Δευτέρα 8 Ιουλίου 2019

Με άσυλο και αλλαγές στο κράτος το πρώτο νομοσχέδιο Μητσοτάκη

Οι πρώτες κινήσεις της νέας κυβέρνησης και το χρονοδιάγραμμα. Ποια θα είναι τα τρία πρώτα νομοσχέδια και τι θα προβλέπει ο προϋπολογισμός του 2020

Ο νέος πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης είχε προαναγγείλει προεκλογικά πως έχει έτοιμα τα πρώτα νομοσχέδια της κυβέρνησης και μάλιστα πως είχε σχεδιάσει στο μυαλό του το νομοθετικό έργο του πρώτου (και καθοριστικού για κάθε κυβέρνηση) εξαμήνου.
Τα τρία πρώτα νομοσχέδια της κυβέρνησης Μητσοτάκη θα αφορούν τις αλλαγές στο κράτος- πακέτο με την κατάργηση του ασύλου και παρεμβάσεις στον Ποινικό Κώδικα, τη φορολογία και τις επενδύσεις. Άμεσα θα προχωρήσουν και ρυθμίσεις που θα διασφαλίζουν την κυβερνησιμότητα δήμων και περιφερειών, ώστε να αντιμετωπιστούν οι φόβοι ακυβερνησίας στην τοπική αυτοδιοίκηση λόγω της απλής αναλογικής.
Μία από τις πρώτες κινήσεις της κυβέρνησης με έντονο συμβολισμό πέρα από το πρακτικό μέρος θα αφορά στην κατάργηση της Κοινής Υπουργικής Απόφασης για το Ελληνικό, η οποία σχεδιάζεται να γίνει άμεσα και δη με Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου.

Αλλαγές στο κράτος- κατάργηση ασύλου- Ποινικός Κώδικας- Αυτοδιοίκηση

Το πρώτο νομοσχέδιο της κυβέρνησης είναι έτοιμο ώστε να ψηφιστεί αμέσως μετά τις προγραμματικές δηλώσεις, οι οποίες σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που έχει προαναγγείλει ο πρόεδρος της ΝΔ και πρωθυπουργός θα έχουν ολοκληρωθεί μέχρι τις 22 Ιουλίου. Η Βουλή, πάντα σύμφωνα με όσα έχει προαναγγείλει ο κ.Μητσοτάκης, θα κλείσει μόνο μία βδομάδα τον Αύγουστο, από τις 10 έως τις 19, ώστε να προχωρήσουν τα πρώτα νομοσχέδια.
Η κατάργηση του ασύλου θα είναι η πρώτη “εντυπωσιακή” κίνηση της νέας κυβέρνησης. Ουσιαστικά θα πρόκειται για επαναφορά του νόμου Διαμαντοπούλου του 2011. Υπενθυμίζεται ότι ο κ.Μητσοτάκης έχει προαναγγείλει παρέμβαση της αστυνομίας στα Πανεπιστήμια, ιδίως δε στο Πολυτεχνείο, καθώς και έλεγχο εισόδου στα Πανεπιστήμια.
Στο ίδιο πρώτο νομοσχέδιο θα περιλαμβάνονται και “σημειακές παρεμβάσεις” στον Ποινικό Κώδικα, με την επαναφορά των καταργηθεισών πιο αυστηρών διατάξεων για τις αποφυλακίσεις κρατούμενων, ώστε να αποφευχθεί το ενδεχόμενο αποφυλάκισης τρομοκρατών της 17 Νοέμβρη.
Ο κ.Μητσοτάκης έχει επίσης δηλώσει ότι θα ιδρύσει φυλακές τύπου Γ΄ και ότι η αρμοδιότητα για τις φυλακές θα περάσει από το υπουργείο Δικαιοσύνης στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη- αν και για αυτό το τελευταίο έχει ήδη δεχθεί πυρά για κατάργηση της διάκρισης των εξουσιών.
Στο πρώτο νομοσχέδιο θα περιλαμβάνονται και οι ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση των συνεπειών της απλής αναλογικής στους δήμους και τις περιφέρειες.
Σύμφωνα με πληροφορίες μία λύση που έχει εξετασθεί είναι να αλλάξει ο τρόπος λήψης αποφάσεων για τα οικονομικά των δήμων και τα έργα, με την αρμοδιότητα να περνά για παράδειγμα στον ίδιο το δήμαρχο ή σε οικονομική επιτροπή, αντί να λαμβάνονται οι αποφάσεις από τα δημοτικά συμβούλια. Και αυτό διότι δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις όπου ο υποψήφιος που τελικά κέρδισε στο δεύτερο γύρο έχει λιγότερους δημοτικούς συμβούλους από εκείνον που έχασε στο δεύτερο γύρο.
Ο κύριος κορμός όμως του πρώτου νομοσχεδίου της κυβέρνησης θα αφορά στις αλλαγές στο κράτος.
Βασικό στοιχείο είναι η ενίσχυση του Μεγάρου Μαξίμου, όπου θα υπάρχει θεσμοθετημένος σύνδεσμος μεταξύ των υπουργείων και του πρωθυπουργού: Η γενική γραμματεία της κυβέρνησης, η οποία θα επιβλέπεται από αρμόδιο Υφυπουργό που θα αναφέρεται κατευθείαν στον κ.Μητσοτάκη, θα βρίσκεται στο Μαξίμου και θα είναι το νευραλγικό κέντρο της κυβέρνησης.
Το νέο Μαξίμου θα οργανωθεί στα πρότυπα της γερμανικής καγκελαρίας, καθώς καίτοι το ελληνικό σύστημα είναι πρωθυπουργικοκεντρικό κρίνεται ότι το πρωθυπουργικό γραφείο δε διαθέτει στην πραγματικότητα τις υποδομές για να ασκήσει όλες τις εξουσίες και αρμοδιότητες του. Οργάνωση στα πρότυπα της γερμανικής καγκελαρίας σημαίνει θέσεις συμβούλων στο Μαξίμου με καθοριστικό ρόλο.
Η ΝΔ σκοπεύει να καταργήσει τους θεματικούς γραμματείς με προκαθορισμένη θητεία, ένα νομοθέτημα που μπορεί να υπήρξε αίτημα των θεσμών, καταγγέλθηκε όμως από το κυβερνών πλέον κόμμα ως προσπάθεια βολέματος κομματικών εκλεκτών του ΣΥΡΙΖΑ. Ο κ.Μητσοτάκης σκοπεύει να διορίσει 50 γενικούς γραμματείς με πολιτικά χαρακτηριστικά και να επαναφέρει τους γενικούς διευθυντές. Σχεδιάζει επίσης να μεταφέρει την αρμοδιότητα της τελικής υπογραφής και της λήψης αποφάσεων για σειρά θεμάτων από τους υπουργούς και υφυπουργούς (οι θέσεις των αναπληρωτών υπουργών θα καταργηθούν με μία εξαίρεση) στους γενικούς διευθυντές των υπουργείων.

Φορολογικό- Αναπτυξιακός

Προμετωπίδα όμως του προγράμματος Μητσοτάκη και ένα στοιχείο που στο επιτελείο του εκτιμούν ότι έπαιξε καθοριστικό ρόλο για τη νίκη στις ευρωεκλογές και βεβαίως τις εθνικές εκλογές, είναι η μείωση της φορολογίας.
Το πρώτο φορολογικό νομοσχέδιο της κυβέρνησης δε θα κατατεθεί τελικά το φθινόπωρο, αλλά θα έλθει στη Βουλή μέσα στο καλοκαίρι με στόχο να έχει ψηφιστεί πριν κλείσει για λίγες ημέρες η Βουλή τον Αύγουστο, και οι πρώτες μειώσεις φόρων θα αποτυπωθούν στον προϋπολογισμό του 2020, καθώς ο πρωθυπουργός έχει ξεκαθαρίσει ότι για το 2019 δεν υπάρχουν δημοσιονομικά περιθώρια. Αυτό με την εξαίρεση της μείωσης του ΦΠΑ συνολικά στην εστίαση, η οποια θα ισχύσει από Σεπτέμβριο.
Υπενθυμίζεται ότι ο κ.Μητσοτάκης έχει εξαγγείλει ότι η μείωση του πρώτου φορολογικού συντελεστή για μισθωτούς, επαγγελματίες και αγρότες από 22% στο 9% για εισοδήματα μέχρι 10.000 ευρώ, χωρίς να μειωθεί το αφορολόγητο όριο, και η μείωση ΕΝΦΙΑ κατά 30% για κάθε ιδιοκτησία, παντού στη χώρα, θα ψηφιστούν από τη νέα Βουλή μέχρι το φθινόπωρο και θα αρχίσουν να εφαρμόζονται από 1/1/2020. Στον προϋπολογισμό του 2020 θα συμπεριληφθεί και το επίδομα 2.000 ευρώ για κάθε παιδί που γεννιέται. Και βέβαια μία από τις πρώτες κινήσεις της κυβέρνησης Μητσοτάκη θα αφορά στη μείωση του φόρου των επιχειρήσεων και τη μείωση των ασφαλιστικών εισφορών.
Το τρίτο νομοσχέδιο της νέας κυβέρνησης θα είναι ο αναπτυξιακός νόμος, με ρυθμίσεις κατά της γραφειοκρατίας, το οποίο όμως λογικά δε θα προλάβει να κατατεθεί πριν το Δεκαπενταύγουστο και αναμένεται να έλθει στη Βουλή τέλη Αυγούστου- αρχές Σεπτεμβρίου. Ο κ.Μητσοτάκης έχει δηλώσει ότι η προσέλκυση επενδύσεων είναι βασικός στόχος του, καθώς αποτελεί αναγκαία συνθήκη για τη δημιουργία θέσεων εργασίας κατά το σχέδιο του. Και για αυτό θέλει να κινηθεί γρήγορα προς αυτή την κατεύθυνση της διευκόλυνσης της επιχειρηματικής δραστηριότητας, αμέσως μετά τη μείωση του φόρου επιχειρήσεων.

Ψήφος Ελλήνων εξωτερικού- εκλογικός νόμος

Σε δεύτερο χρόνο αναμένεται να έρθει το νομοσχέδιο για τη δυνατότητα οι Έλληνες του εξωτερικού, που είναι εγγεγραμμένοι στους εκλογικούς καταλόγους να ψηφίζουν από το μόνιμο τόπο διαμονής τους, βάσει της πρότασης που έχει καταθέσει ως αξιωματική αντιπολίτευση. Ειδικότερα οι Έλληνες του εξωτερικού θα ψηφίζουν το ψηφοδέλτιο Επικρατείας του κόμματος και η ψήφος τους θα προσμετράται κανονικά στο σύνολο των ψηφοδελτίων που έχουν βρει το δρόμο τους στις κάλπες εντός της Ελλάδος.
Σημειωτέον ότι αυτό το νομοσχέδιο απαιτεί 200 ψήφους και πιθανότατα να έρθει πακέτο με το νέο εκλογικό νόμο, ο οποίος προκειμένου να εφαρμοστεί από τις επόμενες και όχι τις μεθεπόμενες εκλογές, επίσης πρέπει να ψηφιστεί από 200 βουλευτές. Η στήριξη του Κινήματος Αλλαγής είναι επομένως αναγκαία. Η Φώφη Γεννηματά έχει προαναγγείλει προεκλογικά ότι θα συμπράξει για την κατάργηση της απλής αναλογικής και ο κ.Μητσοτάκης από την πλευρά του προανήγγειλε έναν έναν εκλογικό νόμο ο οποίος να δίνει ένα προβάδισμα στο πρώτο κόμμα ώστε να μπορεί να έχει μεγαλύτερες δυνατότητες σχηματισμού κυβέρνησης, όχι τόσο απόλυτο όσο το bonus των 50 εδρών που δίνεται ανεξαρτήτως ποσοστών. Δηλαδή εξετάζεται το ενδεχόμενο το bonus να κυμαίνεται ανάλογα με το ποσοστό του πρώτου κόμματος. Σε κάθε περίπτωση, αυτή η πρόταση κατατέθηκε ακριβώς για να διευκολυνθεί το ΚΙΝΑΛ να ψηφίσει την αλλαγή του εκλογικού νόμου.
Σε δεύτερο χρόνο αναμένεται να προχωρήσει και η συνταγματική αναθεώρηση, εφόσον η ΝΔ έχει άνετη πλειοψηφία, με προμετωπίδα την αλλαγή του τρόπου εκλογής Προέδρου Δημοκρατίας.

Η βία επέστρεψε στους δρόμους του Χονγκ Κονγκ

Νέες συγκρούσεις ξέσπασαν χθες μεταξύ διαδηλωτών και αστυνομίας στο Χονγκ Κονγκ, αφότου δεκάδες χιλιάδες πολίτες ξεχύθηκαν για μία ακόμη φορά στους δρόμους, προκειμένου να διαδηλώσουν ειρηνικά και να ασκήσουν πίεση στην κυβέρνηση να αποσύρει το επίμαχο νομοσχέδιο που θα επιτρέπει την έκδοση υπόπτων στην Κίνα. 
 Η πορεία, η οποία συνεχίστηκε έως αργά τη νύχτα, ήταν η πρώτη μετά τη βίαιη εισβολή των διαδηλωτών στο κοινοβούλιο, την περασμένη Δευτέρα, η οποία καταδικάστηκε τόσο από την κυβέρνηση της Κίνας όσο και από την κυβέρνηση του Χονγκ Κονγκ. Το επίμαχο νομοσχέδιο έχει πυροδοτήσει δεκάδες ογκώδεις διαδηλώσεις τους τελευταίους μήνες. 
 Η διαδήλωση πήρε βίαιη τροπή αργά το βράδυ χθες, όταν διαδηλωτές άρχισαν να φωνάζουν «Φύγε τώρα, φύγε τώρα», σύμφωνα με την «Guardian», και οι αστυνομικές δυνάμεις άρχισαν να κινούνται εναντίον τους. Η αστυνομία έκανε χρήση γκλομπ και περικύκλωσε τους διαδηλωτές, ρίχνοντας αρκετούς στο έδαφος. Συνολικά συνελήφθησαν έξι άτομα. 
 Οι διοργανωτές της πορείας, οι οποίοι είχαν πάρει άδεια από την αστυνομία, εκτιμούν ότι χθες συμμετείχαν περί τις 230.000 πολίτες στις διαδηλώσεις, ενώ η αστυνομία εκτιμά ότι ήταν πολύ λιγότεροι – 56.000. 
   naftemporiki.gr   

Τζο Μπάιντεν: Ο μόνος που θα μπορούσε να έχει ευρύ προβάδισμα έναντι του Τραμπ

Όπως δείχνει νέα δημοσκόπηση, ο πρώην αντιπρόεδρος των ΗΠΑ καταγράφεται ως ο μοναδικός μεταξύ των υποψηφίων διεκδικητών του προεδρικού χρίσματος των Δημοκρατικών, που θα μπορούσε να έχει ένα ευρύ προβάδισμα απέναντι στον σημερινό πρόεδρο.
Μία πρόσφατη δημοσκόπηση έδειξε ότι πρώην αντιπρόεδρος των ΗΠΑ Τζο Μπάιντεν είναι ο μόνος μεταξύ των υποψηφίων διεκδικητών του προεδρικού χρίσματος των Δημοκρατικών, που θα μπορούσε να έχει ένα ευρύ προβάδισμα απέναντι στον πρόεδρο Ντόναλντ Τραμπ και στο υποθετικό σενάριο της διεξαγωγής των προεδρικών εκλογών, σήμερα.
Η δημοσκόπηση (Washington Post, ABC News) πραγματοποιήθηκε μεταξύ της 28ης Ιουνίου και της 1ης Ιουλίου, με τον πρόεδρο Τραμπ να βρίσκεται στην διάσκεψη της G20 στην Ιαπωνία και μετά την διεξαγωγή του πρώτου κύκλου των ανοιχτών τηλεοπτικών συζητήσεων, για τους Δημοκρατικούς.
Σύμφωνα με τα ευρήματα της δημοσκόπησης, από τους υποψηφίους του Δημοκρατικού Κόμματος για το προεδρικό χρίσμα, μόνο ο Μπάιντεν έχει ένα ξεκάθαρο προβάδισμα 53% έναντι 43% απέναντι στον πρόεδρο Τραμπ, στο υποθετικό σενάριο της διεξαγωγής των προεδρικών εκλογών κατά την τρέχουσα περίοδο.
Η δημοσκόπηση αυτή, έγινε με την συμμετοχή εγγεγραμμένων ψηφοφόρων κι αφήνει να εννοηθεί ότι η προεκλογική επιρροή που ασκεί ο Μπάιντεν δεν έχει διαβρωθεί στο γενικότερο πλαίσιο της διεξαγωγής των προεδρικών εκλογών και απέναντι στον πρόεδρο Τραμπ.
Το εύρημα αυτό καταγράφεται παρά το γεγονός ότι η θέση του Μπάιντεν εμφανίζεται να έχει εξασθενίσει, σύμφωνα με τα αποτελέσματα ορισμένων δημοσκοπήσεων για την πορεία της προεκλογικής εκστρατείας στον προκριματικό κύκλο διεκδίκησης του προεδρικού χρίσματος των Δημοκρατικών.
Μία τέτοια τάση κατέγραψε και η δημοσκόπηση που παρουσίασε την προηγούμενη εβδομάδα το CNN.
Επίσης και η Γερουσιαστής των Δημοκρατικών Καμάλα Χάρις εμφανίζεται να προηγείται με δύο μονάδες έναντι του Τραμπ (Χάρις 48%, Τραμπ 46%).
Ο ανεξάρτητος Γερουσιαστής Μπέρνι Σάντερς προηγείται με μία ποσοστιαία μονάδα έναντι του Τραμπ (Σάντερς 49%, Τραμπ 48%), ενώ ο πρόεδρος Τραμπ συγκεντρώνει το ίδιο ποσοστό με την Ελίζαμπεθ Γουόρεν (48%), με τον δήμαρχο του Σάουθ Μπεντ Πέτε Μπάτιγκιεγκ να βρίσκεται στο 47%.
Οι δημοσκοπήσεις που είχαν πραγματοποιηθεί τον Ιούνιο, πριν από την συμμετοχή του Μπάιντεν στην πρώτη τηλεμαχία, όπου και δέχθηκε μία φραστική επίθεση από την Χάρις, για την αντίθεσή του στην μεταφορά εγχρώμων μαθητών σε σχολεία με ομοσπονδιακή βοήθεια, ο πρώην αντιπρόεδρος των ΗΠΑ είχε σταθερή ή ακόμη κι ελάχιστη διαφορά δέκα ποσοστιαίων μονάδων από τον πρόεδρο Τραμπ.
Σε δημοσκόπηση (Fox News poll) η διαφορά του Μπάιντεν είχε καταγραφεί στις δέκα μονάδες, ενώ σε άλλη δημοσκόπηση (Quinnipiac poll) η διαφορά του είχε καταγραφεί στις 13 μονάδες.
Ουσιαστικό ρόλο στην διαμόρφωση της διαφοράς των δέκα ποσοστιαίων μονάδων του Μπάιντεν έναντι του προέδρου Τραμπ στην δημοσκόπηση της WP και του ABC News, έχει η ισχυρή υποστήριξη που λαμβάνει από ανεξάρτητους, αλλά και μετριοπαθείς ψηφοφόρους.
Η διαφορά του Μπάιντεν από τον πρόεδρο Τραμπ, είναι στις επτά ποσοστιαίες μονάδες μεταξύ των ανεξάρτητων ψηφοφόρων και στις 28 ποσοστιαίες μονάδες μεταξύ των μετριοπαθών ψηφοφόρων.
Η ίδια δημοσκόπηση εντόπισε επίσης, ότι η δημόσια αποδοχή του προέδρου Τραμπ που αυξήθηκε σε σύγκριση με προηγούμενες δημοσκοπήσεις που είχαν πραγματοποιηθεί από την WP και το ABC News, υποστηρίζεται κυρίως, από τις θετικές εξελίξεις στην αμερικανική οικονομία, παρά το γεγονός ότι η πλειοψηφία των Αμερικανών δεν εγκρίνουν τις επιδόσεις του προέδρου Τραμπ κατά την άσκηση των καθηκόντων του, στον Λευκό Οίκο.
Το ποσοστό αποδοχής του Αμερικανού προέδρου καταγράφεται στο 44% σύμφωνα με το δείγμα των Αμερικανών ενηλίκων πολιτών στην δημοσκόπηση της WP και του ABC News, ενώ το ποσοστό αυτό, έχει αυξηθεί από το 39% που είχε καταγραφεί σε παρόμοια δημοσκόπηση τον Απρίλιο, με το ποσοστό αρνητικής αποδοχής του πρόεδρου Τραμπ στο 53%.
Παρά το γεγονός ότι άλλες δημοσκοπήσεις έχουν καταγράψει υψηλότερα ποσοστά δημοτικότητας για τον Τραμπ, μία πρόσφατη δημοσκόπηση (CNN) έδειξε το ποσοστό της θετικής δημοτικότητας του, στο 43%. Το ποσοστό αυτό παρέμεινε σταθερό για αρκετούς μήνες, ενώ μία άλλη δημοσκόπηση (Gallup) το κατέγραψε στο 41%.
Από την ανάλυση των ερωτηματολογίων προκύπτει ότι μεταξύ των ζητημάτων που απασχολούν τους Αμερικανούς πολίτες, η οικονομία είναι το μοναδικό ζήτημα, στο οποίο ο πρόεδρος Τραμπ έχει θετικά ποσοστά.
Ποσοστό 51% των ενηλίκων συμμετεχόντων δηλώνει ότι εγκρίνει τον τρόπο με τον οποίο, ο Αμερικανός πρόεδρος διαχειρίστηκε τα ζητήματα της οικονομίας.
Σε ερώτηση σχετικά με το πόσο πρέπει να αποδοθεί στον πρόεδρο Τραμπ, η θετική κατάσταση της αμερικανικής οικονομίας, ποσοστό 47% των ερωτηθέντων απάντησε “σε μεγάλο βαθμό,” ή “σε σημαντικό βαθμό.”
Η δημοσκόπηση της WP και του ABC News πραγματοποιήθηκε μέσω σταθερών και κινητών τηλεφώνων. Το ποσοστό στατιστικού λάθους της προσδιορίζεται στο +- 4%, με την συμμετοχή δείγματος 875 εγγεγραμμένων ψηφοφόρων, ενώ το ποσοστό λάθους υπολογίζεται στο +- 3,5% για το σύνολο του δείγματος των 1.008 ενηλίκων που έλαβαν μέρος σε αυτή.

η μαίρη σάντσεζ δεν ήταν η Μήδεια - του φωτη μισοπουλου

un embarras du tragique, récit en trois parties
.....μολαταύτα δεν δουλεύω για τα λεφτά. Γιατί τότε ; Δεν ξέρω. Ειλικρινά, δεν ξέρω μεγάλα πράγματα

ΣΑΜΟΥΕΛ ΜΠΕΚΕΤΤ, ΜΟΛΛΌΥ [1α] 
.....ο θεατής ειν' εκείνος που πρέπει να κινείται

MAN RAY [1β] 



Music For Chameleons
......πίσω από τα μάτια που τα είχε σκεπάσει το χέρι άφησε τις εικόνες να έρχονται και να φεύγουν στο δάσος από πέτρα εκκωφαντικά σ' αυτήν την ακίνητη νύχτα ήθελα να γυρίσω όπως δεν μπορώ ν' ακούω την αλμυρή πνοή κάποιου άφηνε όλα τα συρτάρια του σπιτιού του ανοιχτά καταρρέει προσπαθώντας να πάρει πίσω τα λεφτά του μέσω της αιωνιότητας ή εκείνο το κάτι από φως του δειλινού αν και δεν φυσούσε φαινόταν να κουνιέται κάπου κάπου δειλά τη στιγμή που αποχωρώ κι οι σιωπές γίνονται σαν αυτές του νερού με τα δάχτυλα και μόνο δραστηριοποιώντας τη ζωγραφική στο τελάρο ακουμπούσε απαλά στο άπλετο φως του μεσημεριού όπως οι μύθοι παραμένοντας χωρίς εξηγήσεις επειδή αποκτούμε μια διαφορά ηλικίας υποθέτω κι η πόλη ξοδεύεται σε προσβολές υπάρχει ανήμπορη εφόσον ησυχάσω απ' τον ρόγχο θα τους αφήσω το σημείωμα σίγουρος ότι η ομίχλη έχει ήχους όπως κάνει μια γυναίκα ώστε να μην παρεξηγηθεί εγώ λοιπόν τη θυμάμαι τι θα γινόταν αν τη συναντούσα στο δρόμο σε παρελάσεις όπου σταθμεύει στο απυρόβλητο όταν ξεσπά η μπόρα στη θάλασσα έξω απ' το παράθυρο ρεμβάζοντας τα μελλούμενα τα τωρινά τα περασμένα in factories that make lives for temporary use [2] με αλώβητες Ερινύες βέβαιος ότι ακούω βροχή η Μαίρη Σάντσεζ [3] ήταν η Μήδεια άκουγε τα δικά της μυώδη τεχνάσματα Music For Chameleons [4] μεγάλωσα τα παιδιά μου το αποδίδω πιο πολύ στην Εκκλησία παρά σε μένα ο άντρας αισθάνθηκε τη ζεστασιά της νιότης να τον πλημμυρίζει στεκόταν στη μέση κοιτάζοντας τα πουλιά τα δέντρα και τη θάλασσα στο Ellis ή την Κηφισιά κάθε φορά που πανηγυρίζω ξαφνιάζομαι πως έχω ξεχάσει κάτι παρακμιακό και πένθιμο χρειάζεται κανείς μια γυναίκα για τον ερχομό του διατηρώ τόσα οικόσιτα με την ησυχία του καθενός pure malt κι έπαιζα ζάρια ένα παγκάκι τελικής επισήμανσης κάποια αποστομωτική έκβαση τα πτώματα περιγράφουν την απόγνωση καλύτερα και είναι πειστικά un diario comune universal δεν έπινα ποτέ δεύτερο πράγμα το ξέρετε


notre position est dans le musée
......συνήθως απεικονίζεται ως γαιοκτήμονας με στολή κυνηγίου βασιλεύει ένα πράσινο ημίφως στα περίχωρα όλοι μαζί είχαν μια θλιβερή αγνότητα μεγάλωσε με τρόπο τεχνητό και γεμάτο παραμορφώσεις γι' αυτό απεχθάνεται ο,τι είχε μια πρωτόγνωρη ιδιότητα και συγχωρούσε με ειρωνεία το υπόλοιπο αυτής της ασυμπλήρωτης παρουσίας δεν ξέρω με τι έμοιαζε κάποιο απωθημένο αστείο ας πούμε ή τα δέντρα που τα διασταυρώνει η σκόνη και η κίνηση μπορεί η παρασκιά να περίμενε τελετουργικά την επιστροφή ξεμακραίνω συναντώντας αντικείμενα στοιβαγμένα μέσα στην αγκαλιά της όπου ταιριάζουν αρχαία βήματα εφήβων που σέρνονται με κόπο έχει περάσει και η τελευταία σταγόνα η θέση μας είναι στο μουσείο θα βρέχει προσεκτικά πάνω απ' το αδιάβροχο στην καμπύλη του ώμου της θυμάμαι τους μεγάλους μήνες με αραδιασμένο το πλήθος όσο πιο βρώμικος φαίνεται ο δρόμος ή επικίνδυνος η θέση μας είναι στο μουσείο επανέλαβε ή το αξέχαστο πανόραμα της Τεργέστης που θα σκέφτηκε ο Joyce συχνά για να βρεθώ παίρνω τον σκοτεινότερο δρόμο οι φανοστάτες καθρεφτίζονται εν στύσει υπολείμματα μιας θαλάσσιας ανεμώνης σύντροφοι αυτή η παλίρροια θα μάς ξεκάνει ψάχνουμε για παλλακίδες μέσα στην ελαφριά ψυχρότητα της πολιτικής ανυπαρξίας η κίνηση των ποδιών της έδειχνε συνενοχή τρίβοντας κοιτάσματα ζωών και πόνου η παλιά πόλη και τα μυστικά της μάς προσπερνάνε αγέρωχα η Μήδεια πρόφερε αργά έπρεπε ν' ακολουθήσω τους ανθρώπους του δρόμου tra i portici και το λείο φως ο άντρας προσκυνούσε αλλόφρων τα ξέσκεπα μαλλιά νωπά ακόμα στην υγρασία τους σαν να μην τα είχε αγγίξει Η ΦΩΝΗ ΤΟΥ ΕΚΦΩΝΗΤΗ : .......μικρά και σεμνά ίσα που γέμιζαν την παλάμη θα πρέπει να είχαν μια τρυφερότητα και μια δύναμη Στοπ Η ομίχλη πύκνωνε στο δωμάτιο το ραδιόφωνο φώναζε από μακριά τη ζωή η θέση μου είναι στο μουσείο δίπλα στο παγκάκι όπου ανοίγεται εδώ και καιρό μια τρύπα φαρδιά για να με χωρέσει όταν λέει έρθει εκείνη η στιγμή Δεν έπινα ποτέ δεύτερο πράγμα το ξέρετε 


 the mistake of Burroughs
......έχει συντελεσθεί στο μεταξύ η παραχάραξη δεν όφειλαν παρά να κάνουν τη χειρονομία ή να ζητήσουν απ' τη λέξη το ασυνείδητό της σε κάθε θανάσιμη φαντασίωση τέντωνε τ' αυτιά του νομίζοντας πως άκουγε επερχόμενα ιωβηλαία ή ένα παραμελημένο φθινόπωρο για πόσα χρόνια κανείς ξεχνιέται παίζοντας με τα μακριά νύχια της νύχτας η άνοδος των αστών ήταν λιγότερο η επικράτηση μιας τάξης αδελφωμένης δείχνοντας τα δόντια τους επειδή το φεγγάρι δεν αποζημίωνε σε τιμές που απαιτούσαν πηγαίνοντας από δωμάτιο σε δωμάτιο δεν εκπαραθύρωναν κανένα αν είχε κακό καιρό Η ελεημοσύνη γέμιζε τρόμο Tον ρώτησα αν θα μπορούσε να με αφήσει να μείνω κάπου αλλού σε μια λησμονημένη γωνιά ο Burroughs δεν είχε τη μεγάλη ικανότητα του ΓουλιέλμουΤέλλου το μήλο στο κεφάλι της γυναίκας του έμεινε άθιχτο αλλά όχι το μέτωπο η σφαίρα την έστειλε μέσα σ' ένα λεπτό γαλήνης χάθηκε the Duchess of Malfi [4] θα έκαμνε στ' αλήθεια υπομονή μέχρι την επόμενη κρίση των συμβουλίων του σύμπαντος υποθέτω ως πιθανή αυλητρίδα σπρωγμένη απ' την καρμική εύνοια του Βούδα ο άντρας που αισθάνθηκε την ζεστασιά της νιότης να τον πλημμυρίζει είχε επισκεφθεί το υπόγειο όση ώρα κοιμόμουν στις τελευταίες νύχτες ο Witold Gombrowicz [5] οικειοποιήθηκε ένα αδέσποτο τον Παυλώφ η αλήθεια είναι επέπλεε εγώ τον έβλεπα σ' ένα χείμαρρο από πάγο όταν δεν έβρεχε έπειτα ο άντρας που αισθάνθηκε την ζεστασιά της νιότης να τον πλημμυρίζει είχε σημαδέψει α λα Burroughs [6] τα πουλιά ήταν μικρά και σεμνά ίσα που γέμιζαν την παλάμη θα πρέπει να είχαν μια τρυφερότητα και μια δύναμη τα χείλη της Μαίρης κινήθηκαν ψιθυριστά με την παλιά υποχρέωση να φέρει τα παιδιά του στον κόσμο η Μαίρη Σάντσεζ δεν ήταν η Μήδεια έχει άλλοθι εγγυάται η λάμψη της φλόγας του κεριού στο ιερό κινήσεις εξαιρετικά περίπλοκες το μεγάλο κίτρινο φως πλανιόταν αργά πίσω απ' τα κάγκελα στο σκιερό τοίχο ίσα ίσα που γέμιζαν την παλάμη να τελειώσω λοιπόν με αυτήν την ιστορία του φεγγαριού που έμεινε στη μέση 



 ΤΕΛΟΣ



ΑΝΑΦΟΡΕΣ-ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ

[1α] μτφρ. Β. & Λιλίκας Γεωργίου, Δωρικός 1970
[1β] εισαγωγή - μτφρ. Βαγγέλης Βλουμίδης, ΜΑΡΤΥΡΙΑ, περ. η λέξη / τ. 38 / 1984

[2] σ' εργοστάσια που φτιάχνουν ζωές για χρήση πρόσκαιρη / W. H. AUDEN, Η πρωτεύουσα [βλ. απόδοση Λιάνα Σακελαίου, περ. ΤΟ ΔΕΝΤΡΟ τ. 33 / 1983]

[3] πρόσωπο σε ''συνομιλία πορτρέτων'' στο : TRUMAN KAPOTE, Μιας μέρας δουλειά, εισαγωγή-μτφρ. Ρούμπη Θεοφανοπούλου, τ.38. η λέξη, 1964 [το διήγημα με αυτόν τον τίτλο περιλαμβάνεται στο τελευταίο βιβλίο του Καπότε -Μουσική για χαμαιλέοντες - 1981]
[4] Η Δούκισσα του Μάλφι του ελισαβετιανού θεατρικού συγγραφέα John Webster [1580-1625]. Στην Δ' Πράξη ο κεντρικός ήρωας Φερνάντο αντικρίζει το πτώμα της Δούκισσας, την οποία ο ίδιος είχε διατάξει να στραγγαλίσουν [βλ. Fernando Pessoa, Ηρόστρατος [σημ.], μτφρ. Χάρης Βλαβιανός / Εξάντας 2001]
[5] Witold Gombrovicz, Για το Παρίσι, απόδοση Αλέξανδρος Γούναρης, περ. ΤΟ ΔΕΝΤΡΟ τ. 33 - Λόγος και Ποιητική για την πόλη / 1983

[6] Έγινε διάσημος για το ψυχεδελικό γράψιμό του ως ένας από τους κορυφαίους εκπροσώπους της αποκαλούμενης Beat Generation, αλλά και για τον έξαλλο τρόπο ζωής του, τις εξάρσεις του σε αλκοόλ και ναρκωτικά. Ακόμα ένα γεγονός που χαρακτηρίζει την ιστορία του Γουίλιαμ Μπάρόουζ είναι ότι έγινε επίσης γνωστός και για τη δολοφονία της συζύγου του, Τζόαν Βόλμερ Άνταμς. Ο τρόπος και ο λόγος για τον οποίο τη σκότωσε μετατρέπουν την ιστορία σε ιλαροτραγωδία με μακάβριο αποτέλεσμα.

Το ζευγάρι βρισκόταν στο Μεξικό, όταν αποφάσισαν να αναπαραστήσουν τη σκηνή που ο Γουλιέλμος Τέλλος πετυχαίνει με ένα τόξο ένα μήλο στο κεφάλι του γιου του. Το μήλο τοποθετήθηκε στο κεφάλι της συζύγου του, ο Μπάρόουζ δεν χρησιμοποίησε τόξο αλλά όπλο. Το εγχείρημα είναι δύσκολο και απαιτεί ψυχραιμία, στην προκειμένη περίπτωση ήταν και οι δύο μεθυσμένοι πριν το επιχειρήσουν. Όπως ήταν φυσικό κι επόμενο, η Τζόαν έπεσε νεκρή από το χέρι του συζύγου της. Ο Μπάρόουζ συνελήφθη και πέρασε 13 μέρες στη φυλακή, μέχρι που ο αδερφός του κατάφερε να πληρώσει και να τον βγάλει. Κριτικοί του έργου του εκτιμούν ότι το γεγονός έπαιξε καθοριστικό ρόλο στη μετέπειτα συγγραφική δράση του. [ΠΗΓΉ : Διαδίκτυο]