Σάββατο 17 Μαρτίου 2018

χωρίς την Ιοκάστη, - μετέωροι - του φωτη μισοπουλου



πρόζα ιδεών - για έννοιες, πρόσωπα και ήχους.

 ...πάνω σε στίχους που από καιρό ονειρεύτηκα
                                                ΣΑΡΛ ΜΠΟΝΤΛΕΡ



Η ΑΙΘΟΥΣΑ ΤΩΝ ΠΟΡΤΡΕΤΩΝ.....τα χρώματα των πραγμάτων ξεθωριάζουν, ακολουθεί σιωπή - το τέλος των τόπων και των αιώνων,- η έναρξη της παραμυθίας δίνοντας σαγήνη σε ό,τι ξεγλιστράει λαθραία,- ανίερη αμφιβολία που σημάδευε τα μάτια - δεν επικαλείται ούτε φως ούτε σκότος - αποκαλύπτει το ύστατο θαύμα η εσχατολογία της κοίμησης -δεν ξέρω τι απέγινε το δέρμα σου καθώς ο χρόνος σταμάτησε να με βλέπει, υπάρχει απελευθέρωση - αίτια και αφορμές, είναι προορισμένο να ζω πολλές μικρές στιγμιαίες υποψίες που με ρίχνουν σε βάραθρα, - εμπιστεύτηκα, - ένας τόνος ψεύτικα ικετευτικός σα ν' απευθύνεσαι σε δεσμοφύλακα - ήταν μια ερωμένη, - προσπαθούσε να καταλάβει τις απόλυτες βεβαιότητες, το πρακτικό νόημα μιας τέλεια κλειστής πόρτας - η ιδέα της γνώσης τυπικά μάχεται την ανύπαρκτη ηθική κάποιας δύναμης, είμαι η αρχαιολογία των προσώπων είτε των εννοιών καθώς με παρασέρνουν στην υπερθετική μοναξιά - στην αίθουσα με τα κάτοπτρα, -τα πορτρέτα, λοιπόν, είναι τα ετερώνυμα ενός υποθετικού ορθώνυμου, -επικίνδυνου για τις διάνοιες που μάς περιβάλλουν, 
ΙΟΚΑΣΤΗ :...με ξαναρώτησες, -οι θεοί μάς εμπαίζουν-/ 
ΟΙΔΙΠΟΔΑΣ : ...από συνήθεια ή από εξάντληση... -/ διαμάχη αυταρέσκεια πλάνης, ακρωτηριασμένα μέλη αφορούν εμένα- μισο-άδειοι - πεθαίνοντας, μέσα στα ένστικτα διοχετεύει το Σύμπαν το Ψέμα Του, ο έρωτας με τους προσήλυτους -υπάρχει ελπίδα όσο μαζεύεται υποδόρια ο πιο φιλόξενος πυρετός που σε κάνει σπουδαίο με τ' αυτοσχέδια πλεούμενα, Ulisses -ανταπόκριση σε υγρές αφηγήσεις, τα νερά σταλάζουν τις βάρβαρες εποχές όπως τα νανουρίσματα που στέλνουν την πίκρα των,-η ήττα είχε προγραμματιστεί για το επόμενο βράδυ μπροστά στο πλήθος, τροφή - λέξεις - ανυπόκριτο θέαμα,- στιγμές -φύλλα νεκρά κάπου στην πιο αλμυρή εκδοχή του Μεσαίωνα, ράμφη πουλιών -παραίσθηση : η απέναντι γη : ''Love, love, my love, thou art already a god''[1] // 



ΟΔΥΣΣΑΜΕΝΟΣ : .....ανάμεσα στα δέντρα με απορία σαν βαθιά στο παρελθόν - ρωγμές - το ξέφωτο , εκρηκτικές λεπτομέρειες κερδίζουν τελευταία στιγμή την υπόλειψη του τοπίου σ' ένα μαγικό κλουβί εξαφάνισης υπό το στείρο βλέμμα των άλλων ,- μη δίνεις σημασία στη μετανοημένη απολυτότητα ή εκείνο το άγνωστο ευαγγέλιο, που έγραψε ο πιο ασήμαντος μαθητής -και χάθηκε- αφού είπε την μεγάλη αβάσταχτη αλήθεια, αλλά γι' αυτά θα σάς μιλήσω την επόμενη φορά, αδερφοί, ελεύθερα, όπως και για κείνη τη γυναίκα που κάνει τα πάντα να δείξει πως με τη θέλησή της απέφυγε την αγωνία του Φάουστ αφήνοντας το φόρεμά της από την άλλη πλευρά της ζωής - πολλά χρόνια απ' τον πόλεμο πίσω απ' τον βράχο με την οπή που διακόρευε το μέλλον σαν την ασάφεια του ποιητή in the old sense. Wrong from the start [2]- ήθελα να στείλω ένα σημείωμα ένα γράμμα δυο λέξεις, έστω....
Ο ΑΓΓΕΛΙΟΦΟΡΟΣ : .....πολύ αργά, κύριε, σε μια υγρή νύχτα, συνήθως ανάστατη από ερωτικά μυστικά συμβαίνει η Αποκάλυψη.....
ΟΔΥΣΣΑΜΕΝΟΣ : [παύση] : .....Αγαπητέ Αναγνώστη, υπήρξε τόσο όμορφη, ασκούσε τη γοητεία της από χίλια μίλια μακριά [3], - θεωρώ ότι κατάργησε απότομα και με αθωότητα το επάγγελμα του ταχυδρόμου....
Ο ΑΓΓΕΛΙΟΦΟΡΟΣ : ......παρακαλώ, αφήστε με να σάς εξηγήσω απ' την αρχή : προσπάθησα μισο-κλείνοντας τα μάτια ν' ανασύρω το παρελθόν, - την ανυπαρξία, - τη σιωπή, - λίγο πριν την ηδονή [μικρή παύση]
ΟΔΥΣΣΑΜΕΝΟΣ : [με κατανόηση] .....σα να γυρνούσε στον εραστή της ελεύθερα και για πάντα
Ο ΑΓΓΕΛΙΟΦΟΡΟΣ : .....γιατί ένας φόνος ψάχνει διαρκώς τον δικό του ποιητή;;
ΟΔΥΣΣΑΜΕΝΟΣ : ......είναι το αίμα που γεμίζει τη μνήμη σαν χέρι τρεμάμενο [παύση]
Ο ΑΓΓΕΛΙΟΦΟΡΟΣ : .....το ραντεβού ήταν για την ίδια ώρα εδώ που βρέθηκα- τυχαία- αυτό δεν αναφέρθηκε,- ήταν σύμπτωση,- η μαρτυρία έχει ως εξής :Ένα πτώμα ακουμπά για λίγο στον καθρέφτη καθώς προχωράει, ματωμένο, - στη γωνιά του πίνακα - δίπλα στις εταίρες του Λοτρέκ.// 



ΕΡΩΤΗΜΑΤΙΚΟ : ......αγάλματα, ναοί, οβελίσκοι, - ο Άμλετ δεν έζησε ποτέ στην Matariya [4*], ίσως γιατί ο Ρα, ο θεός Ήλιος υπήρξε ταυτόχρονα ο Περασμένος Χρόνος, ο Θαμμένος Καιρός, η τεράστια Βιβλιοθήκη της Ύπαρξης, μια διαφάνεια σαν ακίνητη έρημος προδοσίας παντού, καθώς οι χορηγοί γυρεύουνε τη δόξα  κάποιου πίνακα ''μαστορεμένου'' για την δυσπιστία του μπαρόκ, - λείπεις, δεν είδες, - πώς μονομάχησε για την Κυβέλη ο ποιητής Ριβιέρ [4] με το σπαθί του, ή για κείνη την άλλη - τη στοργική υπηρέτρια [αν υπήρξε] - κραυγή, οι μάχες-ιαχές του Σαρλ Μπωντλαίρ και η θήκη του ξίφους - ξοδεύτηκα σε αυταπάτες και ηττήθηκα, όπως τα βράδια στο ponte San Niccolo' - δεν είχε αλλοιώς, ούτε γινόταν, - πήρα απόφαση μ' ένα προάγγελμα ψευδο-ιστορικό :
ΟΔΥΣΣΑΜΕΝΟΣ : ......αδύνατο σε μια μόνο ζωή να στοχαστώ, το τέλος του παιχνιδιού ante portas - γράφεται η κάθε μέρα και μ' άλλο άρωμα ή μια λατρεία του Νάρκισσου που αρνήθηκε ο Προυστ να διαρρεύσει [5]
Ο ΑΓΓΕΛΙΟΦΟΡΟΣ : .....- ήθελα να γράψω :
Αγαπητή Οφηλία Καέιρο[6] - θα τη θυμόταν δίχως άλλο - ας αρχίσω με την προφητική λαγνεία του λιθόστρωτου, - όσες φορές κι αν έζησα πλάνης ήταν γιατί προτίμησα τα ίδια μάτια απ' την ουτοπία, τις θωπείες των οδοφραγμάτων απ' τη σάρκα του Βαν Γκογκ, ενώ χαϊδεύει το κερί και μυρίζει μια πένθιμη λάμψη. 
ΟΔΥΣΣΑΜΕΝΟΣ : .....il poeta assassino[7], ονειρεύεται εκατομμύρια ώρες ζωής, σε λέξεις που έρπουν - ανακαλύπτει την αθωότητα
Ο ΑΓΓΕΛΙΟΦΟΡΟΣ : .....θα γεννήσει ένα ερμαφρόδιτο πλάσμα σιωπής για το διαστροφικότερο μπουντουάρ
IL POETA ASSASSINO : ......θα γεννήσω ένα ερμαφρόδιτο πλάσμα σιωπής για το διαστροφικότερο μπουντουάρ
ΟΔΥΣΣΑΜΕΝΟΣ : ......και θα βαδίσει γυμνός μέσα στο πλήθος στα τελευταία του γενέθλια 
IL POETA ASSASSINO : .....και θα βαδίσω γυμνός μέσα στο πλήθος στα τελευταία μου γενέθλια.-//



ULTIMATUM [8]: ......μνήμη αθέλητη, ωστόσο ευνοικότερη εποχή, ωριμότητα που υπόκεινται μόνον οι θεοί -καταφεύγαμε στην πλατεία που ζωήρευε το σούρουπο, οι νεκροί περιφέρονται άσκοπα όπως πάντα - πόλεις και ονόματα πόλεων, άνθρωποι, ονόματα δρόμων ή ονείρων- 
Α' ΓΥΝΑΙΚΑ : ....οι πρωτότυπες σκέψεις σπανίζουν
Β' ΓΥΝΑΙΚΑ : .....- σαν τη γυναίκα που κατοικεί το μυστήριο της σύρραξης ή ενός φόνου δίπλα στη θάλασσα όταν φεύγει κι ο τελευταίο υπνοβάτης [παύση]
ΕΝΑΣ ΑΝΤΡΑΣ : .......αφοπλισμός : Μια νύχτα που υπάρχουμε απ' την αρχή σαν συνομώτες 
Α' ΓΥΝΑΙΚΑ : .....ή σα να δείχνει κάποιος μέ το δάχτυλο μια εξομολόγηση εγκαταλειμμένη - λίγο πριν το έλεος 
Β' ΓΥΝΑΙΚΑ : ......ή εκείνη η αξίωση της συγκυρίας που κατακτάει τα πράγματα στην πιο απρόσμενη εξοικείωση 
ULTIMATUM : ......εντάφιες ιστορίες, χρονολογίες σαν πρόσωπα πίσω από συρμούς και αποβάθρες
Α' ΓΥΝΑΙΚΑ : ......αναδύεσαι από την άβυσσο και την ασκητική της καταστροφής
Β' ΓΥΝΑΙΚΑ : .......το αίνιγμα αποζητά εξήγηση έξω απ' τον εαυτό του
ΕΝΑΣ ΑΝΤΡΑΣ : ......συμπαιγνία- κοιτάζει αλλοίθωρα, γερνάει με την εκζήτηση των τεράτων η εγγύτητα της σάρκας
Ο ΑΓΓΕΛΙΟΦΟΡΟΣ : .....όλο βαθύτερα με πηγαίνει η μορφή, απαλλαγμένη απο βαρύθυμες παραγράφους και τρόμο, -πάντως ξημέρωνε κατά πώς θέλαμε, ο θείος Ευτύχης είχε πεθάνει περίλυπος γιατί οι προθεσμίες ήταν λυσιτελείς ή είχαν κάτι απ΄το αμετανόητο των εποχών -''έλα'', μου έλεγε, ''η νύχτα επιζεί απ' τα σώματά μας''
Α' ΓΥΝΑΙΚΑ : .....γι' αυτό όταν γυρίζαμε απ' τον πόλεμο θέλαμε να ζήσουμε και μια προηγούμενη ζωή ψάχνοντας ένα ποίημα ν' ακούσουμε τη μουσική απ' τις μέρες που πέρασαν 
ΟΔΥΣΣΑΜΕΝΟΣ : ....αλλά τα νομίσματα ήταν όλα κίβδηλα, όπως οι έρωτες παραμονές Θεοφανίων, - για να πάρουν κάτι και οι αφρότιστοι, - και μετά ήταν και ο Λιόσα - εκείνος ο ακατανόητος ακροβάτης σκιών -  μια μέρα η θεία μου τον ερωτεύτηκε κι από τότε της έλεγε συνέχεια ψέματα, ώσπου έφυγε λοστρόμος στα καράβια του αρχιπέλαγου, γιατί με την απουσία μας γινόμαστε ολοένα και πιο αληθινοί κι όταν τα μεσημέρια γύριζε ξεφούρνιζε ιστορίες για ναύκληρους ή και θεριά, αλλα εγώ κρυβόμουν επειδή στα περισσότερα πρωτοστατούσα μ' ένα μεγάλο εξαπτέρυγο....
ΕΝΑΣ ΑΝΤΡΑΣ : ......όπως όταν τελειώνοντας τη λειτουργία πίναμε ό,τι περίσσευε γλυκό κρασί, από μια εφηβεία στηριγμένη στα δεκανίκια της φυλακής της. - //    



Η ΝΥΧΤΑ ΠΕΦΤΕΙ Ή Η ΣΤΟΡΓΙΚΗ ΥΠΗΡΕΤΡΙΑ : ......οι μέρες πεθαίνουν με αναφιλητά δειλινών και διορισμένους έρωτες - ή όπως νεκρώνεται η αυθεντία μιας χειρονομίας που μάς αθωώνει ξαφνικά - σαν την απώτερη ομορφιά του απρόοπτου και στα κρυμμένα μας χείλη λησμονημένες δακτυλογράφοι δοκιμάζουν τα ηλιοτρόπια μιας χαμένης θρησκείας - το ανεξήγητο εφήμερο, - ήλιος καχεκτικός και ημιθανής, - τα φιλιά αποκτούν σημασία ανάμεσα σε θάλασσα και τέφρα, όταν τα κοιμισμένα σώματα υγρά, μοναδικά και θανάσιμα παραπαίουν σ' ανεμπόδιστη πίστη, - ξημερώνει άλλωστε 
Ο ΑΓΓΕΛΙΟΦΟΡΟΣ : Κύριε, δεν μού ανήκει κανένα ανάκλιντρο, οι φτωχοί γεννήθηκαν σε παράξενες ομοβροντίες κι εμείς βιαζόμαστε να μοιράσουμε τις προσευχές που δεν ακούγονται
ΟΔΥΣΣΑΜΕΝΟΣ : ....αλλά την άλλη στιγμή ερχόταν ο άλλος μ' ένα χέρι κι ένα πόδι λιγότερα ''κρατήστε με, αδερφοί, πρέπει να δω αν κρύβεται ο δολοφόνος πίσω απ' την πόρτα''  
ΕΝΑΣ ΑΝΤΡΑΣ : ....έπειτα όλα είχαν μια επίπεδη ησυχία, είχα κρατήσει δωμάτιο στο πιο ακριβό ξενοδοχείο - οι ερωμένες, βέβαια, αργοπορούν - είχα πετάξει τα παλιά μου ρούχα, - και το καπέλο το κρέμασα ψηλά, ώστε να φαίνεται κι από την έξω μεριά του Σύμπαντος......
γιατί κι η ματαιότητα έχει ένα όριο ή μια πληγή που θυμίζει το χρέος. 
                                                                                              τέλος

ΑΝΑΦΟΡΕΣ-ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
[1] Fernando Pessoa, στίχος από το ποίημα ΑΝΤΙΝΟΟΣ, γραμμένο στ' αγγλικά
[2] Εzra Pound, Hugh Selwyn Mauberley
[3] Zακ Ντερριντά, ΕΜΒΟΛΑ -Τα ύφη του Νίτσε 
[4*] περιοχή στην Αίγυπτο με ανασκαφές βασιλικών τάφων
[4] Στις 3 Ιουνίου του 1835 ο εικοσάχρονος αγρότης Πιέρ Ριβιέρ σκοτώνει εκ προμελέτης και εν ψυχρώ τη μητέρα του, έγκυο στον έκτο μήνα, την αδερφή και τον αδερφό του. Το υπόμνημα που συνέταξε για να εξηγήσει τον τριπλό του φόνο έδωσε αφορμή για μια βασική αντιπαράθεση: πρόκειται για τον λόγο ενός εγκληματία ή για το παραλήρημα ενός τρελού; Πρόκειται, εντέλει, για τη διαμάχη του δικαστικού με τον πρωτοεμφανιζόμενο τότε ψυχιατρικό λόγο.[βλ το ομώνυμο έργο του Μισέλ  Φουκώ ΚΕΔΡΟΣ - μτφρ. Γιάννης Οικονόμου] [Διαδίκτυο]

[5] Μαρσέλ Προυστ "Σχετικά με τον Μπωντλαίρ. Επιστολή στον Ζακ Ριβιέρ" (μετ. Μαριάννα Παπουτσοπούλου) κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις " Κουκούτσι".
[6] πιθανή ερωμένη του Πεσσόα
[7] ο ποιητής δολοφόνος, βλ. σημ. 4, αναφορά στον Μισέλ Φουκώ
[8] Φερνάντο Πεσσόα, ULTIMATUM, Αρμός, 2009, μτφρ. Γ. Σουλιώτης


Κ. Βέργος: Τι σηματοδοτούν οι επερχόμενες προεδρικές Εκλογές για τη Ρωσία και την ανθρωπότητα;

Δρ. Κωνσταντίνος Βέργος
Μετά to Brexit και την εκλογή στις  ΗΠΑ του Ντόναλτ Τράμπ, και  τον θρίαμβο στην Ιταλία , την προηγούμενο εβδομάδα , των αντισυστημικών δυνάμεων στις εκεί εκλογές, η παγκόσμια ‘τάξη πραγμάτων’ βρίσκεται σε  αμφισβήτηση. Οι μεγάλες πολυεθνικές εταιρίες έχουν όχι μόνο χάσει τις σημαντικότερες δυτικές χώρες αλλα και μια ευρύτερη αμφισβητηση για την παντοκρατορία τους επικρατεί και σε άλλες περιφερειακές κυρίως χώρες, όπως Ουγγαρία και Τσεχία.
Η αποκαθήλωση της ΝΤΠ ξεκίνησε στη Ρωσία
Πολύ πριν, όμως την αποκαθήλωση του ιερατείου σε ΗΠΑ και Αγγλία, η αποκαθήλωση των δυνάμεων της παγκοσμιοποίησης συνέβη στην Ρωσία. Για αυτό οι εκλογές που διεξάγονται αυτό το μηνα στη Ρωσία είναι κρίσιμες. Η Ρωσία όμως δεν ηταν πάντα κατά της παγκοσμιοποίησης. Το αντιθετο συνέβαινε επί πολλά χρόνια, από το 1990 και μετά. Η άνοδος του Γκορμπατσώφ και του προκαθήμενου του Πούτιν στην προεδρία, Γιέλτσιν, οδήγησαν όχι απλά στην διάλυση της Σοβιετικής ενωσης, στην αποδυνάμωση του Ρωσικού κράτους και την άνοδο των ολιγαρχων στην καπιταλιστική πλέον Ρωσία,αλλά και την κυριαρχία των πολυεθνικών στην αχανή αυτή χωρα. Η κατάσταση άλλαξε με την εκλογή του Πούτιν. Παρότι ο Βλαντιμίρ Πούτιν, υπέρμαχος της φιλελεύθερης οικονομικής πολιτικής, ξεκίνησε την πολιτική του καριέρα το 1999 ως Πρωθυπουργός διορισμένος από τον Γιέλτσιν, πολύ συντομα απέδειξε ότι ηταν ο άνθρωπος που θα σταθεί στο πλευρό της πατρίδας του.
Ο Πούτιν αρνήθηκε τις Πολιτισμικές και Οικονομικές Αξίες της Παγκοσμιοποίησης και κατάφερε να ξηλώσει τους δύο, μεταξύ άλλων, μεγαλύτερους ολιγάρχες της Ρωσίας.
Τι πέτυχε και Πώς τα κατάφερε ο Πούτιν
Ανέβασε σημαντικά το βιοτικό επίπεδο δημιουργώντας μια ανθηρή μεσαία τάξη, και βελτίωσε τους μισθούς που επι εποχής του σημαντικά, ιδιαίτερα στην πρώτη τετραετία ανέβηκαν κατά  10% ετησίως. Κράτησε χαμηλά την φορολογία, ενισχύοντας έτσι τις εγχώριες εταιρίες και τσακίζοντας το συγκριτικό πλεονέκτημα πολυεθνικών. Δημιούργησε αποθεματικό ταμείο για να αντιμετωπίσει τις οικονομικές επιπτώσεις απο την ενδεχόμενη πτώση στις τιμές του πετρελαίου, καταφέρνοντας να είναι έτοιμος και η χώρα να μείνει ανεπηρέαστη από την οικονομική κρίση του 2008. Το πραγματικό εισόδημα μάλιστα ανέβηκε σημαντικά και μετά την παγκόσμια κρίση ενώ η οικονομία επεκτάθηκε σημαντικότατα. Η εγχώρια βιομηχανία συνέχισε να αναπτύσσεται, με τη βιομηχανία  Lada, για παράδειγμα ακόμη και τώρα να πουλάει 20% των νέων αυτοκινήτων , το διαδίκτυο αναπτύχθηκε εκρηκτικά, με την χώρα να έχει μέχρι και την δική της πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης VK (το ρωσικό facebook) με 100 εκατομμύρια χρήστες περίπου, 5πλάσιους από τους facebook. Ο πληθυσμός, που με την στροφή Γκορμπατσώφ και Γιέλτσιν που μειώνονταν από το 1991 άρχισε να αυξάνεται από το 2012, που καθιέρωσε πολιτική ενίσχυση των γεννήσεων με επιδότηση 1,5 τρις ρουβλίων (50 εκ δολάρια) γι αυτό το σκοπό.  Ο Πούτιν κατάφερε , από το 2000 που εκλέχτηκε για πρώτη φορά πρόεδρος, ουσιαστικά να κάνει τη Ρωσία ξανά μεγάλη, τους πολίτες της με υψηλό εισόδημα και περήφανους για την πατρίδα τους, να κρατήσει τις ηθικές αξίες και να ενισχύσει σημαντικά τη δημοκρατία. Η Ρωσία διαθέτει μια σύγχρονη δημοκρατία, ενώ επίσης  το κομμουνιστικό κόμμα, είναι το κόμμα αξιωματικής αντιπολίτευσης στην ρωσία με τα άλλα κομματα με σχεδόν μηδενικη επιρροή. Αν οι δημοσκοπήσεις είναι ακριβείς, ο Πούτιν αναμένεται να συντρίψει τους αντιπάλους του και να πάρει σχεδόν το 70% των ψήφων με τον δεύτερο υποψήφιο, τον υποψήφιο του Ρωσικού ΚΚ,  με κάτι λιγότερο από 10% και τρίτον τον εθνικιστή Ζιρινόφσκι.
Παγκόσμια δύναμη
Η χωρα της οποίας ο στρατός αποσυντίθετο, άρχισε να ενισχύεται ξανά, εκμοντερνίστηκε και η Ρωσία αναδείχτηκε πλέον σε 3η πιο σημαντική χώρα εξαγωγών όπλων παγκοσμίως. Ο ρόλος της χώρας ενισχύθηκε με το δημοψήφισμα στην Κριμαία όπου το 95% του πληθυσμού ψήφισε και επέστρεψε στη Ρωσια, όπου εξάλλου ανήκε ιστορικά ενώ ανακτήθηκε η θέση της χωρας στην Τσετσενία και την Μέση Ανατολή, όπου ηττήθηκαν οι ισλαμοκαννίβαλοι μισθοφόροι, αποκαθιστώντας τις παγκόσμιες ισορροπίες που χάθηκαν μετά την κατάρρευση του σοσιαλισμού.
Συμπέρασμα
Ουσιαστικά η Ρωσία με τον Πούτιν αποτέλεσε και αποτελεί  το πρώτο και το ισχυρότερο ανάχωμα στην παντοκρατορία των πολυεθνικών αλλά και των εγχωρίων βαρόνων και έδωσε το πρώτο ισχυρό χαστούκι στην παγκοσμιοποίηση, δίνοντας ελπίδα σε όλα τα έθνη για μια πιο ισορροπημένη παγκόσμια τάξη και την επάνοδο των εθνών στην παγκόσμια ιστορία. Γι αυτό νέα  νίκη του Πούτιν  στις προεδρικές εκλογές που γίνονται σε 3 ημέρες, στις 18 Μαρτίου, είναι δυσάρεστη στους θιασώτες της παγκοσμιοποίησης που μεταξύ άλλων έστησαν τους άθλιους πολέμους στη Μέση Ανατολή και ισοπέδωσαν τη Γιουγκοσλαβία και τη Λιβύη, και θα αποτελέσει ισχυρό πλήγμα σε όλους αυτούς, και μεγάλη νίκη για όλους τους λαούς και τα έθνη,για όλους μας,.

Δρ. Κωνσταντίνος Βέργος

Καθηγητής Χρηματοοικονομικών στο Πανεπιστήμιο Πόρτσμουθ, Αγγλία

Πηγή: new-economy.gr

Αλλάζει τον εθνικό ύμνο της Τουρκίας ο Ερντογάν


Και ξαφνικά ο πρόεδρος της Τουρκίας Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, αποφάσισε να αλλάξει ο εθνικός ύμνος γιατί δεν του αρέσει η μουσική.

Πιο συγκεκριμένα, ο Τούρκος πρόεδρος ανέφερε: «Ο εγγονός μου προχωρά στο σπίτι με τον βηματισμό των Γενιτσάρων. Οι συνθέτες δεν μπορούν να κάνουν μουσική όπως αυτή των Γενιτσάρων;».
Μεγάλες είναι ήδη οι αντιδράσεις από την πλευρά της αντιπολίτευσης, καθώς ο τωρινός ύμνος υπάρχει ήδη 97 χρονιά.
Ο Ερντογάν κάλεσε τους συνθέτες να παρουσιάσουν εναλλακτικές συνθέσεις, καθώς θέλει το νόημα του κειμένου να αποδοθεί από μια τέτοια μουσική σύνθεση, ώστε τα λόγια του εθνικού ύμνου να μεταφέρονται στην ψυχή του λαού, όπως δήλωσε.

Ο Τούρκος πρόεδρος, σύμφωνα με αναλυτές, θέλει να κλείσει την περίοδο του κοσμικού κράτους στην Τουρκία, γι' αυτό και τόσες αναφορές στη συνθήκη της Λωζάννης, ενώ τώρα θέτει θέμα εθνικού ύμνου, γεγονότα άρρηκτα συνδεδεμένα με το τέλος της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας και την απαρχή του Κεμαλικού Κράτους.
Sofokleousin.gr

Έδειξε ο Ντόναλντ Τράμπ την πόρτα εξόδου από τον Λευκό Οίκο στον Χένρι Κίσινγκερ;




Γράφει ο Βασίλης Κοψαχείλης
Τον πρώτο άνθρωπο που είδε στο Λευκό Οίκο ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τράμπ μόλις ανέλαβε επίσημα καθήκοντα προέδρου των ΗΠΑ ήταν ο γνωστός καθηγητής και αμφιλεγόμενος πολιτικός Χένρι Κίσινγκερ. Το τι συζήτησαν οι δύο άνδρες έμεινε μεταξύ τους και στα πλαίσια του Οβάλ Γραφείου, το γραφείο του Προέδρου στο Λευκό Οίκο.
Αμέσως μετά, ο Κίσινγκερ πραγματοποίησε ακόμη ένα ταξίδι στη Μόσχα να δει τον φίλο του, Ρώσο πρόεδρο Βλαντιμίρ Πούτιν.
Πολλοί πιστεύουν ότι ο Κίσινγκερ είναι ο άνθρωπος που συνδέει Λευκό Οίκο και Κρεμλίνο και φροντίζει στο να υπάρχει ισορροπία μεταξύ των δύο παλαιών υπερδυνάμεων.

Από την ώρα που ανέλαβε τα ηνία των ΗΠΑ ο Τράμπ και ενδεχομένως επανεκλεγεί πρόεδρος της Ρωσίας ο Πούτιν, η ισορροπία μεταξύ των ΗΠΑ και της Ρωσίας θα πρέπει να θεωρείται δεδομένη. Πνευματικά παιδιά και οι δύο του Χένρυ Κίσινγκερ, απόλυτα Μακιαβελικοί παίκτες, με το δάσκαλο σε ρόλο ρυθμιστή.
§    Φαίνεται πως, ΗΠΑ και Ρωσία, δεν έχουν να χωρίσουν μεταξύ τους πολλά ή καλύτερα, φαίνεται πως και οι δύο επιδιώκουν μία νέα ισορροπία της ισχύος και ένα νέο ψυχρό πόλεμο που θα αναγκάσει τους πραγματικούς αντιπάλους τους να διαλέξουν στρατόπεδο, δηλαδή αμφότεροι να τιθασεύσουν τις φιλοδοξίες Ευρωπαίων και Κινέζων να αποτελέσουν τον τρίτο και τέταρτο πόλο ισχύος στο διαμορφούμενο παγκόσμιο σύστημα. Ενδεχομένως, Λευκός Οίκος και Κρεμλίνο να βλέπουν ακόμη πιο μακριά, διακρίνοντας υπόγειες διαδρομές συνεννόησης μεταξύ κέντρων εξουσίας στην Ευρώπη και το Πεκίνο

  Κανείς τους δεν θα ήθελε να δει Ευρωπαίους και Κινέζους ενωμένους, εναντίον τους…
Ωστόσο, μετά τη χθεσινή αποπομπή Τίλερσον από το Αμερικανικό υπουργείο εξωτερικών και την ανάληψη του τιμονιού της διπλωματίας της χώρας από τον σκληροπυρηνικό Πομπέο, φούντωσαν οι φήμες που θέλουν ουσιαστικά τον πρόεδρο Τράμπ να δείχνει έμμεσα την πόρτα της εξόδου από το Λευκό Οίκο στον Κίσινγκερ, αναδιατάσσοντας την γραμμή και την στρατηγική των ΗΠΑ στις διεθνείς τους υποθέσεις σε πιο σκληρές γραμμές.

Ενδεχομένως η τοποθέτηση Πομπέο να σημαίνει απομάκρυνση των ΗΠΑ από τη στρατηγική συνεννόησης με τη Ρωσία και την ανάληψη επιθετικής δράσης ανάσχεσης της Ρωσίας, αλλά και της Κίνας, σε Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Ασία.
Μια τέτοια εξέλιξη σημαίνει ότι η σκέψη Κίσινγκερ δεν χωρά πια στους διαδρόμους και στα γραφεία του Λευκού Οίκου.
Μένει να δούμε πως θα εξελιχθούν τα πράγματα και πια από τις δύο παραδοχές τελικά θα επιβεβαιωθεί… Ο Βασίλης Κοψαχείλης είναι Διεθνολόγος
Πηγή:hellasjournal.com


Τι φέρνει το super deal του Σαββίδη με τους Ιάπωνες


Ο όμιλος "AGROCOM" ενώνει πάνω από 40 εταιρίες (με περισσότερους από 15.000 εργαζομένους) που ανήκουν στον Ιβάν Σαββίδη και βρίσκεται στη λίστα των 200 μεγαλύτερων ρωσικών εταιριών σύμφωνα με το περιοδικό "Forbes".
Έχει ετήσιο συνολικό όγκο ακαθάριστων πωλήσεων που ανέρχεται στο 1,30 εκατ. ευρώ και αυτό το στοιχείο από μόνο του αναδεικνύει το μέγεθος του deal (εφόσον ολοκληρωθεί μετά τους σχετικούς ελέγχους) που έκανε ο ομογενής επιχειρηματίας με τους Ιάπωνες της Japan Tobacco για την Donskoy Tabak (στην οποία περιλαμβάνεται και η ΣΕΚΑΠ).
Τα 1,6 δις δολάρια (ή 1,27 δις εκατ. ευρώ) που θα αποκομίσει ο μεγαλομέτοχος του ΠΑΟΚ από την πώληση της καπνοβιομηχανίας του με έδρα το Ροστόφ ισχυροποιούν ακόμη περισσότερο το επιχειρηματικό προφίλ του και του προσφέρουν τη δυνατότητα για νέες επενδύσεις.

ΤΟ TIMING ΙΣΩΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΥΧΑΙΟ

Η αλήθεια είναι ότι ο Ιβάν Σαββίδης έψαχνε εδώ και καιρό να φύγει από το χώρο της βιομηχανίας καπνού. Τον τελευταίο χρόνο υπήρχαν δεκάδες ρεπορτάζ στα ρωσικά μέσα ενημέρωσης για τις επαφές που έκανε με Κινέζους και Ιάπωνες και τελικά μετά από έναν χρόνο διαπραγματεύσεων κατέληξε στη "σούπερ" συμφωνία με τον επιχειρηματικό κολοσσό της JTI που ο βασικός μέτοχός της είναι η ιαπωνική κυβέρνηση.
Ενδεχομένως το timing των ανακοινώσεων να σχετίζεται και με τη δύσκολη θέση που βρέθηκε ο ποντιακής καταγωγής επιχειρηματίας μετά το ντέρμπι ΠΑΟΚ-ΑΕΚ και το λάθος του να εισβάλει στο γήπεδο οπλοφορώντας.
Πιθανό να ήθελε να ήθελε να τονώσει τη δημόσια εικόνα του και να "απαντήσει" σε ισοπεδωτικά σχόλια για την παρουσία του στην Ελλάδα, στέλνοντας παράλληλα μήνυμα στο πολιτικό προσωπικό της χώρας ότι παραμένει ένας πολύ ισχυρός επενδυτής, από αυτούς που ψάχνει η χώρα για να βγει από την κρίση.

ΜΕΡΟΣ ΤΩΝ 1,6 ΔΙΣ ΔΟΛΑΡΙΩΝ ΘΑ "ΠΕΣΟΥΝ" ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

Το σίγουρο είναι ότι τα 1,6 δις δολάρια δίνουν στον Σαββίδη τη δυνατότητα για νέες μεγάλες επενδύσεις και, όπως έλεγαν στο Sport24.gr στενοί συνεργάτες του, μεγάλο μέρος τους θα διατεθούν στην ελληνική οικονομία. Είναι χαρακτηριστική η δήλωση που έκανε ο στενός συνεργάτης του Σαββίδη, Αρτούρ Νταβιντιάν σχολιάζοντας την πώληση της ΣΕΚΑΠ και της Donskoy Tabak.
"Το Διοικητικό Συμβούλιο του “Dimera Group” αποφάσισε να επικεντρώσει την επενδυτική δραστηριότητα του στην Ελλάδα σε άλλα μεγάλα έργα, στους τομείς των logistics, της παραγωγής τροφίμων και των ξενοδοχειακών και τουριστικών επιχειρήσεων", σημειώνει, επιβεβαιώνοντας την αλλαγή επιχειρηματικών πεδίων με τα οποία θα ασχοληθεί από εδώ και πέρα ο Ιβάν Σαββίδης.
Κι αυτό δεν ισχύει μόνο για τις εν Ελλάδι επενδύσεις του, αλλά συνολικά για τον όμιλο "Agrocom". Απόδειξη αποτελεί η συμφωνία που υπεγράφη πριν λίγες μέρες με επενδυτική εταιρία για την κατασκευή του ξενοδοχειακού συγκροτήματος «Hyatt Regency Rostov-Don-Plaza» στο Ροστόφ.

Ο ΠΑΟΚ ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ ΙΣΧΥΡΗ ΣΤΑΘΕΡΑ

Θα μπορούσαν να συσχετιστούν όλα τα παραπάνω με την ενασχόληση του Σαββίδη με τον ΠΑΟΚ; Επί της ουσίας, δεν φέρνουν κάτι καινούριο, απλά πιστοποιούν ότι ο Σαββίδης έχει έρθει για να ριζώσει στην πατρίδα του και ο ΠΑΟΚ, φυσικά, αποτελεί μία ισχυρή σταθερά για τον ίδιο. Το πλάνο επένδυσής του στον Δικέφαλος είναι ξεκάθαρο και δεδομένο:
-Το project της νέας Τούμπας έχει "ανοίξει" εδώ και λίγο καιρό, ενώ η δημιουργία ενός υπερσύγχρονου αθλητικού κέντρου, σε συνδυασμό με την κατασκευή ξενοδοχειακής μονάδας (με έμφαση στον ιαματικό τουρισμό) παραμένουν ψηλά στις υπό μελέτη επενδύσεις.