Παράθυρο εξαίρεσης για τις βουλευτικές συντάξεις
αποκαλύπτεται στην εφαρμογή των διατάξεων του ασφαλιστικού νόμου 4387. Οι
συντάξεις των αιρετών (βουλευτών και δημάρχων, αντιδημάρχων, νομαρχών)
βρίσκονται σε κενό νόμου, γιατί δεν προβλέφθηκε ρητώς η υπαγωγή των προσώπων
αυτών στις νέες ρυθμίσεις.
Σύμφωνα με τον "Ελεύθερο Τύπο
της Κυριακής", δεν έχει προβλεφθεί ειδική διάταξη που να ρυθμίζει τον
τρόπο υπολογισμού με εθνική και ανταποδοτική σύνταξη και αν θα έχουν τις
περικοπές που ισχύουν για το σύνολο των λοιπών συνταξιούχων μετά τον επανυπολογισμό
τους και την κατάργηση της λεγόμενης προσωπικής διαφοράς.
Το κενό νόμου οδηγεί σε εξαίρεση από…
την πίσω πόρτα. Ήδη ένας βουλευτής του ΠΑΣΟΚ με νομική αναφορά του που έστειλε
πρόσφατα στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους ισχυρίζεται ότι ο νόμος 4387/2016
δεν αφορά στις βουλευτικές συντάξεις για τον απλό λόγο ότι δεν αναφέρει πουθενά
τίποτε για τον τρόπο υπολογισμού, επανυπολογισμού και πολύ περισσότερο για το
αν υπάγονται στα πρόσωπα που μπαίνουν στον ΕΦΚΑ.
Ανεξάρτητα από τις απόψεις αυτές,
όμως, το πρόβλημα είναι υπαρκτό, καθώς, όπως αποκαλύπτει η εφημερίδα, αρμόδια
νυν και πρώην στελέχη στις συντάξεις του Δημοσίου παραδέχονται σήμερα ότι ο
νόμος Κατρούγκαλου δεν ρυθμίζει τι θα ισχύσει και τι όχι σχετικά με τις
συντάξεις των αιρετών, γιατί δεν τους περιλαμβάνει σε κανένα άρθρο και πολύ
περισσότερο στα άρθρα που αφορούν στο Δημόσιο.
Το άρθρο 4 του νόμου στην παράγραφο 1
αναφέρει ποια είναι τα πρόσωπα που διέπονται από το συνταξιοδοτικό καθεστώς του
Δημοσίου και από 1/1/2017 υπάγονται για κύρια σύνταξη στο συνταξιοδοτικό
καθεστώς του ΕΦΚΑ. Απαριθμούνται, λοιπόν, όλες οι κατηγορίες, πλην μίας: των
αιρετών της Βουλής και των ΟΤΑ, Α’ και Β’ βαθμού.
Η παράγραφος 1 του άρθρου 4 του ν. 4387/2016 αναφέρει ότι από
1/1/2017 υπάγονται στον ΕΦΚΑ για κύρια σύνταξη και οι συντάξεις τους
κανονίζονται και καταβάλλονται
με βάση τις ρυθμίσεις του παρόντος νόμου τα παρακάτω πρόσωπα:
με βάση τις ρυθμίσεις του παρόντος νόμου τα παρακάτω πρόσωπα:
• Οι τακτικοί και μετακλητοί
υπάλληλοι και λειτουργοί του Δημοσίου.
• Οι τακτικοί και μετακλητοί
υπάλληλοι και λειτουργοί της Βουλής (σ.σ.: λειτουργοί Βουλής είναι το
επιστημονικό προσωπικό Κοινοβουλίου), των ΝΠΔΔ και των ΟΤΑ Α’ και Β’ βαθμίδας.
• Οι ιερείς και οι υπάλληλοι των
εκκλησιαστικών Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου.
• Τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων,
των Σωμάτων Ασφαλείας και του Πυροσβεστικού Σώματος.
Στα πρόσωπα του Δημοσίου που
εντάσσονται στον ΕΦΚΑ και θα διέπονται συνταξιοδοτικά από τις ρυθμίσεις του
νέου νόμου δεν αναφέρεται τίποτε για τους αιρετούς της Βουλής και των ΟΤΑ. Οι
βουλευτές, δήμαρχοι, νομάρχες δεν περιλαμβάνονται στην παράγραφο 1 του άρθρου
4, που είναι η βασική διάταξη η οποία διέπει το συνταξιοδοτικό καθεστώς του
Δημοσίου.
Η παράβλεψη αυτή, σκόπιμα ή όχι μένει
να αποδειχθεί, δημιουργεί ένα τεράστιο κενό νόμου, που αφήνει ανοιχτό το
παράθυρο εξαίρεσης των βουλευτικών συντάξεων από τις ρυθμίσεις του νόμου.
Ουδείς γνωρίζει σήμερα στο Γενικό Λογιστήριο (υπουργείο Οικονομικών) αν η
εθνική και η ανταποδοτική σύνταξη θα εφαρμοστούν και με ποιον τρόπο ειδικά για
τους αιρετούς, όπως και αν θα πρέπει να επαναϋπολογιστούν και να μειωθούν οι
αποδοχές όσων λαμβάνουν ήδη βουλευτική σύνταξη ή σύνταξη δημάρχου,
αντιδημάρχου, νομάρχη κ.λπ.
Οι συντάξεις των εν λόγω προσώπων
διέπονται από ειδικούς νόμους και διατάγματα (ν. 91/1943, ν.δ. 99/1974, ν.
1694/1987 και άρθρο 9 του ν. 2703/1999) οι οποίοι δεν μνημονεύονται σε κανένα
από τα 121 άρθρα του ν. 4387/2016.
capital.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου