Σύμφωνα με πληροφορίες, δύο αντικείμενα πορτοκαλί
χρώματος εντοπίσθηκαν σε απόσταση 200- 230 μιλίων
νοτιοανατολικά της Κρήτης, εντός του FIR της Αιγύπτου, από αιγυπτιακό
αεροσκαφός που συμμετέχει στις έρευνες για τον εντοπισμό του αεροσκάφους των
των αιγυπτιακών αερογραμμών.
Νωρίτερα, ανακοίνωση εξέδωσε η Υπηρεσία Πολιτικής
Αεροπορίας σχετικά με την εξαφάνιση από τα ραντάρ του αεροσκάφους των
Αιγυπτιακών Αερογραμμών
«Στις 02:24 πμ τοπική ώρα εισήλθε στο FIR Αθηνών η
πτήση MSR 804, A320 , ων Αιγυπτιακών Αερογραμμών που εκτελούσε το
δρομολόγιο Παρίσι-Κάιρο και στις 03:29:40 πμ χάνεται το στίγμα του αεροσκάφους
από το ραντάρ περίπου 7 ΝΜ νότια/νοτιοανατολικά από το σημείο ΚUMBI, εντός του
FIR Καΐρου», όπως αναφέρεται στην επίσημη ανακοίνωση της Υπηρεσίας Πολιτικής
Αεροπορίας.
Αναλυτικά, η ανακοίνωση της ΥΠΑ, έχει ως εξής:
«Η πτήση MSR 804, A320 των Αιγυπτιακών Αερογραμμών,
που εκτελούσε το δρομολόγιο Παρίσι-Κάιρο εισήλθε στο FIR Αθηνών στις 02:24 πμ
τοπική ώρα. Αναγνωρίσθηκε και εξουσιοδοτήθηκε από τον αρμόδιο ελεγκτή εναερίου
κυκλοφορίας, για την πορεία της πτήσης του. Στις 02:48 πμ μεταβιβάζεται στον
επόμενο τομέα ελέγχου και εξουσιοδοτείται από τον αρμόδιο ελεγκτή, για το
σημείο εξόδου από το FIR Αθηνών. Ο πιλότος ήταν ευδιάθετος και ευχαρίστησε στα
ελληνικά.
Στις 03:27 πμ το Κέντρο Ελέγχου Περιοχής Αθηνών
προσπάθησε να επικοινωνήσει με το αεροσκάφος για μεταβίβαση επικοινωνίας και
ελέγχου από το FIR Αθηνών στο FIR Καΐρου. Παρά τις επανειλημμένες κλήσεις το
αεροσκάφος δεν ανταποκρίθηκε, οπότε ο ελεγκτής εναερίου κυκλοφορίας κάλεσε στη
συχνότητα κινδύνου, χωρίς απόκριση από την πλευρά του αεροσκάφους. Στις 03:29
βρίσκεται πάνω στο σημείο εξόδου. Στις 03:29:40 πμ χάνεται το στίγμα του
αεροσκάφους από το ραντάρ περίπου 7 ΝΜ νότια/νοτιοανατολικά από το σημείο
ΚUMBI, εντός του FIR Καΐρου. Άμεσα ζητήθηκε η συνδρομή των ραντάρ της Πολεμικής
Αεροπορίας για πιθανό εντοπισμό στόχου, χωρίς αποτέλεσμα. Στις 03:45 πμ
ενεργοποιήθηκαν οι διαδικασίες έρευνας και διάσωσης μέσω ΕΚΣΕΔ, ΕΚΑΕ και ΚΕΝΑ,
με παράλληλη ενημέρωση του Κέντρου Ελέγχου Περιοχής Καΐρου».
Το αεροσκάφος της Egyptair συνετρίβη νότια της
Καρπάθου, εντός του αιγυπτιακού εναερίου χώρου, δήλωσε νωρίτερα στο Γαλλικό
Πρακτορείο Ειδήσεων (AFP) πηγή της ελληνικής υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας.
«Περί τις 03.29 ώρα Ελλάδος , την ώρα που βρισκόταν
στον αιγυπτιακό εναέριο χώρο, το αεροσκάφος εξαφανίσθηκε από τα ελληνικά
ραντάρ...συνετρίβη σε απόσταση περίπου 130 μιλίων από το νησί
της Καρπάθου», διευκρίνισε η πηγή.
Είχε εκπέμψει σήμα κινδύνου
Σύμφωνα με ανακοίνωση της αεροπορικής εταιρείας το
αεροσκάφος της Egyptair είχε εκπέμψει σήμα κινδύνου.
Αλλά και το υπουργείο Πολιτικής Αεροπορίας της
Αιγύπτου ανακοίνωσε ότι αιγυπτιακή στρατιωτική μονάδα είχε λάβει σήμα κινδύνου
από το αεροσκάφος στις 04.26 τοπική ώρα (05.26 ώρα Ελλάδος).
Η Egyptair δημοσίευσε εν τω μεταξύ τον κατάλογο των
56 επιβατών του αεροσκάφους της: Πρόκειται για 30 Αιγύπτιους, 15 Γάλλους, 1
Βρετανό, 1 Καναδό, 1 Βέλγο, 1 Πορτογάλο, 1 Αλγερινό, 1 Σουδανό, 1 πολίτη του
Τσαντ, 2 Ιρακινούς, 1 Σαουδάραβα και 1 Κουβεϊτιανό.
Το Airbus A320, της πτήσης MS804, βρισκόταν σε ύψος
37.000 ποδών και είχε εισέλθει στον αιγυπτιακό εναέριο χώρο, όταν εξαφανίσθηκε
από τα ραντάρ στις 02.45 ώρα Καΐρου (03.45 ώρα Ελλάδος), σύμφωνα με την
αιγυπτιακή αεροπορική εταιρεία.
Ο αιγύπτιος πρωθυπουργός δεν αποκλείει καμία
υπόθεση
Ο πρωθυπουργός της Αιγύπτου Σερίφ Ισμαΐλ δήλωσε ότι
οι έρευνες για το αεροσκάφος της EgyptAir βρίσκονται σε εξέλιξη και ότι είναι
πολύ νωρίς για να αποκλεισθεί οποιαδήποτε εξήγηση για τα αίτια του συμβάντος,
περιλαμβανομένης της τρομοκρατικής ενέργειας.
«Επιχειρήσεις έρευνας διεξάγονται για το αεροσκάφος
στην περιοχή όπου πιστεύεται ότι χάθηκε η επαφή», δήλωσε σε δημοσιογράφους στο
αεροδρόμιο του Καΐρου.
Σε ερώτηση σχετικά με το αν αποκλείει την υπόθεση
τρομοκράτες να βρίσκονται πίσω από το περιστατικό, ο αιγύπτιος πρωθυπουργός
δήλωσε: «Αυτή τη στιγμή , δεν μπορούμε να αποκλείσουμε τίποτε. Οι επιχειρήσεις
έρευνας πρέπει να ολοκληρωθούν για να μάθουμε το αίτιο».
Eurocontrol: Δεν ήταν κακές οι καιρικές
συνθήκες στην περιοχή
Δεν υπήρχαν άσχημες καιρικές συνθήκες την ώρα και
στην περιοχή όπου το αεροσκάφος της EgyptAir στο οποίο επέβαιναν 66 άνθρωποι
εξαφανίστηκε σήμερα το πρωί, ανέφερε η υπηρεσία διαχείρισης του ευρωπαϊκού δικτύου
αεροπορικής κυκλοφορίας Eurocontrol.
Δεν είναι ακόμη γνωστό τι συνέβη στο αεροπλάνο, το
οποίο εξαφανίστηκε από τα ραντάρ νωρίς σήμερα το πρωί πάνω από τη νότια
Μεσόγειο ενώ πετούσε από το Παρίσι στο Κάιρο.
Οι αιγυπτιακές, οι ελληνικές και οι γαλλικές αρχές
στέλνουν αεροπλάνα και σκάφη για να βοηθήσουν τις έρευνες για το αεροπλάνο που
αγνοείται.
"Δεν υπάρχει σημαντική επίπτωση στην
κυκλοφορία αυτή την ώρα, αν και διεξάγονται επιχειρήσεις Έρευνας και Διάσωσης
στην περιοχή", ανέφερε σε ανακοίνωσή του το Eurocontrol.
Το A320 της EgyptAir είχε στο ενεργητικό του
48.000 ώρες πτήσης
Το αεροσκάφος τύπου Airbus A320 της EgyptAir, το
οποίο εξαφανίστηκε μεταξύ της Καρπάθου και των αιγυπτιακών ακτών με 66
επιβαίνοντες, είχε παραδοθεί στην εταιρία στα τέλη του 2003 και είχε στο
ενεργητικό του 48.000 ώρες πτήσεις, ανακοίνωσε η ευρωπαϊκή αεροπορική
βιομηχανία.
"Με λύπη της η Airbus επιβεβαιώνει πως ένα
A320 της EgyptAir χάθηκε (...) πάνω από τη Μεσόγειο", αναφέρει σε
ανακοίνωσή της η εταιρεία.
"Το εν λόγω αεροσκάφος, με στοιχεία εγγραφής
Su-GCC, έφερε τον σειριακό αριθμό 2088 και παραδόθηκε στην EgyptAir με την
έξοδό του από τη γραμμή παραγωγής τον Νοέμβριο του 2003. Το αεροσκάφος είχε στο
ενεργητικό του περίπου 48.000 ώρες πτήσης", σύμφωνα με την ίδια πηγή, δηλ.
περίπου το μισό ης συνολικής διάρκειας πτήσεων ενός Airbus A320.
"Η Airbus είναι έτοιμη να παράσχει κάθε
τεχνική βοήθεια στο γαλλικό Γραφείο Έρευνας και Αναλύσεων (BEA), καθώς και στις
αρχές που έχουν επιφορτισθεί με την έρευνα", προσθέτει η εταιρεία,
συμμεριζόμενη "την ανησυχία όλων των επηρεαζομένων προσώπων" από την
απώλεια του αεροπλάνου.
amna.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου