Κυριακή 3 Δεκεμβρίου 2017

Οι ΗΠΑ αποσύρονται από το παγκόσμιο σύμφωνο για τους πρόσφυγες και τους μετανάστες


Ο Τράμπ αποφάσισε πως το Παγκόσμιο Σύμφωνο του ΟΗΕ είναι «ασύμβατο» με την πολιτική του στο μεταναστευτικό και την αμερικανική εθνική κυριαρχία 

Ο αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ αποφάσισε να αποσύρει τις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής από το Παγκόσμιο Σύμφωνο του ΟΗΕ που είχε στόχο την καλύτερη διαχείριση της κρίσης των μεταναστών και των προσφύγων, καθώς κρίνει ότι είναι «ασύμβατο» με την πολιτική του στο μεταναστευτικό ζήτημα, ανακοίνωσε το Σάββατο η αμερικανική αντιπροσωπεία στα Ηνωμένα Έθνη.


«Η αμερικανική αποστολή στον ΟΗΕ ενημέρωσε τον Γενικό Γραμματέα ότι οι ΗΠΑ τερματίζουν τη συμμετοχή τους στο Παγκόσμιο Σύμφωνο για τη Μετανάστευση», αναφέρει ανακοίνωση της αμερικανικής αντιπροσωπείας.

Τον Σεπτέμβριο του 2016, τα 193 κράτη μέλη της Γενικής Συνέλευσης του ΟΗΕ είχαν υιοθετήσει ομόφωνα ένα κείμενο υπό τον τίτλο Διακήρυξη της Νέας Υόρκης για τους Πρόσφυγες και τους Μετανάστες, που είχε σκοπό να βελτιώσει τη διεθνή διαχείριση (υποδοχή, χορήγηση βοήθειας, επαναπατρισμοί...) των ροών προσφύγων και μεταναστών. 
Στη βάση αυτής της Διακήρυξης, στην Ύπατη Αρμοστεία των Ηνωμένων Εθνών για τους Πρόσφυγες είχε ανατεθεί να προτείνει ένα Παγκόσμιο Σύμφωνο για τους Μετανάστες και τους Πρόσφυγες στην ετήσια έκθεσή της που θα υποβάλει στη Γενική Συνέλευση το 2018. Αυτό το Σύμφωνο αναμένεται να εκτείνεται σε δύο άξονες: τον προσδιορισμό ενός πλαισίου αντίδρασης και την κατάρτιση ενός σχεδίου δράσης.

«Η Διακήρυξη της Νέας Υόρκης περιέχει πολλές διατάξεις που είναι ασύμβατες με τις αμερικανικές πολιτικές για τη μετανάστευση και τους πρόσφυγες και τις αρχές της κυβέρνησης Τραμπ όσον αφορά τη μετανάστευση», υπογραμμίζεται στην ανακοίνωση της αποστολής των ΗΠΑ στα Ηνωμένα Έθνη. «Κατά συνέπεια, ο πρόεδρος Τραμπ αποφάσισε τον τερματισμό της συμμετοχής των ΗΠΑ στην προετοιμασία του Συμφώνου που σκοπεύει να διαμορφώσει μια διεθνή συναίνεση στον ΟΗΕ το 2018», προστίθεται στην ανακοίνωση.

Εκπρόσωπος του ΟΗΕ ερωτηθείς σχετικά είπε ότι δεν είναι σε θέση να σχολιάσει άμεσα αυτή την ανακοίνωση της Ουάσινγκτον.

«Η Αμερική είναι υπερήφανη για την κληρονομιά της όσον αφορά τη μετανάστευση και την ηθική ηγεσία που επέδειξε προσφέροντας υποστήριξη στους πληθυσμούς των προσφύγων και των μεταναστών σε όλη την υφήλιο», ανέφερε στην ίδια ανακοίνωση η αμερικανίδα πρεσβεύτρια στον ΟΗΕ, η Νίκι Χέιλι.

«Καμιά χώρα δεν έχει κάνει περισσότερα από τις ΗΠΑ και η γενναιοδωρία μας θα συνεχιστεί. Αλλά οι αποφάσεις μας για τις πολιτικές όσον αφορά τη μετανάστευση πρέπει να λαμβάνονται πάντα από τους Αμερικανούς και μόνο τους Αμερικανούς. Εμείς θα αποφασίζουμε ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος να ελέγχουμε τα σύνορά μας και σε ποιον θα επιτρέπεται να εισέρχεται στη χώρα μας», συνέχισε η Χέιλι.

«Η παγκόσμια προσέγγιση της Διακήρυξης της Νέας Υόρκης είναι απλά ασύμβατη με την αμερικανική εθνική κυριαρχία», κατέληξε η Χέιλι.

Επί των ημερών του ρεπουμπλικάνου Ντόναλντ Τραμπ στην προεδρία, οι ΗΠΑ έχουν ήδη αναιρέσει πολλές δεσμεύσεις που είχαν αναλάβει όταν ασκούσε την εξουσία ο δημοκρατικός πρόεδρος Μπαράκ Ομπάμα—η σημαντικότερη από αυτές τις αποφάσεις ήταν ότι θα αποσυρθούν από τη συμφωνία του Παρισιού για το κλίμα. Πιο πρόσφατα, ο Τραμπ αποφάσισε οι ΗΠΑ να αποσυρθούν από την UNESCO, την Οργάνωση των Ηνωμένων Εθνών για την Εκπαίδευση, την Επιστήμη και τον Πολιτισμό.

Η ανακοίνωση της αμερικανικής κυβέρνησης ότι αποσύρεται από το Παγκόσμιο Σύμφωνο για τους Μετανάστες και τους Πρόσφυγες καταγράφεται ενώ εννέα ευρωπαϊκές και αφρικανικές χώρες, ο ΟΗΕ, η Ευρωπαϊκή Ένωση και η Αφρικανική Ένωση οδεύουν να πάρουν αποφάσεις για τη διεξαγωγή «επειγουσών επιχειρήσεων απομάκρυνσης» μέσα «στις επόμενες ημέρες ή εβδομάδες» μεταναστών που έχουν πέσει ή κινδυνεύουν να πέσουν θύματα κυκλωμάτων εμπορίας ανθρώπων στη Λιβύη.


''ο άντρας στον τάφο ο γιος στη φυλακή- προσευχηθείτε για μένα'' - του φώτη μισόπουλου



''ο άντρας στον τάφο ο γιος στη φυλακή- προσευχηθείτε για μένα''[1*]  Αννα Αχμάτοβα.

....και δίπλα στο νερό αποκεφαλισμένο το είδωλό μου - τα κουρέλια βάφουν το θεό-ποτάμι αθέλητα αμίλητα, οι μυρωδιές της νύχτας συνωστίζονται γυμνόστηθες πηχτές σταχτιές σα σφυροκόπημα ή το κρανίο προς τον ουρανό και το λιοτρόπιο - γερμένο ελαφρά - ή κρεμασμένο να το δείχνουνε στο πλήθος μ' ένα καινούριο όνομα - κατά βάθος η συνύπαρξή μου με τον Μπαρτ υπήρξε κι εξακολουθεί να υπάρχει μέσα στο αχανές πεδίο των λέξεων, σε μια αναρχική επικράτεια παραγράφων - ''γύρεψα τον εαυτό μου'', μου λέει, ''στην πλέον απαγορευμένη μυθολογία ορίων και ισορροπίας με το πάθος ενός βακχικού ερωτισμού, ήταν σαν να συναντούσα τον Μοντιλιάνι στο Μονπαρνάς κοιτώντας μιαν άγνωστη '', ''σε ποιο σημείο;;'', του λέω, ''τα δικά μας κεφάλια τα έχω θάψει σ' ένα βαθύ προορισμό'',  μη ξέροντας αν έχουν δει το πρόσωπό μου οι πόλεις - για χάρη της λεηλασίας πεθαίνουμε από ετοιμότητα, έτσι περιγράφουν την αποχώρηση-υποχώρηση πάνω στη λάσπη, ''υφίσταται στην ουσία ένα μηδενικό σημείο αυτοβιογραφούμενης απόλυτης σχέσης με το σώμα ή τον περίγυρο'',


ο Ρολάν Μπαρτ ήταν σαφής, ''δεν απάντησες όμως'', ''στο cafe' La Rotonde, ευχαριστημένος;;'', μου κάνει, ''άπληστος, παραχαράκτης, αποκρουστικός - μ' αυτήν την προκρούστεια όψη συναντά ο Μοντιλιάνι την Μπεατρίς Χάστιγκς, εκεί'', -αυτή είναι η άγνωστη'', η Χάστιγκς ήταν πέντε χρόνια μεγαλύτερή του - ο ίδιος είχε πάψει να είναι ερωτικά ικανός από τα 30 του- το αλκοόλ, τα ναρκωτικά, το αψέντι - κάνει μαζί του έρωτα με ό,τι λέγεται μποέμ ή ευφυία, ''αλλά εγώ θα σου πω, πού βρήκα την γνήσια, αίσια κι αίθρια σεξουαλικότητα, ήθελα να ήμουν η ασιατική επιβράβευση της ερωτικής μακρο-αισθητικής'', είπε ξεροβήχοντας ο Ρολάν, ''λοιπόν;;'' είπα, ''θα σου πώ...'', συνέχισε, ''υπάρχει μια ακόλαστη και ανόθευτη πρόθεση στα προοίμια του έρωτα, με λόγια και χειρονομίες παραμυθίας εκφέρουν τη συγνώμη - ακίνητες όψεις σφουγγάρια του αυστηρού βυθού των ματιών - 


σημαίες έγχρωμες είτε άχρωμες ερειπωμένα υποκοριστικά που αγγίζουν το θάνατο -ό,τι νεκρό - τη Νεκρά Θάλασσα, άκριτη, ανέραστη αρχικά, πολλές λεύγες στο βάθος της Μήτρας, δίπλα απ' τον ντε Σαντ ή τον Μπατάιγ, η ζωή και τα προάστια della polis σαν δοκίμια για τα ερωτικά μπουντουάρ και τη θεολογία του θανάτου'' - η Μπεατρίς έλεγε συχνά : ''κάθισα αντίκρυ του καθόλου εντυπωσιασμένη, χασίς και κονιάκ - για μένα σαρκωνόταν στο βλέμμα του η απληστία, άλλοτε η φωτιά'' ή πάλι ''ο Αμεντέο καταλάβαινε ότι πήγαινα και με γυναίκες'', μόνο έτσι κάποιος μπορούσε να διαβεβαιώσει ότι υπήρχε ή και μπορούσε να συμβαίνει πολλές φορές αυτό που λέγαμε με τον Μπαρτ ''ερωτική γραφή'', κάτι λίγο πιο πέρα ή πιο κοντά απ' τη ''σωματική ζω-γραφία'', ''είμαστε'', μου λέει μια μέρα, ''η μετάβαση οι ξεθωριασμένες φωτιές οι ανυπάκουες σκιές, μόνο που θα πρέπει να επιστρέψεις ξανά σε μορφές ξεχασμένες κι ανήλιαγες στοές - αλλότριο νόημα να γεννιέσαι νεκρός - δεν πρόλαβα να ζήσω'', αυτό συμβόλιζε ο Μοντιλιάνι - στη διάνοια του Ρολάν Μπαρτ - την ιδιαίτερη αισθητική της απόστασης, - η ασιατική διακριτικότητα στην αισθησιακή περιγραφή κάθε πράγματος ακόμα και η φρενιτιώδης εμφάνιση και ''φωτογράφιση'' του καθόλου, - συμπυκνωμένα οδηγείσαι στο πίσω μέρος των ονείρων σου -


ΜΠΑΡΤ : ....κάποτε εξουσιάζουν οι βροχερές μέρες
ΜΟΝΤΙΛΙΑΝΙ : ....είσαι καταδικασμένος να υπάρχεις σαν αραιός χρόνος
ΜΠΑΡΤ : .....ριπές ερέβη εξαφανίσεις φευγαλέες συγκρούσεις αποχαιρετισμοί τέφρα θρίαμβοι σε φωτισμένα παράθυρα τσακισμένα φτερά απ' τα πουλιά που δεν μπόρεσαν, - από μένα -,
ΜΟΝΤΙΛΙΑΝΙ : .....τα ρολόγια χτυπούν τις ολόκληρες ώρες απαράλλαχτα κι οι λοξές αχτίνες μπαίνουν μοναχικές καρφώνουν τα πορτρέτα σ' ένα αιώνιο χαμόγελο, - με συνοδεύουν -
ΜΠΑΡΤ :.... οι ζωές απομακρύνονται δε βρίσκουν θέση σ' εκείνους τους διαδρόμους των παλιών εξεγέρσεων - μόλις που διακρίνεται ο διακόπτης του ηλεκτρικού - λιμοκτονώντας [μεγάλη παύση]



....ο Μπαρτ εξομολογείται συχνά ''δεν υπάρχουν έθνη, ούτε φυλές - η ανθρώπινη ανασφάλεια είναι συσσωρευμένη στις Μητροπόλεις - όλες τις Μητροπόλεις τις έχει χτίσει ο Φρίτς Λανγκ, - οι μεγάλοι καλλιτέχνες είναι φυλές και έθνη από μόνοι τους, ό,τι ξέραμε χάθηκε σε μια ανύποπτη αποστασία, ο πλανήτης θα γίνει κάποτε μία και μοναδική Μητρόπολη'' - ο Μοντιλιάνι αγκάλιαζε σαν ατέλειωτο αστικό πράσινο την Άννα Αχμάτοβα, ''ο Ρακίνας, ο Σαντ, ο Προυστ - είναι κοινωνίες'' [2*], το επαναλάμβανε τακτικά ο Ρολάν - οι γυναίκες του Μοντιλιάνι γινόταν καταραμένες - ακολουθήσαν αγκαλιάσματα αλάνθαστα σε ακρίβεια μέσα σε μαγείες αποχωρισμού, ''να θυμάσαι πως είμαστε σάρκες και φτηνοί λογαριασμοί'' μονολογούσε αφηρημένος ή ενοχλημένος απ' τη μηχανή του χρόνου ο Αμεντέο - μετά αντήχησαν τα φώτα του δρόμου - η Αχμάτοβα θα γύριζε κομψή στην Αγία Πετρούπολη, κομψή όπως πάντα, κάθε επανάληψη περιέχει μια κατάσταση συναγερμού, ο Μοντιλιάνι στην κατάθλιψή του παίρνει ψυχοτρόπες ουσίες, τον άκουγα που έλεγε με το παραμικρό ''έχω μια ξεχωριστή ζωή εν τάφω - παθιασμένη - καθαγιάζουσα - / οραματίζομαι κείνο το άγριο γέλιο απ' όπου δε βγαίνει κανείς ζωντανός, τα βράδια ζούμε ερωτοτροπώντας ένα σφάλμα βαρύ, ''ο πόθος συνεπάγεται μιαν άλλη χρονικότητα'', κάτι που συνάντησε με πρωτοφάνεια ο Μπαρτ στο Τόκιο, - όταν ο πρώτος άντρας της Άννας εκτελέστηκε απ' το σταλινικό καθεστώς, ο γιος της φυλακίστηκε, ο δεύτερος άντρας της στάλθηκε σε γκουλάγκ, τα ποιήματά της απαγορεύτηκαν - αργά πήρε τη θέση που την δικαίωνε στην παγκόσμια λογοτεχνία κι ο Ρολάν άρχισε το σουλάτσο με αγαπημένη καθυστέρηση στα περίχωρα του Τόκιο - σαν αποκάλυψη, μια νέα πραγματικότητα,- ο Μοντιλιάνι όταν γνώρισε τη Ζαν, - τη Ζαν Χεμπουτέρν - βαδίζει ολότελα μεθυσμένος στους δρόμους του Παρισιού, ενώ η φυματίωση τον σβήνει, - η Ζαν θ' αυτοκτονήσει παίρνοντας μαζί της και το αγέννητο παιδί τους [3*]



...οι φλόγες που μ' αναγνώρισαν και μια καμπάνα εαρινή ξοδεύει τη μοναξιά - άραγε προς τα πού είμαι, αν τα κατάστιχα θρηνούν κι οδύρονται - αλήθειες που υπονομεύτηκαν χίλιες και μια νύχτες, έπαιξαν όσοι αστυνόμευσαν το κεφάλι μου με τον πανάρχαιο τρόπο - θα προσπεράσουν - το σώμα σκυφτό - θα βλέπουν την κλειστή πόρτα την εφικτή σιωπή μου - ξοδεύοντας τους δρόμους όλου του κόσμου κοίτα πώς διαλύονται κλεμμένες οι στιγμές στα καφετιά πεζοδρόμια, ο Μπαρτ επέμενε για έναν Μοντιλιάνι διαστροφικό, ''η διαστροφή φέρνει απόλαυση, τελικά ήταν ευτυχής''[4*] το υπογράμμιζε κάθε τόσο - συγχωρώ στον εαυτό μου τούτο τον φόβο, κατοικώ σ' εκείνο το αεράκι μέσα στο αίμα που διακορεύει τη γύμνια - ξεκίνησα για την πόλη, μπορεί να είμαι στο Τόκιο - βαθαίνοντας, - κάποτε θα πληρώσουμε - ένα δέντρο- μια φωλιά με ανεξήγητα πουλιά- έναν αγέρα στην πιο ακοίμητη διασταύρωση που δε θα ξέρει - ο κύκλος έσβησε, τα πρόσωπα ξαναπιάναν δουλειά με νέα φεγγάρια - ακηλίδωτα - άλλη μια φορά μπορούσε να κλάψει πριν κοιμηθεί και η Μπεατρίς - όταν κανείς ξεπεράσει τον πόνο θέλει να θυμάται τον θάνατο - ''ταξιδεύετε συχνά ;;'', μου λέει ο Μπαρτ, ''όχι'', του λέω, - ''έχουμε ξεπέσει και χαμηλότερα, - μη το μάθει ο κόσμος'' κι έφτυσα με τρόπο στο κατάστρωμα - απολιθωμένος, εν κενώ, - ποια να ήταν η καχυποψία της τύχης αφήνοντας να στοχαστούμε άλλη μια ζωή;;


ΜΠΑΡΤ : ....θέλω να μου δώστε τον ορισμό μιας υπέροχης λέξης
ΑΧΜΑΤΟΒΑ : ...ψάχνω να διανοηθώ τη συντομογραφία ενός ερωτικού παραθέματος
ΜΠΑΡΤ : ....κάποιου ποιήματος που ο δημιουργός του δεν ζει

ΑΧΜΑΤΟΒΑ : ...η αισθησιακή περιγραφή του φαγητού όπως ένα απόμερο πάθος - ''ο Ρολάν Μπαρτ'' κι εγώ, ''τέσσερις η ώρα το πρωί, σε γειτονιές απόμερες του Τόκιο. Ευτυχισμένοι'' [σκοτάδι-αυλαία]

ΑΝΑΦΟΡΕΣ
 [1*] : στίχος της Άννας Αχμάτοβα, από την ''Παναγία του Σμολένσκ''
[2*][4*] : http://www.lifo.gr/articles/imerologio/164262 το blog του Σταθη Τσαγκαρουσιάνου, μτφρ. Βασίλη Παπαβασιλείου ''Ο Ρολάν Μπαρτ, τέσσερις η ώρα το πρωί, σε γειτονιές απόμερες του Τόκιο''
[3*] : http://www.lifo.gr/articles/arts/_articles/170628 ''Ο καταραμένος Μοντιλιάνι και οι γυναίκες της ζωής του σε μια νέα έκθεση''

Συμφορητική καρδιακή ανεπάρκεια: Ποια είναι τα συμπτώματα ανά στάδιο




Η συμφορητική καρδιακή ανεπάρκεια είναι μια χρόνια, προοδευτική πάθηση που επηρεάζει την ικανότητα των καρδιακών μυών να διοχετεύουν αίμα στο υπόλοιπο σώμα. Συχνά αποκαλείται απλώς «καρδιακή ανεπάρκεια», ωστόσο ο προσδιορισμός «συμφορητική» χρησιμοποιείται για να καταδείξει το στάδιο της πάθησης κατά το οποίο έχει συσσωρευτεί υγρό γύρω από την καρδιά και εμποδίζει την ομαλή λειτουργία της.
Η συμφορητική καρδιακή ανεπάρκεια είναι συχνά αποτέλεσμα άλλου προβλήματος υγείας που επηρεάζει το καρδιαγγειακό σύστημα όπως 
υπέρταση, στεφανιαία νόσοςή παθήσεις των καρδιακών βαλβίδων. Για τον λόγο αυτό, ο προληπτικός έλεγχος είναι απαραίτητος ώστε να εντοπιστούν έγκαιρα τυχόν δυσλειτουργίες και κατ’ επέκταση να αποφευχθούν μελλοντικές επιπλοκές.

Συμπτώματα

Όσο η καρδιά αποδυναμώνεται, αποστέλλει «σήματα» ώστε να μας προειδοποιήσει να λάβουμε άμεσα μέτρα. Στα πρώτα στάδια της συμφορητικής καρδιακής ανεπάρκειας συνήθως δεν εκδηλώνονται εμφανείς ενοχλήσεις.
Όσο η πάθηση εξελίσσεται, παρατηρούνται μεταβολές σε βασικές λειτουργίες.

Πρώτες ενδείξειςΣυμπτώματα που υποδηλώνουν επιδείνωσηΣυμπτώματα που υποδεικνύουν σοβαρό πρόβλημα
κόπωσηαρρυθμίαπόνος στο στήθος που ακτινοβολεί σε όλο το επάνω μέρος του σώματος
πρήξιμο στους αστραγάλους, τα πέλματα και/ή τα πόδια γενικότεραβήχαςγρήγορη αναπνοή
αύξηση βάρουςαναπνευστικός συριγμόςμελανή απόχρωση στο δέρμα λόγω μειωμένης οξυγόνωσης
συχνουρία, κυρίως τη νύχταλαχάνιασματάση λιποθυμίας

Διάγνωση

 Μετά την αρχική αξιολόγηση από τον καρδιολόγο, για να προκύψει η τελική διάγνωση είναι πιθανό να χρειαστούν ειδικές εξετάσεις όπως:
- ηλεκτροκαρδιογράφημα
- μαγνητική τομογραφία
- τεστ κοπώσεως
- αιματολογικές εξετάσεις (για πιθανές ανωμαλίες στα επίπεδα αιμοσφαιρίων ή πιθανές λοιμώξεις)
-καρδιακός καθετηριασμός (για πιθανή απόφραξη σε στεφανιαία αρτηρία)

Πηγή: Healthline