Κυριακή 6 Αυγούστου 2017

Τι κρύβει ο πόλεμος εναντίον των μετρητών...


1) Τι κρύβει ο πόλεμος εναντίον των μετρητών...
Κυβέρνηση και δανειστές στην Ελλάδα ανταγωνίζονται ο ένας τον άλλο ποιος θα διαλύσει περισσότερο την οικονομία, θα εξαθλιώσει και θα υποδουλώσει τους πολίτες.
Κατ’ αρχήν η ανοχή από τους Ευρωπαίους δανειστές μιας φορομπηχτικής δημοσιονομικής προσαρμογής από μια κυβέρνηση της "παλαβής" αριστεράς για μικροπολιτικές σκοπιμότητες ώστε να μεταθέσουν τη λύση του ελληνικού προβλήματος μετά τις γαλλογερμανικές εκλογές, είναι ηθικά απαράδεκτη. Η ελληνική οικονομία δεν πρόκειται να ανακάμψει με αυτό το επίπεδο φόρων και εισφορών. Δεν υπάρχει καμιά ελπίδα εξόδου από την κρίση  με αυτό το κράτος και αυτό το ασφαλιστικό με 3 εκατ. συνταξιούχους και 2,5 εκατ. εργαζόμενους στον ιδιωτικό τομέα.
Μοναδικό αποτέλεσμα της πολιτικής που ακολουθεί η χώρα από το 2010 και μετά και ιδίως μετά το 2015 είναι η αφαίμαξη των καταθέσεων δια της φορολογίας, όχι για την ανάπτυξη όπως θα ήταν φυσιολογικό αλλά για τη συντήρηση και μετάθεση της κατάρρευσης του πελατειακού κράτους και πελατειακού ασφαλιστικού με τις αυθαίρετες και πρόωρες συντάξεις.
Από το καλοκαίρι του 2015 και μετά στην  Ελλάδα με αφορμή τα capital controls λαμβάνει χώρα ένα πανευρωπαϊκό και παγκόσμιο πείραμα εξανδραποδισμού και καταδυνάστευσης μέσω του ελέγχου των μετρητών.
Η επιβολή των capital controls με αιτία τη φυγή των καταθέσεων λόγω έλλειψης εμπιστοσύνης στην κυβέρνηση και τις τράπεζες, αποτελεί μόνο το πρώτο βήμα, στη συνέχεια η κυβέρνηση με την καθοδήγηση ή ανοχή των δανειστών προσπαθεί να ολοκληρώσει την εξάλειψη των μετρητών από την αγορά. Σαν αιτιολογία προβάλλεται δήθεν, η καταπολέμηση της φοροδιαφυγής και ο περιορισμός της μαύρης οικονομίας.
Στην πραγματικότητα όμως το τσίρκο που παριστάνει την ελληνική κυβέρνηση νοιάζεται μόνο πως θα παραμείνει λίγο παραπάνω στην εξουσία ξοδεύοντας για πελατειακές αναδιανομές εισοδήματος το "λίπος" που έχει μείνει στις τραπεζικές καταθέσεις ή τα στρώματα σε μετρητά.
Οι δανειστές που τους καθοδηγούν ή ανέχονται, νοιάζονται για να μετρήσουν τις συνέπειες της κατάργησης των μετρητών την οποία για διάφορους λόγους που θα περιγράψουμε στη συνέχεια (αντικοινωνικούς και αντιοικονομικούς) σκέφτονται να εφαρμόσουν και αλλού...
'Hδη, από τις αρχές του 2017 για να θεμελιώσει κάποιος ένα αφορολόγητο ποσό, θα πρέπει να συναλλάσσεται χωρίς μετρητά αλλά μέσω πιστωτικών ή χρεωστικών καρτών. Στην Ελλάδα το κυνήγι των μετρητών έχει λάβει διαστάσεις πογκρόμ...
Αρκεί να πάει κάποιος επαγγελματίας λιανικής και να ζητήσει να του δώσουν ψιλά για να κάνει τη δουλειά του.  Η εμπειρία ενός αναγνώστη της στήλης όπως την περιέγραψε στο διάλογο πριν μερικές εβδομάδες είναι χαρακτηριστική της κατάστασης που επικρατεί. 
Το κυνήγι εναντίον των μετρητών, τηρουμένων των αναλογιών, θυμίζει τα πογκρόμ εναντίον των Εβραίων στη ναζιστική Γερμανία ή των διαφωνούντων στη σοβιετία. Πάντα ο διωκόμενος από το καθεστώς συκοφαντείται και στοχοποιείται σαν εχθρός του κοινού συμφέροντος, της πατρίδας, της τάξης...
Ο πόλεμος στα μετρητά
Πού αποσκοπεί ο πόλεμος εναντίον των μετρητών;
Στην Ελλάδα ο πόλεμος εναντίον των μετρητών αποσκοπεί κυρίως στην επιστροφή των καταθέσεων που φυλάσσονται σε στρώματα και οικόπεδα στις τράπεζες και από εκεί η δήμευσή τους μέσω της υπερφορολόγησης ή το "κούρεμα" αν χρειαστεί επόμενη ανακεφαλαιοποίηση...
Όταν το κράτος, επτά χρόνια μετά τη χρεοκοπία με την οικονομία διαλυμένη, πανηγυρίζει γιατί συνεχίζει να μαζεύει έσοδα περί τα 45-50 δισ. το χρόνο υπερβαίνοντας τους στόχους του πλεονάσματος, στην ουσία πανηγυρίζει προαναγγέλλοντας την κατάρρευση της οικονομίας.
Μερικοί είναι τόσο ηλίθιοι που νομίζουν πως αυτή η επιλογή μπορεί να οδηγήσει στην ανάπτυξη και την έξοδο από την κρίση.  Φαίνεται πως αριστερός οικονομολόγος είναι σαν να λέμε άθεος ψάλτης στην εκκλησία ή βουδιστής χριστιανός.
Ενώ στην Ελλάδα είναι εύκολο να αντιληφθούμε προς όφελος ποιων καταστάσεων χρησιμοποιείται η απόσυρση των μετρητών από την αγορά, παρόμοιες προθέσεις εναντίον των μετρητών παρατηρούνται και σε άλλες χώρες της Ευρωζώνης, της ΕΕ και του κόσμου ολόκληρου. Ήτοι, προθέσεις περιορισμού της χρήσης των μετρητών παρατηρούνται παντού και σε χώρες που δεν υπάρχουν capital controls...
Η ΕΚΤ έχει αποφασίσει να καταργήσει τα χαρτονομίσματα των 500 ευρώ, η FED  εκείνα των 100 δολαρίων, στην Ινδία τα κατήργησαν αιφνιδιαστικά πριν μερικές εβδομάδες και έχουν προκαλέσει χάος.
Στην Κούβα του Κάστρο είχαν δύο νομίσματα, ένα χωρίς αξία για τους "ιθαγενείς” και ένα μετατρέψιμο για τους τουρίστες. Όπως ήταν φυσικό ο κόσμος αποθησαύριζε τα μετατρέψιμα που είχαν αξία. Για το λόγο αυτό το καθεστώς κατά τακτά διαστήματα τα άλλαζε και ακύρωνε τα παλιά. Έτσι έκλεβε την αξία που είχε αποθηκευτεί με αυτά. Μου έχει συμβεί σε τέσσερα χρόνια να έχω επισκεφτεί για δεύτερη φορά την Κούβα και τη δεύτερη να μην ισχύουν τα Peso cubano convertibile που μου είχαν περισσέψει από την πρώτη.
Στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης το όριο των συναλλαγών που μπορεί να κάνει κάποιος με μετρητά μειώνεται διαρκώς. Στην πρωτοπορία βρίσκεται φυσικά η Ελλάδα με όριο τα 500 ευρώ από 1 Ιανουαρίου έναντι 1.300 που ήταν πριν.
Σαν αφορμή για τον εξοστρακισμό των μετρητών προβάλλεται ο πόλεμος εναντίον των ναρκωτικών της τρομοκρατίας, της φοροδιαφυγής κλπ.
Υπάρχει μια ομάδα ακαδημαϊκών όπως ο νομπελίστας Kenneth Rogoff που υποστηρίζουν με πάθος την εξάλειψη των μετρητών. Σιγά-σιγά δημιουργείται και ένα ρεύμα φιλελεύθερων ακαδημαϊκών με αιχμές τις δεξαμενές σκέψεις όπως το Misses Institute,  Cato που επισημαίνουν τους κινδύνους.Βλέπε: The War Against Cash
Παρατηρώντας κάποιος την κατάσταση της παγκόσμιας οικονομίας οι αιτίες και οι προθέσεις του πολέμου κατά των μετρητών είναι προφανείς. Αποσκοπούν κυρίως στην ανάγκη "κουρέματος" των καταθέσεων που θα προκύψει λόγω της ανεξέλεγκτης αύξησης παγκόσμιους χρέους.
Το παγκόσμιο χρέος έχει φτάσει τα 230 τρισ. δολάρια και το παγκόσμιο ΑΕΠ τα 75 τρισ. δολάρια. Η ανάγκη εξυπηρέτησης αυτού του χρέους έχει οδηγήσει τις κεντρικές τράπεζες σε μια προσπάθεια χειραγώγησης της οικονομίας μέσω μηδενικών ή ακόμη και αρνητικών επιτοκίων.
Το μεγαλύτερο μέρος των αποταμιεύσεων του πλανήτη είναι σε pension funds (ιδιωτικά ή κρατικά) που είναι υποχρεωμένα να επενδύουν το 70% των διαθεσίμων σε ομόλογα, ένα μεγάλο μέρος των οποίων έχει αρνητική πραγματική και ενίοτε και ονομαστική απόδοση.
Λίγο πριν και λίγο μετά το 2020 λόγω του baby boom λήγουν πολλά ασφαλιστήρια συμβόλαια και αυτό ίσως αποτελέσει τη θρυαλλίδα.
Πρόκειται για τη μεγαλύτερη "φούσκα" όλων των εποχών που όταν σκάσει θα κάνει τις προηγούμενες να μοιάζουν με "τσιχλόφουσκες".
Με βάση τα ιστορικά προηγούμενα οι τρόποι που μπορούν να αντιμετωπιστούν παρόμοιες καταστάσεις είναι: α) Το "κούρεμα" του χρέους, είτε άμεσα είτε λογιστικά με τον επιμερισμό σε μακρύ μελλοντικό χρονικό διάστημα. β) Ο πληθωρισμός του χρέους με αύξηση των τιμών μεγαλύτερη των πραγματικών επιτοκίων (αρνητικά πραγματικά επιτόκια). γ) Ο μηδενισμός του κοντέρ με έναν πόλεμο.
Αρνητικά επιτόκια
Αρνητικά επιτόκια σημαίνει πως ο καταθέτης δεν έχει λόγο να κρατάει τα χρήματά του στην Τράπεζα. Ο κίνδυνος "κουρέματος" καταθέσεων επίσης σημαίνει πως ο καθένας έχει λόγο να κρατάει τα χρήματά του μακριά από τις τράπεζες.
Αυτά είναι τα βασικά αίτια του πολέμου που έχει ξεκινήσει απ’ όλες τις πλευρές εναντίον των μετρητών.  Αν δεν υπάρχουν μετρητά ο κόσμος θα μπορεί να αποθηκεύει την αξία της εργασίας ή των επενδύσεων μόνο σε ψηφιακούς τραπεζικούς λογαριασμούς υπό την άμεση επίβλεψη των Κεντρικών Τραπεζών και των κυβερνήσεων. Τηρουμένων των αναλογιών αυτό σημαίνει σαν να έχεις τους "εβραίους" συγκεντρωμένους σε στρατόπεδα καταναγκαστικής εργασίας των SS ή τους δημοκράτες σε στρατόπεδα συγκέντρωσης της Σιβηρίας του ΚΚΣΕ.
Χωρίς μετρητά σε φυσική μορφή κανείς δεν μπορεί να αποφύγει το "κούρεμα" των καταθέσεων ή καλή ώρα όπως συμβαίνει στην Ελλάδα τη δήμευση μέσω φορολογίας.
Χωρίς μετρητά και με ψηφιακές καταθέσεις για να αποφύγει κάποιος τη μείωση της αγοραστικής δύναμης του αποταμιεύματος θα πρέπει να ξοδεύει ό,τι κερδίζει πριν το κερδίσει. Αυτό υποτίθεται πως τονώνει την οικονομική ανάπτυξη. Στην πραγματικότητα είναι η αιτία που μας έφερε εδώ που βρισκόμαστε, να έχουμε κλέψει το μέλλον των παιδιών μας... Η απουσία προστασίας της ιδιωτικής περιουσίας μειώνει τη διάθεση των ανθρώπων για εργασία και πρόοδο καθώς αφαιρεί το στοιχείο της ανταμοιβής. Είναι μια αιτία φτωχοποίησης και εξαθλίωσης πολλών κοινωνιών.
Οι συνέπειες

Η ύπαρξη μετρητών εξασφαλίζει την ανωνυμία των εθελοντικών συναλλαγών και την ιδιωτικότητα των ατόμων που αποτελεί το θεμέλιο λίθο της ατομικής και πολιτικής ελευθερίας.
Η ατομική και πολιτική ελευθερία ως ιστορικά προσδιορισμένα μεγέθη και αξίες είναι συνυφασμένα με την προστασία της υλικής και της άυλης περιουσίας κάθε ατόμου.
Υλική περιουσία, είναι τα ακίνητα, τα αξιόγραφα και τα μετρητά. Άυλη περιουσία είναι οι επαγγελματικές δεξιότητες, η μόρφωση, ο χαρακτήρας των προτερημάτων και ελαττωμάτων που μας κάνουν αποδεκτούς ή όχι από τους άλλους.
Μετά το διαφωτισμό κάθε άτομο έχει το δικαίωμα να υπάρχει στην ιδιωτική σφαίρα όπως αυτό επιθυμεί. Η αρχή έγινε το 1215 μ.χ. μετά τον εξαναγκασμό του βασιλιά Ιωάννη στην παραχώρηση της Magna Carta Libertatum. Αυτό είναι το πρώτο βήμα που οδήγησε στα σημερινά επίπεδα των δυτικών δημοκρατιών οι οποίες, έστω και με κάποιες παρεκκλίσεις  είναι  παιδιά του πολιτικού και οικονομικού φιλελευθερισμού.
Η προσπάθεια κατάργησης των μετρητών ακουμπούν τον πυρήνα των θεμελιωδών ελευθεριών του ατόμου.
Χωρίς μετρητά το κράτος μπορεί ανά πάσα στιγμή να κατάσχει ολόκληρη την υλική περιουσία οποιουδήποτε θεωρεί πως είναι ενοχλητικός ή εισάγει καινά δαιμόνια...
Χωρίς την ανωνυμία των μετρητών το κράτος ή κάποιος παρείσακτος μπορεί να αποκτήσει πληροφορίες που ανήκουν στην ιδιωτική σφαίρα του καθενός. Μπορεί δηλ. να γνωρίζει κάποιος τι τρώμε, τι πίνουμε, τι διαβάζουμε, τι σεξουαλικές ή πολιτικές προτιμήσεις έχουμε...
Οι περισσότεροι από αυτούς τους κίνδυνους υπάρχουν ήδη στην ψηφιακή εποχή. Η ύπαρξη της δυνατότητας χρήσης μετρητών όμως τη μετριάζει. Το ζητούμενο είναι πώς θα προστατέψουμε και θα αυξήσουμε την ιδιωτικότητα και τις ελευθερίες όχι πώς θα τις περιορίσουμε.
Από την άλλη  φοροδιαφυγή πάντα θα υπάρχει όπως θα υπάρχει η μοιχεία... Η μοιχεία έχει περιοριστεί στις σύγχρονες κοινωνίες όχι γιατί υπήρξαν πιο αυστηροί νόμοι, αλλά γιατί οι συνθήκες γάμου και συμβίωσης είναι πιο χαλαροί.
Ο μοναδικός τρόπος μείωσης της φοροδιαφυγής είναι οι χαμηλοί φόροι και η υψηλή ανταποδοτικότητά τους... Το αντίθετο ακριβώς από αυτό που συμβαίνει στην Ελλάδα της δωρεάν υγείας των Πολάκηδων και παιδείας των "Λαλάκηδων"...
Ο πόλεμος εναντίον των μετρητών πέραν των κινδύνων οικονομικής καταστροφής λόγω δήμευσης περιουσίας με "κούρεμα" ή καταχραστική φορολόγηση όπως συμβαίνει στην Ελλάδα, εγκυμονεί σημαντικούς  πολιτικούς κινδύνους.
Ό,τι κέρδισε η ανθρωπότητα με την ήττα του ναζιστικού άξονα στον τελευταίο μεγάλο πόλεμο και την κατάρρευση της σοβιετίας στη συνέχεια, κινδυνεύει να χάσει από την αναδιανομή εισοδήματος μέσω της  χειραγώγησης της οικονομίας από άπληστους τραπεζίτες και ηγέτες που είναι πολιτικοί νάνοι.
Ο χρυσός και τα κρυπτονομίσματα αποτελούν κάποιες λύσεις μερικής προστασίας απέναντι στο κράτος Λεβιάθαν που θέλει να ελέγξει τα πάντα. Η βασική αντιμετώπιση του ζητήματος όμως είναι πολιτική, οι πιέσεις για την ανάδειξη κυβερνήσεων που θα σεβαστούν τις οικονομικές και πολιτικές ελευθερίες της κοινωνίας και του ατόμου.
2) Η τακτική των τραπεζών...
"...προχθές την Παρασκευή ήθελα να χαλάσω ένα 500-ευρω και μπήκα σε μία τράπεζα που ήταν στο δρόμο μου, επειδή διατηρώ λογαριασμό εκεί.
Ο ταμίας με ύφος καρδινάλιου μου είπε: ξέρετε, υπάρχει όμως... προμήθεια 5 ευρώ (ίσως να είπε και 5%, δεν κατάλαβα καλά, γιατί με το άκουσμα της λέξης "προμήθεια" φτιάχτηκα).
Εντολή της ΤτΕ μου ανέφερε.
ΟΚ, ουδέν πρόβλημα, ανταπάντησα, ... ότι πει η ΤτΕ!
Του δίνω το 500-ευρω και του ζητάω κατάθεση 20 ευρώ στο λογαριασμό μου (δεν έχω καθόλου χρήματα μέσα, γιατί πιθανόν να είναι δεσμευμένος, λόγω μη καταβολής ΕΝΦΙΑ).
Με κοιτάζει έκπληκτος, αλλά αναγκαστικά προχωράει στη συναλλαγή και πάει να μου δώσει ρέστα σε 50-ευρα, κλπ. Του λέω επιτακτικά,... τα ρέστα τα θέλω σε 20-ευρα. Μου ανταπαντάει, δεν γίνεται, υπάρχει πολιτική, κλπ., κλπ.
Ουδέν  πρόβλημα του λέω, δώσε τα ρέστα, όπως ορίζει η πολιτική σας.
Πήρα ρέστα εννέα 50-ευρα, 20-ευρα και 10-ευρα.
Στη συνέχεια του λέω: τώρα θέλω ανάληψη 20€ (αυτά που μόλις είχα καταθέσει)!
Άρχισε να παθαίνει πλάκα, ενώ κάποιοι από πίσω μου απορούσαν για τη συνέχεια.
Παίρνω πίσω τα 20€ (διαπιστώνοντας ταυτόχρονα, ότι δεν ήταν δεσμευμένος ο λογαριασμός μου από την εφορία) και στη συνέχεια του δίνω ένα 50-ευρο και ζητάω κατάθεση 10€. Μόλις τότε άρχισε να συνειδητοποιεί, το τί είχα πρόθεση να κάνω, και μου ζήτησε άρον-άρον πίσω τα 50-ευρα, για να μου τα χαλάσει όλα σε 20-ευρα, κλπ.
Ταυτόχρονα, σημείωσε και κατέγραψε με ξεχωριστή απόδειξη τη συναλλαγή μου με χρήση 500-ευρου (άλλη οδηγία από την ΤτΕ)
Κόστος για την τράπεζα από την εν λόγω συναλλαγή μου:
3 διπλότυπα αποδεικτικά συναλλαγών (κόστος έντυπου υλικού)  και
15 λεπτά χρόνος εργασίας για τον ταμία (κόστος εργατοώρας).
Οι άλλοι από πίσω μου, παρόλη την καθυστέρηση, είχαν ενθουσιαστεί, και μόνο που δεν με αγκάλιασαν.
Φεύγοντας, είπα στον ταμία: από βδομάδα θα έρθω με δέκα 500-ευρα και θα τα χαλάσω σε 10-ευρα, κοίταξε να τα έχεις διαθέσιμα, αλλιώς, θα τα χαλάσω σε... κέρματα του ευρώ, με το ... "γνωστό τρόπο"!
Κατάλαβες κ/κα ΔΚ πως χειρίζεται κανείς αυτά τα θέματα, όταν έχεις να αντιμετωπίσεις την αλητεία των κουτοπόνηρων;
Αφού θέλουν παιχνιδάκια τα λαμόγια, γιατί δηλαδή να μην το γλεντήσουμε κι' εμείς!"
(Το κείμενο είναι από το διάλογο της στήλης πριν λίγο καιρό. Τον βρήκα πραγματικό και ενδιαφέροντα και τον κράτησα. Δυστυχώς δεν έχω κρατήσει ημερομηνία και το ψευδώνυμο του αναρτήσαντα...). 
3) Η ιστορία διδάσκει...
Το 1933 κατά τη διάρκεια της μεγάλης ύφεσης ο Πρόεδρος Φ. Ρούσβελτ απαγόρευσε την κατοχή χρυσού από τους ιδιώτες και εξέδωσε νόμο που ανάγκαζε τους πολίτες να αλλάξουν το χρυσό που κατείχαν με δολάρια.
Η αναλογία που όριζε ο νόμος ήταν 20,67 δολάρια η ουγκιά. Όταν η διαδικασία συγκέντρωσης του χρυσού ολοκληρώθηκε, το δολάριο υποτιμήθηκε στα 35 δολάρια η ουγκιά. Με τον τρόπο αυτό το 70% της αγοραστικής αξίας των πολιτών δημεύθηκε. Έχει εκφραστεί η άποψη πως πρόθεση του Ρούσβελτ δεν ήταν απλά η συγκέντρωση του χρυσού για τις ανάγκες του κράτους αλλά η αφαίρεση ενός στοιχείου ανεξαρτησίας των πολιτών από το κράτος.
Πηγή: The Money Bubble των  J. Turk- J. Rumbino (Kindle books)
 Του Κώστα Στούπα

ΚΕΚΛΕΙΣΜΕΝΩΝ ΤΩΝ ΘΥΡΩΝ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

     

Αναζητώντας την ιστορική προέλευση της δημοκρατίας  οδηγούμαστε στις αρχαίες ελληνικές πόλεις, ερευνώντας όμως τα αίτια διαμόρφωσης αυτής, σε τόπο και χρόνο, καταλήγουμε στην περίοδο της ανήσυχης ελληνικής σκέψης του πέμπτου αιώνα της εποχής του φιλαθήναιου Περικλή, όπου παρουσιάζεται ολοκληρωμένη στον κλασικό της τύπο, παράλληλα με τη γέννηση της φιλοσοφίας.    
Η πνευματική έκρηξη και ο φιλοσοφικός στοχασμός της περιόδου εκείνης , - της ερώτησης και της επερώτησης, της αιτίας και του αιτιατού στην ερμηνεία των πραγμάτων βάση της λογικής πέρα από την θεοκρατική πίστη και την παράδοση για τον κόσμο, - δημιουργεί τις προϋποθέσεις να θεμελιωθεί μέσα στα πλαίσια μιας ηθικής θέσμισης της κοινωνίας και μιας πνευματικής θεώρησης της πολιτικής  ένα άλλο σύστημα διακυβέρνησης ριζοσπαστικά ''ανθρωποκεντρικό'' ανώτερο των παρωχημένων της βασιλείας ή της μοναρχίας που ονομάσθηκε Δημοκρατία !   
Το κράτος  του Δήμου !  Η ισχύς του λαού !
Δημιούργημα πνευματικό στην πολιτική ζωή του ατόμου η Δημοκρατία, αποτέλεσμα πάθους για τα κοινά και την πόλη με αδιάληπτη συμμετοχή του πολίτη στο κοινωνικό γίγνεσθαι που τεκμέρεται από την φράση του Αριστοτέλη που αποκαλεί -άτιμο- όποιον δεν ασχολείται με αυτά , κατάκτηση των ίδιων των πολιτών με αγώνες, μάχες και εξεγέρσεις και όχι χάρισμα της εξουσίας, συνυφασμένη με τον λαό και όχι με ήρωες και ηγέτες πέραν της μοναδικής ταύτισής της στο πρόσωπο του Περικλή που  ''αι Αθήναι ζουν την ζωή ενός ανδρός και ο ίδιος ζει την ζωήν της πόλεως των Αθηνών ως πολίτης αυτής''  ( Berve ),  που επαινετικά περιγράφει και ο Θουκιδίδης στην ιστορική του αναφορά .
''Εγένετο δε η πολιτεία λόγω μεν Δημοκρατία, έργο δε υπό του πρώτου ανδρός αρχή ''.
 Είναι η αγορά του δήμου όπου τα προβλήματα του μικροπωλητή συναντούν τα προβλήματα του αγρότη και του ναυτικού για να ζυμωθούν, να πολιτικοποιηθούν και να ενσωματωθούν στο κοινό συμφέρον της μεσαίας τάξης της κοινωνίας η οποία αποτελεί το θεμέλιο της Δημοκρατίας προκειμένου να εκφρασθεί το συμφέρον αυτό ως βούληση του λαού και υπέρτατος νόμος στους εκλεγμένους της πολιτείας προς υλοποίηση στην υπηρεσία της Δημοκρατίας.
Διακονείται από τον λαό, προστατεύεται από αυτόν και εμφορείται από την συμμετοχή του το τρισυπόστατο της.
 Είναι η άμεση Δημοκρατία που έχει συνείδηση του εαυτού της, όπου το κοινό δημιουργεί τη μοίρα του αποφασίζοντας για μείζονος σημασίας θέματα που αφορούν τη ζωή του και την κυριαρχία του,   αποκαλύπτοντας το είναι και την ψυχή του σε μια συμμετοχική διαδικασία προσωπικής εκπροσώπησης σε δημόσια θέα που κοινωνεί τον λαό στην ενεργούμενη δημοκρατία εν αντιθέσει της έμμεσης που τον αποξενώνει πολιτικά για να ζει την σκιά της από κόμματα, πρόσωπα και ολιγαρχίες που αποφασίζουν, όπως αποφασίζουν, κεκλεισμένων των θυρών στο όνομα της θεωρίας volonte generale του Rousseau της (γενικής θελήσεως) μιας πλασματικής πλειοψηφίας του λαού ερήμην αυτού και της κοινωνίας .
Είναι η Δημοκρατία που απηλλαγμένη από τις ίντριγκες και τις μηχανοραφίες της εξουσίας στον ρόλο που αυτή καθ' εαυτή διαδραματίζει για την απόδοση της πολιτικής ελευθερίας και της κοινωνικής ισότητας σε όλους τους ανθρώπους  -μια ισότητα σεβασμού που υπερφαλαγγίζει την κοινωνική θέση, τον πλούτο και την ισχύ , ισότητα ενδιαφέροντος που επιζητεί για κάθε άνθρωπο την πληρέστερη εκπλήρωση των δυνατοτήτων της προσωπικότητας του, σύμφωνα με ορισμένα κριτήρια της ανθρώπινης ιδιοσυγκρασίας.
Είναι η παρθένος Δημοκρατία που αποστρέφεται όποιον δεν την πλησιάζει με παρθενική ψυχή !
Είναι η άμεση Δημοκρατία όπου ο λαός βούλεται και η ηγεσία του -υπό την επισφάλεια της ανάκλησης από την εξουσία της άλλως αποφασίζουσα- εκτελεί.       
Εάν λοιπόν στην ευρύτερη έννοια της δημοκρατίας θεωρείται ότι το άτομο δικαιούται να ενδιαφέρεται για τις δυνατότητες της ανεμπόδιστης συμμετοχής του στις αξίες της κοινωνίας επί ίσοις όροις, τότε στη στενότερη  σημαίνει η ευχέρεια που πρέπει να έχει  στην ανεμπόδιστη συμμετοχή των αποφάσεων που επιδρούν προσωπικά ή συλλογικά στη ζωή του σε οποιοδήποτε τομέα της διαβιώσεως του .
Σε ποια κοινοβουλευτική δημοκρατία Δυτικού τύπου υπάρχει συμμετοχή και σε ποια δημοκρατία έμμεσης αντιπροσώπευσης υπάρχει ισότητα και ισονομία ;
Σίγουρα σ΄' αυτή την κουτσουρεμένη δημοκρατία του σήμερα πρέπει να αναφέρθηκε περιφρονητικά ο Σωκράτης όταν του ζητήθηκε να την περιγράψει  :
''άναρχος και ποικίλη ισότητα τινά ομοίως ίσοις τε και ανίσοις διανέμουσα'' .
Μήπως ζούμε τίποτα διαφορετικό από αυτό που πριν δυόμιση χιλιάδες χρόνια είπε ο Σωκράτης;

Όσο για την Ελληνική Δημοκρατία και τον πρόεδρο της.... τα σχόλια περιττεύουν.

Το τραγελαφικό της ιστορίας που αποτελεί την μεγάλη ειρωνεία, είναι που οργανώθηκε η κοινωνία μας με πολιτικά κόμματα και θεσμούς εκπροσώπησης των λαϊκών συμφερόντων για δήθεν θωράκιση των συμφερόντων του λαού ως σύστημα δημοκρατίας στο ψευδεπίγραφο του πλουραλισμού της και στα δήθεν ανύπαρκτα αδιέξοδα της ομώνυμής της ατάκας, τη στιγμή που η ίδια ως έχει αποτελεί το μεγαλύτερο αδιέξοδο στα συμφέροντα του λαού, γιατί τα πάντα έχουν εξαργυρωθεί, από τους "εκλεκτούς" που το σύστημα εκλέγει, στη γοητεία της εξουσίας !
Από την άλλη κόμματα της Δεξιάς και της Αριστεράς που αντί να συγκλίνουν πολιτικά τις κρίσιμες στιγμές στον οργασμό των αντιθέτων ώστε να γίνουν η γέφυρα που συνδέει τη λαϊκή βούληση με την πολιτική απόφαση ισορροπώντας την Δημοκρατία, πιστά του δόγματος διαίρει και βασίλευε διχάζουν πολιτικά τους πολίτες, εντείνοντας το αγεφύρωτο χάσμα μεταξύ λαού και εξουσίας, γιατί προ πολλού Αριστερά και Δεξιά με τις ουρές τους έχουν υποταχθεί σ' ένα πολιτικο-οικονομικό κατεστημένο που κατάφερε να κομματιάσει σε κόμματα και ταμπέλες τη συνείδηση του λαού για να μην υπάρχει βούληση, ώστε να αποδέχεται παθητικά την όποια πολιτική-κομματική απόφαση που αναιρεί την έννοια κάθε μορφής Δημοκρατίας .
Κομματικοί σχηματισμοί, καθεστωτικές ολιγαρχίες, ψευτοκινήματα και οικογενειοκρατίες αδύναμες να αντισταθούν στη νέα τάξη πραγμάτων με αποτέλεσμα την υποταγή τους γιατί ποτέ δεν ήθελαν ως σύμμαχο την ισχύ του λαού, το Κράτος του Δήμου και ας λέγονται Δημοκρατίες.
Το μόνο που υπάρχει σ' αυτόν τον τύπο της έμμεσης δημοκρατίας είναι η ισοπέδωση της κοινωνίας από ένα πολιτικό σύστημα ελεεινού τυχοδιωκτισμού που όσο αυξάνει ''υποκριτικά'' την επίκληση του στους  δημοκρατικούς θεσμούς άλλο τόσο δεν τους εφαρμόζει στο ουσιαστικό τους περιεχόμενο.
Απόδειξη στην πολιτική μας ιστορία και αντιπροσωπευτικό παράδειγμα παραβίασης της γενικής θελήσεως του λαού στον σημαντικότερο θεσμό που ενσαρκώνει την Δημοκρατία το Δημοψήφισμα του 2015 .
Αυτή είναι η αντιπροσωπευτικού τύπου αστική μας δημοκρατία, είναι η -έμμεση- δημοκρατία που τη στηρίζουν και τη συντηρούν -άμεσα- όλα τα κόμματα της Βουλής για να ψηφίζει ο λαός ΟΧΙ και στη θορυβώδη σιωπή όλων, μια ολιγομελής συμμορία της αριστερίζουσας πλουτοκρατίας σε συναίνεση με τη δεξιά ολιγαρχία κεκλεισμένων των θυρών στο Μαξίμου να το κάνει ΝΑΙ .
Κεκλεισμένων των θυρών Δημοκρατία γιατί οι αργοπορούντες Έλληνες δεν αποφάσισαν ακόμα να γκρεμίσουν τις θύρες της φυλακής της .
Πού είναι η βούληση της πλειοψηφίας; και αν αυτή όπως εκφράστηκε δεν έγινε δεκτή από την εξουσία γιατί το αποδέχθηκε ο λαός και η κοινωνία; για να καταλάβουμε ποιος είναι ο υπεύθυνος τελικά για την έλλειψη δημοκρατίας.
Αυτοί...... τη δουλειά τους κάνουνε και αδρά  τους πληρώνουμε γιατί πολύ "καλά την κάνουνε", όλοι τους μηδενός εξαιρουμένου με αντιθέσεις , συναινέσεις και βατραχομυγομαχίες που καταλήγουν σε καφεδάκι στο καφενείο της Βουλής.
 Εμείς που ξευτελιζόμαστε, ξεπουλιόμαστε και εξαθλιωνόμαστε τί κάνουμε; που έχουμε αποχαυνωθεί στην αναπαυκτική  απραξία του τηλεοπτικού μας αυνανισμού ;
Όσο οι ηγεσίες μας θα πολιτεύονται σε έγκλιση υποτακτική και ο λαός ως υποκείμενο θα ευρίσκεται εις διάθεση παθητική τότε οι όποιες αοριστολογίες τους για σωτηρία εις στο διηνεκές νομοτελειακά θα αποτελούν την εθνική καταστροφή ενός τετελεσμένου μέλλοντος .      
Την ιστορία τους οι Λαοί τη φτιάχνουν, είχε πει ο αείμνηστος Κορνήλιος Καστοριάδης !!!
Το πώς, το άφησε στην δική μας κρίση !!!
Ασλανίδης Ματθαίος