Δευτέρα 13 Μαρτίου 2017

ΑΘΛΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΑΡΙΣΤΕΙΑ

Αν δεν κάνω λάθος ο πρώτος που χαρακτήρισε το γένος των ανθρώπων ως άθλιο ήταν ο Όμηρος. Ακολούθησαν κι άλλοι, προβάλλοντας κάθε φορά τη δική τους εξήγηση για έναν τέτοιο χαρακτηρισμό. Ο Ηράκλειτος δεν μίλησε ανοιχτά για την αθλιότητα του ανθρώπινου είδους, αλλά την υπαινίχθηκε σε κάποια διασωθέντα αποσπάσματα του έργου του.
Δύο τέτοια αποσπάσματα είναι τα: πιθκων κλλιστος ασχρς νθρπων γνει συμβλλειν (D, 82) και νθρπων σοφτατος πρς θεν πθηκος φανεται κα σοφίαι κα κλλει κα τος λλοις πσιν (D, 83). Δεν θα σταθώ στις ερμηνείες που έχουν δοθεί, αλλά στις γεωμετρικές αναλογίες που εισάγουν αυτά τα αποσπάσματα και που σχηματικά παίρνουν την ακόλουθη μορφή (ο Θεός τοποθετείται λίγο πιο κάτω απ’ τον άνθρωπο, όχι γιατί βρίσκεται σε σημείο κατώτερο, αλλά για λόγους που θα φανούν στην πορεία):

Ως προς την ομορφιά και τη σοφία, ο άνθρωπος βρίσκεται μεταξύ του κτήνους και των θεών και ό,τι καλύτερο έχει να παρουσιάσει η κάθε προηγούμενη κατηγορία, από άποψη ομορφιάς και σοφίας, είναι κατώτερο απ’ αυτό της κάθε επόμενης κατηγορίας. 
Η αθλιότητα όμως του ανθρώπου δεν έγκειται σ’ αυτή την αντιβολή των αντιθετικών ζευγαριών, πίθηκος-άνθρωπος, άνθρωπος-θεός. Ο άνθρωπος είναι προορισμένος οντολογικά να στέκεται εφ' όρου ζωής πάνω σ’ ένα λεπτό σημείο ισορροπίας, μεταξύ κτήνους και θεού, που εύκολα κι ανά πάσα στιγμή μπορεί να τη διαταράξει κι έτσι να ξεπέσει είτε στην κατάσταση του ζώου είτε στην κατάσταση της μέθης και της έπαρσης που δημιουργεί η εντύπωση ότι έφτασε τον θεό! (εξ ου κι η τοποθέτηση του Θεού πιο κάτω απ’ τον άνθρωπο στο παραπάνω σχήμα, προκειμένου να φανεί κι οπτικά ο ξεπεσμός και στην άλλη πλευρά).
Η ευκολία αυτή στον ξεπεσμό και στην επακόλουθη κακομοιριά οφείλεται τόσο στην ακηδία όσο και στην οίηση προς την οποία ρέπει, έτσι κι αλλιώς, η ανθρώπινη φύση. Κι η μεν ακηδία ευθύνεται για τη μεταμόρφωσή του σε ζώο (με ό,τι συνεπάγεται αυτό), η δε οίηση για την πεποίθηση ότι έφτασε τον θεό (με ό,τι σημαίνει για τον καθένα μία τέτοια στάση).
Η παραπάνω τοποθέτηση οδηγεί στην ιδέα ότι όλος ο αγώνας του ανθρώπου γίνεται, όχι για να βελτιώνεται συνεχώς και να κατακτάει όλο και πιο ανώτερες σφαίρες (κι ας έλεγε ο Nietzsche ότι ο άνθρωπος πρέπει να φτάσει τον υπεράνθρωπο), αλλά για να μην ξεπέσει είτε στη μία είτε στην άλλη προαναφερόμενη κατάσταση. Δηλαδή, ο άνθρωπος πρέπει να πασχίζει κάθε στιγμή όχι να βελτιώνει αλλά να μην χειροτερεύει τη θέση του και έτσι να διατηρεί την ισορροπία του πάνω σ’ αυτό το λεπτό σημείο, μεταξύ κτήνους και θεού.
Μου φαίνεται πως ιδωμένη η θέση του ανθρώπου στον κόσμο ως προσπάθεια όχι ανεβάσματος αλλά ισορροπίας κι αποφυγής της εξαθλίωσής του, μπορεί να μας δώσει και την κύρια ιδιότητα του άριστου άνδρα κατά τούτο: Οι άριστοι πασχίζουν μία ζωή ν’ αντισταθούν τόσο στην ύβρη όσο και στην πάσα μορφή οκνηρίας, προκειμένου να διατηρήσουν την αρμόζουσα με τη φύση τους θέση, μεταξύ κτήνους και θεού.
Κατ’ εμέ είναι πιο εφικτό και μες στ’ ανθρώπινα μέτρα η διατήρηση της θέσης αυτής κι η αποφυγή της «πτώσης», παρά το αίτημα γι’ αέναη βελτίωση κι ανέβασμα. Εξυπακούεται ότι όλα τα συστήματα ηθικής μαζί κι οι θρησκείες δεν θ’ άντεχαν και θα κατέρρεαν μπροστά σε μία τέτοια θεώρηση του ανθρώπου.

Κωνσταντίνος Χατούπης

Ο Ρ.Τ.Ερντογάν κήρυξε τον πόλεμο στην χριστιανική Ευρώπη: «Ημισέληνος εναντίον του Σταυρού»

Η ισλαμική Τουρκία κηρύσσει τον πόλεμο στην χριστιανική Ευρώπη και το παράρτημα του κόμματος AKP στο Βέλγιο, δημοσίευσε αφίσα στην οποία απεικονίζει σύγκρουση της μουσουλμαικής Ημισελήνου κατά του χριστιανικού Σταυρού!


Η αφίσα γράφει: “Αυτή η μάχη είναι η μάχη ανάμεσα στην ημισέληνο και στο σταυρό! Συγκεντρωνόμαστε κάτω από την ημισέληνο. Θα δείτε ότι είμαστε πολυάριθμοι“!

Είναι σαφές ότι το ΑΚΡ και συνεπώς ο Ρ.Τ.Ερντογάν επιχειρεί να αναβιώσει μνήμες στην τουρκική κοινωνία των «μισητών» Στραυροφόρων και να περάσει το μήνυμα ότι αυτή την στιγμή διεξάγεται ένας... ιερός πόλεμος κατά των... απίστων καθώς η Τουρκία δέχεται εκ νέου επίθεση από αυτούς!

Ακόμα και Τούρκος δημοσιογράφος κάτοικος Βελγίου, ο Dogan Özgüden, ο οποίος είναι διαχειριστής της ιστοσελίδας “Info-Turc” καταγγέλει ότι πρόκειται για «ισλαμιστική προπαγάνδα αντίπαλη στο χριστιανισμό» και επισημαίνει:

“Ο Erdogan και οι υποστηρικτές του οδηγούν μια προεκλογική εκστρατεία για να προωθήσουν μια Τουρκία ισλαμιστική και υπερεθνικιστική”.

Ο Τούρκος πρόεδρος που φοβάται ότι δεν θ΄αποκτήσει την υποστήριξη των εκλεκτόρων στο δημοψήφισμα, προσβλέπει στα 4.000.000 Τούρκους της διασποράς όπως αναφέρει και το armynownet

Mε αυτούς θεωρεί ότι μπορεί να κερδίσει το δημοψήφισμα. Και έιναι εφικτό πλέον καθώς ο Ρ.Τ.Ερντογάν έχει βρει το «πάτημα» που χρειάζεται για να στηρίξει θεωρίες συνωμοσίας εναντίον του

Τώρα όμως επιχειρεί να ανακινήσει ακόμα και ζήτημα θρησκευτικού μίσους. Ο Ρ.Τ.Ερντογάν χρειαζόνταν μια δυνατή «κρίση» για να συσπειρώσει την τουρκική κοινωνία. 

Η πρόκληση ενός «θερμού» επεισοδίου στο Αιγάιο ήταν και είναι μέσα στους σχεδιασμούς του. Τώρα όμως του παρουσιάζεται μια σαφώς πολύ πιο αναίμακτη και ασφαλής ευκαιρία να έχει την κρίση που θέλει χωρίς να πληρώσει κάποιο ουσιαστικό τίμημα.

Η τακτική αυτή είναι πολύ επικίνδυνη για την ΕΕ διότι επιδιώκει να εκβιάσει καταστάσεις με τον θρησκευτικό φανατισμό.

Εκατομμύρια πιθανών φανατικών ισλαμιστών θα μπορούσαν να μετατρέψουν τις ευρπωαϊκές χώρες σε «πεδίο μάχης» πολύ εύκολα.

Μην ξεχνάμε ότι η ελεγχόμενη από την τουρκική κυβέρνηση εφημερίδα Υeniakit σε πρωτοσέλιδό της αφήνει αιχμές για την εσωτερική ασφάλεια της Ολλανδίας, αναδεικνύοντας ως μοχλό πίεσης τους 400.000 Τούρκους που κατοικούν στη χώρα:

«Ο Στρατός της Ολλανδίας έχει μόνο 48.000 προσωπικό αλλά 400.000 τούρκοι κατοικούν εκεί»

Μια αναφορά διόλου τυχαία. Αρκεί κάθε Τούρκος μουσουλμάνος που διαβιεί στην ΕΕ να πειστεί και εθνικά και θρησκευτικά ότι βρίσκεται υπό καθεστώς επόιθεσης από τους... απίστους.

Αφού εμποδίσθηκε να φθάσει στην Ολλανδία, ο υπουργός Εξωτερικών της Τουρκίας Μεβλούτ Τσαβούσογλου εμφανίσθηκε χθες σε συγκέντρωση χιλίων ανθρώπων στην πόλη Μετς της ανατολικής Γαλλίας, προκαλώντας την αντίδραση της γαλλικής δεξιάς

Κατά τη ομιλία του, η οποία μεταδόθηκε ζωντανά από τα τουρκικά τηλεοπτικά δίκτυα, ο Τσαβούσογλου, προσκεκλημένος τοπικής τουρκικής οργάνωσης, επετέθη κατά της Ολλανδίας, την οποία χαρακτήρισε “πρωτεύουσα του φασισμού“. ”

Ο Μεβλούτ Τσαβούσογλου έκανε εκστρατεία στο Μετς υπέρ του “ναι” στο δημοψήφισμα της 16ης Απριλίου στην Τουρκία για την περαιτέρω ενίσχυση των εξουσιών του προέδρου

“Ερχόμαστε για να υποστηρίξουμε την χώρα μας, την Τουρκία.Ο Τσαβούσογλου είναι δημοφιλής, είναι πολύ γνωστός. Ο πρόεδρος Ερντογάν έχει κάνει πολλές αλλαγές στην Τουρκία…έχει δώσει περισσότερη βοήθεια στους ανθρώπους, στους ανάπηρους, έχει φτιάξει δρόμους, έχει κτίσει γέφυρες, τούνελ”, δήλωσε η Σιμπίλ, εργάτρια, που θα ψηφίσει “χωρίς δισταγμό”, “ναι” στις 16 Απριλίου από τη Γαλλία όπου θα συνεχίσει να ζει και να εργάζεται.

Ο Ερντογάν ευχαριστεί τη Γαλλία Η κρίση ανάμεσα στην Αγκυρα και τη Χάγη προκάλεσε το έντονο ενδιαφέρον των μέσων ενημέρωσης για τη συγκέντρωση του Μετς.

Η υπόθεση, αλλά και οι λέξεις και ο πρωτοφανής τόνος των δηλώσεων των τούρκων αξιωματούχων προκάλεσαν την αντίδραση των υποψηφίων στις γαλλικές προεδρικές εκλογές.

“Γιατί πρέπει να ανεχόμαστε στο έδαφός μας δηλώσεις που άλλες δημοκρατίες αρνούνται; Οχι τουρκική προεκλογική εκστρατεία στη Γαλλία”, έγραψε στο Twitter η υποψήφια του Εθνικού Μετώπου Μαρίν Λεπέν, που προηγείται στην πρόθεση ψήφου του πρώτου γύρου των προεδρικών εκλογών.

Ο υποψήφιος της γαλλικής δεξιάς Φρανσουά Φιγιόν κατηγόρησε τον πρόεδρο Φρανσουά Ολάντ για ρήγμα “κατά τρόπο κατάφωρο στην ευρωπαϊκή αλληλεγγύη”, την ώρα που παρόμοιες τουρκικές συγκεντρώσεις ματαιώθηκαν στη Γερμανία, την Αυστρία, την Ελβετία και την Ολλανδία.

“Μία κοινή θέση θα έπρεπε να υπερισχύσει στη διαχείριση των τουρκικών αιτημάτων. Η γαλλική κυβέρνηση όφειλε να εμποδίσει τη διεξαγωγή αυτής της συγκέντρωσης”, αναφέρει σε ανακοίνωσή του.

Οι δηλώσεις του Ερντογάν ενόχλησαν και τον ανεξάρτητο υποψήφιο Εμανουέλ Μακρόν, ο οποίος τις χαρακτήρισε “απαράδεκτες” αλλά όλοι ξέρουν ότι του δόθηκε ένα «δωράκι» από τον Φ.Φιγιόν.

“Η χώρα μας δεν πρέπει να δέχεται στο έδαφός της καμία παρεκτροπή και καμία επίθεση κατά της δημοκρατίας μας, των συμμάχων μας , των αξιών μας”, είπε. Η κυβέρνηση της Γαλλίας απάντησε δια στόματος του υπουργού Εξωτερικών Ζαν-Μαρκ Ερό, ο οποίος επικαλέσθηκε την “ελευθερία του συναθροίζεσθαι”.

Ο υποψήφιος του Σοσιαλιστικού Κόμματος Μπενουά Αμόν δήλωσε ότι “ο ρόλος της Γαλλίας δεν είναι να απαγορεύει εκ προοιμίου μία συζήτηση παρά τις διαφωνίες με τον Ερντογάν”.

Ομως “πρέπει η Τουρκία να επανέλθει στη λογική. Οταν η Γερμανία ή η Ολλανδία αποφασίζουν να μην επιτρέψουν την οργάνωση συζήτησης, η σύγκριση με τους ναζί κάθε άλλο παρά είναι δικαιολογημένη”.

Η τουρκική κοινότητα της Γαλλίας αριθμεί 700.00 άτομα, 70.000 είναι εγγεγραμμένοι στους τουρκικούς εκλογικούς καταλόγους και εξ αυτών το 60% συμμετέχει συνήθως στην ψηφοφορία.

“Η Γαλλία υιοθέτησε μία περισσότερο πράα στάση σε σχέση με την Ολλανδία, εντός του δημοκρατικού πλαισίου”, δήλωσε ο Σαμπάν Κιπέρ, αντιπρόεδρος τουρκικής οργάνωσης, του Συμβουλίου για την Ισότητα, την Δικαιοσύνη και την Ειρήνη (Cojep).

“Δεν βλέπω για ποιον λόγο θα απαγόρευε κανείς τέτοιου είδους συγκεντρώσεις, που δεν αποτελούν απειλή για τη δημόσια τάξη”, πρόσθεσε.

Ο Ερντογάν ευχαρίστησε σήμερα τη Γαλλία που επέτρεψε την επίσκεψή του τούρκου υπουργού Εξωτερικών στο Μετς και την συνεχάρη που “δεν έπεσε στην παγίδα”.

Στο μεταξύ όμως κηρύσσει τον πόλεμο στον Σταυρό.
του Θεόφραστου Ανδρεόπουλου

 pronews.gr

Δεδομένους θεωρούν τους Έλληνες οι Γερμανοί και θέλουν να φέρουν εδώ τα αεροπλάνα τους που εδρεύουν στην βάση του Ιντσιρλίκ.

Εξοργισμένοι από την τουρκική στάση  είναι οι Γερμανοί, εξ ου και ζητούν από την κυβέρνηση να κόψει τους στρατιωτικούς δεσμούς που έχει με τη χώρα του Ερντογάν.
 Στην Ελλάδα, την Κύπρο ή την Ιορδανία προτείνουν Γερμανοί βουλευτές να μεταφερθούν και να σταθμεύουν γερμανικά μαχητικά Tornados από την αεροπορική βάση του Ιντσιρλίκ στην Τουρκία καθώς εντείνεται η κόντρα της Άγκυρας με ευρωπαϊκές πρωτεύουσες ενόψει του δημοψηφίσματος της ερχόμενης Πέμπτης για την ενίσχυση των προεδρικών εξουσιών του Ερντογάν.
Τα γερμανικά Τornados κάνουν αναγνωριστικές πτήσεις απ’ την τουρκική βάση στο πλαίσιο του διεθνούς υπό τις ΗΠΑ συνασπισμού κατά του λεγόμενου «Ισλαμικού Κράτους».
Οι Γερμανοί βουλευτές, που προέρχονται από κόμματα της κυβερνητικής συμμαχίας, αλλά και της αντιπολίτευσης, λένε ότι τα αεροσκάφη αυτά θα μπορούσαν να σταθμεύουν στη χώρα μας, ή την Κύπρο, ακόμη και στην Ιορδανία και να συνεχίσουν να συνεισφέρουν στην εκστρατεία κατά του ISIS.
Παράλληλα ζητούν να απομακρυνθεί απ’ το Ιντσιρλίκ το γερμανικό προσωπικό εκφράζοντας ανησυχίες για την ασφάλειά του.
Ο Φλόριαν Χαν, εκπρόσωπος για θέματα ασφάλειας και εξωτερικής πολιτικής της CSU (αδελφού κόμματος των Χριστιανοδημοκρατών της Μέρκελ) είπε ότι οι Γερμανοί αξιωματικοί και στρατιώτες μπορεί να μεταβληθούν σε πιόνια στα παιχνίδια εξουσίας της Άγκυρας.

«Μέσα σ’ αυτή την τεταμένη ατμόσφαιρα είναι ολοένα και πιο αβέβαιο ότι η τουρκική κυβέρνηση μπορεί να εγγυηθεί την προστασία των στρατιωτών μας στο Ιντσιρλίκ», δήλωσε στην Κυριακάτικη Bild. Και κάλεσε τη γερμανική κυβέρνηση να σταματήσει τις επενδύσεις στην υποδομή της βάσης.
Ανάλογες ανησυχίες εξέφρασαν και στελέχη του αντιπολιετευόμενου Αριστερού Κόμματος Die Linke.
Από το Κόμμα των Πρασίνων ο τουρκικής καταγωγής Τζεμ Οζντεμίρ, σφοδρός επικριτκής του Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, τόνισε ότι η απόσυρση του γερμανικού προσωπικού απ’ τη βάση του Ιντσιρλίκ θα έστελνε ένα ξεκάθαρο μήνυμα στην Άγκυρα, η οποία, όπως λέει «χάνει τα τελευταία κατάλοιπα σεβασμού προς την Ευρώπη».
Το Βερολίνο μελετά μια επένδυση πολλών εκατομμυρίων δολαρίων στη βάση του Ιντσιρλίκ για τη μακροπρόθεσμη ανάπτυξη γερμανικών στρατευμάτων. Οι γερμανικές επενδύσεις αναμένεται να ωφελήσουν την Τουρκία, που θα δει τη βάση της να εκσυγχρονίζεται και να μεγαλώνει με τη συμμετοχή και ντόπιων κατασκευαστικών εταιρειών.
Οι υποστηρικτές της ιδέας της απόσυρσης απ’ την Τουρκία των γερμανικών μαχητικών και των στρατευμάτων λένε ότι η Άγκυρα έχει ήδη παίξει μια φορά το χαρτί του Ιντσιρλίκ πέρυσι όταν εμπόδισε Γερμανούς βουλευτές να επισκεφθούν τη βάση εκνευρισμένη από την κίνηση του Βερολίνου να αναγνωρίσει επίσημα τη γενοκτονία των Αρμενίων από την Οθωμανική αυτοκρατορία.
Μέχρι στιγμής η κυβέρνηση της Μέρκελ απορρίπτει τις εκκλήσεις για απόσυρση απ’ την Τουρκία με τον υπουργό Εσωτερικών Ντε Μεζιέρ να υπογραμμίζει ότι οι Γερμανοί στρατιώτες βρίσκονται εκεί «για να προστατέψουν νατοϊκά και άρα δικά μας συμφέροντα».

Προς Ελληνο - Τουρκικό κράτος

Tην ώρα που η Ευρώπη σταματά τις ενταξιακές διαπραγματεύσεις για την Τουρκία- ουσιαστικά ακυρώνει οριστικά την προοπτική ένταξης-που στην Ολλανδία, την Ελβετία και τη Γερμανία απαγορεύεται ακόμη και η είσοδος τούρκων διπλωματών και υπουργών, που στη Γαλλία ξέσπασε οργισμένη αντίδραση για την απόφαση του Ολαντ να επιτρέψει στον Ταβούσογλου να μιλήσει στο Μέτς- μια οργή που παρασέρνει μαζί της και τον υποψήφιο της κεντροαριστεράς τραπεζίτη Μακρόν- την ώρα που η Τουρκία διεκδικεί από την Ελλάδα σχεδόν το μισό Αιγαίο σε νησιά και κατέχει παράνομα τη μισή Κύπρο, την ώρα ακριβώς αυτή η ελληνική κυβέρνηση, διά του Μουζάλα, συγκυβερνά στο προσφυγικό ζήτημα και επιτρέπει  στο γιο και την κόρη του πρωθυπουργού Γιλντιρίμ να επιθεωρούν τις εγκαταστάσεις στο Ελληνικό, να οργανώνουν συγκεντρώσεις προσφύγων υπό την καθοδήγησή τους και να τους καθιστά έτσι συγκυβερνήτες, στον πιο κρίσιμο ίσως τομέα διακυβέρνησης. Στο προσφυγικό.

Αλλά δεν είναι μόνον αυτό. Το Υπουργείο Παιδείας του κ. Γαβρόγλου ετοιμάζεται να ιδρύσει στο ΑΠΘ στη Θεσσαλονίκη, πανεπιστημιακά τμήματα Τουρκικής γλώσσας και Ισλαμικής θρησκείας, σε συνεργασία με τουρκικά πανεπιστήμια, εισάγει την τουρκική γλώσσα ως υποχρεωτική σε νηπιαγωγεία της Θράκης- προφανώς με στόχο να την εισάγει και στα δημοτικά- και επιπλέον καθιερώνει νέο κλάδο στον δημόσιο τομέα, τον ΠΕ 73, στον οποίο θα εντάσσονται οι εκπαιδευτικοί αυτοί.
Ουσιαστικά δηλαδή, εάν κρίνουμε και από τις δηλώσεις Γαβρόγλου πως θα ξαναγράψει και τα βιβλία της ιστορίας για τη Μέση Εκπαίδευση- προφανώς υπό την καθοδήγηση των μικτών ελληνοτουρκικών επιτροπών που έχουν προ πολλού συσταθεί- τότε η ελληνοτουρκική συγκυβέρνηση απλώνεται πλέον και στην εκπαίδευση, μετά το προσφυγικό.
Δηλαδή, την ώρα που μειώνονται οι ώρες διδασκαλίας των ελληνικών, αρχαίων και νέων, που καταργείται η υποχρεωτική διδασκαλεία των θρησκευτικών και το μάθημα χάνει τον ομολογιακό του χαρακτήρα, η κυβέρνηση, ταυτόχρονα, πριμοδοτεί τις ισλαμικές σπουδές και την τουρκική γλώσσα.

Τι μένει; Μένουν ακόμη οι υπόλοιποι τομείς της εσωτερικής διοίκησης, αφού παρατρίχα δεν είχαμε και τη δημιουργία τουρκικού ιδιωτικού καναλιού. Θα μπορούσε να υποθέσει κανείς βασίμως, πως εάν η Άγκυρα έστελνε τώρα τούρκο υπουργό να μιλήσει σε προεκλογική συγκέντρωση τούρκων στη Θράκη, η κυβέρνηση θα άνοιγε διάπλατα τις πόρτες.
Όλα αυτά αποδεικνύουν πως βρισκόμαστε πιθανόν σε πορεία ελληνοτουρκικής συγκυριαρχίας, δηλαδή σε πορεία δορυφοροποίησης της χώρας, έναντι της Τουρκίας. Οι απειλές του Καμμένου μοιάζουν έτσι γραφικές και συσκοτίζουν την απτή πραγματικότητα.

Δε φτάνει δηλαδή που έχουμε παραχωρήσει το μεγαλύτερο μέρος της εθνικής μας κυριαρχίας στους δανειστές, εκχωρώντας τους το σύνολο της δημόσιας περιουσίας και των τραπεζών, αλλά και τον πλήρη και απόλυτο δημοσιονομικό και πολιτικό έλεγχο, συμπληρώνουμε αυτήν την απώλεια με την εκχώρηση των υπολοίπων τομέων της εθνικής κυριαρχίας – παιδεία και εξωτερική πολιτική-στην τουρκική ισλαμική εξουσία.
Μήπως πρέπει κάποιοι μέσα στον Συριζα και στους ΑΝΕΛ να ρωτήσουν την κυβέρνηση γι’ αυτά που πράττει και όχι μόνον να ψηφίζουν αμίλητοι τα εισερχόμενα κυβερνητικά νομοσχέδια;
Διότι, έτσι όπως πάμε, θα καταλήξουμε να υλοποιήσουμε ακόμη και το όνειρο του Ίωνα Δραγούμη, από τον μεσοπόλεμο, ο οποίος, αντιπολιτευόμενος τον Βενιζέλο, είχε προτείνει τότε τη δημιουργία μιας ελληνο-τουρκικής ομοσπονδίας. Γιατί όχι; Εξάλλου δεν είμαστε εθνικιστές.


Σεξουαλικές επιθέσεις στην Ιαπωνία: Κάθε μαθήτρια και θύμα

Η Tαμάκα ήταν περίπου 10 ετών όταν ένας άντρας την παρενόχλησε για πρώτη φορά σεξουαλικά στο μέτρο. Αισθάνθηκε σοκαρισμένη ψυχολογικά. Λες και την είχαν χτυπήσει σωματικά. 

Όταν πήγε σπίτι της άρχισε να πλένεται επανειλημμένα στο σημείο που την είχε αγγίξει ο άντρας, αν και συνειδητά φρόντιζε να μην περνά πολύ χρόνο στην τουαλέτα, για να μην καταλάβει η οικογένειά της ότι κάτι δεν πάει καλά. 
Δεν ήταν η πρώτη σεξουαλική παρενόχληση που υπέστη. Της έτυχε ξανά και ξανά, τόσο στο Λύκειο, όσο και στο δρόμο για το σπίτι. Η ίδια λέει πως έβλεπε τον εαυτό της σαν παιδί. Δεν καταλάβαινε. Επίσης οι γονείς της δεν της είχαν μιλήσει ποτέ για κάτι τέτοιο και δεν ήξερε πως να το χειριστεί. Έτσι απλώς έτρεχε να φύγει. 
Ένα από τα περιστατικά ήταν ιδιαίτερα άγριο. Ήταν στα 15 της χρόνια όταν ένας άντρας της επιτέθηκε, αγγίζοντάς την στο τρένο. Όταν το τρένο σταμάτησε εκείνη προσπάθησε να φύγει αλλά αυτός την τράβηξε από το χέρι και της είπε: «Ακολούθησε με». Η Ταμάκα προσπάθησε και πάλι να φύγει. 
Καθημερινό φαινόμενο
Το περιστατικό είδε πολύς κόσμος. Αλλά κανείς δεν την βοήθησε. Η ίδια ένιωσε ντροπή. Κι ότι ήταν συνένοχη. Πλέον είναι 36 ετών και προσπαθεί να μιλήσει για το τεράστιο αυτό ζήτημα. Τις σεξουαλικές επιθέσεις που υφίστανται οι μαθήτριες στη χώρα στα μέσα μαζικής μεταφοράς. 
«Όταν πήγαινα σχολείο κάθε κορίτσι ήταν θύμα», λέει η Ταμάκα. «Δεν νιώθαμε ότι μπορούμε να κάνουμε κάτι γι’ αυτό». Το φαινόμενο δεν έχει πάψει. Τα δυο τελευταία χρόνια όμως κάτι έχει αρχίσει να αλλάζει καθώς περισσότεροι άνθρωποι έχουν αρχίσει και μιλούν. 
Κονκάρδες στις σχολικές τσάντες
Η Γιαγιόι είναι μία από αυτούς. Κουβαλά μια βαλίτσα με κονκάρδες και τις μοιράζει. Αυτές απεικονίζουν θυμωμένα κορίτσια και μηνύματα όπως «η σεξουαλική παρενόχληση είναι έγκλημα» και «Μην το κάνεις». Τις μοιράζει στις κοπέλες και τις ενθαρρύνει να τις βάζουν στις τσάντες τους. Να κυκλοφορούν περιφανές και να αντιδρούν. 
Ίδρυσε μια οργάνωση για την προστασία των γυναικών από τις σεξουαλικές επιθέσεις το 2015 αφού η κόρη μιας φίλης της έπεσε αρκετές φορές θύμα κακοποίησης στο τρένο.
Το κορίτσι και η μητέρα της έψαξαν πολλές λύσεις και κατέληξαν με τη μικρή να κολλάει στην τσάντα της μια φωτογραφία με έναν αστυνομικό να συλλαμβάνει έναν άντρα και το σύνθημα «Η κακοποίηση είναι έγκλημα. Δεν θα υποκύψω». Δούλεψε. 
Η Γιαγιόι βασίστηκε σε αυτή την ιδέα για να δημιουργήσει την οργάνωσή της και να διαδώσει την ιδέα στις μαθήτριες. Ότι όσο περισσότερες είναι αυτές που αντιστέκονται, τόσο καλύτερα. Τις κονκάρδες που εκείνη άρχισε να πουλάει online, έφτασαν να μοιράζουν ακόμη και αστυνομικά τμήματα.  
Οι κονκάρδες φαίνεται να είχαν αποτέλεσμα. Από τις 70 μαθήτριες ενός Λυκείου στο Τοκίο το 61.4% είπε ότι κανείς δεν τις ενόχλησε από τότε που φόρεσαν τις κονκάρδες. Το 4.3% είπε ότι δεν διαπίστωσε καμία αλλαγή. 
Επίσης η αστυνομία των σιδηροδρόμων άρχισε να κάνει διαλέξεις και συνεδρίες με μαθητές στα σχολεία, ώστε να υπάρχει μεγαλύτερη ενημέρωση για το θέμα αλλά και τα παιδιά να αρχίσουν να αισθάνονται πιο άνετα μιλώντας γι’ αυτό. 
Τα θύματα δεν μιλούν 
Οι γυναίκες που αγωνίζονται για τα δικαιώματα των γυναικών στην Ιαπωνία φωνάζουν ότι κάτι πρέπει να αλλάξει. Οι ειδικοί τονίζουν ότι η ιαπωνική κοινωνία εσκεμμένα αγνοεί ή δεν γνωρίζει πόσο διαδεδομένο είναι το πρόβλημα και πόσο συχνές είναι οι σεξουαλικές επιθέσεις στα κορίτσια. Μάλιστα δεν υπάρχουν ακριβή στοιχεία για τον αριθμό των θυμάτων, καθώς παρά πολύ λίγα είναι αυτά που αναφέρουν τα περιστατικά εναντίον τους. 
Ο νόμος
Ένα βασικό πρόβλημα είναι ότι το μη συναινετικό άγγιγμα πάνω από τα ρούχα θεωρείται ένα μικρό έγκλημα και τιμωρείται με ποινή έξι μηνών και πρόστιμο 4.500 δολάρια. Όμως πολλές φορές οι δράστες στα μέσα μεταφοράς προχωρούν πολύ περισσότερο. 
Πρόκειται για υποθέσεις που στην ουσία συνιστούν βιασμό. Αν η αστυνομία εκτιμήσει ότι η υπόθεση συνιστά κάτι περισσότερο από άγγιγμα και περιλαμβάνει διείσδυση με το χέρι τότε αυτές πηγαίνουν με άλλο άρθρο του ποινικού κώδικα και επισύρουν έως και 10 έτη φυλάκισης. Αυτές οι υποθέσεις όμως είναι πολύ λίγες. Κι αυτό γιατί το άρθρο που ορίζει τα του βιασμού έχει εξαιρετικά στενά όρια. Ως βιασμός θεωρείται μόνο ο εξαναγκασμός σε σεξουαλική επαφή. 
Απλή… ενόχληση
Η Ταμάκα εξηγεί ότι στην Ιαπωνία αυτού του είδους η σεξουαλική κακοποίηση υποβιβάζεται από την κοινωνία και θεωρείται απλώς «ενόχληση». Ακόμη και η ίδια συνειδητοποίησε ότι αυτό που είχε βιώσει ήταν σεξουαλική επίθεση όταν πια μεγάλωσε. «Αυτό είναι που με σοκάρει περισσότερο από όλα. Ότι δεν είχα συνειδητοποιήσει, ότι αυτό που βίωνα ήταν σεξουαλική επίθεση». 
Η ιαπωνική κοινωνία, όπως εξηγεί, επικεντρώνεται στο να λέει στις γυναίκες να προσέχουν πως ντύνονται και συμπεριφέρονται όταν κυκλοφορούν μόνες τους με τα μέσα μεταφοράς. «Λένε στις γυναίκες να προστατεύουν τον εαυτό τους, να είναι προσεκτικές, αλλά κανείς δε λέει στους άντρες να μην το κάνουν». 
Η πατριαρχική κοινωνία
Ένα ακόμη ζήτημα που αναφέρουν από την πλευρά τους τα θύματα είναι οι λεγόμενες «ψευδείς κατηγορίες». Η Ταμάκα εξηγεί ότι στην κοινωνία η κυρίαρχη αφήγηση είναι ότι οι άντρες κατηγορούνται αδίκως. 
«Τα μέσα μαζικής ενημέρωσης κατηγορούν πάντα τα θύματα», λέει από την πλευρά της η φεμινίστρια Χιρόκο Γκότο που υποστηρίζει ότι ο χώρος των ΜΜΕ είναι ανδροκρατούμενος κι έτσι επιβάλλεται η κρατούσα άποψη. 
«Η Ιαπωνική κοινωνία είναι πολύ πατριαρχική», λέει η Γκότο σημειώνοντας ότι «υπάρχει έντονα η πεποίθηση ότι οι άντρες είναι πιο ισχυροί και ανώτεροι από τις γυναίκες».
Η υπόθεση ενός άντρα που αρχικά καταδικάστηκε και κατόπιν αθωώθηκε για υπόθεση σεξουαλικής επίθεσης έγινε ταινία στην Ιαπωνία με τον τίτλο «Απλώς δεν το έκανα». Η Ταμάκα πιστεύει ότι η πλευρά του άντρα υπερτονίστηκε από τα ΜΜΕ αποσπώντας την προσοχή από το ζήτημα της σεξουαλικής βίας και αποθαρρύνοντας τα θύματα να μιλήσουν. 
Ο νόμος
Ένα βασικό πρόβλημα είναι ότι το μη συναινετικό άγγιγμα πάνω από τα ρούχα θεωρείται ένα μικρό έγκλημα και τιμωρείται με ποινή έξι μηνών και πρόστιμο 4.500 δολάρια. Όμως πολλές φορές οι δράστες στα μέσα μεταφοράς προχωρούν πολύ περισσότερο. 
Πρόκειται για υποθέσεις που στην ουσία συνιστούν βιασμό. Αν η αστυνομία εκτιμήσει ότι η υπόθεση συνιστά κάτι περισσότερο από άγγιγμα και περιλαμβάνει διείσδυση με το χέρι τότε αυτές πηγαίνουν με άλλο άρθρο του ποινικού κώδικα και επισύρουν έως και 10 έτη φυλάκισης. Αυτές οι υποθέσεις όμως είναι πολύ λίγες. Κι αυτό γιατί το άρθρο που ορίζει τα του βιασμού έχει εξαιρετικά στενά όρια. Ως βιασμός θεωρείται μόνο ο εξαναγκασμός σε σεξουαλική επαφή. 
Απλή… ενόχληση
Η Ταμάκα εξηγεί ότι στην Ιαπωνία αυτού του είδους η σεξουαλική κακοποίηση υποβιβάζεται από την κοινωνία και θεωρείται απλώς «ενόχληση». Ακόμη και η ίδια συνειδητοποίησε ότι αυτό που είχε βιώσει ήταν σεξουαλική επίθεση όταν πια μεγάλωσε. «Αυτό είναι που με σοκάρει περισσότερο από όλα. Ότι δεν είχα συνειδητοποιήσει, ότι αυτό που βίωνα ήταν σεξουαλική επίθεση». 
Η ιαπωνική κοινωνία, όπως εξηγεί, επικεντρώνεται στο να λέει στις γυναίκες να προσέχουν πως ντύνονται και συμπεριφέρονται όταν κυκλοφορούν μόνες τους με τα μέσα μεταφοράς. «Λένε στις γυναίκες να προστατεύουν τον εαυτό τους, να είναι προσεκτικές, αλλά κανείς δε λέει στους άντρες να μην το κάνουν». 
Η πατριαρχική κοινωνία
Ένα ακόμη ζήτημα που αναφέρουν από την πλευρά τους τα θύματα είναι οι λεγόμενες «ψευδείς κατηγορίες». Η Ταμάκα εξηγεί ότι στην κοινωνία η κυρίαρχη αφήγηση είναι ότι οι άντρες κατηγορούνται αδίκως. 
«Τα μέσα μαζικής ενημέρωσης κατηγορούν πάντα τα θύματα», λέει από την πλευρά της η φεμινίστρια Χιρόκο Γκότο που υποστηρίζει ότι ο χώρος των ΜΜΕ είναι ανδροκρατούμενος κι έτσι επιβάλλεται η κρατούσα άποψη. 
«Η Ιαπωνική κοινωνία είναι πολύ πατριαρχική», λέει η Γκότο σημειώνοντας ότι «υπάρχει έντονα η πεποίθηση ότι οι άντρες είναι πιο ισχυροί και ανώτεροι από τις γυναίκες».
Η υπόθεση ενός άντρα που αρχικά καταδικάστηκε και κατόπιν αθωώθηκε για υπόθεση σεξουαλικής επίθεσης έγινε ταινία στην Ιαπωνία με τον τίτλο «Απλώς δεν το έκανα». Η Ταμάκα πιστεύει ότι η πλευρά του άντρα υπερτονίστηκε από τα ΜΜΕ αποσπώντας την προσοχή από το ζήτημα της σεξουαλικής βίας και αποθαρρύνοντας τα θύματα να μιλήσουν. 
Από το Al Jazeera