών κατά τους δύο παγκόσμιους πολέμους». Ο Ζίγκμαρ Γκάμπριελ είχε επίσης δίκιο όταν πρόσφατα έλεγε πως «στο εγγύς μέλλον στο βήμα του γερμανικού κοινοβουλίου θα ανεβαίνουν αληθινοί ναζί. Το σκληρό αυτό κείμενο, που μιλάει ξεκάθαρα για την «κόπρο» των ακροδεξιών ναζί» και κρούει τον κώδωνα του νεοναζιστικού κινδύνου, θέτει μάλλον τους Γερμανούς προ των ευθυνών τους ώστε να μη στραφούν σε ακραίες λύσεις και λογικές προτρέποντάς τους να πάνε να ψηφίσουν.
Αλίς Βάιντελ Η λεσβία ηγέτης του ακροδεξιού AfD
Κανείς δεν περίμενε ότι το περιπετειώδες συνέδριο της Εναλλακτικής για τη Γερμανία (AfD) θα αναδείκνυε ως κεντρικό πρόσωπο για την ηγεσία -εκτός από τον σκληροπυρηνικό Αλεξάντερ Γκάουλαντ- την Αλίς Βάιντελ. Μια οικονομολόγο και τραπεζικό που έχει τη βάση της στην Ελβετία -άρα δεν αποδίδει φόρους στο γερμανικό κράτος- και μεγαλώνει δύο παιδιά μαζί με τη λεσβία σύντροφό της, ενώ έχει στενούς δεσμούς με την Κίνα - μιλάει μάλιστα και τη γλώσσα. Καμία σχέση δηλαδή το καταφανώς φιλελεύθερο προφίλ της ευειδούς τραπεζικού με τις ακραίες θέσεις του κόμματος και τη μηδενική ανοχή προς τους ξένους και τις ομοφυλοφιλικές προτιμήσεις. Οι φίλοι μάλιστα της Αλίκης από τα εφηβικά χρόνια του σχολείου κάνουν λόγο για μια «πανέξυπνη και ευρηματική Αλίκη όπως αυτή των παραμυθιών» και αδυνατούν να αντιληφθούν τη στροφή της προς ακροδεξιές θέσεις, αποδίδοντάς την στην ακραία πολιτική φιλοδοξία. Ωστόσο η πραγματικότητα αποκαλύπτει μια ευρωσκεπτικίστρια που ανέκαθεν ήταν κατά του ενιαίου νομίσματος και έδειχνε εμμονή με την απομάκρυνση της Γερμανίας από το άρμα της Ευρώπης. Είναι μάλιστα τέτοια η απέχθειά της έναντι της Ανγκελα Μέρκελ που την έκανε να συμμαχήσει ακόμα και με τους αντιδραστικούς του AfD ως τη μοναδική λύση στον αυστηρό της μονόδρομο- η ίδια έχει ανακηρύξει τους μουσουλμάνους σε Νο 1 εχθρούς της, κυρίως λόγω της στάσης που δείχνουν απέναντι στις γυναίκες, «τις οποίες αντιμετωπίζουν ως αντικείμενο αναγκάζοντάς τες να κρύβουν το σώμα τους κάτω από μαντίλες». Είναι προφανές πως το Μεταναστευτικό έχει δώσει πόντους στο ακραίο αυτό κόμμα της Γερμανίας και το συμπαθητικό προφίλ της Βάιντελ καθιστά ακόμα πιο επικίνδυνη την παρουσία του στη γερμανική πολιτική σκηνή.



Αλίς Βάιντελ

Μια οικονομολόγος και τραπεζικός που έχει τη βάση της στην Ελβετία -άρα δεν αποδίδει φόρους στο γερμανικό κράτος- και μεγαλώνει δύο παιδιά μαζί με τη λεσβία σύντροφό της, ενώ έχει στενούς δεσμούς με την Κίνα - μιλάει μάλιστα και τη γλώσσα.

Το πραγματικό της πρόσωπο δείχνει η Γερμανία - Ο Χίτλερ προ των πυλών.

Έκλεισαν στις 7 το απόγευμα ώρα Ελλάδος οι κάλπες για τις ομοσπονδιακές εκλογές στη Γερμανία, με την Άνγκελα Μέρκελ να είναι το αδιαφιλονίκητο φαβορί για την τέταρτη θητεία της στην Καγκελαρία.

Σύμφωνα με το πρώτο exit poll, το κόμμα των Χριστιανοδημοκρατών (CDU) της Άνγκελα Μέρκελ συγκεντρώνει ποσοστό κοντά στο 32,5%, στη δεύτερη θέση το SPD με 20%, ενώ το ακροδεξιό - ευρωσκεπτικιστικό AfD με ποσοστό 13,5 μπαίνει στη Βουλή.
Οι κάλπες άνοιξαν στις 8 το πρωί (ώρα Ελλάδος) και περίπου 61,8 εκατομμύρια Γερμανοί πολίτες κλήθηκαν να εκλέξουν το 19ο Ομοσπονδιακό Κοινοβούλιό τους.
Μέχρι τις 3 το μεσημέρι ώρα Ελλάδας το ποσοστό συμμετοχής στις εκλογές στη Γερμανία ήταν 41,1% σε σχέση με 41,4% που ήταν την ίδια ώρα το 2013, δηλαδή κατά ελάχιστα μικρότερο, σύμφωνα με ομοσπονδιακούς αξιωματούχους.
Ωστόσο, αυτό διέφερε σημαντικά ανάλογα με τις διάφορες περιοχές της χώρας καθώς νωρίτερα η Βόρεια Ρηνανία-Βεστφαλία, το πολυπληθέστερο κρατίδιο στη χώρα, ανέφερε αύξηση 3% στο ποσοστό συμμετοχής των ψηφοφόρων.
Στις 2 το μεσημέρι ώρα Ελλάδας το ποσοστό συμμετοχής στις σημερινές εκλογές στη Γερμανία ήταν 41,1% σε σχέση με 41,4% που ήταν την ίδια ώρα το 2013, σύμφωνα με ομοσπονδιακούς αξιωματούχους.
Με τη νίκη της Άνγκελα Μέρκελ να θεωρείται προδιαγεγραμμένη, ωστόσο αυτή τη φορά «ο διάβολος κρύβεται στις λεπτομέρειες», αφού τα ποσοστά που θα πάρει κάθε κόμμα έχουν τεράστια σημασία, καθώς θα καθορίσουν τη σύνθεση της κυβέρνησης συνεργασίας και τη γραμμή που θα έχει στα ευρωπαϊκά θέματα αλλά και στο ζήτημα της Ελλάδας.
Το σημείο-κλειδί είναι τα ποσοστά που θα πάρει το Κόμμα των Φιλελευθέρων (FDP), το οποίο στις τελευταίες εκλογές είχε μείνει εκτός Βουλής, αλλά τώρα, με επικεφαλής τον 38χρονο Κρίστιαν Λίντνερ, φλερτάρει με ποσοστά άνω του 8% στις δημοσκοπήσεις.
Εάν το FDP συμμετάσχει στον κυβερνητικό συνασπισμό, τα πολιτικά σχέδια της κυρίας Μέρκελ σε σχέση με την Ευρώπη δυσχεραίνονται, ενώ είναι βέβαιο ότι θα καταστούν πιο δύσκολες οι αποφάσεις για την Ελλάδα, αφού ο κ. Λίντνερ είναι όχι απλώς αντίθετος με οποιεσδήποτε παραχωρήσεις προς τη χώρα μας, αλλά υποστηρίζει ότι το Grexit είναι η καλύτερη λύση.