Τρίτη 14 Νοεμβρίου 2017

ΓΕΝΙ ΣΑΦΑΚ – Μέχρι το 2023 θα τελειώνουμε με όλους

Με ένα βαρυσήμαντο από πολλές πλευρές άρθρο του στην τουρκική φιλοκυβερνητική εφημερίδα, Yeni Şafak, ο αρθρογράφος και στενός φίλος του Ερντογάν, ο İbrahim Karagül, προανήγγειλε ότι με την επέτειο των 100 χρόνων από την ίδρυση της τουρκικής δημοκρατίας, το 2023, θα έχουν κλείσει όλα τα εκκρεμή εθνικά θέματα και θα ολοκληρωθεί η νέα Τουρκία, τα όρια της οποίας όπως φαίνεται θα εκπληρώνουν τις προσδοκίες του Misak i Milli, δηλαδή του τουρκικού Εθνικού Συμβολαίου το οποίο έχει ανασύρει από την ιστορία ο ίδιος ο Ερντογάν.
Σύμφωνα με τον Τούρκο αρθρογράφο, η Τουρκία δέχεται εδώ και 40 χρόνια συνέχεις επιθέσεις κυρίως από την Δύση για την διάλυση της και τώρα ήρθε η ώρα να δώσει την μεγάλη απάντηση και καθώς θα ολοκληρώνονται τα μεγάλα εξοπλιστικά προγράμματα, θα υλοποιήσει τα οράματα της για την Νέα Μεγάλη Τουρκία.
Κρίσιμα θα είναι τα δυο επόμενα έτη, το 2018 και το 2019 όπου θα γίνει και η πολύ κρίσιμη εκλογική αναμέτρηση για την προεδρία, ενώ αναμένονται να ενταθούν οι εσωτερικές επιθέσεις κατά του καθεστώτος. Εδώ θα φανεί και το κατά πόσο το καθεστώς θα αντέξει να κρατήσει την συνοχή του, καθώς τρέχουν και οι προβλέψεις για την οριστική κατάρρευση.

Εντωμεταξύ αποκαλύπτεται το ακριβές χρονοδιάγραμμα των παραδόσεων των τουρκικών μαχητικών F-35, όπου αποδεικνύεται πέραν πάσης αμφιβολίας ότι το 2022 θα έχουν παραδοθεί συνολικά 30 μαχητικά F-35 στην Τουρκία, όταν το ελληνικό πρόγραμμα της αναβάθμισης (άχρηστης έτσι ή αλλιώς απέναντι στα F-35) των F-16 θα βρίσκεται στην μέση του και ένας σημαντικός αριθμός F-16 θα βρίσκεται στις κλίνες των εργοστασίων, εκτός πολεμικής διαθεσιμότητας.
Όλα αυτά δείχνουν μια πραγματικότητα που δεν θέλουν να την βλέπουν κάποιοι εκεί στην Αθήνα, με την ψευδαίσθηση ότι ρίχνοντας τα προβλήματα κάτω από το χαλί αυτά ως δια μαγείας… εξαφανίζονται.
Δυστυχώς όμως…
Πηγή: nikosxeiladakis.gr


Για να προστατέψει το "νυμφίδιο" η "τσουλί" ο Τσοχατζόπουλος βρυχάται...

Μια επιστολή -φωτιά έφτασε στα χέρια του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα.Η επιστολή είχε αποστολέα Ακη Τσοχατσόπουλο ο οποίος αναφερόταν με βαρείς χαρακτηρισμούς στον Παύλο Πολάκη, αποκαλώντας τον αναπληρωτή υπουργό Υγείας «άνανδρο χυδαίο υβριστή λασπολόγο» και «φασιστικό προϊόν της νέας Αριστεράς».


Αναλυτικά η επιστολή του Άκη Τσοχατζόπουλου
«Κύριε πρωθυπουργέ,
Όσο διατηρείτε ακόμη στην αριστερή κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ ως θεσμικά αρμόδιο Υπουργό Προστασίας της Δημόσιας Υγείας και της Κοινωνικής Αλληλεγγύης – αυτόν τον άνανδρο-χυδαίο- υβριστή και λασπολόγο, πρόσφατο υπόγειο φασιστικό προϊόν της νέας Αριστεράς κ. Πολάκη, που παρανομεί ενάντια σε μια μάνα ανήλικου παιδιού και συζύγου μου και που έδρασε εναντίον τους, ακραία, παρανομώντας υπόγεια με τους μηχανισμούς και τις υπηρεσίες των παρεξουσιών του και του παρασκηνίου και τσαλαπάτησε με τα φασιστικά άρβυλα του ο ίδιος προσωπικά το εγγυημένο συνταγματικά, νομοθετικά, ευρωπαϊκά και ελληνικά δικαίωμα προστασίας κάθε Ελληνίδας μάνας και του ανήλικου παιδιού της από την Πολιτεία, τούτο οδηγεί –χρεώνεται αντικειμενικά και παράγει διαρκή τρομοκρατικό χαρακτήρα, δολιοφθορά και υπονόμευση της δημοκρατίας και των θεσμών της Πατρίδας μας, αλλά και της αξιοπρέπειας και της τιμής του Ελληνικού λαού»

Να σημειωθεί ότι ο κ. Πολάκης, είχε σχολιάσει με απίστευτους χαρακτηρισμούς την ανεπίτρεπτη κίνηση με το υψωμένο μεσαίο δάχτυλο της Βίκυς Σταμάτη κατά των δημοσιογράφων την ημέρα που επέστρεφε στη φυλακή:
«Είδα τη φωτογραφία με το προτεταμένο μεσαίο δάχτυλο της (κυρίας) Σταμάτη και μου ‘ρθε στο μυαλό η εξής λεζάντα: «Όταν το φτωχό νυμφίδιο αφού γίνει νεόπλουτο τσουλί ,τα χάνει όλα και (ξανά)μπαίνει φυλακή ,χαιρετάει όπως έμαθε να φέρεται προς το «λαουτζίκο» όταν όταν στο δεύτερό κλεψιμαίικο στάδιο της ασήμαντης και άχρηστης ύπαρξης της»», είχε γράψει σε ανάρτησή του στο Facebook ο αναπληρωτής υπουργός Υγείας Παύλος Πολάκης.

Tο Brexit θα γίνει σε «ώρα Λονδίνου» ή «ώρα Βρυξελλών»;

Οι Βρετανοί βουλευτές συνέχισαν και σήμερα να εξετάζουν το νομοσχέδιο που θα καταργήσει το ευρωπαϊκό δίκαιο στη χώρα μετά το Brexit, αλλά η συζήτηση «άναψε» όταν έφτασε στην ακριβή ημερομηνία του διαζυγίου από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Το φλέγον ζήτημα ήταν αν το Brexit θα γίνει σε «ώρα Λονδίνου» ή «ώρα Βρυξελλών».



Το νομοσχέδιο αυτό που θα επιτρέψει στη χώρα να λειτουργήσει κανονικά και αφού κόψει τον ομφάλιο λώρο με την ΕΕ, στα τέλη Μαρτίου 2019, είχε εγκριθεί σε πρώτη ανάγνωση από το κοινοβούλιο τον Σεπτέμβριο. Όμως η αναλυτική εξέτασή του καθυστέρησε καθώς ήταν αναγκαίο να δοθεί χρόνος για να μελετηθούν οι περίπου 500 τροπολογίες που έχουν κατατεθεί το τελευταίο διάστημα.
Η κυβέρνηση κινδυνεύει να ηττηθεί σε ορισμένες τροπολογίες-κλειδιά, αν οι «αντάρτες» του Συντηρητικού κόμματος συνταχθούν με τους βουλευτές των Εργατικών. Η πρωθυπουργός Τερέζα Μέι διαθέτει ισχνή πλειοψηφία στη Βουλή των Κοινοτήτων και αυτό χάρη στους συμμάχους της, το βορειοϊρλανδικό κόμμα DUP.
Κατά την τακτική ενημέρωση των δημοσιογράφων, ο εκπρόσωπος της κυβερνησης υπογράμμισε σήμερα ότι είναι προς το συμφέρον «όλων» να μην εκτροχιαστεί η διαδικασία ώστε να Brexit να συμβεί «χωρίς εμπόδια».
Ένδειξη των επερχόμενων δυσκολιών, το γεγονός ότι οι βουλευτές κονταροχτυπήθηκαν σήμερα για την ακριβή ημερομηνία και ώρα του Brexit: η κυβέρνηση θέλει να συμβεί στις 29 Μαρτίου 2019, στις 23.00 GMT, δηλαδή ακριβώς τα μεσάνυχτα ώρα Βρυξελλών, προς μεγάλη απογοήτευση ορισμένων. Ο βουλευτής των Εργατικών Φρανκ Φιλντ κατέθεσε άλλη μια τροπολογία που αναβάλει το Brexit για τις 30 Μαρτίου, προκειμένου να συμβεί τα μεσάνυχτα, ώρα Λονδίνου.
«Η τροπολογία μου θα επιτρέψει να αποφασίσουμε την αποχώρησή μας με βάση την ώρα της Βρετανίας ενώ (η πρόταση της κυβέρνησης) έγινε για να ικανοποιήσει τους Ευρωπαίους», υποστήριξε.
Ορισμένοι Συντηρητικοί βουλευτές απέρριψαν εντελώς την ιδέα να οριστεί εκ των προτέρων μια ακριβής ημερομηνία και ώρα, υποστηρίζοντας ότι αν οι διαπραγματεύσεις με τις Βρυξέλλες δεν πάνε καλά, θα αποδειχτεί ιδιαίτερα δύσκολο να συνεχιστούν οι συνομιλίες.

Ρωσία - Τουρκία συμμαχία.

Ο πρόεδρος της Ρωσίας Βλαντίμιρ Πούτιν θεωρεί ότι οι σχέσεις Ρωσίας και Τουρκίας έχουν στην ουσία αποκατασταθεί πλήρως. Την δήλωση αυτή έκανε ο Ρώσος πρόεδρος κατά την διάρκεια της συνάντησης του με τον Τούρκο πρόεδρο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν.

«Όπως είχαμε συμφωνήσει, κατά την διάρκεια της επίσκεψης μου στην χώρας σας θα πραγματοποιήσουμε την σημερινή συνάντηση εργασίας. Σας είμαι ευγνώμων που δεχθήκατε την πρόσκληση, και πράγματι, όπως είχατε πει βρισκόμαστε πολύ κοντά, μια ώρα και κάτι πτήσης. Θέλω να επισημάνω στην αρχή της συνάντησης μας , ότι μπορούμε να θεωρήσουμε ότι οι σχέσεις μας έχουν στην ουσία αποκατασταθεί πλήρως».
Από την πλευρά του ο Τούρκος πρόεδρος επεσήμανε ότι «αφότου άρχισε η διαδικασία εξομάλυνσης των σχέσεων μεταξύ των χωρών μας, οι συχνές (μας) συναντήσεις, επιταχύνουν την ανάπτυξη των διμερών σχέσεων» και προσέθεσε ότι «οι διμερείς μας σχέσεις και η συνεργασία που αφορά την επίλυση των περιφερειακών ζητημάτων μας προσφέρουν την δυνατότητα να κοιτάμε από κοινού το μέλλον». Σύμφωνα με την εκτίμηση του προέδρου Ερντογάν, οι ρωσοτουρκικές σχέσεις, σε πολιτικό, στρατιωτικό, εμπορικό , πολιτιστικό κι οικονομικό επίπεδο αναπτύσσονται όλο και πιο εντατικά καθημερινά. Ο Τούρκος πρόεδρος επεσήμανε επίσης ότι εκτός από τις προσωπικές συναντήσεις υπάρχει συνεχώς και τηλεφωνική επικοινωνία σε επίπεδο κορυφής. Ο Ερντογάν ενημέρωσε τον Πούτιν για την πρόθεση του να επισκεφθεί μετά το Σότσι το Κατάρ και το Κουβέιτ λέγοντας χαρακτηριστικά: «Είμαι πεπεισμένος ότι η σημερινή μας συνάντηση θα είναι αποδοτική και θα φύγουμε από εδώ με μεγάλη ικανοποίηση με προορισμό το Κουβέιτ και το Κατάρ».

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Από ομαδικές εργασίες θα βγαίνει η βαθμολογία στη Β' Λυκείου

«Ανεβαίνει» το θερμόμετρο στην εκπαιδευτική κοινότητα από τις προωθούμενες αλλαγές του υπουργείου Παιδείας. Ο υπουργός Παιδείας, Κώστας Γαβρόγλου, προωθεί την αξιολόγηση της Δημιουργική Εργασίας, στη Β΄λυκείου, όπου η βαθμολογία θα βγαίνει από ομαδική εργασία και όχι από ατομική προσπάθεια. Οι Δημιουργικές Εργασίες καθιερώνονται ως υποχρεωτικές στο Γενικό Λύκειο, καθώς κρίνεται αναγκαίο να δοθεί ιδιαίτερη βαρύτητα στη δημιουργική σκέψη και δράση.

Ο κ. Γαβρόγλου προχώρησε στην τροποποίηση του Π.Δ. 46/2016 για την αξιολόγηση των μαθητών του Γενικού Λυκείου ενώ η τροποποίηση αφορά στα εξής σημεία
α) Δημιουργικές Εργασίες
β) Αξιολόγηση της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας του προγράμματος Γενικής Παιδείας στη Β΄ Ημερήσιου ΓΕΛ και Γ΄ Εσπερινού ΓΕΛ και
γ) Αξιολόγηση μαθημάτων στη Γ΄ Ημερησίου ΓΕΛ και στη Δ΄ Εσπερινού ΓΕΛ και απολυτήριες εξετάσεις.
Το νέο Προεδρικό Διάταγμα για την αξιολόγηση των μαθητών/-τριών του Γενικού Λυκείου προβλέπει:
Δημιουργικές Εργασίες Ημερήσιου και Εσπερινού Γενικού Λυκείου
Οι Δημιουργικές Εργασίες καθιερώνονται ως υποχρεωτικές στο Γενικό Λύκειο, καθώς κρίνεται αναγκαίο να δοθεί ιδιαίτερη βαρύτητα στη δημιουργική σκέψη και δράση. Το ΙΕΠ, λαμβάνοντας υπόψη την ανατροφοδότηση που έλαβε από εκπαιδευτικούς στο πλαίσιο δειγματοληπτικής έρευνας του Ι.Ε.Π. για την αποτίμηση της εφαρμογής των Δημιουργικών Εργασιών κατά το σχολικό έτος 2016-17 («Συνοπτική Αποτίμηση της υλοποίησης των Δημιουργικών Εργασιών στο Γενικό Λύκειο κατά το Σχολικό Έτος 2016-17 – Προτάσεις για την υλοποίηση των Δημιουργικών Εργασιών κατά το Σχολικό Έτος 2017-18», Απόσπασμα Πρακτικού του ΔΣ του ΙΕΠ 30/27-07-2017), εισηγήθηκε μια νέα διαδικασία υλοποίησης των Δημιουργικών Εργασιών στο Γενικό Λύκειο και κατά συνέπεια τροποποιείται το σχετικό άρθρο στο Προεδρικό Διάταγμα της αξιολόγησης του Γενικού Λυκείου.
Σημαντικά ευρήματα της δειγματοληπτικής έρευνας ήταν ότι οι μαθητές και οι μαθήτριες συμμετείχαν ενεργά, με αποτέλεσμα τη δημιουργία ενός πολύ αποδοτικού μαθησιακού κλίματος, ότι διαπιστώθηκε βελτίωση της ενεργού εμπλοκής των παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες κατά την εκπόνηση των Δ.Ε. και ότι κατά τη διοργάνωσή τους διαμορφώθηκε ένα συνεργατικό κλίμα μεταξύ των εκπαιδευτικών στο σχολείο. Αυτό που κυρίως κρίθηκε αρνητικά ήταν η «ανατροπή» του ημερήσιου ωρολογίου προγράμματος, μια «τεχνική» πλευρά της περσινής διαδικασίας, που θεωρήθηκε ότι δημιούργησε δυσκολίες.
Στο ανωτέρω πλαίσιο και προκειμένου να διευρυνθεί η πρακτική των Δημιουργικών Εργασιών στο Γενικό Λύκειο και να αντιμετωπιστεί η «ανατροπή» του ημερησίου ωρολογίου προγράμματος για την υλοποίηση των Δημιουργικών Εργασιών στην τροποποίηση του Π.Δ. που προωθείται προς έγκριση οι Δ.Ε. εντάσσονται στα μαθήματα.
Συγκεκριμένα προβλέπονται τα ακόλουθα:
1. Σκοπός και γενικά χαρακτηριστικάΗ Δημιουργική Εργασία αποτελεί διδακτική πρακτική που ενισχύει την ενεργό εμπλοκή των μαθητών/-τριών στη διαδικασία οικοδόμησης της γνώσης προωθώντας την κριτική και δημιουργική σκέψη και δράση, μέσα σε ένα παιδαγωγικό κλίμα ελεύθερης και ισότιμης επικοινωνίας των μελών της σχολικής τάξης και αμοιβαίας δέσμευσής τους στην επιτέλεση ενός έργου.
Δίνει επίσης έμφαση στις αρχές της διαφοροποιημένης διδασκαλίας, έτσι ώστε κάθε μαθητής/τρια να ωφελείται με συγκεκριμένο τρόπο, προσαρμοσμένο στις ιδιαίτερες ανάγκες και τα ιδιαίτερα ενδιαφέροντά του/της. Ζητούμενο συνεπώς δεν είναι να αναλάβουν μια εργασία εγκυκλοπαιδικού χαρακτήρα, συσσωρεύοντας και παραθέτοντας πληροφορίες από διάφορες πηγές αλλά αυτό που επιδιώκεται είναι να εργαστούν με δημιουργικό τρόπο.
Στο πλαίσιο αυτό οι μαθητές/-τριες καλούνται:
• είτε να επιλύσουν με τρόπο δημιουργικό ένα πρόβλημα/ερώτημα που τους κινεί το ενδιαφέρον και το οποίο σχετίζεται με κάποιο θέμα της διδασκόμενης ύλης σε ένα ή περισσότερα μαθήματα, εμβαθύνοντας τις γνώσεις τους γύρω από το συγκεκριμένο ζήτημα ή/και αναπλαισιώνοντάς τες με τρόπο κριτικό, πρωτότυπο, ευρηματικό
• είτε να εκφραστούν δημιουργικά, μέσα από ένα δικό τους καλλιτεχνικό έργο, εμπνεόμενοι από κάποια ενότητα που έχουν μελετήσει
• είτε να σχεδιάσουν και να υλοποιήσουν μια κατασκευή/ένα τέχνημα, που σχετίζεται με κάποια διδακτική ενότητα.
Οι Δημιουργικές Εργασίες αφορούν όλα τα μαθήματα Α ́ και Β ́ τάξης Ημερησίου και Α ́, Β ́ και Γ ́ τάξης Εσπερινού Γενικού Λυκείου εκτός από την Ερευνητική Εργασία, υλοποιούνται στο πλαίσιο των μαθημάτων που θα οριστούν για κάθε τμήμα με τη διαδικασία που περιγράφεται στην Ενότητα Οργάνωση, είναι ομαδικές αλλά, αν κριθεί απαραίτητο, δύναται να είναι και ατομικές.
2. ΜορφήΗ μορφή της εργασίας μπορεί να ποικίλει π.χ. σύνταξη συνεχούς ή πολυτροπικού κειμένου, παρουσίαση με χρήση προσχεδιασμένου προφορικού λόγου και αξιοποίηση λογισμικού παρουσίασης, δημιουργία είτε καλλιτεχνικού έργου (λογοτεχνικό/μουσικό/εικαστικό έργο, θεατρικό δρώμενο, γελοιογραφία, κόμικ, κινούμενο σχέδιο, ταινία μικρού μήκους, ψηφιακή αφήγηση...) είτε άλλης κατασκευής (μακέτα, τέχνημα με χρήση της τεχνολογίας...), πραγματοποίηση κοινωνικής, οικολογικής, πολιτισμικής παρέμβασης.
3. Θέματα και Θεματικοί ΠυλώνεςΤα προτεινόμενα θέματα (βαθμός δυσκολίας και απαιτήσεις) πρέπει να είναι ανάλογα του διατιθέμενου χρόνου (λαμβάνοντας υπόψη ότι οι Δ.Ε. πρέπει να υλοποιηθούν εντός του σχολείου) και των ενδιαφερόντων και των δυνατοτήτων των μαθητών/-τριών.
Τα θέματα των Δημιουργικών Εργασιών καλό είναι να προκύπτουν ως αποτέλεσμα συζήτησης ανάμεσα στους/στις εκπαιδευτικούς και στους/στις μαθητές/-τριες του τμήματος, ώστε να ανταποκρίνονται στα ενδιαφέροντα και στις προσλαμβάνουσες παραστάσεις τους, να τους κινούν την περιέργεια και να τους παρακινούν σε δράση.
Κάθε Δ.Ε. αναφέρεται και υλοποιείται σε ένα συγκεκριμένο γνωστικό αντικείμενο, ενώ είναι δυνατόν να καλύπτει και άλλο ή άλλα, προσλαμβάνοντας έτσι διαθεματικό-διεπιστημονικό χαρακτήρα.
Ειδικότερα, προκειμένου να διευκολυνθεί η πρακτική εφαρμογή της διαδικασίας κατανομής των Δ.Ε. που περιγράφεται στη συνέχεια, τα θέματα των Δ.Ε. εντάσσονται στους ακόλουθους δύο θεματικούς Πυλώνες:
Θεματικός Πυλώνας Ι - Ανθρωπιστικές Επιστήμες, Κοινωνικές Επιστήμες και Καλλιτεχνική Παιδεία,
Θεματικός Πυλώνας ΙΙ - Φυσικές Επιστήμες, Μαθηματικά, Πληροφορική και Φυσική Αγωγή.
Οργάνωση1. Αριθμός Δημιουργικών Εργασιών ανά μαθητή/-τρια και ανά εκπαιδευτικό
Οι μαθητές/-τριες της Α ́ και της Β ́ τάξης Ημερήσιου και Α ́, Β ́ και Γ ́ τάξης Εσπερινού Γενικού Λυκείου εκπονούν υποχρεωτικά τουλάχιστον δύο (2) Δημιουργικές Εργασίες και τουλάχιστον μία σε κάθε Θεματικό Πυλώνα.
Κάθε εκπαιδευτικός που διδάσκει σε κάποια/ες από τις τάξεις αυτές σχεδιάζει, συντονίζει και παρακολουθεί μέχρι την ολοκλήρωσή τους τις Δημιουργικές Εργασίες τουλάχιστον ενός τμήματος σε ένα γνωστικό αντικείμενο.
Στην περίπτωση εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε περισσότερα του ενός σχολείου, αναλαμβάνουν τις Δ.Ε. τμήματος του σχολείου όπου έχουν τις περισσότερες διδακτικές ώρες ή του σχολείου που το χρειάζεται περισσότερο, μετά από συνεννόηση μεταξύ Διευθυντών/-ντριών των σχολείων.
2. Προετοιμασία υλοποίησης των Δ.Ε.
Ο Σύλλογος Διδασκόντων στην αρχή της σχολικής χρονιάς ορίζει έναν εκπαιδευτικό ως Υπεύθυνο/-η της διαδικασίας κατανομής των Δημιουργικών Εργασιών. Στην περίπτωση σχολικών μονάδων με περισσότερα από τέσσερα εμπλεκόμενα τμήματα οι Υπεύθυνοι/ες μπορεί να είναι δύο.
Ο Υπεύθυνος/η της διαδικασίας κατανομής ενθαρρύνει και διευκολύνει τη συνεργασία μεταξύ των εκπαιδευτικών για την κατανομή τμημάτων και μαθημάτων.
Κάθε εκπαιδευτικός τελικά δηλώνει στον/στην Υπεύθυνο/-η της διαδικασίας με σειρά προτίμησης τα μαθήματα και τα τμήματα στα οποία επιθυμεί να αναλάβει την καθοδήγηση και υποστήριξη της εκπόνησης των Δημιουργικών Εργασιών. Επίσης, προσδιορίζει την περίοδο υλοποίησης, που μπορεί να εκτείνεται σε ένα από τα δύο τετράμηνα ή και στα δύο.
Επισημαίνεται ότι οι Δημιουργικές Εργασίες υλοποιούνται σε χρόνο που ορίζουν οι εκπαιδευτικοί. Ειδικά αν πρόκειται για Δ.Ε. που έχουν στόχο τη διερεύνηση
ερωτήματος (όχι την παραγωγή κάποιου καλλιτεχνικού έργου ή κάποιας κατασκευής), προτείνεται να υλοποιηθούν αφού έχουν προσεγγιστεί αρκετές διδακτικές ενότητες στο μάθημα, ώστε να είναι περισσότερα τα πιθανά ερωτήματα που θα μπορούν να επεξεργαστούν οι μαθητές/-τριες.
Οι Υπεύθυνοι/ες της διαδικασίας εκπόνησης καταθέτουν εισήγηση στον Σύλλογο Διδασκόντων όσον αφορά τον προγραμματισμό ανά τμήμα και ανά εκπαιδευτικό, σεβόμενοι τους περιορισμούς για τον αριθμό και τους θεματικούς πυλώνες των Δ.Ε. ανά τμήμα και καταβάλλοντας προσπάθεια να ληφθούν υπόψη οι προτιμήσεις των εκπαιδευτικών ανά τμήμα και ανά μάθημα.
Η τελική διευθέτηση της κατανομής των Δ.Ε. στους εκπαιδευτικούς ανά τμήμα εναπόκειται στον Σύλλογο των Διδασκόντων κάθε σχολικής μονάδας.
Ο Σύλλογος μπορεί να αναθεωρήσει τον σχεδιασμό, αν προκύψει κάποια αλλαγή των δεδομένων ή αν το κρίνει για κάποιο λόγο σκόπιμο.
3. Διαδικασία Επιλογής Θεμάτων
Οι εκπαιδευτικοί προτείνουν στο τμήμα θέματα (με βάση τις διδακτικές ενότητες που θα έχει επεξεργαστεί μέχρι την ημερομηνία που έχει προγραμματιστεί να
εκκινήσει η εκπόνηση των Δ.Ε.) και συζητούν παραλλαγές των θεμάτων ή άλλες ιδέες που καταθέτουν οι μαθητές/-τριες. Καλό είναι κάθε ομάδα να ασχοληθεί με
διαφορετικό θέμα ή διαφορετικό υποθέμα ενός κοινού θέματος, ώστε κατά την παρουσίαση των Δ.Ε. να διατηρηθεί το ενδιαφέρον της ολομέλειας του τμήματος.
Είναι όμως δυνατόν και όλες οι ομάδες να ασχοληθούν με ένα θέμα, εφόσον αυτό επιδέχεται πολλές διαφορετικές προσεγγίσεις ή/και λύσεις. Στην περίπτωση
περισσότερων θεμάτων ο/η εκπαιδευτικός διαμορφώνει την τελική λίστα και οι μαθητές/-τριες δηλώνουν με σειρά προτίμησης τα θέματα με τα οποία θέλουν να
ασχοληθούν, ώστε ο/η εκπαιδευτικός να τους μοιράσει σε ομάδες 3-5 ατόμων.
Στη συνέχεια οι εκπαιδευτικοί ενημερώνουν τους/τις μαθητές/-τριες για τα κριτήρια αξιολόγησης της δουλειάς τους και καθοδηγούν τις ομάδες τόσο για τον σχεδιασμό όσο και για την υλοποίηση των βημάτων που πρέπει να ακολουθήσουν.
4. Διάρκεια υλοποίησης των ΔΕ
Η διάρκεια υλοποίησης των Δ.Ε. για τα μονόωρα μαθήματα ενδείκνυται να είναι από 3 έως 4 διδακτικές ώρες, ενώ για τα δίωρα, τρίωρα κτλ. από 5 έως 8. Σε
περίπτωση «συνδυαστικών» Δημιουργικών Εργασιών (π.χ. Δ.Ε. που αναφέρονται σε περισσότερα από ένα μαθήματα, τα οποία διδάσκονται από τον/την ίδιο/α ή
διαφορετικούς/ές εκπαιδευτικούς και ανήκουν στον ίδιο ή ακόμα καλύτερα σε διαφορετικούς Θεματικούς Πυλώνες), ο χρόνος υλοποίησής τους μπορεί να αυξηθεί
αναλόγως του αριθμού των εμπλεκόμενων μαθημάτων, με προϋπόθεση να τηρείται η αναλογία ωρών που θα διατίθενται σε κάθε μάθημα.
Η διαδικασία της εκπόνησης των Δ.Ε. πραγματοποιείται εντός του ωρολογίου προγράμματος του μαθήματος σε χρονικό διάστημα τριών έως επτά εβδομάδων (π.χ. 1 ώρα κάθε εβδομάδα για έξι εβδομάδες, 3 δίωρα σε τρεις διαδοχικές εβδομάδες, 3 δίωρα σε έξι εβδομάδες). Καλό είναι η χρονική απόσταση από τη μια διδακτική ώρα στην επόμενη να είναι περιορισμένη, ώστε να μη χάνεται η επαφή των μαθητών/-τριών με την προβληματική/συλλογιστική που έχουν αναπτύξει για την επεξεργασία του θέματος. Τέλος, ενθαρρύνεται η πρόβλεψη «διώρων» στο ωρολόγιο πρόγραμμα, για να διευκολυνθεί η διαδικασία εκπόνησης των Δ.Ε.
ΕκπόνησηΟι Δημιουργικές Εργασίες εκπονούνται στο πλαίσιο των διδακτικών ωρών που προβλέπονται, εκτός αν ο σχεδιασμός τους απαιτεί και χρήση εξωσχολικού χρόνου.
Κάθε εκπαιδευτικός καθοδηγεί και υποστηρίζει όλες τις ομάδες εργασίας των μαθητών/-τριών του τμήματος που έχει αναλάβει.
Η υλοποίηση των Δ.Ε. γίνεται σε τρεις φάσεις:
α) σχεδιασμός,
β) υλοποίηση και
γ) παρουσίαση.
Η διάρκεια κάθε φάσης προσδιορίζεται από τον/την εκπαιδευτικό.
Σε περίπτωση που η εργασία αφορά τη δημιουργία καλλιτεχνικού έργου ή άλλης κατασκευής, ο σχεδιασμός προσαρμόζεται κατά περίπτωση.
Αν πρόκειται για διερεύνηση κάποιου ερωτήματος, ο/η εκπαιδευτικός προμηθεύει την ομάδα με κάποιο αρχικό υλικό και αν είναι αναγκαίο, η ομάδα συλλέγει επιπλέον υλικό είτε εντός είτε εκτός σχολείου (με βιβλιογραφική ή διαδικτυακή έρευνα, ερωτηματολόγια ή συνεντεύξεις, διεξαγωγή πειράματος, μετρήσεις στον χώρο,
επίσκεψη σε μουσείο, φωτογράφιση αντικειμένων κ.ά.).
Οι Δ.Ε. παρουσιάζονται εντός του τμήματος, ώστε να λάβουν οι ομάδες ανατροφοδότηση τόσο από τον/την εκπαιδευτικό, όσο και από τους/τις συμμαθητές/-τριες.
Είναι δυνατόν όμως η παρουσίαση να επεκταθεί στη συνέχεια και στο σύνολο του σχολείου (με τη μορφή έκθεσης εικαστικών έργων ή κατασκευών, παράστασης θεατρικών δρώμενων, προβολής ταινιών μικρού μήκουςκτλ.).
Οι Δ.Ε. είναι δυνατόν επίσης να δημοσιεύονται (σε περίληψη ή σε πλήρη μορφή) είτε στο έντυπο ή ηλεκτρονικό μαθητικό περιοδικό είτε στην ιστοσελίδα του σχολείου ή να δημοσιοποιούνται με όποιον άλλο τρόπο κρίνει πρόσφορο ο Σύλλογος Διδασκόντων/-ουσών, υπό την προϋπόθεση ότι συναινούν σε αυτό όλοι οι κηδεμόνες των συντακτών/δημιουργών κάθε εργασίας.
ΑξιολόγησηΟι Δημιουργικές Εργασίες αξιολογούνται από τον/την εκπαιδευτικό και συνεκτιμώνται στην αξιολόγηση της επίδοσης του/της μαθητή/-τριας στο αντίστοιχο μάθημα για το τετράμηνο κατά το οποίο κατατίθενται.
Αν μία Δημιουργική Εργασία καλύπτει και άλλο/α μάθημα/μαθήματα η εργασία λαμβάνεται υπόψη κατά την αξιολόγηση του/της μαθητή/-τριας και στα μαθήματα αυτά.
Αν πρόκειται για μαθήματα που δεν διδάσκονται από τον ίδιο/α εκπαιδευτικό, η Δ.Ε. αξιολογείται μετά από συνεργασία των οικείων διδασκόντων/-ουσών.
Εάν πρόκειται για συλλογική εργασία, αυτή λαμβάνεται υπόψη το ίδιο για όλους τους/τις μαθητές/- τριες που συμμετείχαν σε αυτή, ωστόσο δύναται να υπάρξει και διαφοροποίηση κατά την κρίση του/της διδάσκοντα/-ουσας, αν υπήρξε εμφανώς διαφορετική η συμβολή κάποιων μελών της ομάδας στο τελικό αποτέλεσμα.

Πάμε καλά λέει ο Τσίπρας γιατί βλέπει καθημερινά την ....Καταστροφή στο χρηματιστήριο! και αυτά που έρχονται.

Εχοντας ξεφύγει πλέον από το «χείλος του γκρεμού», το ελληνικό χρηματιστήριο πέφτει στο βάραθρο και ουδείς μπορεί πλέον να προβλέψει πού θα σταματήσει, καθώς δεν υπάρχει η παραμικρή ένδειξη για το πού είναι ο «βυθός».  Βασική αιτία ηκινδυνολογική σεναριολογία για τις τράπεζες, τα κόκκινα δάνεια και τις πρόσθετες προβλέψεις επισφαλειών, σε συνδυασμό με την αβεβαιότητα για την έκβαση της διαπραγμάτευσης με τους δανειστές.

Οι ανησυχίες εντείνονται και τα ερωτηματικά πληθαίνουν: Είναι πράγματι τόσο σοβαρά τα προβλήματα των ελληνικών τραπεζών και τόσο αβέβαιες οι προοπτικές τους, ώστε να δικαιολογείται η μεγάλη απαξίωση;
Το περίεργο είναι ότι η «καταιγίδα» σαρώνει πλέον και τα εμποροβιομηχανικά blue chps – και μάλιστα κλάδων και εταιρειών που εμφανίζουν  δυναμική και καλές προοπτικές.
Η συνεχιζόμενη πτώση προκαλεί  δραματική επιδείνωση κλίματος και φέρνει σε κατάσταση «ασφυξίας» τα χαρτοφυλάκια με margin. Αποτέλεσμα οι εσπευσμένες αναγκαστικές ρευστοποιήσεις, που δημιουργούν αυτοτροφοδοτούμενη  καθοδική δυναμική.
Εν αναμονή αντίδρασης
Στελέχη μεγάλων ΑΧΕ και αναλυτές επισημαίνουν ότι υπάρχουν πλέον φαινόμενα στρέβλωσης στην αγορά, καθώς τους τελευταίους μήνες έχει χαθεί κεφαλαιοποίηση άνω των 4 δισ. ευρώ, ενώ όλοι βασικοί δείκτες, όλες οι τραπεζικές μετοχές και πολλά εμποροβιομηχανικά blue chips βρίσκονται  σε άκρως υπερπουλημένα επίπεδα τιμών.
Αυτό το στοιχείο συνηγορεί σε κάποια τεχνική αντίδραση, η οποία μπορεί να έχει διάρκεια και ένταση ανάλογη της πτώσης. Η αντίδραση είναι θέμα χρόνο, αλλά ως προς το εύρος και τη χρονική της διάρκεια εκφράζονται αντιφατικές απόψεις.
Προς το παρόν η κατάσταση παραμένει κρίσιμη, καθώς κάτω από τα τωρινά επίπεδα τιμών υπάρχει «βάραθρο» για τους βασικούς δείκτες – δεν υπάρχουν δηλαδή κοντινές στηρίξεις και μπορεί να ακολουθήσει μεγαλύτερη πτώση, αν δεν λειτουργήσει το «ένστικτο αυτοσυντήρησης» της αγοράς.
Οι ανησυχίες για τις τράπεζες
Η συνέχεια θα εξαρτηθεί από τις εξελίξεις στα μέτωπα της διαπραγμάτευσης και των τραπεζών. Η αγορά ανησυχεί τί θα γίνει με τις τράπεζες - πώς θα διευθετήσουν τα κόκκινα δάνεια, αν θα προχωρήσουν οι πλειστηριασμοί, αν θα αναγκασθούν να αυξήσουν τις προβλέψεις για επισφάλειες, μήπως χρειασθούν τελικά ανακεφαλαιοποιήσεις.
Σήμερα, «λάδι στη φωτιά» των ανησυχιών έριξαν οι διαρροές ότι  με την εφαρμογή του νέου λογιστικού προτύπου θα χρειασθούν  πρόσθετες προβλέψεις 6 δισ. ευρώ για επισφάλειες
Στο επίκεντρο της προσοχής παραμένει και το ζήτημα των πλειστηριασμών, καθώς τραπεζίτες, αναλυτές, ΕΚΤ και ΔΝΤ προειδοποιούν ότι αν δεν δοθεί η δυνατότητα στις τράπεζες να εκποιήσουν τουλάχιστον μεγάλης αξίας ακίνητα, δεν θα μπορέσουν να καλύψουν τους στόχους μείωσης κόκκινων δανείων και ενδεχομένως θα ανακύψει ανάγκη κεφαλαιακής ενίσχυσης τους.
Μετοχές και δείκτες
Στη σημερινή συνεδρίαση σημαντική παράμετρος για τη συναλλακτική κίνηση και την πορεία των τιμών βασικών blue chips ήταν και οι πληροφορίες-εκτιμήσεις ως προς τις αλλαγές που ενδέχεται να γίνουν σήμερα στους δείκτες MSCI.
Οι βασικοί δείκτες κινήθηκαν σε όλη τη διάρκεια της συνεδρίασης σε τροιχιά διολίσθησης και έκλεισαν στα χαμηλά ημέρας.
Ο Γενικός Δείκτης  τερμάτισε με απώλειες 2,27% στις 717,47 μονάδες.
Ο FTSE25 της υψηλής κεφαλαιοποίησης έκλεισε με απώλειες 2,73%, στις 1.874,35 μονάδες.
Οτραπεζικόςδείκτης κατέγραψε μία ακόμη «βουτιά», υποχωρώντας κατά 4,19% στις 662,15 μονάδες. Κατά σειρά απωλειών: Attica Βank -5,7%, Eurobank -5,4% Alpha και Πειραιώς -4%, Εθνική -3,5%.
Στα εμποροβιομηχανικά και λοιπά blue chips: Ελλάκτωρ -3,7%, Coca-Cola και ΟΤΕ -3,4%, ΕΧΑΕ -2,8%, Jumbo -2,6%, Βιοχάλκο -2,4%.
Sofokleousin.gr