Τρίτη 6 Νοεμβρίου 2018

Τα βρήκαν εκκλησία - πολιτεία. Παύουν να είναι δημόσιοι υπάλληλοι οι ιερείς αλλά συνεχίζουν να .........



Τα βρήκαν Ιερώνυμος και Τσίπρας και οι παπάδες παύουν να είναι δημόσιοι υπάλληλοι. Η συμφωνία χαρακτηρίστηκε ιστορική τόσο από τον πρωθυπουργό όσο και από τον αρχιεπίσκοπο καθώς υπήρξε συμφωνία σε πολλά σημεία.
Σε κοινές τους δηλώσεις Τσίπρας και Ιερώνυμος αντάλλαξαν φιλοφρονήσεις και επαίνους για την αλληλοκατανόηση που επέδειξαν σε όλη την πορεία των διαπραγματεύσεων.
Κύριο χαρακτηριστικό της συμφωνίας είναι ότι οι ιερείς παύουν να είναι δημόσιοι υπάλληλοι αλλά το Δημόσιο αναλαμβάνει να χορηγεί ισόποση αποζημίωση στην Εκκλησία για τη μισθοδοσία.
Το ποσό που θα καταβάλει το δημόσιο στην εκκλησία ανέρχεται στο ποσό των 198 εκατομμυρίων ευρώ ετησίως.  
Ταυτόχρονα την εκκλησιαστική περιουσία αποφασίστηκε να διαχειρίζεται κοινή εταιρία που θα συσταθεί μεταξύ δημοσίου και εκκλησίας.

Το πλήρες κείμενο του κοινού ανακοινωθέντος έχει ως εξής: 

Κοινό ανακοινωθέν Πολιτείας – Εκκλησίας της Ελλάδος

Μετά από έναν πολυετή, αναλυτικό και ειλικρινή διάλογο μεταξύ Πολιτείας και Εκκλησίας, διάλογο ο οποίος διεξήχθη σε κλίμα κατανόησης και σεβασμού, έχουμε σήμερα τη δυνατότητα να προχωρήσουμε σε συναινετικές και αμοιβαία αποδεκτές και επωφελείς πρωτοβουλίες που αφορούν τον εξορθολογισμό των σχέσεων μας.

Στόχος μας είναι να θέσουμε το πλαίσιο διευθέτησης και επίλυσης ιστορικών εκκρεμοτήτων, αλλά και να ενισχύσουμε την αυτονομία της Ελλαδικής Εκκλησίας έναντι του Ελληνικού Κράτους, αναγνωρίζοντας την προσφορά και τον ιστορικό της ρόλο στη γέννηση και στη διαμόρφωση της ταυτότητάς του.

Για τον λόγο αυτό, εκφράζουμε σήμερα την πρόθεσή μας να καταλήξουμε σε μια ιστορική Συμφωνία μεταξύ Εκκλησίας και Πολιτείας που θα πάρει τη μορφή νομοθετικής ρύθμισης και πιο συγκεκριμένα προτείνουμε τα εξής:

1. Το Ελληνικό Δημόσιο αναγνωρίζει ότι μέχρι το 1939 οπότε εκδόθηκε ο αναγκαστικός νόμος 1731/1939 απέκτησε εκκλησιαστική περιουσία έναντι ανταλλάγματος που υπολείπεται της αξίας της.

2. Το Ελληνικό Δημόσιο αναγνωρίζει ότι ανέλαβε τη μισθοδοσία του κλήρου, ως με ευρεία έννοια, αντάλλαγμα για την εκκλησιαστική περιουσία που απέκτησε.

3. Το Ελληνικό Δημόσιο και η Εκκλησία αναγνωρίζουν ότι οι κληρικοί δεν θα νοούνται στο εξής ως δημόσιοι υπάλληλοι και ως εκ τούτου διαγράφονται από την Ενιαία Αρχή Πληρωμών.

4. Το Ελληνικό Δημόσιο δεσμεύεται ότι θα καταβάλλει ετησίως στην Εκκλησία με μορφή επιδότησης ποσό αντίστοιχο με το σημερινό κόστος μισθοδοσίας των εν ενεργεία ιερέων, το οποίο θα αναπροσαρμόζεται ανάλογα με τις μισθολογικές μεταβολές του Ελληνικού Δημοσίου.

5. Η Εκκλησία αναγνωρίζει ότι μετά τη Συμφωνία αυτή παραιτείται έναντι κάθε άλλης αξίωσης για την εν λόγω εκκλησιαστική περιουσία.

6. Η ετήσια επιδότηση θα καταβάλλεται σε ειδικό ταμείο της Εκκλησίας και προορίζεται αποκλειστικά για τη μισθοδοσία των κληρικών, με αποκλειστική ευθύνη της Εκκλησίας της Ελλάδος και σχετική εποπτεία των αρμόδιων ελεγκτικών κρατικών αρχών.

7. Με τη Συμφωνία διασφαλίζεται ο σημερινός αριθμός των οργανικών θέσεων κληρικών της Εκκλησίας της Ελλάδος, καθώς και ο σημερινός αριθμός των λαϊκών υπαλλήλων της Εκκλησίας της Ελλάδος.

8. Πιθανή επιλογή της Εκκλησίας της Ελλάδος για αύξηση του αριθμού των κληρικών δεν δημιουργεί απαίτηση αύξησης του ποσού της ετήσιας επιδότησης.

9. Το Ελληνικό Δημόσιο και η Εκκλησία της Ελλάδος αποφασίζουν τη δημιουργία Ταμείου Αξιοποίησης Εκκλησιαστικής Περιουσίας.

10. Το Ταμείο αυτό θα διοικείται από πενταμελές διοικητικό συμβούλιο. Δύο μέλη του Ταμείου θα διορίζονται από την Εκκλησία της Ελλάδος, δύο μέλη θα διορίζονται από την Ελληνική Κυβέρνηση, ενώ ένα μέλος θα διορίζεται από κοινού.

11. Το Ταμείο Αξιοποίησης Εκκλησιαστικής Περιουσίας θα αναλάβει τη διαχείριση και αξιοποίηση των από το 1952 και μέχρι σήμερα ήδη αμφισβητούμενων μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και Εκκλησίας της Ελλάδος περιουσιών, αλλά και κάθε περιουσιακού στοιχείου της Εκκλησίας που εθελοντικά η ίδια θα θελήσει να παραχωρήσει στο εν λόγω Ταμείο προς αξιοποίηση.

12. Τα έσοδα και οι υποχρεώσεις του ΤΑΕΠ επιμερίζονται κατά ίσο μέρος στο Ελληνικό Δημόσιο και την Εκκλησία της Ελλάδος.

13. Τα ανάλογα ισχύουν και για τις περιουσίες των επιμέρους Μητροπόλεων, ήτοι των αμφισβητούμενων περιουσιών, αλλά και όσων οι Μητροπόλεις εθελοντικά παραχωρήσουν στο ΤΑΕΠ.

14. Η ήδη συσταθείσα με τον Ν.4182/2013 Εταιρεία Αξιοποίησης Ακίνητης Εκκλησιαστικής Περιουσίας μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών εντάσσεται επίσης στο ΤΑΕΠ και διοικείται με το σημερινό κατά νόμο καθεστώς.

15. Οι παραπάνω δεσμεύσεις των δύο μερών θα ισχύουν υπό την προϋπόθεση τήρησης της Συμφωνίας στο σύνολό της.



Τηλεοπτικά κανάλια στις ΗΠΑ αποσύρουν spot του Ντ. Τραμπ

Μετά το CNN και το NBC, και το Fox News ανακοίνωσε σήμερα ότι απέσυρε ένα αμφιλεγόμενο τηλεοπτικό σποτ για τη μετανάστευση το οποίο είχε εγκρίνει ο πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ.

Το πολιτικό μήνυμα, για την προβολή του οποίου είχε πληρώσει η εκστρατεία για την επανεκλογή του Τραμπ, συνέδεε τον Λουίς Μπρακαμόντες, έναν παράτυπο μετανάστη που καταδικάστηκε για τη δολοφονία δύο αστυνομικών στην Καλιφόρνια το 2014, με το καραβάνι των μεταναστών από την Κεντρική Αμερική.
"Μετά από περαιτέρω εξέταση, αναγνωρίσαμε την ανάλγητη φύση της διαφήμισηςκαι αποφασίσαμε να σταματήσουμε την προβολή της το συντομότερο δυνατόν", ανέφερε ένας εκπρόσωπος της NBC Universal, που ανήκει στην Comcast Corp.
Στις 3 Νοεμβρίου το CNN απέρριψε επίσης το σποτ, χαρακτηρίζοντάς το "ρατσιστικό".
To Fox News με ανακοίνωση που εξέδωσε απόψε διευκρίνισε ότι απέσυρε τη διαφήμιση, η οποία δεν θα προβληθεί ούτε στο Fox News Channel, ούτε στο Fox Business Network, όπως ανέφερε η πρόεδρός του, Μαριάν Γκαμπέλι. 
Η μάχη αυτή του Trump με τα παγκόσμια μέσα αποβλάκωσης θα απαντήσει στο ερώτημα του παππού Καραμανλή ...ποιος κυβερνά τελικά αυτόν τον πλανήτη. 

Το αφήγημα για τη μη περικοπή των συντάξεων


Η ελληνική κυβέρνηση θα πρέπει πράγματι να είναι προσεκτική με τα μηνύματα που στέλνει ως προς τη συνέπεια της χώρας στις μεταρρυθμίσεις, ωστόσο, το μείζον για τις αγορές είναι η επίτευξη των δημοσιονομικών στόχων και όλα τα υπόλοιπα είναι διαχειρίσιμα. Εξάλλου, η Ελλάδα βρίσκεται πλέον εκτός προγράμματος. Με αυτήν τη γραμμή θα «κατεβούν» οι πιστωτές στο σενάριο της μη περικοπής των συντάξεων. 
   Ένας όρος και απαράβατος   
 Παρά το γεγονός ότι ορισμένοι αξιωματούχοι με δηλώσεις τους έχουν σταθεί αποκλειστικά στο δημοσιονομικό σκέλος της μεταρρύθμισης, ο σκληρός πυρήνας των πιστωτών αναγνωρίζει ότι η περικοπή της κρατικής δαπάνης για τις συντάξεις κατά 1% του ΑΕΠ από το 2019 και για κάθε χρόνο είχε συμφωνηθεί και ψηφιστεί τόσο ως δημοσιονομικό, όσο και ως διαρθρωτικό μέτρο. Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες της «Ν», η άποψη ότι ο όποιος δημοσιονομικός χώρος θα πρέπει να διατεθεί αντιθέτως σε αναπτυξιακά μέτρα, όπως η μείωση φόρων, δεν είναι μόνο άποψη του ΔΝΤ. 
 Ωστόσο, «είμαστε πλέον έξω από το πρόγραμμα», κι έτσι το πολιτικό σύστημα στην Ελλάδα είναι σε θέση να θέτει ζητήματα και να χαράσσει πολιτικές, με μία αδιαπραγμάτευτη προϋπόθεση: την επίτευξη του στόχου για πρωτογενές πλεόνασμα 3,5% μέχρι το 2022. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, τα μηνύματα κινούνται προς την κατεύθυνση ότι το οικονομικό επιτελείο θα λάβει το πράσινο φως, ωστόσο, οι θεσμοί ακόμη εξετάζουν αν και τι χώρος υπάρχει για την παράλληλη εφαρμογή των λεγόμενων αντίμετρων τα οποία είχε εξαγγείλει η κυβέρνηση. 
 Ένα επιπλέον ζήτημα, το οποίο απασχολεί τους θεσμούς, είναι ότι η περικοπή της δαπάνης για τις συντάξεις αποτελεί μέρος της συμφωνίας για την ελάφρυνση του ελληνικού χρέους, με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Η τελική έκβαση της υπόθεσης θα είναι γνωστή, το πιθανότερο, στην άτυπη συνεδρίαση του Eurogroup στις 19 Νοεμβρίου. Μένει άλλωστε να φανεί πώς θα συνδιαμορφώσουν την καθοριστική στάση της Γερμανίας οι τελευταίες πολιτικές εξελίξεις στο εσωτερικό της χώρας. 
   Οι αγορές και το     cash    buffer   
 Η εκτίμηση που επικρατεί στους κόλπους των θεσμών για την ανάκτηση της πρόσβασης στις αγορές είναι ότι η διαδικασία απαιτεί χρόνο, τον οποίο εξ ορισμού παρέχει το cash buffer. Εξάλλου, «η Ελλάδα είναι αυτή που είναι», δεδομένου ότι ξεκίνησε από χαμηλότερη βάση σε σχέση με τις υπόλοιπες χώρες όταν βγήκαν από τα προγράμματα. Πληροφορίες θέλουν κοντά στο 4% το κατώφλι του επιτοκίου με το οποίο η ελληνική κυβέρνηση θα δοκίμαζε μια νέα έξοδο στις αγορές. 
   Ως έχει το χρέος στο ΔΝΤ   
 Σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν», σε αυτήν τη φάση, οι Ευρωπαίοι πιστωτές δεν συζητούν καν το ενδεχόμενο πρόωρης αγοράς του ελληνικού χρέους που βρίσκεται υπό την κατοχή του ΔΝΤ. Σε ό,τι αφορά το αντίθετο παράδειγμα της Πορτογαλίας, το επιχείρημα είναι ότι η Λισαβόνα δανειζόταν φτηνά από τις αγορές και άρα τη συνέφερε μια αντίστοιχη κίνηση. Η Ελλάδα όμως δεν βρίσκεται σε αυτήν τη θέση. 
   Με την πεπατημένη στις τράπεζες   
 Η ανάλυση των θεσμικών πιστωτών για τις εξελίξεις στις συστημικές τράπεζες βασίζεται σε δύο παραδοχές: Πρώτον, οι αντιδράσεις στο χρηματιστήριο είναι ασαφούς προέλευσης και υπερβολικές, και δεν αντιπροσωπεύουν κάποια τάση γύρω από το χρηματοπιστωτικό σύστημα στην Ελλάδα. Δεύτερον, οι ελληνικές τράπεζες είναι καλά κεφαλαιοποιημένες, ωστόσο, το ύψος των μη εξυπηρετούμενων δανείων συνιστά μια διαρκή απειλή η οποία θα πρέπει να εξαλειφθεί με όλο και πιο δραστικές κινήσεις. 
 Oι κινήσεις αυτές, όπως είναι σε θέση να γνωρίζει η «Ν», σε αυτήν τη φάση δεν θα αφορούν τη δημιουργία νέων θεσμών διαχείρισης των τοξικών προϊόντων στις ελληνικές τράπεζες. Η άποψη που κυριαρχεί στους πιστωτές είναι ότι, με τα σημερινά δεδομένα, δεν υπάρχει κάποιο αντίστοιχο βιώσιμο εργαλείο το οποίο θα μπορούσε να επιστρατευτεί στην περίπτωση της Ελλάδας και σε εύλογο χρονικό διάστημα. Ένα Asset Protection Scheme θα απαιτούσε χρόνο και αξιολόγηση των δανείων. Μία Bad Bank ή κάποιο ειδικό Fund θα χρειαζόταν επίσης μακρά προετοιμασία, καθαρούς όρους διακυβέρνησης και χρηματοδότηση. Οι θεσμικοί πιστωτές φέρονται να χρειάζονται περισσότερα από την ελληνική κυβέρνηση προτού εισέλθουν σε μια συζήτηση που θα έβαζε στο τραπέζι τη χρήση του cash buffer προς αυτήν την κατεύθυνση. 
   Επιμονή στο υπερπλεόνασμα   
 Οι θεσμοί δεν παραγνωρίζουν το πρόβλημα των ληξιπρόθεσμων οφειλών του δημοσίου προς τον ιδιωτικό τομέα και προδιαθέτουν ότι θα ανεβάσουν τις στροφές των πιέσεων προς την ελληνική κυβέρνηση. Ωστόσο, «τα νούμερα είναι αυτά που είναι» σε ό,τι αφορά το υπερπλεόνασμα το οποίο εμφανίζει το ελληνικό κράτος. Μάλιστα, απέναντι στο επιχείρημα ότι ο υπερβάλλων ζήλος της κυβέρνησης, πέραν των δεσμεύσεων που έχει αναλάβει στην επίτευξη των δημοσιονομικών στόχων, στερεί από την πραγματική οικονομία πόρους πολύτιμους για την ανάπτυξη, οι θεσμοί (πλην του ΔΝΤ) προκρίνουν χαρακτηριστικά τη σημασία της οικοδόμησης εμπιστοσύνης και αξιοπιστίας γύρω από τις δημοσιονομικές επιδόσεις του ελληνικού κράτους. 

Το μεγάλο κούρεμα στα επιτόκια καταθέσεων!


Περίπου όσο πληρώνει και… το στρώμα τους παίρνουν πλέον οι Έλληνες καταθέτες, αν «κλείσουν» τα χρήματά τους σε ένα λογαριασμό ελληνικής τράπεζας. Μάλιστα, οι ελληνικές τράπεζες, παρότι είναι -κατά τεκμήριο- πολύ λιγότερο «ασφαλείς» από τις ιταλικές, δίνουν στους καταθέτες ακριβώς τα ίδια επιτόκια!
Οι τράπεζες κάνουν αγωνιώδεις προσπάθειες να υποστηρίξουν την πολύ χαμηλή κερδοφορία τους με συνεχή συμπίεση των επιτοκίων καταθέσεων. Το μεγάλο κούρεμα στα επιτόκια καταθέσεων διευκολύνεται από δύο παράγοντες:
1.    Τα τελευταία χρόνια, μετά το μπαράζ συγχωνεύσεων της κρίσης, η αγορά ελέγχεται σε σχεδόν απόλυτα (πάνω από 90%) από τις τέσσερις συστημικές τράπεζες και ο ανταγωνισμός μεταξύ τους, που πάντα ήταν εξαιρετικά ασθενής, σχεδόν έχει εξαλειφθεί.
2.    Τα capital controls που έχουν επιβληθεί από το καλοκαίρι του 2015 και μόλις τώρα αίρονται -είναι πια ελεύθερη η ανάληψη μετρητών, όχι όμως και η εξαγωγή κεφαλαίων- προστατεύουν τις τράπεζες από εκροές κεφαλαίων.
Έτσι, στην ελληνική αγορά καταγράφεται ένα άκρως παράδοξο φαινόμενο: ενώ βρισκόμαστε σε διαρκή κρίση ρευστότητας, που θα έπρεπε να έχει αντανάκλαση στα τραπεζικά επιτόκια (λιγότερο χρήμα – υψηλότερα επιτόκια), οι τράπεζες όχι μόνο έχουν συμπιέσει δραστικά τα επιτόκια των καταθέσεων προθεσμίας (12μηνης διάρκειας), αλλά τις έχουν φέρει ακριβώς στο ίδιο επίπεδο με τις αντίστοιχες στην Ιταλία, παρότι: α) το μακροοικονομικό περιβάλλον της Ιταλίας είναι σαφώς καλύτερο, όπως φαίνεται από τις χαμηλότερες αποδόσεις των ιταλικών ομολόγων, β) οι ιταλικές τράπεζες, παρά τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν, είναι σαφώς «ασφαλέστερες» για τους καταθέτες από τις ελληνικές, όπως φαίνεται από τις βαθμολογίες που λαμβάνουν από τους οίκους αξιολόγησης.
Στο τέλος του 2015, μια «μαύρη χρονιά» όπου οι τράπεζες έχασαν καταθέσεις προθεσμίας σχεδόν 41 δισ. ευρώ, δηλαδή το 50% των καταθέσεων αυτής της κατηγορίας, υπήρχε ακόμη μια διαφορά στα επιτόκια καταθέσεων των δύο χωρών: 1,47% στην Ελλάδα, 1,26% στην Ιταλία, σύμφωνα με στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος και της Banca d’ Italia. Σε άλλο χρονικό σημείο της κρίσης, στο τέλος του 2011, η διαφορά ήταν ακόμη μεγαλύτερη: 4,88% έναντι 3,46%.
Στα δυόμιση χρόνια που πέρασαν, ως τον Ιούλιο του 2018, οι ελληνικές τράπεζες… ισοφάρισαν τις ιταλικές: τον Ιούλιο, το επιτόκιο των 12μηνων καταθέσεων προθεσμίας είχε πέσει στην Ελλάδα στο 0,62%, έναντι 0,59% στην Ιταλία.
Μάλιστα, στην πράξη, ακόμη και αυτό το χαμηλό επιτόκιο δύσκολα ένας καταθέτης θα το εξασφαλίσει. Σήμερα, 0,6% για μια κατάθεση προθεσμίας 12 μηνών 50.000 ευρώ δίνει μόνο η Attica Bank -στις συστημικές τράπεζες τα επιτόκια αρχίζουν από 0,50% και μπορεί να πέφτουν κάτω από 0,20%, με την προσθήκη διαφόρων εμπορικών προσφορών, όπου την «απόδοση» στον καταθέτη πληρώνουν συνεργαζόμενες εμπορικές επιχειρήσεις.
Με επιτόκιο 0,60%, η κατάθεση των 50.000 ευρώ πληρώνει τόκους μόλις 300 ευρώ ετησίως, από τους οποίους αφαιρείται και ο φόρος, για να μείνουν μόλις 255 ευρώ.
Οι πολύ χαμηλές αποδόσεις των προθεσμιακών καταθέσεων εξηγούν, κατά ένα μέρος, και το γεγονός ότι από το τέλος του 2015 το συνολικό υπόλοιπο προθεσμιακών καταθέσεων παραμένει ουσιαστικά αμετάβλητο (αύξηση μόλις 1,35% ως και τον Ιούλιο, δηλαδή από 45,235 δισ. ευρώ, στο τέλος του 2015, στα 45,846 δισ. ευρώ).
Τραπεζικά στελέχη εξηγούν ότι οι τράπεζες, στην πραγματικότητα, δεν «καίγονται» για αύξηση των προθεσμιακών καταθέσεων, που είναι και η ακριβότερη κατηγορία καταθέσεων, αφού αυτή την περίοδο η πιστωτική επέκταση παραμένει αρνητική. Ο ανταγωνισμός για καταθέσεις προθεσμίας ίσως «ξυπνήσει», στην πορεία, όταν η πιστωτική επέκταση σταθεροποιηθεί σε θετικούς ρυθμούς. Αυτό, όμως, αργεί ακόμη…

Τουρκία: Ενταλμα σύλληψης εμπόρου χρυσού με πολύ... παρασκήνιο


Οι τουρκικές αρχές διέταξαν τη σύλληψη για παράνομες κατασκευαστικές εργασίες του εμπόρου χρυσού Ρεζά Ζαράμπ, μάρτυρα κατηγορίας στη δίκη ενός τούρκου τραπεζίτη που διεξάγεται στη Νέα Υόρκη, μετέδωσε το κρατικό τουρκικό πρακτορείο ειδήσεων Ανατολή.
Ο Ζαράμπ, 34 ετών, ο οποίος έχει διπλή, ιρανική και τουρκική υπηκοότητα, ήταν μάρτυρας της κυβέρνησης στη δίκη του Μεχμέτ Χακάν Ατίλα, πρώην αναπληρωτή γενικού διευθυντή της κρατικής τουρκικής τράπεζας Halkbank, ο οποίος καταδικάσθηκε επειδή βοήθησε το Ιράν να παρακάμψει αμερικανικές κυρώσεις.
Όπως μεταδίδει το ΑΠΕ, το Ανατολή μετέδωσε σήμερα πως δικαστήριο της Κωνσταντινούπολης διέταξε τη σύλληψη του Ζαράμπ με την κατηγορία ότι ανακαίνισε παράνομα τη βίλα του στη συνοικία Μπέικιοζ της Κωνσταντινούπολης. Αν καταδικασθεί, αντιμετωπίζει ποινή φυλάκισης τριών ετών.
Ο Ζαράμπ τέθηκε υπό κράτηση το 2016 στις ΗΠΑ και πέρυσι δήλωσε ένοχος για κατηγορίες ότι συνωμότησε για να βοηθήσει το Ιράν και αποφύγει αμερικανικές κυρώσεις. Στη συνέχεια κατέθεσε ως μάρτυρας κατηγορίας στη δίκη του Ατίλα.
Δεν είναι σαφές αν οι τουρκικές αρχές πρόκειται να αναλάβουν δράση με βάση το νέο ένταλμα πριν ο Ζαράμπ απελευθερωθεί από την κράτηση στις ΗΠΑ. Το Ανατολή μετέδωσε ότι ο δικαστής της Κωνσταντινούπολης ζήτησε από το υπουργείο Εξωτερικών, το υπουργείο Δικαιοσύνης και το προξενείο της Τουρκίας στη Νέα Υόρκη να εξετάσουν ποια είναι η νομική θέση του Ζαράμπ.
Η υπόθεση της Halkbank ήταν ένα από τα κύρια σημεία διαφωνίας ανάμεσα στην Άγκυρα και την Ουάσινγκτον. Η Halkbank αρνείται πως έκανε κάτι παράνομο και ο πρόεδρος Ταγίπ Ερντογάν έχει καταδικάσει τη δικαστική υπόθεση ως πολιτική επίθεση εναντίον της κυβέρνησής του.
Το Σάββατο ο Ερντογάν, χωρίς να αναφέρει λεπτομέρειες, δήλωσε πως συζήτησε το θέμα της Halkbank με τον αμερικανό πρόεδρο Ντόναλντ Τραμπ, μια δήλωση η οποία βοήθησε τις μετοχές της τράπεζας να ανακάμψουν σήμερα.


Ασφυκτική πίεση Eurogroup σε Ιταλία για τον προϋπολογισμό


Οι υπουργοί στήριξαν την απόφασή της Κομισιόν να ζητήσει από την Ιταλία να επαναυποβάλει τον προϋπολογισμό της ώστε να ευθυγραμμίζεται με τους κανόνες και η Ρώμη έχει μια εβδομάδα για να το πράξει, ξεκαθάρισε ο Μάριο Σεντένο μετά τη συνάντηση των υπουργών Οικονομικών στο Eurogroup.
Όπως είπε στην ατζέντα ήταν και το θέματα των τραπεζών μετά τα stress test των ευρωπαϊκών τραπεζών, από τα οποία προέκυψε ότι ο κλάδος έχει ισχυροποιηθεί, αλλά παραμένουν θέματα σε ότι αφορά την διαχείριση των κόκκινων δανείων τα οποία πρέπει να αντιμετωπιστούν. Παράλληλα συζητήθηκε το θέμα των μεταρρυθμίσεων της ευρωζώνης, όπου θα πρέπει να γίνει περισσότερη εργασία. Παράλληλα, ανακοίνωσε ότι θα υπάρξει έκτακτο Eurogroup με κύριο θέμα τις μεταρρυθμίσεις αυτές.
Ο ίδιος έσπευσε να δηλώσει ότι η συζήτηση με τον Ιταλό ΥΠΟΙΚ ήταν εποικοδομητική. Σημείωσε, ωστόσο ότι πολλοί υπουργοί ζήτησαν να βελτιώσει τον προϋπολογισμό που κατέθεσε. Δεν θα κάνω υποθέσεις για την απάντηση της Ρώμης στην Κομισιόν. «Είμαι πολύ αισιόδοξος ότι ο διάλογος θα οδηγήσει σε βιώσιμο δρόμο στα οικονομικά της Ιταλίας και ότι η κυβέρνηση είναι δεσμευμένη για το χρέος».
Ο Πιέρ Μοσκοβισί από την πλευρά του τόνισε ότι στην περίπτωση της Ιταλίας ήταν η πρώτη φορά που ζητήθηκε από χώρα-μέλος να επανυποβάλει σχέδιο προϋπολογισμού. Χαιρέτησε την «ισχυρή» στήριξη του Eurogroup στις θέσεις της Κομισιόν και τόνισε ότι η μπάλα είναι στο γήπεδο της Ιταλίας που πρέπει ως τις 13 Νοεμβρίου να υποβάλει νέο προσχέδιο προϋπολογισμού. Ευχήθηκε ο διάλογος με τη Ρώμη να βοηθήσει να υπάρξει πρόοδος εντός των κανόνων της ευρωζώνης.
Σε ότι αφορά τη μεταρρύθμιση του ESM ο Κλ. Ρέγκλινγκ δήλωσε ότι ο στόχος είναι να γίνει η ευρωζώνη περισσότερο ανθεκτική.

To ανακοινωθέν του Eurogroup για την Ιταλία

To Εurogroup συζήτησε την θέση της Κομισιόν για το προσχέδιο Προϋπολογισμού της Ιταλίας για το 2019, το οποίο ανακοινώθηκε στις 23 Οκτωβρίου 2018. Συμφωνούμε με την αξιολόγηση της Κομισιόν.
Υπενθυμίζουμε τη σημασία των υγιών δημόσιων οικονομικών και του συντονισμού τους στο πλαίσιο του Συμφώνου Σταθερότητας και Ανάπτυξης (ΣΣΑ) ως προϋπόθεση για μια βιώσιμη οικονομική ανάπτυξη και μια ομαλή λειτουργία της Οικονομικής και Νομισματικής Ένωσης.
Η έμφαση στην επαρκή μείωση του χρέους και η πορεία προς τον μεσοπρόθεσμο δημοσιονομικό στόχο (ΜΔΣ) αποτελούν αναπόσπαστο μέρος του ΣΣΑ. Προσβλέπουμε για την Ιταλία και την Κομισιόν να ξεκινήσουν έναν ανοιχτό και εποικοδομητικό διάλογο και για την Ιταλία να συνεργαστεί στενά με την Κομισιόν στην προετοιμασία ενός αναθεωρημένου δημοσιονομικού σχεδίου το οποίο θα είναι σύμφωνο με το ΣΣΑ.

Δεσμεύονται οι λογαριασμοί του Ευάγγελου Παπαευαγγέλου


Στη δέσμευση των τραπεζικών λογαριασμών του πρώην αντιπρόεδρου της Jumbo, Ευάγγελου Παπαευαγγέλου, και των εταιρειών που εμπλέκονται σε αυτές, για την υπόθεση πώλησης ακινήτων σε Κινέζους επενδυτές, προχώρησε η Αρχή για το Ξέπλυμα Βρώμικου Χρήματος, όπως μετέδωσε ο ΣΚΑΪ.
Την εντολή έδωσε αυτεπαγγέλτως η επικεφαλής της Αρχής αντεισαγγελέας του Αρείου Πάγου, Άννα Ζαΐρη, καθώς εξετάζεται εάν μέσω των αγοραπωλησιών γινόταν διακίνηση μαύρου χρήματος.
Υπενθυμίζεται ότι με εντολή της Εισαγγελέας του Αρείου Πάγου, Ξένης Δημητρίου, ήδη η υπόθεση διερευνάται από τον οικονομικό εισαγγελέα με την προοπτική να τεθούν επί τάπητος οι πωλήσεις ακινήτων σε Κινέζους επενδυτές από τον Ευάγγελο Παπαευαγγέλου.
Σύμφωνα με έρευνα των Κινεζικών αρχών, φέρεται να είχε συστήσει προσωπική εταιρία μέσω της οποίας έκανε πωλήσεις ακινήτων σε Κινέζους , αξίας 40 εκατομμυρίων ευρώ, μέσω της χρήσης POS.
Την ίδια περίοδο που γίνονταν οι πωλήσεις ακινήτων, ωστόσο, στην Κίνα είχαν επιβληθεί κεφαλαιακοί έλεγχοι (capital controls) με αποτέλεσμα αυτή η πρακτική να είναι παράνομη.
Οι αγοραστές φέρονται ότι ξεπερνούσαν τα εμπόδια στην κίνηση κεφαλαίων μέσω της χρήσης των POS, και παράλληλα έμπαιναν στο πρόγραμμα της Χρυσής Βίζα (και των προνομίων της)
Έρευνα για το θέμα διενεργεί και η Τράπεζα της Ελλάδος, αλλά και η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα.