Δευτέρα 28 Μαΐου 2018

Πρώτη στη λίστα με τις ιστορίες που άλλαξαν τον κόσμο η "Οδύσσεια" του Ομήρου

Στην κορυφή της λίστας του BBC με τις 100 «ιστορίες που διαμόρφωσαν τον κόσμο» βρίσκεται η 'Οδύσσεια" του Ομήρου.

Τον Απρίλιο, το βρετανικό δίκτυο απευθύνθηκε σε ειδικούς ανά τον κόσμο για να προτείνουν πέντε φανταστικές ιστορίες που θεωρούσαν ότι είχαν διαμορφώσει τρόπους σκέψης ή είχαν επηρεάσει τον ρου της ιστορίας.
Στο ερώτημα απάντησαν 108 συγγραφείς, ακαδημαϊκοί, δημοσιογράφοι, κριτικοί και μεταφραστές από 35 χώρες, οι οποίοι επέλεξαν βιβλία, ποιήματα, παραμύθια, θεατρικά έργα κ.α. σε 33 διαφορετικές γλώσσες.
Στην κορυφή βρέθηκε η "Οδύσσεια" του Ομήρου και στη δέκατη θέση η "Ιλιάδα". Στην δεύτερη θέση είναι η «Καλύβα του μπαρμπα-Θωμά».

Αναλυτικά η πρώτη εικοσάδα:
  1. "Οδύσσεια" (Όμηρος, 8ος αιώνας πΧ)
  2. "Η Καλύβα του μπαρμπα-Θωμά" (Χάριετ Μπίτσερ Στόου, 1852)
  3. "Φρανκενστάιν" (Μαίρη Σέλεϊ, 1818)
  4. "1984" (Τζορτζ Όργουελ, 1949)
  5. "Τα πάντα γίνονται κομμάτια" (Τσινούα Ατσέμπε, 1958)
  6. "Χίλιες και Μία Νύχτες" (πολλαπλοί συγγραφείς, 8ος- 18ος αιώνας)
  7. "Δον Κιχώτης" (Μιχαήλ Θερβάντες, 1605-1615)
  8. "Άμλετ" (Σαίξπηρ, 1603)
  9. "100 Χρόνια Μοναξιά" (Γκαμπριέλ Γκαρσία Μάρκες, 1967)
  10. "Ιλιάδα" (Όμηρος, 8ος αιώνας πΧ)
  11. "Beloved" (Τόνι Μόρισον, 1987)
  12. "Η Θεία Κωμωδία" (Δάντης Αλιγκέρι, 1308-1320)
  13. "Ρωμαίος και Ιουλιέτα" (Ουίλλιαμ Σαίξπηρ, 1597)
  14. "Το έπος του Γκιλγκαμές" (αγνώστου, ποιητική παράδοση που διαδόθηκε αρχικά προφορικά τον 22ο αιώνα πΧ)
  15. Η λογοτεχνική σειρά "Χάρι Πότερ" (Τζ. Κ. Ρόουλιγνκ, 1997-2007)
  16. "Η ιστορία της πορφυρής δούλης" (Μάργκαρετ Άτγουντ, 1985)
  17. "Οδυσσέας" (Τζέιμς Τζόις, 1922)
  18. "Φάρμα των Ζώων (Τζορτζ Όργουελ, 1945)
  19. "Τζέιν Έιρ" (Σαρλότ Μπρόντε, 1847)
  20. "Μαντάμ Μποβαρί" (Γκυστάβ Φλομπέρ, 1856)
Στη λίστα περιλαμβάνονται, εκτός από τα δύο έργα του Ομήρου, ακόμη πέντε ελληνικά έργα, τέσσερα εκ των οποίων έγραψαν οι τρεις μεγάλοι τραγικοί ποιητές της αρχαίας Ελλάδας.
Ειδικότερα, τα υπόλοιπα ελληνικά έργα που βρίσκονται στη λίστα είναι:
  • Αισώπου Μύθοι (620-560 πΧ) στην 29η θέση
  • "Μήδεια" του Ευριπίδη (431 πΧ) στην 31η θέση
  • "Οιδίπους Τύραννος" του Σοφοκλή (429 πΧ) στην 49η θέση
  • "Ορέστεια" του Αισχύλου (5ος αιώνας πΧ) στην 51η θέση
  • "Αντιγόνη" του Σοφοκλή (441 πΧ) στην 70ή θέση.

Ετοιμάζουν φόρο - σοκ στο σύνολο της περιουσίας


Του Σπύρου Δημητρέλη
Φόρο στο σύνολο της περιουσίας ετοιμάζει η κυβέρνηση στο πλαίσιο της μετα-μνημονιακής... εποχής. Πρόκειται για έναν συνολικό φόρο που θα λειτουργήσει δημευτικά και άδικα για τους φορολογούμενους, προκαλώντας πολλαπλές αρνητικές επιπτώσεις στην προσέλκυση επενδύσεων και στην οικονομία.
Σύμφωνα με τον προγραμματισμό αυτό, ο φόρος περιουσίας θα βασιστεί στη δημιουργία του περιβόητου Περιουσιολογίου, στο οποίο θα καταγραφεί το σύνολο της περιουσίας, κινητής, ακίνητης και άυλης, κάθε φορολογούμενου. Με βάση την αξία, θα επιβάλλεται κλιμακωτός φόρος με συντελεστές που θα αυξάνονται όσο αυξάνεται το σύνολο της περιουσίας.
Αρμόδια στελέχη στο υπουργείο Οικονομικών δεν κρύβουν ότι αρχική πρόθεση της κυβέρνησης είναι να προχωρήσει, κατ' αρχάς, στην αντικατάσταση του ΕΝΦΙΑ με έναν φόρο μεγάλης ακίνητης περιουσίας, ο οποίος θα έχει υψηλό αφορολόγητο όριο. Ο φόρος αυτός, όμως, θα μειώσει δραστικά τα έσοδα από τη φορολόγηση των ακινήτων, καθώς σήμερα ο ΕΝΦΙΑ φέρνει ετησίως το ποσό των 3,2 δισ. ευρώ, ενώ ο φόρος μεγάλης ακίνητης περιουσίας μετά βίας θα φέρει 1 δισ. ευρώ στα κρατικά ταμεία. Η διαφορά αυτή είναι το εισπρακτικό αποτέλεσμα που σχεδιάζεται να καλύψει ο φόρος συνολικής περιουσίας. Επί της ουσίας σχεδιάζεται ο νέος ΦΑΠ να απορροφηθεί από τον φόρο περιουσίας, που θα επιβάλει φορολογία και στα υπόλοιπα περιουσιακά στοιχεία.
Στο Περιουσιολόγιο, που θα αποτελέσει τη βάση για την επιβολή του φόρου περιουσίας, θα καταγραφούν, όπως σημειώθηκε, όλα τα περιουσιακά στοιχεία που διαθέτει ο φορολογούμενος σε όλον τον κόσμο (όχι μόνο στην Ελλάδα), όπως, ενδεικτικά,ακίνητα, καταθέσεις, μετοχές, επιχειρηματικές συμμετοχές, κάθε είδους χρεόγραφα, οχήματα, σκάφη αναψυχής, έργα τέχνης, πολύτιμα αντικείμενα και πνευματικά και άλλα δικαιώματα.
Αποκαλυπτήρια
Αποκαλυπτικό του σχεδιασμού αυτού της κυβέρνησης για τον φόρο περιουσίας είναι και το κείμενο του ολιστικού σχεδίου ανάπτυξης. Στο τμήμα φορολογικής μεταρρύθμισης του αναπτυξιακού σχεδίου η δημιουργία του Περιουσιολογίου, που αποτελεί προϋπόθεση για την επιβολή του φόρου περιουσίας, αναφέρεται ως το πρώτο και πιο σημαντικό μέτρο για την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής και τη διεύρυνση της φορολογικής βάσης.
Στο κείμενο του "ολιστικού σχεδίου ανάπτυξης" αναφέρεται συγκεκριμένα ότι: "Το 2018 ελήφθη νομοθετική πρωτοβουλία για την ολοκλήρωση και την τροποποίηση του νόμου 3842/2010. Το περιουσιολόγιο θα χρησιμεύσει για τον έλεγχο περιουσιακών στοιχείων του φορολογούμενου και θα συμβάλει στη μείωση της φοροδιαφυγής. Θα επιτρέψει την κατανομή του φορολογικού βάρους στη βάση αντικειμενικών εισοδηματικών, ιδιοκτησιακών και κοινωνικών κριτηρίων, σε συνδυασμό με τα αφορολόγητα όρια".
Πριν από το ολιστικό σχέδιο έχει προηγηθεί το επιχειρησιακό σχέδιο της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων με το οποίο αποκαλύπτεται η επαναφορά των σχεδιασμών για τη δημιουργία του Περιουσιολογίου, στο οποίο θα καταγραφούν όλα τα περιουσιακά στοιχεία των φορολογούμενων. Αναφέρεται συγκεκριμένα στο σχέδιο ότι "αντικείμενο της συγκεκριμένης παρέμβασης είναι η ανάπτυξη πληροφοριακού συστήματος για την ηλεκτρονική καταγραφή του συνόλου της ακίνητης, κινητής και άυλης περιουσίας όλων των φυσικών και νομικών προσώπων καθώς και των νομικών οντοτήτων. Η καταγραφή αυτή κρίνεται απολύτως αναγκαία ως εργαλείο άσκησης φορολογικής πολιτικής με στόχο τη δικαιότερη κατανομή των φορολογικών βαρών, την ενίσχυση των οικονομικά ασθενέστερων και τον εντοπισμό της φοροδιαφυγής.
Επιπρόσθετα θα δίνεται η δυνατότητα στους φορολογουμένους να έχουν πρόσβαση στις πληροφορίες που διατηρεί η φορολογική διοίκηση για αυτούς και να έχουν δικαίωμα παρέμβασης, όταν οι πληροφορίες αυτές δεν είναι πλήρεις ή ακριβείς.
Πρόκειται για ένα έργο μακράς πνοής, το οποίο επιπρόσθετα, λόγω της γνώσης της πραγματικής οικονομικής κατάστασης και φοροδοτικής ικανότητας των πολιτών, θα προσφέρει ένα σημαντικό εργαλείο για την άσκηση της κοινωνικής πολιτικής της χώρας για την ενίσχυση των πραγματικά ασθενών κοινωνικών ομάδων. Επιπλέον μπορεί να αξιοποιηθεί και να επηρεάσει τη χάραξη της αναπτυξιακής πολιτικής της χώρας".
Παλιά ιστορία
Η επιβολή ενός νέου φόρου με βάση το σύνολο της περιουσίας κάθε φορολογούμενου ήταν ξεκάθαρα διατυπωμένη και στο προεκλογικό πρόγραμμα φορολογικής πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ του 2015 και, αν και δεν εφαρμόστηκε, λόγω των αντιδράσεων που προκαλούσε αυτή η προοπτική, ουδέποτε έφυγε επισήμως και ξεκάθαρα από το κυβερνητικό τραπέζι.
Η δημιουργία Περιουσιολογίου και σε άλλες χώρες ουσιαστικά αποτέλεσε το εργαλείο για την επιβολή φόρου περιουσίας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι αυτό της Γαλλίας, που επέβαλε φόρο "πλούτου" τo 2015. Ο φόρος επιβαλλόταν στο σύνολο της αξίας της περιουσίας κάθε νοικοκυριού και για τον υπολογισμό αυτής της αξίας αθροίζονταν ακίνητα, τραπεζικές καταθέσεις, χρεόγραφα, μετοχές, ασφαλιστικά συμβόλαια, έργα τέχνης, κοσμήματα, ακόμα και άλογα! Και μάλιστα ακόμα και αν αυτά τα περιουσιακά στοιχεία βρίσκονταν εκτός Γαλλίας. O φόρος είχε αφορολόγητο όριο 800.000 ευρώ και οι συντελεστές του έφταναν ακόμα και το 1,5% ετησίως.
Μόνο που προκάλεσε πολλά προβλήματα στη Γαλλία, όπως φορολογική μετανάστευση εύπορων φορολογούμενων, καθώς και πωλήσεις ακινήτων και εξαγωγή κεφαλαίων από μη κατοίκους της Γαλλίας που πιάνονταν στα δίχτυα του φόρου. Το αποτέλεσμα της αποτυχίας του και των προβλημάτων που προκάλεσε στη γαλλική οικονομία ήταν από φέτος να καταργηθεί μερικώς και ουσιαστικά ο φόρος να επιβάλλεται πλέον μόνο στην αξία της ακίνητης περιουσίας που βρίσκεται στη Γαλλία.
Τα προβλήματα
Η επιβολή φόρου περιουσίας μπορεί να εξυπηρετεί τις ιδεολογικές νόρμες του κυβερνητικού κόμματος, ωστόσο θεωρείται δεδομένο ότι θα δημιουργήσει πολύ περισσότερα προβλήματα από αυτά που υποτίθεται ότι θα λύσει στο δημοσιονομικό μέτωπο. Στο όνομα της δικαιότερης φορολόγησης και της φορολόγησης "των πλουσίων", το μεγάλο θύμα, όπως στην περίπτωση της Γαλλίας, μπορεί να είναι η ίδια η ελληνική οικονομία. Επιπλέον, το ίδιο το Περιουσιολόγιο, που θα αποτελέσει τη βάση για την επιβολή του φόρου περιουσίας, έχει προκαλέσει και θα συνεχίσει να προκαλεί έντονες αντιδράσεις. Και δικαιολογημένα. Τα κύρια σημεία κριτικής που δέχεται το Περιουσιολόγιο, και κατ' επέκταση ο φόρος ακινήτων, είναι:
- Η ασφάλεια των δεδομένων, δηλαδή ο κίνδυνος διαρροών που μπορούν να φέρουν σε ευάλωτη θέση εύπορους φορολογούμενους.
- Η εκδήλωση κύματος φορολογικής μετανάστευσης από εύπορους φορολογούμενους που, λόγω του Περιουσιολογίου, θα σπεύσουν να μεταφέρουν τη φορολογική τους κατοικία εκτός Ελλάδος για να γλυτώσουν το "φακέλωμα". Η μετανάστευση αυτή θα πλήξει και την ελληνική οικονομία, λόγω μείωσης των επενδύσεων.
- Η απουσία ενός αξιόπιστου συστήματος υπολογισμού της πραγματικής αξίας των επενδύσεων των φορολογούμενων. Πώς, για παράδειγμα, θα υπολογιστεί η αξία συμμετοχών σε ξένες επιχειρήσεις οι οποίες δεν είναι εισηγμένες σε οργανωμένη χρηματιστηριακή αγορά.
- Ο κίνδυνος να επιβαρυνθούν από τον φόρο απλώς μεσαίοι φορολογούμενοι οι οποίοι δεν έχουν τη δυνατότητα να προχωρήσουν σε απόκρυψη της περιουσίας τους μέσω περίπλοκων νομικών διευθετήσεων, όπως είναι, για παράδειγμα, εξωχώριες εταιρείες που προσφέρουν εχεμύθεια και ανωνυμία.
Το περιουσιολόγιο, σύμφωνα με όσα αναφέρονται στο αναπτυξιακό σχέδιο, θα χρησιμοποιηθεί και για διασταυρώσεις προκειμένου να καταπολεμηθεί η φοροδιαφυγή. Από το ύψος της αξίας της συνολικής περιουσίας των φορολογούμενων θα μπορεί να προσδιορίζεται και ένα ελάχιστο ετήσιο τεκμαρτό εισόδημα, το οποίο βεβαίως θα είναι πολύ υψηλότερο από τα σημερινά τεκμήρια διαβίωσης.
Κινήσεις για φοροδιαφυγή
Εκτός από τη δημιουργία του Περιουσιολογίου, η κυβέρνηση δρομολογεί ή έχει ήδη δρομολογήσει μια σειρά από παρεμβάσεις για την διεύρυνση της φορολογικής βάσης και την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής. Οι κινήσεις αυτές είναι:
- Επέκταση της χρήσης ηλεκτρονικών πληρωμών μέσω κανονιστικών αποφάσεων και κινήτρων για τους φορολογούμενους (π.χ., λοταρία). Σύμφωνα με την Τράπεζα της Ελλάδος, η χρήση των ηλεκτρονικών πληρωμών αυξάνεται σταθερά. Ο αριθμός των συναλλαγών με κάρτες πληρωμών αυξήθηκε κατά 35%, στα 513 εκατ., το 2016, ενώ η αξία των συναλλαγών αυξήθηκε κατά 40%, φτάνοντας τα 55 δισ. ευρώ. Η χρήση των ψηφιακών πληρωμών αυξάνει τα δημόσια έσοδα (ΦΠΑ και φόρος εισοδήματος) και βελτιώνει τη φορολογική συμμόρφωση.
- Διεύρυνση της φορολογικής βάσης και καταπολέμηση της φοροδιαφυγής, για παράδειγμα μέσω της φορολόγησης των βραχυπρόθεσμων μισθώσεων ακινήτων μέσω ηλεκτρονικών πλατφορμών όπως η Airbnb.
- Διασταύρωση φορολογικών δηλώσεων και τραπεζικών λογαριασμών για την αντιμετώπιση μεγάλων περιπτώσεων φοροδιαφυγής.
- Καταπολέμηση του λαθρεμπορίου καυσίμων και καπνού. Εφαρμόστηκε ο νόμος 4410/2016, καθώς προβλέπει: α) Σημαντικές αλλαγές στον τελωνειακό κώδικα για την ενίσχυση της καταπολέμησης της παράνομης διακίνησης προϊόντων καπνού. β) Τη δημιουργία ενός Συντονιστικού Κέντρου για την προώθηση της αποτελεσματικής συνεργασίας μεταξύ των Αρχών που καταπολεμούν το λαθρεμπόριο προϊόντων τα οποία υπόκεινται σε Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης. Η προσπάθεια αυτή θα επεκταθεί στον τομέα των καυσίμων.
- Ενσωμάτωση των μέτρων του ΟΟΣΑ για τη διάβρωση της βάσης και τη μετατόπιση των κερδών (BEPS) στην ελληνική νομοθεσία για την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής μεγάλων επιχειρήσεων.
- Παροχή φορολογικών κινήτρων για τις επιχειρήσεις μέσω του νέου αναπτυξιακού νόμου και του νόμου για τις στρατηγικές επενδύσεις.

- Εξασφάλιση δίκαιων ρυθμίσεων για τους οφειλέτες του Δημοσίου μέσω του εξωδικαστικού μηχανισμού (OCW), ο οποίος συμβάλλει σημαντικά στην εδραίωση βιώσιμων επιχειρήσεων.
- Προσαρμογή του ΕΝΦΙΑ μέσω της εξίσωσης των εμπορικών αντικειμενικών αξιών. Αυτή η προσαρμογή θα καταστήσει βιώσιμα, μακροπρόθεσμα, τα έσοδα (2,65 δισ. ευρώ) και θα οδηγήσει σε δίκαιη κατανομή του φόρου επί των ακινήτων. Επιπλέον, η προσαρμογή αυτή θα ευθυγραμμίσει το ελληνικό κράτος με τις δικαστικές αποφάσεις του ΣτΕ, εξαλείφοντας τις σχετικές δικαστικές διαφορές. Θα δημιουργηθεί ένας μόνιμος μηχανισμός αποτίμησης για την τακτική ενημέρωση των φορολογικών αξιών (συμπεριλαμβανομένων των επαγγελματικών ακινήτων) και για περαιτέρω βελτιώσεις του φόρου ακίνητης περιουσίας ώστε οι αξίες αυτές να συγκλίνουν με τις πραγματικές αγοραίες αξίες των ακινήτων.
*Αναδημοσίευση από το "Κεφάλαιο" που κυκλοφορεί

Σε ρόλο Ντούτσε ο πρόεδρος της Ιταλίας καλεί το ΔΝΤ για να του δώσει εντολή σχηματισμού κυβέρνησης- Παρέδωσε την εντολή ο Κόντε.

Είναι δεδομένο ότι όποιος αντιτίθεται στις επιταγές της Χιτλερικής Γερμανίας και των συμφερόντων που υπηρετεί, είναι ανεπιθύμητος. 


Δεδομένο επίσης είναι ότι οι θεσμοί της Δημοκρατίας έχουν καταλυθεί στην Ευρώπη και άνθρωποι μαριονέτες έχουν καταλάβει ύψιστα αξιώματα σε κυβερνητικές θέσεις, τον συνδικαλισμό, την δικαιοσύνη, ακόμα και το ύψιστο αξίωμα του προέδρου της δημοκρατίας και με αυτό τον τρόπο επιβάλουν την θέλησή τους στους λαούς της Ευρώπης.
Στην περίπτωση της Ιταλίας όλα όσα προαναφέρθηκαν είναι ορατά καθώς ο καθηγητής Τζουσέπε Κόντε παρέδωσε την εντολή σχηματισμού κυβέρνησης, στον Ιταλό πρόεδρο Σέρτζιο Ματαρέλα γιατί έθεσε βέτο στον διορισμό του υπουργού οικονομικών που προτάθηκε από τον Κόντε. 
Νωρίτερα, ο ηγέτης της ακροδεξιάς Λέγκα Ματέο Σαλβίνι δήλωσε ότι ο συνασπισμός του κόμματός του με το λαϊκιστικό Κίνημα των 5 Αστέρων πρέπει να είναι σε θέση να ορίσει τους υπουργούς που θέλει.
Πηγή του συνασπισμού δήλωσε ότι ο Ιταλός πρόεδρος απέρριψε την υποψηφιότητα του ευρωσκεπτικιστή Πάολο Σαβόνα για την θέση του υπουργού Οικονομικών.
"Εάν έχουμε έναν υπουργό που δεν εγκρίνεται από το Βερολίνο, αυτό σημαίνει ότι είναι ο σωστός υπουργός...στην Ιταλία, αποφασίζουν οι Ιταλοί", δήλωσε ο Σαλβίνι.
"Σε μία δημοκρατία, εάν είμαστε ακόμη δημοκρατία, υπάρχει μόνο ένα πράγμα μπορεί να γίνει, να αφήσουμε τους Ιταλούς να μιλήσουν", είπε.
Η εμπλοκή σε ό,τι αφορά το όνομα του Πάολο Σαβόνα για το υπουργείο Οικονομικών επιβεβαιώνεται.
Σύμφωνα με τον ιταλικό Τύπο, η Λέγκα δεν δέχεται το βέτο του Ιταλού προέδρου Ματαρέλα, ενώ τα Πέντε Αστέρια φάνηκαν σχετικά πιο ελαστικά.
Ο γραμματέας της Λέγκα Ματτέο Σαλβίνι δήλωσε ότι "μαζί με τα Πέντε Αστέρια εργάσθηκε μέρα και νύχτα για να γεννηθεί η κυβέρνηση, αλλά υπάρχει μια αρχή που είναι απαράβατη" και ότι "για την Ιταλία αποφασίζουν Ιταλοί, και όχι Γερμανοί, ή άλλες εθνικότητες".
"Όλα αυτά ισχύουν αν υπάρχει Δημοκρατία, αλλά αν έχουμε μια αλυσίδα που δεν μας επιτρέπει να επιλέξουμε έναν υπουργό που δεν αρέσει στο Βερολίνο και στις ισχυρές εξουσίες, σημαίνει ότι είναι ο σωστός υπουργός", πρόσθεσε ο επικεφαλής της Λέγκα.
"Αν υπάρχουν απειλές της Ευρώπης, η κυβέρνηση δεν θα ξεκινήσει. Έχουμε συνοχή ελευθερία και θάρρος", είπε ο Σαλβίνι.
"Αν μπορούμε να δουλέψουμε ελεύθερα, αύριο εγώ θα αρχίσω να δουλεύω στο υπουργείο Εσωτερικών και θα αρχίσουν οι απελάσεις των λαθρομεταναστών. Διαφορετικά, θα πρέπει να ξαναδώσουμε, με εκλογές, τον λόγο στους Ιταλούς", ολοκλήρωσε.
Δεν πρέπει να αποκλείεται ότι ο Ιταλός πρόεδρος θα δώσει εντολή σχηματισμού κυβέρνησης, στον Κάρλο Καταρέλλι ο οποίος διετέλεσε υψηλόβαθμο στέλεχος του ΔΝΤ, πράγμα που θα προκαλέσει αυθαίως τον λαό γιατί αυτό σημαίνει πλήρη κατάλυση της δημοκρατίας στην Ιταλία και  .....τυπικά καθώς η δημοκρατία στην Ευρώπη έχει καταλυθεί προ πολλού.
Πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕΙ

«H Τουρκία θα χρησιμοποιήσει τα F-35 κατά της Ελλάδας» - Η δήλωση Αμερικανού γερουσιαστή που έγινε viral



Την ίδια ώρα, αίσθηση προκάλεσαν οι δηλώσεις του μέλους του αμερικανικού Κογκρέσου, Μπραντ Σέρμαν, που σε παρέμβασή του στις 23 Μαΐου, κάλεσε τη διακυβέρνηση Τραμπ να μην επιτρέψει την πώληση των F-35 στην Τουρκία, καθώς, όπως είπε, θα χρησιμοποιηθούν κατά της Ελλάδας.
«Όσον αφορά στην Τουρκία, ελπίζω η Κυβέρνηση να εμποδίσει τη πώληση του F-35. Δεν είναι ένα όπλο που θα χρησιμοποιηθεί κατά τρομοκρατών. Είναι ένα όπλο που θα χρησιμοποιηθεί εναντίον της Ελλάδας. Ελπίζω τουλάχιστον το Στέιτ Ντιπάρτμεντ να παραμείνει ουδέτερο», τόνισε, υπενθυμίζοντας «την αναγνώριση, την ανάμνηση εκατομμυρίων Αρμενίων, Ελλήνων, Ασσυρίων, Σύρων θυμάτων της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας στις αρχές του προηγούμενου αιώνα.»