Τετάρτη 3 Οκτωβρίου 2018

Έρχεται νέο πρόγραμμα για την επιδότηση δανείων ΜμΕ-Τι αλλάζει για τις επιχειρήσεις


Στην τελική της φάση, βρίσκεται η διαδικασία υποβολής αιτήσεων για τη δανειοδότηση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων από το χρηματοδοτικό εργαλείο «Επιχειρηματική Επανεκκίνηση». Το συγκεκριμένο εργαλείο που έχει συσταθεί με  συνεπένδυση κεφαλαίων του Εθνικού Ταμείου Επιχειρηματικότητας και Ανάπτυξης (ΕΤΕΑΝ) και των συνεργαζομένων τραπεζών, μετά από πέντε χρόνια λειτουργίας και τη χρηματοδότηση με ευνοϊκούς όρους χιλιάδων μικρομεσαίων επιχειρήσεων, ετοιμάζεται να παραδώσει τη σκυτάλη στο διάδοχο χρηματοδοτικό πρόγραμμα που φέρει τον τίτλο «Επιχειρηματική Χρηματοδότηση».
Το πότε ακριβώς θα γίνει η «αλλαγή φρουράς» δεν είναι ακόμα γνωστό. Ωστόσο σε κάθε περίπτωση, σίγουρα έως το τέλος έτους, εκτιμάται ότι θα έχει ενεργοποιηθεί το νέο πρόγραμμα, αφού αυτή την περίοδο το ΕΤΕΑΝ και οι  τράπεζες βρίσκονται στη διαδικασία υπογραφής των συμβάσεων συνεπένδυσης και συνεργασίας.
Έως ότου να οριστεί η ημερομηνία εκκίνησης του νέου προγράμματος η «Επιχειρηματική Επανεκκίνηση» θα παραμένει ενεργή, προκειμένου να μην υπάρξει «κενό» δανειοδότησης από χρηματοδοτικά εργαλεία που έχουν συσταθεί από το ΕΤΕΑΝ.

Επιδοτούμενο κατά 50% το επιτόκιο

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι για τους μικρομεσαίους επιχειρηματίες, η χρήση του προγράμματος «Επιχειρηματική Επανεκκίνηση» είναι πιο συμφέρουσα από το πρόγραμμα που θα ακολουθήσει, δηλαδή την  «Επιχειρηματική Χρηματοδότηση». Και αυτό, διότι στο πρώτο,  το 50% του δανείου είναι άτοκο,  ενώ στο δεύτερο, άτοκο είναι το 40% του δανείου.
Αυτό οφείλεται στην αλλαγή του ποσοστού συνεπένδυσης μεταξύ του ΕΤΕΑΝ και των τραπεζών από το 50% – 50% που είναι στο πρώτο πρόγραμμα, στο 40% – 60%. Η  αλλαγή αυτή σημαίνει ότι οι τράπεζες  πρέπει να κινητοποιήσουν περισσότερους πόρους για τη χρηματοδότηση των ΜΜΕ. Ωστόσο, στις περιπτώσεις χρηματοδοτικών εργαλείων, όπως η «Επιχειρηματική Χρηματοδότηση» οι όροι δανεισμού θα είναι λιγότερο δελεαστικοί για τους μικρομεσαίους.
Τα δάνεια που χορηγούνται με τη χρήση της «Επιχειρηματικής Επανεκκίνησης» μπορούν να είναι είτε επενδυτικού σκοπού (υλοποίηση ή αποπεράτωση επενδύσεων) είτε κεφαλαίου κίνησης. Το μέγιστο ύψος τους μπορεί να ανέλθει στις 800.000 ευρώ αν είναι επενδυτικού σκοπού και στις 300.000 ευρώ αν είναι για κεφάλαιο κίνησης.
Όπως προαναφέρθηκε, το επιτόκιο είναι ευνοϊκό, καθώς μόνο το μέρος της τραπεζικής συμμετοχής σε κάθε δάνειο (50%) είναι έντοκο, ενώ το 50% των κεφαλαίων που εισφέρεται από το ΕΤΕΑΝ, είναι άτοκο. Συνεπώς το τελικό επιτόκιο δανεισμού για κάθε δάνειο διαμορφώνεται στο ήμισυ του κατά περίπτωση ισχύοντος επιτοκίου τραπεζικού δανεισμού για κάθε επιχείρηση.
Το ύψος των επενδυτικών δανείων μπορεί να κυμαίνεται από 10.000 έως 800.000 ευρώ με διάρκεια 5 έως 12 έτη και με δυνατότητα περιόδου χάριτος από 6 μήνες έως 2 έτη. Αντίστοιχα το ύψος των δανείων κεφαλαίου κίνησης μπορεί να κυμαίνεται  από 10.000 έως 300.000 ευρώ σε συνάρτηση με τις λειτουργικές ανάγκες της επιχείρησης και η διάρκεια αποπληρωμής τους δεν θα υπερβαίνει τους 48 μήνες.
Δικαίωμα δανειοδότησης  έχουν οι υφιστάμενες και υπό ίδρυση πολύ μικρές, μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις, που δραστηριοποιούνται σε όλους τους κλάδους της οικονομίας, πλην του πρωτογενούς τομέα. Κάθε επιχείρηση μπορεί να ενταχθεί, υπό προϋποθέσεις και στις δύο κατηγορίες δανείων.
Σε εξασφάλιση της απαίτησης από τα δάνεια λαμβάνονται ενοχικές ή και εμπράγματες εξασφαλίσεις, σύμφωνα με την πιστωτική πολιτική των συνεργαζόμενων τραπεζών. Ειδικά για τις εμπράγματες εξασφαλίσεις το ποσοστό κάλυψης δεν μπορεί να είναι ανώτερο του 120% του ποσού του δανείου, όπως αυτό συνομολογείται στην δανειακή σύμβαση, ενώ προσημειώνεται η μόνιμη και μοναδική κατοικία του επιχειρηματία.
Περισσότερες πληροφορίες αναφορικά με την υποβολή αιτήματος οι ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις μπορούν να λάβουν από τις συνεργαζόμενες τράπεζες: Εθνική Τράπεζα,  Ελλάδος, Alpha Τράπεζα, Eurobank, Τράπεζα Aττικής, Τράπεζα Πειραιώς, Συνεταιριστική Τράπεζα Ηπείρου, Παγκρήτια Συνεταιριστική, Συνεταιριστική Τράπεζα Kαρδίτσας, Συνεταιριστική Τράπεζα Χανίων, Συνεταιριστική Τράπεζα Θεσσαλίας.
Εναλλακτικά οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται και στο ΕΤΕΑΝ.
Σταμάτης Ζησίμου
s.zisimou@euro2day.gr
euro2day.gr


Επίδομα θέρμανσης: Ποιοι και πότε θα το λάβουν



Με τη διάθεση του πετρελαίου θέρμανσης να ξεκινά δύο εβδομάδες και δεδομένης της ανοδικής κούρσας της τιμής του αργού στις διεθνείς αγορές, τα νοικοκυριά θα κληθούν να βάλουν το χέρι βαθιά στην τσέπη.
Οι τιμές του πετρελαίου αυξάνονται τη Δευτέρα στις ασιατικές αγορές, με το πετρέλαιο τύπου Brent να κινείται κοντά στα υψηλότερα επίπεδα τιμών τετραετίας, εν αναμονή της εφαρμογής των αμερικανικών κυρώσεων κατά του Ιράν, τον επόμενο μήνα.
Οι τιμές του πετρελαίου διεθνούς προέλευσης τύπου Brent, καταγράφονται στα 83,24 δολάρια το βαρέλι, αυξημένες κατά 51 σεντς ή 0,3%. Οι τιμές του αμερικανικού αργού πετρελαίου αυξάνονται κατά 37 σεντς ή 0,5% στα 73,62 δολάρια το βαρέλι.
Το επίδομα θέρμανσης
Το επίδομα θέρμανσης θα κυμαίνεται από 18,75 έως 312,50 ευρώ και θα το λάβουν για την περίοδο από 15/10/2018 έως 30/4/2019 εκατοντάδες χιλιάδες νοικοκυριά με χαμηλά εισοδήματα.
Τα ποσά των επιδομάτων θα καταβληθούν από τον Ιανουάριο ως τον Ιούνιο του 2019. Η υπουργική απόφαση για τους όρους, τις προϋποθέσεις, τα κριτήρια χορήγησης και το ύψος των επιδομάτων θέρμανσης αναμένεται να εκδοθεί στο τέλος του τρέχοντος έτους.
Τα κριτήρια
Μέχρι στιγμής τα εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια χορήγησης των επιδομάτων καθώς και τα ποσά που αναλογούν στους δικαιούχους εκτιμάται ότι θα είναι ίδια με πέρυσι.
Συγκεκριμένα:
1. Δικαιούχοι του επιδόματος θέρμανσης για την περίοδο από 15/10/2018 έως 30/4/2019 θα είναι:
α) Άγαμοι φορολογούμενοι οι οποίοι κατά το προηγούμενο έτος (2017) είχαν ετήσιο συνολικό εισόδημα μέχρι 12.000 ευρώ και την 1η Ιανουαρίου 2018 κατείχαν αστική ακίνητη περιουσία (κτίσματα και εντός σχεδίου πόλεως οικόπεδα) συνολικής αντικειμενικής αξίας μέχρι 100.000 ευρώ.
β) Έγγαμοι φορολογούμενοι, καθώς και φορολογούμενοι που είναι μέρη συμφώνων συμβίωσης οι οποίοι το 2017 είχαν ετήσιο συνολικό οικογενειακό εισόδημα μέχρι 20.000 ευρώ και την 1η-1-2018 κατείχαν αστική ακίνητη περιουσία αντικειμενικής αξίας μέχρι 200.000 ευρώ. Το εισοδηματικό όριο των 20.000 ευρώ θα προσαυξάνεται κατά 2.000 ευρώ για κάθε εξαρτώμενο τέκνο.
γ) Μονογονεϊκές οικογένειες που είχαν το 2017 ετήσιο συνολικό εισόδημα μέχρι 22.000 ευρώ και την 1η-1-2018 κατείχαν αστική ακίνητη περιουσία αντικειμενικής αξίας μέχρι 200.000 ευρώ. Το εισοδηματικό όριο των 22.000 ευρώ θα προσαυξάνεται κατά 2.000 ευρώ για κάθε εξαρτώμενο τέκνο μετά το πρώτο.
2. Το ποσό του επιδόματος θα ανέρχεται σε 0,125 ευρώ για κάθε λίτρο πετρελαίου θέρμανσης που αγοράζεται. Το ύψος του συνολικού ποσού του επιδόματος θα διαμορφώνεται για κάθε δικαιούχο ανάλογα με την Κλιματική Γεωγραφική Ζώνη στην οποία βρίσκεται η κύρια κατοικία του. Συγκεκριμένα, θα προβλέπεται και φέτος διαχωρισμός της επικράτειας της χώρας σε τέσσερις μεγάλες Κλιματικές Γεωγραφικές Ζώνες, σε κάθε μία από τις οποίες θα ισχύει διαφορετικό ανώτατο όριο επιδοτούμενων λίτρων ανά τετραγωνικό μέτρο κύριας κατοικίας.
in.gr


Κλείνουν οι δρόμοι στην εκτός σχεδίου δόμηση


Η πολεοδομία των αυθαιρετούχων και των καταπατητών δημιούργησε και διαιώνισε στην Ελλάδα μια στρεβλή πραγματικότητα για το δομημένο περιβάλλον. Οι πόλεις και οι οικισμοί «ξεχείλωσαν» με άναρχο και συχνά επικίνδυνο τρόπο – όπως κατέδειξε και η πρόσφατη τραγωδία στην Ανατολική Αττική – και με την ανοχή κρατικών λειτουργών, δημάρχων και βουλευτών. Η αρχική ανεκτικότητα στη διασφάλιση φθηνής, έστω και παράνομης, κατοικίας για τα λαϊκά στρώματα έγινε συνήθης πρακτική το τελευταίο τέταρτο του περασμένου αιώνα, ειδικά για την απόκτηση εξοχικής κατοικίας. Την ώθηση έδωσαν τα δεκάδες νομικά «παραθυράκια» που άνοιγαν για να προσδώσουν νομιμότητα σε εκτάσεις που δεν ήταν οικοδομήσιμες.
Η νομοθεσία

Ομως, το τελευταίο διάστημα σειρά αποφάσεων του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ) φέρνει τα πάνω κάτω και δυσχεραίνει την εκτός σχεδίου δόμηση. Οι ανώτατοι δικαστές δεν δέχονται ότι με μια απλή διοικητική πράξη μπορούν να αναγνωριστούν δημοτικές, αγροτικές και κοινοτικές οδοί σε εκτός σχεδίου περιοχές της χώρας.
Ο λόγος είναι ότι οι συγκεκριμένες πράξεις έχουν πολεοδομικές συνέπειες καθώς καθιστούν οικοδομήσιμα τα ακίνητα που έχουν «πρόσωπο» σε αυτούς τους δρόμους, δίνοντας μάλιστα, σε πολλές περιπτώσεις, τη δυνατότητα για κατά παρέκκλιση αρτιότητα των οικοπέδων.
Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, για να οικοδομηθεί οικόπεδο εκτός σχεδίου πρέπει να έχει ελάχιστο «πρόσωπο» 25 μέτρα σε κοινόχρηστο δρόμο και να είναι τουλάχιστον τέσσερα στρέμματα, αν και υφίστανται δεκάδες παρεκκλίσεις, είτε προς το δυσμενέστερο (2 στρέμματα, 750 μέτρα κ.λπ.), είτε προς το καλύτερο (10 στρέμματα, 8 στρέμματα).
Στην πιο πρόσφατη απόφασή του (848/2018), η οποία ακόμη δεν έχει καθαρογραφεί, το ΣτΕ δεν δέχεται αποσπασματικές πράξεις παρά μόνο όσες αποφάσεις αναγνώρισης οδών σε εκτός σχεδίου περιοχές έχουν γίνει από το κεντρικό κράτος, στο πλαίσιο ολοκληρωμένων πολεοδομικών σχεδίων, οι οποίες ωστόσο είναι ελάχιστες. Οπως αναφέρει στο «Βήμα» ανώτατος παράγοντας του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ), «δεν θυμάμαι, τουλάχιστον την τελευταία πενταετία, σχετική απόφαση υπουργού».
Ζητούνται λύσεις
Η σοβαρότητα του θέματος ανάγκασε, έστω και καθυστερημένα, τους αρμόδιους του υπουργείου να συστήσουν ειδική ομάδα, η οποία θα κληθεί, έως το τέλος του έτους, να μελετήσει τις αποφάσεις του Ανώτατου Ακυρωτικού Δικαστηρίου, να βρει λύσεις και να προχωρήσει στην έκδοση ειδικών οδηγιών προς τις υπηρεσίες δόμησης. «Θα επιχειρήσουμε να προσεγγίσουμε το ζήτημα υιοθετώντας τις αποφάσεις του ΣτΕ, αλλά χωρίς να θίξουμε τις περιουσίες των πολιτών. Πρόκειται για ένα ιδιαιτέρως πολύπλοκο ζήτημα, και για την ώρα δεν έχω ιδέα πώς μπορεί να λυθεί» υπογραμμίζει πολύπειρο στα πολεοδομικά στέλεχος του ΥΠΕΝ.
Σε κάθε περίπτωση, όπως επισημαίνει ο ομότιμος καθηγητής του ΕΜΠ και πρόεδρος της ΕΤΑΔ (Εταιρεία Ακινήτων Δημοσίου) κ. Γιάννης Πολύζος, «το ΣτΕ επιχειρεί να περιορίσει την ανεξέλεγκτη εκτός σχεδίου δόμηση και την καταστρατήγηση των πολεοδομικών κανόνων».
Σύμφωνα με τον ίδιο, «η αναγνώριση ενός δρόμου ενεργοποιεί και τις παρεκκλίσεις στις αρτιότητες των εκτός σχεδίου ιδιοκτησιών, με συνέπεια το δομημένο περιβάλλον να πυκνώνει και να επεκτείνεται. Ο εξωαστικός χώρος πρέπει να διαφυλαχθεί ως σημαντικός περιβαλλοντικός και παραγωγικός πόρος. Με δεδομένο ότι η κλιματική αλλαγή θα επιδεινωθεί τα επόμενα χρόνια, επιβάλλεται η ανάσχεση της αστικής διάχυσης σε εκτός σχεδίου περιοχές, προκειμένου να σταματήσει η συνεχής εξάπλωση της πόλης προς πάσα κατεύθυνση».
Δεν είναι όλα τα αγροτεμάχια εν δυνάμει οικόπεδα
Οι αποφάσεις του ΣτΕ ουσιαστικά βάζουν... πάγο στη λογική που επικρατεί στην Ελλάδα ότι όλα τα αγροτεμάχια είναι εν δυνάμει οικόπεδα. Και όχι μόνο. Η τύχη χιλιάδων αδόμητων ιδιοκτησιών με «πρόσωπο» σε δημοτικούς και κοινοτικούς δρόμους, όπως τονίζει ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Συλλόγου Διπλωματούχων Αγρονόμων Τοπογράφων Μηχανικών κ. Μιχάλης Καλογιαννάκης, είναι για την ώρα άγνωστη, ενώ ζητήματα μπορεί να προκύψουν και για όσα παρόδια κτίσματα χτίστηκαν με νόμιμες οικοδομικές άδειες πάνω σε δημοτικές, αγροτικές και κοινοτικές οδούς που είχαν αναγνωριστεί με απλή διοικητική πράξη.
Δημιουργία δρόμων
Ο καθηγητής του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (ΕΜΠ), δικηγόρος κ. Δημήτρης Μέλισσας εξηγεί, βάσει των αποφάσεων του ΣτΕ, γιατί ο σχεδιασμός οδικού δικτύου δεν είναι τοπική υπόθεση αλλά της Πολιτείας: «Σε σειρά αποφάσεών του (ΣτΕ 848/2018, 665/2018, 490/2018) το Συμβούλιο της Επικρατείας επαναλαμβάνει ότι, σύμφωνα με το άρθρο 24 του Συντάγματος, κάθε δρόμος – όπως αντίστοιχα κάθε βιομηχανική – βιοτεχνική μονάδα – πρέπει να υπάγονται σε έναν συνολικό χωρικό σχεδιασμό. Με την ένταξη των δρόμων σε έναν συνολικό σχεδιασμό το ΣτΕ επιδιώκει να διαφυλάξει την ύπαιθρο από τις πολλαπλές κατατμήσεις με τη δημιουργία κοινοχρήστων δρόμων που θα προσδώσουν "πρόσωπο", δηλαδή νομιμότητα, σε όποιον δεν έχει οικοδομήσιμο ακίνητο».
Σύμφωνα με το Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο, το οδικό δίκτυο ενός δήμου δεν αποτελεί τοπική του υπόθεση.
«Με την πάγια πλέον νομολογία του αποκλείεται η δυνατότητα της τοπικής αυτοδιοίκησης για μεμονωμένη διάνοιξη, διαπλάτυνση, κατάργηση ή μεταφορά ενός δρόμου, διότι τούτο αποτελεί αποσπασματική διαχείριση του οδικού δικτύου και γίνεται αποκλειστικά και μόνο για την εξυπηρέτηση της τοπικής κοινωνίας (ΣτΕ 962/2018, 655/2018, 878/2012, 1128/2011)» επισημαίνει ο κ. Μέλισσας.
Η κατάτμηση
Η επιταγή για συνολικό σχεδιασμό και διαχείριση του οδικού δικτύου και η απαγόρευση κατάτμησης των ιδιοκτησιών της υπαίθρου με τη δημιουργία «προσώπου» σε κοινόχρηστους δρόμους, όπως εξηγεί ο καθηγητής του ΕΜΠ, «ισχύει κατά μείζονα λόγο και για τα μικρά νησιά, που ως ευπαθή οικοσυστήματα είναι ιδιαίτερα ευάλωτα σε εξωγενείς παρεμβάσεις (ΣτΕ 1962/2018, 878/2012)».
Τέλος, σύμφωνα με τον κ. Μέλισσα, το Συμβούλιο της Επικρατείας δέχεται ότι «μέχρι την ολοκλήρωση του συνολικού σχεδιασμού των οδών και αποκλειστικά και μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις, είναι δυνατόν η κατά περίπτωση δημιουργία δημοτικής οδού για την εξυπηρέτηση ενός μικρού αριθμού ακινήτων να γίνεται και με άλλες πράξεις κρατικού οργάνου, όπως της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, και όχι απαραιτήτως με Προεδρικό Διάταγμα (ΣτΕ 665/2018, 848/2018)».
Τράτσα Μάχη
tovima.gr


Άντρο ναρκωτικών οι φοιτητικές εστίες.



Είναι σε όλους γνωστό ότι πέραν των πανεπιστημίων και οι φοιτητικές εστίες αποτελούν άντρο διακίνησης ναρκωτικών. Γνωστό επίσης είναι ότι φοιτητές μένους εκτός εστιών γιατί αιωνόβιοι φοιτητές φτάνουν στο σημείο να θεωρούν ιδιοκτησία τους το δωμάτιο τους στην εστία λόγω …χρησικτησίας.
Εκείνο που δεν είδε το φώς της δημοσιότητας μέχρι σήμερα είναι η ενοικίαση του δωματίου της εστίας από τον φοιτητή που διέμενε σε αυτό, σε διακινητή ναρκωτικών με αμοιβή την δόση του ενοικιαστή – φοιτητή.
Συνέβη όμως και αυτό καθώς οι αστυνομία συνέλαβε Αλβανό που κυκλοφορούσε με ελληνική ταυτότητα. Συνελήφθη έξω από τη Φοιτητική Εστία να διακινεί χασίς στους φοιτητές, αλλά αυτή δεν ήταν η μεγαλύτερη έκπληξη που περίμενε τους άνδρες της Ασφάλειας Πατρών.

Ο έμπορος είχε και δωμάτιο εντός της Εστίας το οποίο του είχε παραχωρήσει ένας φοιτητής! Και μπορεί να συνελήφθη με 2,5 γραμμάρια χασίς, αλλά εντός του δωματίου βρέθηκε πολύ μεγάλη ποσότητα της ναρκωτικής ουσίας, δείγμα ότι έκανε δουλειές οργανωμένα και με σύστημα.

Παρέμβαση της Ρωσίας στο Σκοπιανό! «Άκυρο το δημοψήφισμα στην ΠΓΔΜ» – Απειλεί με βέτο στον ΟΗΕ



Άκυρο χαρακτηρίζει η Μόσχα το δημοψήφισμα στην ΠΓΔΜ, καταγγέλλοντας για μία ακόμη φορά τις πιέσεις της Δύσης στους Σκοπιανούς, αλλά και τη συμφωνία των Πρεσπών, ενώ έμμεσα απειλεί με βέτο στο Συμβούλιο Ασφαλείας.
Σε ανακοίνωση του τμήματος πληροφοριών και Τύπου του υπουργείου Εξωτερικών της Ρωσίας επισημαίνει ότι με ποσοστό συμμετοχής 36,8% το δημοψήφισμα δεν μπορεί να θεωρηθεί έγκυρο. Κατηγορεί τις χώρες της Δύσης για προφανή προσπάθεια να επισπευστεί η ένταξη της ΠΓΔΜ στο ΝΑΤΟ, παρά την επιθυμία των πολιτών της χώρας, ενώ καταλήγει πως όπως προβλέπει ψήφισμα, τα αποτελέσματα των συζητήσεων μεταξύ Σκοπίων και Αθήνας θα συζητηθούν στο Συμβούλιο Ασφαλείας, αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο βέτο.
Αναλυτικά, η ανακοίνωση:
«Στις 30 Σεπτεμβρίου, η Δημοκρατία της Μακεδονίας διεξήγαγε δημοψήφισμα για τη συμφωνία των Πρεσπών, που προβλέπει αλλαγή της ονομασίας της χώρας σε Βόρεια Μακεδονία. Το ποσοστό συμμετοχής του 36,8% σημαίνει ότι το δημοψήφισμα δεν μπορεί να αναγνωριστεί ως έγκυρο (η συμμετοχή πρέπει να είναι τουλάχιστον 50%). Ξεκάθαρα δείχνει ότι οι “Μακεδόνες” ψηφοφόροι επέλεξαν να μποϊκοτάρουν τις λύσεις που επιβλήθηκαν εξωτερικά στα Σκόπια και την Αθήνα, καθώς κορυφαίοι πολιτικοί χωρών μελών του ΝΑΤΟ και της ΕΕ μετείχαν απευθείας σε αυτή τη μεγάλης έκτασης καμπάνια προπαγάνδας, παρεμβαίνοντας ελεύθερα στις εσωτερικές υποθέσεις αυτής της βαλκανικής χώρας.
Παρά το γεγονός ότι τα δύο τρίτα του πληθυσμού της “Μακεδονίας” δεν ψήφισαν υπέρ της συμφωνίας των Πρεσπών, τα αποτελέσματα του δημοψηφίσματος αμέσως χαιρετίστηκαν από τους ηγέτες της ΕΕ και του ΝΑΤΟ, όπως και από την Ουάσιγκτον. Η επιθυμία να εξασφαλιστεί και να επιταχυνθεί η ένταξη των Σκοπίων στο ΝΑΤΟ, παρά την επιθυμία του λαού της “Μακεδονίας” είναι προφανής.
Η θέση μας επί της αρχής παραμένει ίδια: μία μακροπρόθεσμη λύση μπορεί να συμφωνηθεί μόνο μεταξύ των δύο πλευρών, χωρίς καμία εξωτερική παρέμβαση και μόνο εντός του πλαισίου του νόμου και με ευρεία λαϊκή υποστήριξη. Η συμφωνία των Πρεσπών ξεκάθαρα αποτυγχάνει να εκπληρώσει αυτά τα κριτήρια. Είναι αντιφατική με το διεθνές δίκαιο και το σύνταγμα της “Μακεδονίας”, κάτι που επανειλημμένα έχει νομίζει ο πρόεδρος της “Μακεδονίας” Γκιόργκι Ιβάνοφ, και από το βήμα της γενικής συνέλευσης του ΟΗΕ.

Ως μόνιμο μέλος του Συμβουλίου Ασφαλείας του ΟΗΕ, η Ρωσία παρακολουθεί στενά την εξέλιξη αυτής της κατάστασης. Σύμφωνα με την παράγραφο 3 του ψηφίσματος 845 του Συμβουλίου Ασφαλείας, τα αποτελέσματα των συζητήσεων ανάμεσα στα Σκόπια και την Αθήνα θα εξεταστούν στο Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ».

«Βόμβες» Φίλη για την ΕΡΤ: Ένα κανάλι που έχει παραδιοίκηση

«Βόμβες» κατά της κυβέρνησης για την λειτουργία της ΕΡΤ εξαπέλυσε ο πρώην υπουργός και βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Φίλης.

«Ορισμένες κυβερνητικές επιλογές, κατά τη γνώμη μου, δημιουργούν ζητήματα. Όταν ένας υπουργός λειτουργεί για χρόνια στον τομέα ευθύνης του, δημιουργώντας λανθασμένη εντύπωση για το τι είναι αριστερό και τι είναι δημοκρατικό, δεν είναι προσωπική επιλογή, είναι κυβερνητική επιλογή» ανέφερε σε συνέντευξή του στο newpost ο κ. Φίλης και έσπευσε να διευκρινίσει τι εννοεί.
«Δεν θέλω να μασάω τα λόγια μου. Η εικόνα της ΕΡΤ θυμίζει όλο και πιο πολύ την ΕΡΤ πριν το «μαύρο». Η ΕΡΤ δεν λειτουργεί όπως είναι αναγκαίο για μια δημόσια τηλεόραση. Η ΕΡΤ είναι ένα κανάλι που έχει παραδιοίκηση».
Συνεχίζοντας το σφυροκόπημα κατά της ΕΡΤ ο Ν. Φίλης πρόσθεσε πως «κυβερνάται από το παλιό συντεχνιακό καθεστώς, ένα καθεστώς ιδιοτελών συμφερόντων» διαπιστώνοντας ότι «πολιτικά αυτό που παράγεται, δεν είναι ποιοτικό προϊόν. Ούτε προσφέρει απροκατάληπτη και σε βάθος ενημέρωση».
Μάλιστα άφησε σαφείς αιχμές για τον καθ’ ύλην αρμόδιο υπουργό Νίκο Παππά: «Το ότι τα ιδιωτικά κανάλια είναι χειρότερα κατά κανόνα, δεν δίνει άλλοθι στην ΕΡΤ για να τα συναγωνίζεται στην έλλειψη ποιότητας. Αναγνωρίζω ότι ήταν δύσκολο να αλλάξει το τοπίο της ιδιωτικής τηλεόρασης. Θα μπορούσαν να γίνουν πράγματα, αλλά ήταν δύσκολο. Στον τομέα της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης η ευθύνη της κυβέρνησης είναι αποκλειστική».
Απαντώντας στην κριτική ότι κάνει «αντάρτικο» από τότε που έφυγε από υπουργός, ο Ν. Φίλης είπε: «Θέλω να κρίνομαι από αυτά που κάνω και λέω, από το αν εντάσσονται στη συλλογική λειτουργία του ΣΥΡΙΖΑ ή αν είναι μόνο προσωπικές επιλογές, φωτοβολίδες και μπαταριές στον αέρα. Όσα λέω και κάνω τα εντάσσω στη συλλογική λειτουργία του ΣΥΡΙΖΑ. Όσο λειτουργεί βέβαια ο ΣΥΡΙΖΑ. Γιατί ζήσαμε μια περίοδο «νεκρών» οργάνων. Και όσο βέβαια μπορεί να λειτουργεί ο ΣΥΡΙΖΑ χωρίς τη μεταμφίεση του κυβερνητικού προγράμματος. Όσο ο ΣΥΡΙΖΑ δίνει στίγμα αριστερού κόμματος και όχι το στίγμα ενός κόμματος που λειτουργεί υπό τον μανδύα του κυβερνητισμού, της αναγκαστικής υποστήριξης όλων των ενεργειών της κυβέρνησης».
Οικονομική πολιτική με σοβαρά στοιχεία αυταρχισμού
Σε άλλο σημείο της συνέντευξης, ο κ.Φίλης εγκαλεί την κυβέρνηση ότι ασκεί οικονομική πολιτική με «στοιχεία αυταρχισμού».
«Το στοίχημα της κυβέρνησης είναι να χρησιμοποιήσει το όποιο θετικό κλίμα δημιουργείται από την έξοδο από τη δανειακή σύμβαση, για να βελτιώσει την καθημερινότητα των πολιτών. Αυτό σημαίνει πάταξη της γραφειοκρατίας και βελτίωση της σχέσης του πολίτη με το κράτος. Σημαίνει ένα δημοκρατικό πλαίσιο της σχέσης του πολίτη με το κράτος και όχι επιστροφή στον αυταρχισμό σε όλους τους τομείς» τονίζει και εξηγεί: «Δεν εννοώ μόνο την αστυνομοκρατία αλλά και ζητήματα που αφορούν την πίεση για την αύξηση των εσόδων με κατασχέσεις λογαριασμών. Αυτό είναι ένα στοιχείο αυταρχισμού σε βάρος των πολιτών. Αυτό πρέπει να το δούμε και να το αναθεωρήσουμε αξιοποιώντας όποιες δυνατότητες υπάρχουν σήμερα υπέρ του πολίτη. Άλλο θέμα είναι οι συντάξεις χηρείας. Είναι στοιχείο αυταρχισμού και αρνητική σχέση του πολίτη με το Δημόσιο, να μην μπορεί μια γυναίκα χήρα στην ηλικία των 52-55 χρονών να πάρει σύνταξη. Πρέπει η κυβέρνηση να δώσει κατά προτεραιότητα τη μάχη της καθημερινότητας».
Και ο κ. Φίλης προσθέτει:

«Όταν γίνονται κατασχέσεις σε μικρούς λογαριασμούς, τι είναι; Για πέστε μου εσείς; Ή όταν ο πολίτης δεν έχει διευκολύνσεις όπως οι 120 δόσεις για να ρυθμίσει τα χρέη του; Πολλά από αυτά είναι στο πλαίσιο του Μνημονίου (όπως οι συντάξεις χηρείας) και πρέπει να αλλάξουν. Άλλα προϋπήρχαν και πρέπει να βελτιωθούν».