Ένα μεγάλο έργο ύψους 20 δισεκατομμυρίων δολαρίων ολοκληρώθηκε μετά από εννέα χρόνια και θα δοθεί στο κοινό αυτή τη βδομάδα. Ο λόγος για μια γέφυρα, χτισμένη πάνω από τη θάλασσα, που θα συνδέει τοΧονγκ Κονγκ με το Μακάου της Κίνας.
Ο Κινέζος πρόεδρος Σι Τζίνπινγκ αναμένεται να παρευρεθεί στην τελετή που θα πραγματοποιηθεί στην πόλη Zhuhai την Τρίτη, μαζί με κορυφαίους αξιωματούχους από το Χονγκ Κονγκ και το Μακάο, με τη γέφυρα να δίνεται σε κυκλοφορία την Τετάρτη.
Η γέφυρα μήκους 55 χιλιομέτρων, αρχικά ήταν σχεδιασμένη να δοθεί στη δημοσιότητα το 2016 ωστόσο καθυστερούσε λόγω διάφορων προβλημάτων.
Πρόκειται για ένα από τα βασικά έργα της Κίνας που θα κάνει τη ζωή πιο εύκολη σε 11 πόλεις και 68 εκατομμύρια κατοίκους.
Οι υποστηρικτές της ιδέας λένε ότι η γέφυρα θα μειώσει τον χρόνο ταξιδιού μεταξύ των πόλεων από 3 ώρες στα 30 λεπτά, πράγμα που θα επιτρέψει στους ντόπιους αλλά και τους τουρίστες να μετακινούνται εύκολα.
Παρά την έμφαση που δίνεται στον χρόνο οδήγησης, οι ιδιοκτήτες ιδιωτικών αυτοκινήτων στο Χονγκ Κονγκ, ωστόσο, δεν θα μπορούν να διασχίσουν τη γέφυρα χωρίς ειδική άδεια.
Οι περισσότεροι οδηγοί θα πρέπει να σταθμεύουν στο λιμάνι του Χονγκ Κονγκ και να παίρνουν το λεωφορείο ή τα ειδικά αυτοκίνητα που θα πληρώνουν. Τα λεωφορεία μεταφοράς κοστίζουν 8 έως 10 δολάρια, ανάλογα με την ώρα της ημέρας.
Το πρότζεκτ αυτό ωστόσο έχει και μη θερμούς υποστηρικτές στο Χονγκ Κονγκ,καθώς φοβούνται ότι η πόλη θα κατακλυσθεί από τουρίστες της ηπειρωτικής Κίνας. Το 2016, στο Χονγκ Κονγκ σημειώθηκαν αφίξεις 56,7 εκατομμυρίων τουριστών.
Για τους επικριτές της κινεζικής κυβέρνησης, η γέφυρα θεωρείται και ως ένα εργαλείο για να «διαβρώσουν» της αυτονομίας της περιοχής.
Ο λόγος είναι πως το Χονγκ Κονγκ είναι επίσημα υπό την κυριαρχία του Πεκίνου, αλλά στο πλαίσιο μιας πολιτικής που ονομάζεται «μία χώρα, δύο συστήματα». Η πόλη έχει πολύ διαφορετικά πολιτικά και οικονομικά συστήματα από ότι η ηπειρωτική χώρα.
Κατασκευασμένη για να αντέχει σεισμούς μεγέθους 8 Ρίχτερ, τυφώνες κακοκαιρία και υπερμεγέθη φορτηγά, η γέφυρα αποτελείται από 400.000 τόνους χάλυβα. Εκτός αυτών, πάνω στη γέφυρα υπάρχει ένα τούνελ 6,7 χιλιομέτρων που θα χρησιμεύει στις μέρες που μπορεί να έχει μποτιλιάρισμα.
Η σήραγγα διασχίζει δύο τεχνητά νησιά, έκτασης 100.000 τετραγωνικά μέτρα και βρίσκεται σε σχετικά ρηχά νερά. Αυτό το έργο ωστόσο, όπως αναφέρουν ειδικοί, μπορεί να ταράξει τον πληθυσμό των δελφινιών που ζει σε αυτά τα νερά.
Για τις περιβαλλοντολογικές αυτές ανησυχίες η κυβέρνηση του Χονγκ Κονγκ ανακοίνωσε την δημιουργία επιπλέον θαλάσσιων πάρκων για τα θαλάσσια είδη, κάτι που όμως δεν καθησύχασε τους ειδικούς.
Τέλος, το κοινό έχει εκφράσει ανησυχίες για την ασφάλεια της γέφυρας καθώς κατά τη διάρκεια των εργασιών συνολικά έχουν πεθάνει επτά άτομα και έχουν τραυματιστεί συνολικά 275. Αξιωματούχοι του Χονγκ Κονγκ κατηγόρησαν στο παρελθόν εργολάβους για έλλειψη ανθρωπίνου δυναμικού, που οδήγησε στην τραγωδία αυτή.
Τους επιβλήθηκαν ανάλογα πρόστιμα.
By James Griffiths and Sarah Lazarus, CNN