Δευτέρα 28 Σεπτεμβρίου 2015

To «diesel gate» συνεχίζεται.- Καταρρέει και η AUDI.

Η Audi ανακοίνωσε σήμερα ότι το λογισμικό που επέτρεπε τη χειραγώγηση των μετρήσεων για τις εκπομπές ρύπων είχε εγκατασταθεί σε 2,1 εκατομμύρια αυτοκίνητά της, επεκτέινοντας έτσι το «diesel gate».



To σκάνδαλο πλέον προκαλεί συθέμελα «τριγμούς» σε γερμανική οικονομία και Α.Μέρκελ.
Εκπρόσωπος της εταιρίας είπε ότι το λογισμικό είχε εγκατασταθεί σε περίπου 1,42 εκατομμύρια οχήματα της Audi με τους λεγόμενους κινητήρες EU5 στην δυτική Ευρώπη, σε 577.000 στη Γερμανία και σε περίπου 13.000 στις ΗΠΑ.
Η ανακοίνωση αφορά τις σειρές μοντέλων A1, A3, A4, A5, A6, TT, Q3 και Q5, σύμφωνα με τον εκπρόσωπο.
Διορία μέχρι τις 7 Οκτωβρίου δίνουν οι γερμανικές Αρχές στη Volkswagen προκειμένου να εξηγήσει με ποιον τρόπο σχεδιάζει να εφαρμόσει τα εθνικά περιβαλλοντικά πρότυπα στα αυτοκίνητα ντίζελ που κατασκευάζει.
Εάν η αυτοκινητοβιομηχανία δεν δώσει εξηγήσεις μέσα στο προκαθορισμένο διάστημα, η ομοσπονδιακή υπηρεσία μεταφορών προειδοποιεί ότι μπορεί να αναστείλει τις άδειες που χορηγεί σε όλα τα «ύποπτα» μοντέλα, κάτι που σημαίνει ότι θα απαγορευτεί η κυκλοφορία τους στους γερμανικούς δρόμους.
Εξάλλου, δημοσιεύματα στα γερμανικά ΜΜΕ θέλουν τον όμιλο να είχε προειδοποιηθεί ήδη πριν από τέσσερα χρόνια για «παράνομες πρακτικές» στη μέτρηση ρύπων.
Η κυριακάτικη Frankfurter Allgemeine υποστηρίζει, επικαλούμενη κύκλους του διοικητικού συμβουλίου της VW, πως τεχνικός είχε ήδη επισημάνει το πρόβλημα το 2011.

Η κυριακάτικη Bild από την πλευρά της υποστηρίζει επίσης πως ανάλογη προειδοποίηση είχε φτάσει στον όμιλο ακόμη νωρίτερα, το 2007, από την Bosch. Μάλιστα, η εφημερίδα προσθέτει ότι η Bosch, δημιούργημα της οποίας είναι το επίμαχο λογισμικό, είχε προειδοποιήσει τη VW από το 2007 ότι προορίζεται μόνο για δοκιμές, επισημαίνοντας ότι η τοποθέτησή του σε οχήματα είναι παράνομη.

Παράλληλα με αυτή τη συζήτηση ερωτηματικά προκαλεί η στάση της γερμανικής κυβέρνησης. Σύμφωνα με δημοσίευμα στην κυριακάτικη Welt, το Βερολίνο προσπαθεί να καθυστερήσει την εφαρμογή μιας νέας αξιόπιστης μεθόδου ελέγχου των ρύπων αυτοκινήτων, όπως αυτή έχει αποφασιστεί από την ΕΕ.
Επικαλούμενη εσωτερικό κυβερνητικό έγγραφο η εφημερίδα υποστηρίζει ότι η γερμανική κυβέρνηση επιδιώκει να μεταθέσει την έναρξη της δοκιμαστικής περιόδου νέων μεθόδων από το 2017 στο 2021.
Η Ελβετία αποφάσισε να απαγορεύσει μέχρι νεωτέρας τις εισαγωγές κάτι που θα μπορούσε να επηρεάσει έως και 180.000 οχήματα, ενώ στο Βέλγιο θα πραγματοποιηθεί έλεγχος για τα ήδη πωληθέντα ή ταξινομημένα, ενώ επιπτώσεις μπορεί να υπάρξουν στην Ιταλία και την Ισπανία.
Εν τω μεταξύ, η ισπανική κυβέρνηση εξετάζει το ενδεχόμενο να ζητήσει από τη Seat, την ισπανική θυγατρική της Volkswagen, να επιστρέψει τις επιδοτήσεις που χορηγήθηκαν για τα οχήματα diesel που φέρουν κινητήρες με λογισμικό που παραποιεί τους ελέγχους για τους ρύπους.
Το ζήτημα με τις αυξημένες εκπομπές ρύπων στα ντιζελοκίνητα αυτοκίνητα της VW, αποτελεί το μεγαλύτερο σκάνδαλο στα 78 χρόνια ιστορίας της γερμανικής φίρμας και μια βόμβα στα θεμέλια της γερμανικής οικονομίας, της οποίας το 20% των εξαγωγών αφορά την αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία με τη σειρά της αποτελεί το 14% του γερμανικού ΑΕΠ.
"Πηγή:ΑΠΕ-ΜΠΕ"


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου