Πέμπτη 12 Οκτωβρίου 2017

ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΕΝ ΨΥΧΡΩ ΣΤΑ ΕΞΑΡΧΕΙΑ! Δολοφόνησαν τον δικηγόρο Μιχάλη Ζαφειρόπουλο (photo)

Νεκρός είναι σύμφωνα με πληροφορίες ο Μιχάλης Ζαφειρόπουλος ο οποίος αργά το απόγευμα της Πέμπτης δέχθηκε δολοφονική επίθεση στο γραφείο του στα Εξάρχεια 
Πρόκειται για τον γιο του πρώην βουλευτή της Νέας Δημοκρατίας, Επαμεινώνδα Ζαφειρόπουλου, ο οποίος πέθανε το 2006.

Άνοιξε την πόρτα στους δολοφόνους του!
Όλα συνέβησαν στην οδό Ασκληπιού 154, στο κέντρο της Αθήνας.
Δύο κουκουλοφόροι χτύπησαν το κουδούνι του διαμερίσματος και ο Μιχάλης Ζαφειρόπουλος τους άνοιξε την πόρτα. Οι δύο δράστες τον πυροβόλησανδυο φορές και διέφυγαν αμέσως από το σημείο!
Λίγο μετά το φονικό, οι πρώτες πληροφορίες για το θύμα ξεκίνησαν να έρχονται στην επιφάνεια. Κι ανέφεραν πως πρόκειται για τον Μιχάλη Ζαφειρόπουλο. Οι πληροφορίες τελικά επιβεβαιώθηκαν, με τις Αρχές να βρίσκονται σε συναγερμό!


Ήδη στο σημείο του φονικού έχουν καταφθάσει άνδρες της Αντιτρομοκρατικής για την διερεύνηση της υπόθεσης.

Ο Πόνος και οι Αιτίες του

Από τη στιγμή που ερχόμαστε στη ζωή καθώς επίσης κι όταν είμαστε ήδη έτοιμοι να αφήσουμε τη φυσική μας παρουσία από τον κόσμο, ο πόνος εμφανίζεται με πολλές μορφές. Ο πόνος είναι πάντα μια απώλεια.

Για το σώμα, μπορεί να είναι η απώλεια της υγείας κι αυτή η φυσική ανισορροπία μεταφράζεται σε πόνο διαφόρων τύπων που αιχμαλωτίζουν την προσοχή και γενικά τη συνείδηση.

Για την ψυχή, ο πόνος βασίζεται στο χάσιμο ενός συναισθήματος (τόσο σε αυτά που τρέφουμε όσο, κυρίως, σε αυτά που δεχόμαστε από άλλα πρόσωπα). Τέλος πάντων, ας μας αφήνουν ν' αγαπάμε κι ας αφήνουμε κι εμείς τους άλλους να μας αγαπούν.
Μπορεί να είναι η απώλεια της εμπιστοσύνης σε κάτι ή σε κάποιον.
Ή η απώλεια των προσδοκιών που άρχισαν και δεν ολοκληρώθηκαν.
Ή η απώλεια της εμπιστοσύνης στον εαυτό μας, που εκφράζεται ως φόβος για την αντιμετώπιση δύσκολων καταστάσεων ακόμη και εύκολων. Ή ο πόνος που προκαλείται από την απώλεια ανεκτίμητων αγαθών ή αγαπημένων προσώπων. Και, συνολικά, όλες εκείνες οι συγκινήσεις που αντικατοπτρίζουν την απώλεια ενός κάτι που πιστεύαμε ότι κατέχουμε ή ελπίζαμε να κατέχουμε.


Για το νου, ο πόνος προέρχεται από την έλλειψη κατανόησης. Όταν ο νους κλείνεται, μπλοκάρεται και δεν καταλαβαίνει το νόημα των περιστάσεων, υποφέρει.

Όταν ο νους δεν έχει αναπτυχθεί ως ευφυία και δεν έχει τα μέσα για να αντιληφθεί τις αιτίες της ζωής, υποφέρει.
Το ίδιο συμβαίνει αν ένας νους είναι λίγο ή πολύ εκπαιδευμένος ή καλλιεργημένος. Αν μπλοκάρεται όταν πρέπει να προσπαθήσει για να φθάσει στο βάθος των πραγμάτων, το αποτέλεσμα είναι πάντα πόνος.

Ο πόνος επίσης προκαλείται όταν επαληθεύουμε ότι κυνηγάμε λανθασμένες ιδέες ή ότι ενεργούμε με λανθασμένα κριτήρια.Ή ανακαλύπτουμε ότι έχουμε λάθος εικόνα για τον εαυτό μας και ότι δεν είμαστε στην πραγματικότητα αυτό που ονειρευόμαστε ότι είμαστε.

Η κατάπαυση του πόνου

Είναι πιθανόν ο πόνος να μη σταματήσει ποτέ τελείως, επειδή βρισκόμαστε σ΄ ένα δρόμο προοδευτικής εξέλιξης κι επειδή, παρ' όλο που προχωρούμε λίγο, ο πόνος χάνεται επίσης σιγά - σιγά, αλλά όχι εντελώς. Η εξαφάνισή του βρίσκεται σ' ένα επίπεδο πνευματικής απελευθέρωσης που είναι για μας πολύ μακρινό προς το παρόν.
Αυτό που πρέπει, και μπορούμε να κάνουμε, είναι ν' αρχίσουμε να περιορίζουμε τις αιτίες που τον προκαλούν.
Γι' αυτό χρειάζεται να βλέπουμε τα πράγματα με τρόπο ήρεμο, έξυπνο και αντικειμενικό. Να βλέπουμε τον εαυτό μας από μακριά, για να αξιολογούμε τις πραγματικότητες οι οποίες, διαφορετικά, μας απορροφούν τόσο πολύ που μας τυφλώνουν τόσο ώστε να μη μπορούμε να τους δώσουμε όνομα και ορισμό. Αν δεν βλέπει κανείς τα πράγματα, σαν πρώτο βήμα, είναι αδύνατο να αναζητήσει την κατάπαυση του πόνου.

Σαν δεύτερο βήμα, πρέπει να αναζητήσει λύσεις για να καταλήξει στα κίνητρα που μας οδηγούν στον πόνο. Όλα έχουν μια λύση, λίγο ή πολύ καλή. Αλλά αν δεν έχει κανείς τη βούληση για να την αναζητήσει κι ακόμα λιγότερο να εφαρμόσει την ή τις λύσεις, ο πόνος θα παραμένει. Και όχι μόνο θα παραμένει, αλλά και θα μας κάνει να κατηγορούμε εξωτερικούς παράγοντες γι' αυτό που δεν τολμήσαμε ν' αντιμετωπίσουμε.


Ο πόνος δεν φεύγει, πρέπει να τον απομακρύνουμε. Ο πόνος δεν ξεχνιέται. Μετατρέπεται σε αντικειμενική εμπειρία που μας εμπλουτίζει. Ο πόνος που αναλαμβάνεται και οδηγείται σε λύση είναι μια εξασφάλιση για να μη ξαναπέσουμε στις ίδιες αιτίες που τον προκάλεσαν.

Οι δρόμοι για την κατάπαυση του πόνου

Η "Μεγάλη Οδός ή η ευγενής Οκταπλή Ατραπός" της βουδιστικής φιλοσοφίας, περιλαμβάνει βήματα που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε, αφού όλα είναι στο χέρι μας χωρίς την ανάγκη να ακολουθήσουμε μια θρησκεία, αλλά απλά να σκεφθούμε.

Οι ορθές γνώμες πρέπει να είναι το καθημερινό μας έργο για να βγούμε από την άγνοια και να φτάσουμε σταδιακά στη σοφία. Αυτό συμβούλευε επίσης ο σοφός Πλάτων.

Οι γνώμες μας θα είναι κάθε φορά σωστότερες όσο περισσότερο απομακρυνόμαστε από τον υποκειμενισμό, από την υπεροψία των δικών μας πεποιθήσεων που τις θεωρούμε ανώτερες των άλλων, από την επιθυμία να έχουμε πάντα δίκιο. Αντίθετα, πρέπει να βασιστούμε στις διδασκαλίες των σοφών, στις συμβουλές τους που είναι γεμάτες από εμπειρία και στο καθαρό όραμα που αυτοί μας προσφέρουν.

Οι ορθές προθέσεις ξεκινούν από ένα καθαρό ιδεώδες για τη Ζωή, από κάποιες αρχές που μπορούν να μετατραπούν σε σκοπούς. Αν έχουμε ένα ιδεώδες ως πηγή έμπνευσης, έχουμε τη δυνατότητα να κατευθύνουμε σωστά τις προθέσεις μας. Με λίγα λόγια: ας αντικαταστήσουμε τον εγωισμό με τη γενναιοδωρία.

Οι ορθές πράξεις θα είναι η λογική συνέπεια των ορθών γνωμών ή ιδεών και των γενναιόδωρων προθέσεων. Σ΄ αυτό πρέπει να προστεθεί, με τρόπο τελεσίδικο, η βούληση για δράση.

Τα ορθά λόγια μάς υποχρεώνουν να σκεφθούμε πριν να ανοίξουμε το στόμα. Αντί να πούμε το πρώτο που μας προκαλούν οι συγκινήσεις (και όχι απαραίτητα οι ιδέες), πρέπει να υπολογίζουμε το αποτέλεσμα που μπορεί να προκαλέσουν τα λόγια μας. Πρέπει να είναι ξεκάθαρο αν θέλουμε να επικοινωνούμε με τους ανθρώπους ή αν απλά θέλουμε να συζητάμε και να γεμίζουμε τη σιωπή με άδειες φωνές.

Τα ορθά μέσα ζωής υποδηλώνουν μια ηθική συμπεριφορά. Όλοι πρέπει να εργαζόμαστε για να ζούμε. Αυτό, παρόλα όσα λέγονται για το αντίθετο, είναι ένας θαυμάσιος νόμος της ύπαρξης που μας διατηρεί ενεργούς και μας κάνει να αναπτυσσόμαστε εσωτερικά και εξωτερικά. Αλλά δεν βρίσκονται όλες οι εργασίες στο ύψος της φιλοσοφικής αξιοπρέπειας. Δεν αναφερόμαστε στις ταπεινές εργασίες, αλλά σ' εκείνες που προσβάλλουν την ανθρώπινη αξιοπρέπεια κάτω από τα χίλια πρόσωπα της διαφθοράς. Και είναι επίσης ορθά τα μέσα της ζωής που είναι ακριβώς αυτό: μέσα και όχι σκοποί που απορροφούν όλη την ύπαρξη.

Η ορθή προσπάθεια συνίσταται στο να χρησιμοποιούμε τις ενέργειές μας, χωρίς να τις σπαταλάμε, αλλά χωρίς την τσιγγουνιά εκείνου που δεν θέλει να θυσιαστεί ή θυσιάζεται όσο το δυνατό λιγότερο. Η προσπάθεια είναι ορθή όταν κατευθύνεται στους σκοπούς που επιλέγονται σαν οι καλύτεροι και όταν δεν περιορίζεται στην ελάχιστη προσπάθεια, αλλά στη μέγιστη που μπορούμε να προσφέρουμε. Αυτός που προσπαθεί να δώσει και να κάνει στο μάξιμουμ, διευρύνει τα όρια της ικανότητάς του. Όσο περισσότερο προσπαθεί τόσο περισσότερο μπορεί.

Η ορθή προσοχή είναι μια εστία φωτός που συγκεντρώνεται στα βιώματά μας, πράγμα το οποίο μας δίνει τάξη και καθαρότητα στη συνείδηση. Αρκεί να πούμε, συνοψίζοντας, ότι η Προσοχή είναι η Δύναμη της Συνείδησης.

Η ορθή συγκέντρωση συνίσταται στο να είμαστε κατά το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας (συνεπώς και της ζωής) στον εσωτερικό μας άξονα, στο κέντρο μας, εξαλείφοντας σταδιακά τις διακυμάνσεις της συνείδησης που οφείλονται στις συγκινησιακές και νοητικές διακυμάνσεις. Είναι η προσπάθεια να κατευθύνουμε τις εκφράσεις της ψυχής και τις δράσεις του σώματος από το πραγματικό μας Εγώ.


Τι να κάνουμε ενώ προσπαθούμε να ξεπεράσουμε τον πόνο;

Ξέρουμε ότι, όσο καλές και να είναι αυτές οι συμβουλές - που διαμόρφωσαν τόσους ανθρώπους στην Ιστορία - δεν μπορούν να εφαρμοστούν αμέσως, ούτε τα αποτελέσματα επιτυγχάνονται αμέσως. Υπάρχει, επομένως, μια περίοδος κατά την οποία, παρά την προσπάθεια να συλλάβουμε τις αιτίες του και να τον κάνουμε να σταματήσει, ο πόνος συνεχίζεται.

Να μη παραλύουμε γι' αυτό. Να μη περιμένουμε ότι ο πόνος θα εξαφανιστεί εξ ολοκλήρου για να συνεχίσουμε τις δράσεις μας ούτε ότι θα αναλάβουμε άλλες, νέες και καλύτερες. Πρέπει να μάθουμε να βαδίζουμε με τον πόνο από το χέρι, χωρίς να του δίνουμε μεγάλη προσοχή. Η προσοχή πρέπει να κατευθύνεται προς τα μέσα που θα μας επιτρέψουν να τον εγκαταλείψουμε τελείως.

Να μη γινόμαστε ανυπόμονοι. Αν ο πόνος έκανε πολύ καιρό για να εγκατασταθεί στη ψυχή και να εκδηλωθεί, χρειάζεται επίσης χρόνο - όχι τόσο πολύ - για να δώσει πέρασμα στον εξαγνισμό και την απελευθέρωση. Ας αναπτύξουμε μια ενεργητική υπομονή, μια υπομονή που δεν θα παύει να εργάζεται για τις υποχρεώσεις της.

Να μη πέφτουμε σε συγκινήσεις ή ιδέες υποτιμητικές. Αντί να υποτιμήσουμε τον εαυτό μας, ας προσπαθήσουμε να βγούμε από το σκοτεινό πηγάδι του πόνου και να βάλουμε όλη τη βούληση γι΄ αυτό. Έτσι θα αυξηθεί η αυτοεκτίμηση. Αυτός που παραδίνεται και εγκαταλείπεται στον πόνο, δεν θα μπορεί να νοιώσει καλά με τον εαυτό του.

Να μην εξοργιζόμαστε. Να μη κατηγορούμε τους άλλους ούτε να αφήνουμε να πέφτει επάνω τους η αρνητική κατάσταση του πόνου. Καλύτερα να προσπαθήσουμε να δείξουμε την ευτυχία της μάχης που έχουμε ξεκινήσει για να μπορούμε να συνεχίσουμε.

Και πάνω απ΄ όλα να λαμβάνουμε υπ΄ όψιν τούς πολλούς παράγοντες που μας δίνουν ικανοποίηση, που μας δίνουν χαρά και ενθουσιασμό, τα πολλά οφέλη που η ζωή μάς έχει δώσει, χωρίς να είμαστε αχάριστοι με το Πεπρωμένο και τα δώρα που παίρνουμε. Δεν υπάρχει κανείς που να μην έχει τίποτα, εκτός κι αν έχει κλείσει τελείως τις εσωτερικές του αισθήσεις σε κάθε πραγματικότητα.

Αλλά δεν είναι αυτό το θέμα. Το σημαντικό είναι να αγαπάμε τη Ζωή και τις ευκαιρίες της. Και αν κάποιες φορές μας κάνουν να πονάμε, ας αντικαταστήσουμε τις σκιές με το φως. Αυτή είναι η έννοια της εξέλιξης.


ΠΗΓΗ

Niels Bohr, Η Δύναμη ενός Ανεξάρτητου Μυαλού

Όλοι γνωρίζουμε το Νεοζηλανδό πυρηνικό φυσικό Ernest Rutherford, γνωστό ως «πατέρα της Πυρηνικής Φυσικής», που το 1908 τιμήθηκε με το Νόμπελ Χημείας. 
Ο Rutherford λοιπόν έχει να μας διηγηθεί μια «απλή» ιστορία αναφορικά με τη δύναμη που πηγάζει από τον άνθρωπο που κατέχει την αλήθεια, τη βαθιά γνώση για ένα θέμα.
Όταν δίδασκε, ως καθηγητής στο πανεπιστήμιο του Cambridge, του τηλεφώνησε ένας συνάδελφός του προσκαλώντας τον να διαιτητεύσει σε ένα ζήτημα που είχε προκύψει με τη βαθμολόγηση ενός μαθητή του σε ένα τεστ φυσικής.  
Ο συνάδελφός του είχε βαθμολογήσει με μηδέν το γραπτό του φοιτητή, ο οποίος με τη σειρά του υποστήριξε ότι θα έπρεπε να βαθμολογηθεί με άριστα.  Η όλη κατάσταση είχε πυροδοτήσει μεγάλη ένταση μεταξύ τους και αφού και οι δύο εμμένανε στις θέσεις τους, συμφώνησαν να καλέσουν έναν ουδέτερο διαιτητή, γνώστη του θέματος, και να δεχθούν τη λύση που αυτός θα έδινε. Έτσι έφτασαν στο Rutherford. 

Ο Rutherford δέχτηκε να αναλάβει το ρόλο του διαιτητή, καθώς η υπόθεση φαινόταν ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα και έτσι πήγε στο ραντεβού που είχαν δώσει για την εξέταση του γραπτού. Η ερώτηση ήταν: 
«Δείξτε πώς μπορούμε να βρούμε το ύψος ενός ψηλού κτιρίου χρησιμοποιώντας βαρόμετρο».
Η απάντηση του φοιτητή ήταν: 
«Παίρνουμε το βαρόμετρο και το ανεβάζουμε στο υψηλότερο σημείο του κτιρίου. Το δένουμε στην άκρη ενός νήματος, το κατεβάζουμε μέχρι το επίπεδο του δρόμου, μετά το ξανανεβάζουμε και μετράμε το μήκος του νήματος. Το μήκος του νήματος από το δρόμο ως την κορυφή του κτιρίου είναι το ύψος του κτιρίου».
«Ενδιαφέρον» σκέφτηκε ο Rutherford, «μια τόσο απλοϊκή απάντηση αλλά τόσο σωστή και πλήρης. Αυτός που την έγραψε σίγουρα δεν είναι συνηθισμένος φοιτητής»
Η υπόθεση είχε αρχίσει να αποκτά ενδιαφέρον και ως ένας γνήσιος ερευνητής του άγνωστου ενθουσιάστηκε με την προοπτική της λύσης αυτού του μυστηρίου. 
Σκέφτηκε λοιπόν και αποφάνθηκε να δοθεί στο φοιτητή μια δεύτερη ευκαιρία υπό όρους.  Αυτή τη φορά η απάντηση θα έπρεπε να πιστοποιεί τις γνώσεις του της φυσικής και θα έπρεπε να δοθεί μέσα σε 6 λεπτά. Το πρότεινε και έγινε δεκτό ως λύση και από τον συνάδελφό του και από το φοιτητή, ο οποίος φαινόταν αρκετά αποστασιοποιημένος από την όλη κατάσταση. 
Η διαδικασία ξεκίνησε αλλά ο φοιτητής παρότι είχαν περάσει ήδη πέντε λεπτά δεν είχε γράψει ούτε μια λέξη. Ο Rutherford άρχισε να πιστεύει ότι ο φοιτητής δεν ξέρει την απάντηση και τον ρώτησε: 
«Η καθυστέρηση σου σημαίνει ότι εγκαταλείπεις την προσπάθεια;»
 Ο φοιτητής όμως, παρότι φαινόταν εντελώς αποστασιοποιημένος παίζοντας αφηρημένα με το μολύβι του, απάντησε κάτι που ο Rutherford δεν περίμενε να ακούσει: 
«Όχι, απλώς τριγυρίζουν πολλές λύσεις στο μυαλό μου και προσπαθώ να σκεφτώ ποια είναι η καλύτερη».
Ο Rutherford αποσβολωμένος του ζήτησε συγγνώμη για τη διακοπή και τον παρακάλεσε να συνεχίσει. 
Το επόμενο λεπτό, η απάντηση είχε γραφεί αβίαστα στην κόλλα των εξετάσεων και έλεγε: 
«Παίρνω το βαρόμετρο στην κορυφή του κτιρίου και σκύβω πάνω από το κενό. Αφήνω το βαρόμετρο να πέσει και χρονομετρώ την πτώση του. Στη συνέχεια, χρησιμοποιώντας τον τύπο x=0.5*a*t^2, υπολογίζω το ύψος του κτιρίου». 
Οι εξεταστές διάβασαν την απάντηση. Ήταν άψογη και ως τέτοια δεν μπορούσαν παρά να την βαθμολογήσουν και οι δύο με άριστα. 
Όλα είχαν τελειώσει και ο φοιτητής ετοιμαζόταν να αποχωρήσει από την αίθουσα όταν ο Rutherford τον ρώτησε: 
«Συγνώμη μήπως μπορείς να μου απαντήσεις σε μια ερώτηση;»
«Φυσικά» απάντησε ο φοιτητής. 
«Είπες πριν ότι καθυστερείς να απαντήσεις, γιατί έχεις πολλές πιθανές λύσεις του προβλήματος και προσπαθούσες να διαλέξεις την καλύτερη; Μπορείς σε παρακαλώ, αν θέλεις βέβαια, να που πεις κάποιες από αυτές;» 
Ο Rutherford είχε μια ανεξήγητη δίψα να μάθει πως λειτουργεί το μυαλό του παιδιού αυτού, κατά πόσο το χιούμορ που διέθετε ήταν αποτέλεσμα της βαθιάς του κατανόησης για τα φυσικά φαινόμενα ή όχι: 
«Να σας πω», απάντησε ο φοιτητής. «Υπάρχουν πολλοί τρόποι να μετρήσεις το ύψος ενός κτιρίου χρησιμοποιώντας ένα βαρόμετρο. Για παράδειγμα, αν λάμπει ο ήλιος, παίρνεις το βαρόμετρο, μετράς το ύψος του, το μήκος της σκιάς του και το μήκος της σκιάς του κτιρίου και με απλή μέθοδο των τριών βρίσκεις το ύψος του κτιρίου». (Είναι περίπου η μέθοδος που λέγεται ότι χρησιμοποίησε ο Θαλής, για να μετρήσει το ύψος της πυραμίδας του Χέοπα, όχι βέβαια με βαρόμετρο, αλλά με ανθρώπινη σκιά).
«Σωστά», είπε ο Rutherford. «Υπάρχουν όμως και άλλες λύσεις;» 
«Ναι», είπε ο φοιτητής, «υπάρχει μια στοιχειώδης μέθοδος που θα σας αρέσει. Παίρνουμε το βαρόμετρο κι αρχίζουμε να ανεβαίνουμε τα σκαλιά. Καθώς ανεβαίνουμε, χρησιμοποιούμε το βαρόμετρο σαν υποδεκάμετρο και σημαδεύουμε στον τοίχο κάθε φορά το μήκος του βαρόμετρου. Όταν θα έχουμε φτάσει στην κορυφή, μετράμε τα σημάδια και έχουμε το ύψος σε Χ μήκη βαρομέτρου». 
«Πολύ άμεση και αρκετά κουραστική μέθοδος, δύσκολα θα την προτιμήσει κάποιος», σχολίασε ο Rutherford με μια δόση χιούμορ. Είχε αρχίσει να το διασκεδάζει. 
Ο φοιτητής έπιασε το λεπτό χιούμορ του Rutherford και συνέχισε το παιχνίδι των απαντήσεων ιδιαίτερα έξυπνα:
«Βεβαίως αν θέλετε μια πιο εξεζητημένη μέθοδο, μπορείτε να δέσετε το βαρόμετρο στην άκρη ενός νήματος, να το βάλετε να ταλαντεύεται σαν εκκρεμές και να μετρήσετε την τιμή του g [επιτάχυνση βαρύτητας] στο επίπεδο του δρόμου και στην κορυφή του κτιρίου. Από τη διαφορά των δύο τιμών του g μπορείτε, θεωρητικά, να υπολογίσετε το ύψος του κτιρίου. Επίσης θα μπορούσατε να πάρετε το βαρόμετρο στο ψηλότερο σημείο του κτιρίου και δεμένο, όπως πριν στην άκρη ενός νήματος, να το χαμηλώσετε μέχρι το επίπεδο του δρόμου και να το βάλετε να ταλαντεύεται σαν εκκρεμές, οπότε μπορείτε να υπολογίσετε το ύψος του κτιρίου από την περίοδο της μετατόπισης». 
Ο Rutherford δεν μπορούσε παρά να συμφωνήσει με τις απαντήσεις του φοιτητή και φυσικά να θαυμάσει τη βαθιά κατανόησή του πάνω στο θέμα, αλλά η φωνή του φοιτητή διέκοψε τις σκέψεις του:  
«Βεβαίως υπάρχουν και διάφοροι εναλλακτικοί τρόποι να μάθεις το ύψος του κτιρίου με ένα βαρόμετρο. Ίσως ο καλύτερος είναι να πάρεις το βαρόμετρο στο υπόγειο, να χτυπήσεις την πόρτα του επιστάτη και, όταν σου ανοίξει, να του πεις: «Αγαπητέ κύριε, ορίστε ένα καταπληκτικό βαρόμετρο. Θα σας το κάνω δώρο, αν μου πείτε ακριβώς το ύψος αυτού του κτιρίου».
Ένα πηγαίο και ειλικρινές γέλιο του Rutherford έκοψε το παιχνίδι που είχαν ξεκινήσει. Είχε έρθει η ώρα της ειλικρίνειας: 
«Αλήθεια» ρώτησε ο Rutherford  το φοιτητή «δεν γνωρίζεις τη συμβατική λύση του προβλήματος;» 
«Και βέβαια τη γνωρίζω», του απάντησε ο φοιτητής. 
«Τότε γιατί όλο αυτό;» 
«Απλώς βαρέθηκα στο σχολείο και στο πανεπιστήμιο να μου λένε συνέχεια οι καθηγητές πώς θα πρέπει να σκέφτομαι».
Αυτή η συνάντηση σηματοδότησε την αρχή μιας γόνιμης επαγγελματικής συνεργασίας ανάμεσα στον Rutherford και το φοιτητή. 
Και σε όλους εμάς αποδεικνύει περίτρανα ότι ο ανθρώπινος νους δεν έχει «πρέπει» ούτε στεγανά, ότι σημασία έχει να βρούμε τη αλήθεια με τον τρόπο που εμείς την καταλαβαίνουμε. Σκοπός κάθε γνώσης δεν είναι άλλος από το μπορεί να χρησιμοποιηθεί όταν τη χρειαστούμε και συνήθως τότε, σαν να θέλει η μοίρα να μας ειρωνευτεί, είναι που μας λείπει το «χαρτί και το μολύβι» και χρειάζεται να αποδείξουμε την απλή αλήθεια των πραγμάτων. Όμως το σίγουρο είναι ότι όλοι κρύβουμε μέσα μας ένα ανεξάρτητο μυαλό και τη δύναμη που αυτό συνεπάγεται. 
Το όνομα του φοιτητή ήταν Niels Bohr, ο Δανός που στη συνέχεια της καριέρας του απέδειξε τις θεωρίες του Rutherford για τα ηλεκτρόνια και έδωσε σημαντική ώθηση στην ανάπτυξη της κβαντικής φυσικής.

Μια Αδύναμη Ψυχή Επιλέγει Το Δρόμο Της Αρρώστιας Για Να Εκφραστε


Το σώμα δεν είναι μόνο σωματικό, δεν έχει μόνο αισθητηριακές και κιναισθητικές λειτουργίες, δεν αισθάνεται μόνο:



Έχει και την ικανότητα να "μιλάει", αλλά και να θυμάται. Άρα, εγγράφεται σε μια ιστορία, εκείνη του υποκειμένου, και συνδέεται με το λόγο, με την επιθυμία και με το ασυνείδητο...


Όπως αναφέρει ο J.Rattner στο βιβλίο του “Ψυχοσωματικές αρρώστιες” πάνω από τους μισούς ανθρώπους που επισκέπτονται το γιατρό για κάποια σωματική ασθένεια πάσχουν από ψυχική αρρώστια, χωρίς να το ξέρουν.
Η αρρώστια στην οργανική της μορφή είναι έκφραση ψυχικών ανωμαλιών, είναι δηλαδή ψυχοσωματική αρρώστια, όταν το άτομο για οποιοδήποτε λόγο πιέζει σκέψεις, συναισθήματα, πόθους, τα “θέλω” του τότε αυτά σωματοποιούνται και βγαίνουν με τη μορφή κάποιας ασθένειας.


Το σώμα είναι ο χάρτης της ψυχολογικής μας κατάστασης .Η στάση του,  η τονικότητα των μυών, οι περιοχές με υπερτονία (ένταση) ή υποτονία (αδυναμία), η κατάσταση του Συμπαθητικού – Παρασυμπαθητικού συστήματος – η οποία φαίνεται εύκολα από το σώμα και τις συνήθειες του ατόμου – η καλή ή κακή κατάσταση της αναπνοής,  το μέγεθος, το βάρος ,όλα τα συστήματα του, εσωτερικά και εξωτερικά καθρεπτίζουν αυτό που ακριβώς είμαστε.
Η ποσότητα και ποιότητα της συνολικής ενέργειας του σώματος, το βλέμμα, η έκφραση, η κινητικότητα και πολλά άλλα, γίνονται εξ ίσου σημαντικά και διαγνωστικά και θεραπευτικά με τον λόγο και τα συναισθήματα.
 Πρέπει να συνειδητοποιήσουμε ότι το σώμα είναι άμεσα συνδεδεμένο με τη σκέψη και τα συναισθήματα.
 Η σωματική ψυχοθεραπεία λοιπόν, χρησιμοποιεί διάφορες τεχνικές που αυξάνουν την επίγνωση του σώματός μας και βοηθούν στην συντομότερη αποκατάσταση των παθολογικών συμπτωμάτων.



Συνειδητά ή ασυνείδητα για εμάς, φανερώνει όλα τα βιώματα που έχουμε ζήσει ,από την στιγμή της σύλληψης μας. Όλα εκείνα που έχουν εγγραφτεί στο σώμα μας, συναισθήματα, καταστάσεις που ήταν άσχημες, δύσκολες και απωθημένες.


Όλες οι ασθένειες, ακόμα και τα ατυχήματα που παθαίνουμε έχουν την βάση τους την ψυχολογική μας πραγματικότητα.
 Ο Ρύντιγκερ Ντάλκε στο βιβλίο του “Η ασθένεια ως γλώσσα της ψυχής ”αναφέρει πως με την εμφάνιση της ασθένειας το άτομο αναδύει ένα μέρος του καταπιεσμένου του εγώ. Ό,τι δε τολμούσε το άτομο μέχρι τώρα να εκφράσει βγαίνει από τα βάθη της ψυχής του με τη μορφή της ασθένειας.
Ότι είναι κρυμμένο, ότι δεν ειπώθηκε, οτιδήποτε καταπατήθηκε είναι καταχωρημένο στο σώμα.


Από την Αρχαιότητα …


Ο Ασκληπιός είναι ο θεοποιημένος θνητός της Ελληνικής Αρχαιότητας, γνωστός και αγαπημένος για την ιατρική του τέχνη που πρόσφερε στους συνανθρώπους του ακούραστα.


Το πρόσωπο του όπως παρουσιάζεται στα κλασσικά γλυπτά ακτινοβολεί συμπόνια σοφία ευγένεια και κατανόηση. Ήταν όμορφος, γλυκός ήπιος. Αγαπούσε τους θνητούς και αγαπήθηκε από αυτούς.


Σύμφωνα με τον Πίνδαρο ήταν ο πιο ευγενής και τρυφερός δωρητής της απάλειψης του πόνου και της προσφοράς υγείας, λέγεται δε πως επιτελούσε θεραπεία, με λόγια που μπορούσαν να ανακουφίζουν τις βασανισμένες ψυχές των ανθρώπων.
Μάλιστα, λέγεται ότι ήταν τόσο καλός στην ιατρική του τέχνη που έχει φέρει πίσω ανθρώπους από τον θάνατο.
Τότε ο Άδης φοβούμενος μην χάσει «την πελατεία» του ζήτησε από τον Δία να βάλει τάξη, ο οποίος κεραυνοβόλησε και θανάτωσε τον Ασκληπιό.


Μέχρι την Άλλη πλευρά της γης…..


 Ο πρακτικός του Σαμανισμού αντιμετωπίζεται και σήμερα ακόμη ως μεσάζων και αγγελιαφόρος μεταξύ του φυσικού και του πνευματικού κόσμου.
Ουσιαστικά θεραπεύει τις ασθένειες που βιώνει το σώμα μέσα από τη θεραπεία της ψυχής, από μέσα προς τα έξω.
Γιατρεύει μέσα από την πεποίθηση πως ανακουφίζοντας το ψυχικό σώμα από τα βάρη και τα τραύματά του, το φυσικό θα ακολουθήσει, κατακτώντας ολική ισορροπία και ενότητα. 
Μεταβαίνει επίσης επίσης σε υπερφυσικά πεδία και διαστάσεις, προκειμένου να επιλήσει προβλήματα που αφορούν μια κοινότητα ή ομάδα (εξού και θεωρούνταν μεσάζων ανάμεσα στην κοινότητα και το χώρο των πνευμάτων).
Αυτό εξηγεί την εξέχουσα θέση που οι πρακτικοί είχαν κοινωνικά στο σύστημα οργάνωσης των Ινδιάνικων φυλών.
Οι Σαμάνοι λειτουργούσαν και ως ενδιάμεσοι για την καθοδήγηση χαμένων ψυχών, όπως και για την ανακούφιση ασθενειών προσκεκλημένων στον άνθρωπο από ξένα στο σώμα του στοιχεία, τα οποία τον επηρέαζαν όσο αυτός απομακρυνόταν από το φυσικό του περιβάλλον. 
Μια αδύναμη ψυχή που δε μπορεί να εκφραστεί και επιλέγει το δρόμο της αρρώστιας για να μπορέσει να το κάνει.


Έως  σήμερα…


Η Σωματική ψυχοθεραπεία (Body Psychotherapy) είναι σήμερα μια από τις ευρύτερα διαδεδομένες θεραπευτικές προσεγγίσεις.
Αποτελεί ολιστικού τύπου ψυχαναλυτική ψυχοθεραπεία, που χρησιμοποιεί τόσο τα μέσα της κλασσικής ψυχανάλυσης (μεταβίβαση, μηχανισμοί άμυνας, όνειρα, κλπ.) όσο και το σώμα ως εργαλείο διάγνωσης και επίλυσης των ενδογενών συγκρούσεων του ατόμου, καθώς θεωρεί ότι υπάρχει λειτουργική ταύτιση των ψυχικών και σωματικών εκδηλώσεων του ανθρώπου.
Όπως απέδειξε ο Ράιχ, εάν παράλληλα με τα κλασσικά εργαλεία της ανάλυσης επέμβω και στο σώμα, η ψυχοθεραπευτική διαδικασία επιταχύνεται πάρα πολύ.  


Πόση σημασία δίνουμε στα μηνύματα που μας στέλνει και τι έχουν να μας πληροφορήσουν;

Η ψυχή μας μιλά μέσα από το σώμα μας. Είμαστε και το σώμα.!


*Χριστίνη Παρασκευάκη

Σύμβουλος Προσωπικής Ανάπτυξης & Ψυχικής Υγείας

Non-Directivite Intervenante
N.D.I. Μη παρεμβαίνουσα Κατευθυντικότητα στην Ψυχοθεραπεία

Πώς η CIA στρατολογεί καθηγητές πανεπιστημίων

Με στόχο κυρίως -αλλά όχι μόνο- πυρηνικούς επιστήμονες χωρών όπως το Ιράν και η Βόρεια Κορέα, η CIA στέλνει πράκτορες σε επιστημονικά συνέδρια και διοργανώνει fake επιστημονικές συναντήσεις.
Πώς μπορεί να αξιολογηθεί η σημασία ενός συνεδρίου; Το ζήτημα δεν αφορά βεβαίως, πόσους νομπελίστες ή καθηγητές της Οξφόρδης μπορεί να εξασφαλίσει μία διοργάνωση, αλλά πόσους κατασκόπους…
Οι μυστικές υπηρεσίες -όχι μόνο οι αμερικανικές, η μέθοδος είναι ευρύτατα διαδεδομένη- συνωστίζονται στα συνέδρια για τον ίδιο λόγο που η στρατολογία στις ΗΠΑ στρέφεται κατ’ αρχήν στις γειτονιές χαμηλού εισοδήματος: Επειδή «εκεί» γίνεται το καλύτερο κυνήγι. Ενώ μια πανεπιστημιούπολη μπορεί να έχει μόνο έναν ή δύο καθηγητές που ενδιαφέρουν μια υπηρεσία πληροφοριών, το «σωστό» συνέδριο -παράδειγμα, για την τεχνολογία των drone ή, τον ISIS- έχει δεκάδες.
Μοιάζει με σκηνή από ταινία, αλλά είναι πέρα ως πέρα αληθινή: Ο πράκτορας της CIA χτυπά  την πόρτα του δωματίου. Μετά τις εισηγήσεις, τις συζητήσεις και το δείπνο, οι συμμετέχοντες στο συνέδριο έχουν τη νύχτα ελεύθερη. Οι «κοριοί» (εικόνας και ήχου) που έχουν τοποθετηθεί στο δωμάτιο του ξενοδοχείου δείχνουν ότι ο «εγκέφαλος» της ομάδας πυρηνικών φυσικών του Σώματος της Ισλαμικής Επαναστατικής Φρουράς κοιμάται. Στην πραγματικότητα είναι ακόμα ξύπνιος. Η πόρτα ανοίγει.
Όπως γράφει ο Guardian, επικαλούμενος πηγή που έχει γνώση του θέματος  και αναμεταδίδει το tvxs, το περιστατικό συνέβη πριν από μία δεκαετία και ο πράκτορας που ήταν επικεφαλής της αποστολής προετοιμαζόταν μήνες ολόκληρους.
Το εν λόγω συνέδριο χρηματοδοτήθηκε και διοργανώθηκε μέσω επιχείρησης – βιτρίνα, σε ένα ερευνητικό κέντρο (το οποίο ιδέα δεν είχε για το σχέδιο της CIA). Οι προσκλήσεις απευθύνθηκαν σε επιστήμονες και ειδικούς, ενώ μεταξύ του προσωπικού, στην κουζίνα και αλλού, «φυτεύτηκαν» οι απαραίτητοι «σύνδεσμοι».
Στόχος ήταν, έστω και για λίγα λεπτά, ο πυρηνικός φυσικός από το Ιράν να μείνει μόνος, χωρίς την προσωπική φρουρά του. Ωστόσο, μία αλλαγή της τελευταίας στιγμής παραλίγο να τα τινάξει όλα στον αέρα: Ο «στόχος» άλλαξε κατάλυμα, καθώς το ξενοδοχείο που πρότειναν οι διοργανωτές του συνεδρίου κόστιζε 75 δολάρια τη βραδιά παραπάνω από το ποσό που ήταν διατεθειμένοι να ξοδέψουν οι ανώτεροι του στο Ιράν.
… Πάρε τον κουβά του πάγου
Όταν η πόρτα του δωματίου άνοιξε, προκειμένου να φανεί ειλικρινής και να υπογραμμίσει τις καλές προθέσεις του, ο πράκτορας έβαλε το χέρι πάνω από την καρδιά και είπε «Salam habibi. Είμαι από τη CIA και θέλω να επιβιβαστείτε σε ένα αεροπλάνο μαζί μου με προορισμό τις Ηνωμένες Πολιτείες».
Ο πράκτορας «διάβαζε» ήδη τις αντιδράσεις του Ιρανού επιστήμονα: Ένας συνδυασμό σοκ, φόβου και περιέργειας. Από προηγούμενη εμπειρία του γνώριζε τις χιλιάδες ερωτήσεις που κατέκλυζαν ήδη το μυαλό του ανθρώπου που είχε απέναντι του: Τι θα γίνει με την οικογένειά μου; Πώς θα με προστατεύσετε; Πού θα ζήσω; Πώς θα υποστηρίξω τον εαυτό μου; Πώς μπορώ να αποκτήσω βίζα; Έχω χρόνο να ετοιμάσω αποσκευές; Τι θα συμβεί εάν αρνηθώ;
Ο επιστήμονας όντως άρχισε να θέτει τις ερωτήσεις, αλλά ο πράκτορας τον διέκοψε, λέγοντας του ότι πριν από όλα έπρεπε να πάρει τον κουβά του πάγου. Όταν ο Ιρανός τον ρώτησε «γιατί», η απάντηση ήταν απλή: «Σε περίπτωση που ξυπνήσει κάποιος από τη φρουρά σας θα πείτε ότι πήγατε να πάρετε λίγο πάγο».
Στην εισβολή της αυτή στον ακαδημαϊκό κόσμο -την πιο τολμηρή και περίτεχνη, όπως γράφει ο Guardian- η CIA έχει δαπανήσει τεράστια μυστικά κονδύλια. Εκατομμύρια δολάρια έχουν ξοδευτεί για τη διοργάνωση συνεδρίων σε όλον τον κόσμο.
Σκοπός του σχεδίου ήταν να πλησιάσει Ιρανούς πυρηνικούς επιστήμονες, ενώ βρίσκονταν μακριά από την πατρίδα τους.
Οι συμμετέχοντες στο συνέδριο δεν είχαν ιδέα ότι ήταν «πρωταγωνιστές» της CIA, η οποία για να κάνει τη δουλειά της εφάρμοζε στην πραγματικότητα μία μέθοδο «μαζικής εξαπάτησης».
Άραγε μία «υπόθεση εθνικής ασφάλειας» δικαιολογεί χειραγώγηση τέτοιου μεγέθους και δη, του ακαδημαϊκού κόσμου; Σύμφωνα με το δημοσίευμα, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι οι περισσότεροι καθηγητές του συνεδρίου εκείνου δεν θα ήθελαν να έχουν εξαπατηθεί από τη CIA.
Όμως, το ζήτημα έχει πάρει διαστάσεις. Τα συνέδρια προσφέρονται για κατασκοπεία περισσότερο από κάθε άλλη επιστημονική συνάντηση, πόσω μάλλον στην εποχή της παγκοσμιοποίησης. Παρόλο που οι ερευνητές είναι «συνδεδεμένοι» και συνομιλούν διαδικτυακά συνεχώς, οι εικονικές συναντήσεις αδυνατούν να υποκαταστήσουν την αξία και σημασία των διά ζώσης συναντήσεων.

Όπως έγραφε ο David Lodge στο βιβλίο του «Small World», το μακρινό 1984, «τα συνέδρια είναι ένας τρόπος μετατροπής της εργασίας σε παιχνίδι, που συνδυάζει τη δουλειά με τον τουρισμό, με όλα τα έξοδα πληρωμένα. Γράψε τις σκέψεις σου σε ένα χαρτί και γύρισε τον κόσμο!».
Η σημασία ενός συνεδρίου
Πώς μπορεί να αξιολογηθεί η σημασία ενός συνεδρίου; Το ζήτημα δεν αφορά βεβαίως, πόσους νομπελίστες ή καθηγητές της Οξφόρδης μπορεί να εξασφαλίσει μία διοργάνωση, αλλά πόσους κατασκόπους…
Οι μυστικές υπηρεσίες -όχι μόνο οι αμερικανικές, η μέθοδος είναι ευρύτατα διαδεδομένη- συρρέουν στα συνέδρια για τον ίδιο λόγο που η στρατολογία στις ΗΠΑ στρέφεται κατ’ αρχήν στις γειτονιές χαμηλού εισοδήματος: Επειδή «εκεί» γίνεται το καλύτερο κυνήγι. Ενώ μια πανεπιστημιούπολη μπορεί να έχει μόνο έναν ή δύο καθηγητές που ενδιαφέρουν μια υπηρεσία πληροφοριών, το «σωστό» συνέδριο -παράδειγμα, για την τεχνολογία των drone ή, τον ISIS- έχει δεκάδες.
Όπως λέει πρώην πράκτορας της CIA στον Guardian «κάθε υπηρεσία πληροφοριών στον κόσμο πηγαίνει σε συνέδρια, υποστηρίζει συνέδρια και αναζητά τρόπους για να προσελκύσει τους επιστήμονες που συμμετέχουν σε συνέδρια».
Το σενάριο του FBI
«Της πρόσληψης προηγείται μια μακρά διαδικασία αποπλάνησης», λέει ο Mark Galeotti, ερευνητής στο Ινστιτούτο Διεθνών Σχέσεων της Πράγας και πρώην ειδικός σύμβουλος στο βρετανικό ΥΠΕΞ. «Το πρώτο στάδιο είναι να βρεθεί ο πράκτορας στο ίδιο συνέδριο με τον ‘στόχο’. Ακόμα κι αν η κουβέντα μαζί του αναλωθεί στα τυπικά, την επόμενη φορά θα μπορέσει να του πει: ‘Μήπως σας είχα δει στην Κωνσταντινούπολη;’».
Το 2011 το FBI προειδοποίησε τους Αμερικανούς καθηγητές πανεπιστημίου να είναι προσεκτικοί στα συνέδρια, αναφέροντας μάλιστα το εξής πιθανό σενάριο: «Ένας ερευνητής λαμβάνει, χωρίς να το έχει επιδιώξει, πρόσκληση συμμετοχής σε ένα διεθνές συνέδριο. Υποβάλλει τη σχετική αίτηση η οποία γίνεται δεκτή. Στο συνέδριο, οι διοργανωτές ζητούν αντίγραφο της παρουσίασης που θα κάνει. Συνδέουν ένα USB στο laptop και χωρίς να το γνωρίζει ο ερευνητής, κατεβάζουν κάθε αρχείο και πηγή δεδομένων από τον υπολογιστή».
Σε συνέδρια που διοργάνωσε η Διεθνής Υπηρεσία Ατομικής Ενέργειας στη Βιέννη με θέματα όπως η Ισοτοπική Υδρολογία και η Ενέργεια Σύντηξης, «περισσότεροι πράκτορες περιφέρονταν στους διαδρόμους παρά επιστήμονες», λέει ο Gene Coyle, ο οποίος εργάστηκε για τη CIA από το 1976 έως το 2006.
Ξέρει ο πράκτορας φυσική, χημεία, βιολογία; 
Η CIA παρακολουθεί τις ανακοινώσεις και τις διοργανώσεις των συνεδρίων σε όλο τον κόσμο και εντοπίζει αυτά που την ενδιαφέρουν. Βεβαίως, όσο και να παίρνουν αντίγραφα των επιστημονικών ανακοινώσεων, οι… σημειώσεις μπορεί να οδηγήσουν σε απίστευτα λάθη, στην περίπτωση κατά την οποία οι γνώσεις των πρακτόρων στη χημεία, τη βιολογία και την πυρηνική φυσική δεν είναι «επαρκείς».
«Υπάρχει ένα μικρό πρόβλημα. Αν πρόκειται να στείλετε έναν πράκτορα της CIA για να παρακολουθήσει ένα συνέδριο, ο άνθρωπος αυτός πρέπει να μιλήσει […] Ναι, έχω διδακτορικό στη Φυσική Πλάσματος […] Επίσης, ο κόσμος είναι πολύ μικρός. Αν ο πράκτορας πει ότι είναι από το Ινστιτούτο Fermi στο Σικάγο, οι άλλοι πιθανώς θα αντιδράσουν λέγοντας: «Άρα, γνωρίζετε τον Bob, τον Fred και τη Susie».
Αντ’ αυτού, λέει ο Coyle, η CIA έχει τη δυνατότητα να απευθυνθεί στη Διεύθυνση Εθνικών Πόρων, που συνεργάζεται με μεγάλο αριθμό επιστημόνων. Αυτό σημαίνει ότι, για παράδειγμα, σε ένα συνέδριο στη Βιέννη, είναι μάλλον αναμενόμενο να συμμετέχει ο καθηγητής Σμιθ.
Τι συμβαίνει στη συνέχεια; «Ο Σμιθ μπορεί να πει: ‘Συμμετέχω στο συνέδριο, θα σας ενημερώσω με ποιον συνομίλησα. Αν πέσω πάνω σε έναν Ιρανό δεν θα τρέξω προς την αντίθετη κατεύθυνση’. Υπάρχει και η περίπτωση ο Σμιθ να απαντήσει ως εξής: ‘Θα ήθελα πολύ να παρακολουθήσω το συνέδριο, αλλά το budget του πανεπιστήμιου για τα ταξίδια είναι πολύ περιορισμένο’. Στην περίπτωση αυτή, η CIA και το FBI θα αντιπροτείνουν: ‘Μπορούμε να φροντίσουμε εμείς για το εισιτήριό σας’».
Το «χτύπημα»
Το «φλερτ» του κατασκόπου με έναν καθηγητή σε συνέδριο αρχίζει με μία φαινομενικά τυχαία συνάντηση, γνωστή στην πιάτσα ως «χτύπημα». Ένας πρώην πράκτορας της CIA στο εξωτερικό -ο «R»- εξηγεί πώς γίνεται. «Προσέλαβα πρόσφατα ένα σωρό ανθρώπους, δεν είναι τόσο δύσκολο» λέει.
Βρίσκει τον «στόχο» μέσα από τη λίστα των συνεδρίων (ένας καλός «στόχος» έχει μιλήσει τουλάχιστον δύο φορές στην ίδια διοργάνωση τα τελευταία χρόνια) και αναθέτει στους εκπαιδευόμενους της CIA και της NSA να ετοιμάσουν ένα προφίλ του-από το κολέγιο που φοίτησε μέχρι τους δασκάλους του κλπ. Στη συνέχεια, ζητάει από τα κεντρικά χρηματοδότηση. Το στοίχημα είναι να διατυπώσει το αίτημα κατά τρόπο πειστικό μεν, όχι επιτακτικό δε. Δεν θέλει οι άλλοι πράκτορες που θα διαβάσουν το αίτημα να του κλέψουν τον στόχο. Μετά δουλεύει την κάλυψη του. Συνήθως εμφανίζεται ως επιχειρηματίας. Επινοεί το όνομα μιας εταιρείας, στήνει site, τυπώνει επαγγελματικές κάρτες, τιμολόγια, τηλέφωνα, πιστωτικές κλπ. και βεβαίως, διαλέγει όνομα (από τις επτά πλαστές ταυτότητες του).
Ο «R» δεν είναι επιστήμονας. Και καθώς πιστεύει ότι, οι επιστήμονες είναι εσωστρεφείς και κοινωνικά αμήχανοι, το «χτύπημα» του, στο τέλος της ημέρας του συνεδρίου, γίνεται ως εξής: Πλησιάζει τον επιστήμονα και του λέει «Μισείς την πολυκοσμία όσο κι εγώ;». Και μετά φεύγει.
«Το χτύπημα είναι στιγμιαίο. Όσο χρειάζεται για να καταγραφεί το πρόσωπό μου στο μυαλό του». Κανείς άλλος δεν πρέπει να το προσέξει. Είναι λάθος να προσεγγίζει κανείς έναν στόχο μπροστά σε άλλους, οι οποίοι μπορεί να είναι συνεργάτες που έχει φέρει μαζί του
Στο υπόλοιπο του συνεδρίου ο «R» πηγαίνει πάνω κάτω σαν τρελός, πέφτοντας πάνω στον επιστήμονα με κάθε ευκαιρία.
Στην ορολογία της CIA, κάθε επαφή, ονομάζεται «χρόνος στο στόχο» και μέσω αυτής ο πράκτορας καταγράφει στοιχεία. Για παράδειγμα, μπορεί να του πει ότι έχει διαβάσει ένα θαυμάσιο άρθρο σχετικά με το θέμα του συνεδρίου, αλλά δεν μπορεί να θυμηθεί το όνομα του συγγραφέα. Οπότε ο επιστήμονας απαντά κοκκινίζοντας «Εγώ είμαι»
Μετά από μερικές ημέρες, ο «R» προσκαλεί τον επιστήμονα για γεύμα ή δείπνο και του λέει ότι η εταιρεία του ενδιαφέρεται για το ερευνητικό πεδίο του και θα ήθελε να το στηρίξει. «Όλοι οι καθηγητές που έχω γνωρίσει προσπαθούν να βρουν χρηματοδότηση για να συνεχίσουν την έρευνά τους. Όλο για αυτό μιλάνε», εξηγεί.
Η συμφωνία για ένα συγκεκριμένο project κλείνει συνήθως στο ποσό που θα εξασφάλιζε ο ερευνητής στην πατρίδα του: Από 1.000 μέχρι 5.000 δολάρια για έναν Πακιστανό. Η Κορέα είναι πιο ακριβή.
Και επειδή τα συνέδρια έχουν ανέβει πολύ ψηλά στην ατζέντα των απανταχού μυστικών υπηρεσιών, ένας από τους μεγαλύτερους πονοκεφάλους της CIA είναι μήπως της αρπάξουν τη «λεία», καθώς όλοι ψαρεύουν στα ίδια νερά, αναζητώντας επιστήμονες κυρίως από τη Βόρεια Κορέα, το Ιράν, τη Λιβύη, τη Ρωσία, την Κίνα.
Η προστασία
Η CIA βεβαίως, φροντίζει να κρατά κρυφή την ταυτότητα των καθηγητών που προσλαμβάνει, επειδή το αντίθετο θα είχε υψηλό κόστος για αυτούς, τόσο μεταξύ των συναδέλφων τους, όσο και στο επιστημονικό κύρος τους.
Όμως, η σχέση έχει πολλές παραμέτρους. Η CIA διοργανώνει συνέδρια για θέματα εξωτερικής πολιτικής, έτσι ώστε οι αναλυτές της, να μπορούν να μάθουν από τους ερευνητές που κατανοούν τη μεγάλη εικόνα και είναι εξοικειωμένοι με τις διαθέσιμες στο κοινό πηγές. Οι καθηγητές που συμμετέχουν σε αυτά λαμβάνουν μία άπαξ αμοιβή 1.000 δολαρίων συν τα έξοδα τους.
Ο Ιρανός μηχανικός και το ΜΙΤ
Αρκετοί επιστήμονες έχουν αυτομολήσει στις ΗΠΑ ενώ βρίσκονταν σε συνέδρια. Όμως, στο κυνήγι αυτό έχουν συμβεί διάφορα. Η CIA ξέρει ότι ακόμη και αφού ο επιστήμονας συμφωνήσει, υπάρχει πάντα η πιθανότητα να αναθεωρήσει ή, να έχει «περίεργα» αιτήματα.
Ο Guardian αναφέρει την περίπτωση ενός μηχανικού ο οποίος συναρμολογούσε συσκευές φυγοκέντρησης για το πυρηνικό πρόγραμμα του Ιράν και ο οποίος συμφώνησε με τη CIA, αλλά υπό μία προϋπόθεση: Να κάνει διδακτορικό στο ΜΙΤ, στο διάσημο Tεχνολογικό Iνστιτούτο Μασαχουσέτης.
Η CIA τον «απέσπασε» από το Ιράν χωρίς τα διπλώματα του ή έστω αντίγραφα αυτών. Αρχικά, το ΜΙΤ αρνήθηκε το αίτημα της CIA να τον δεχτεί. Η CIA επέμεινε και το διάσημο πανεπιστήμιο τελικά συμφώνησε, παραλείποντας τις διαδικασίες. Ο μηχανικός εξετάστηκε προφορικά από ομάδα καθηγητών, έγινε δεκτός και πήρε το διδακτορικό του.
Επισήμως, η διοίκηση του ΜΙΤ δηλώνει άγνοια όσον αφορά το περιστατικό. Όμως, δύο καθηγητές επιβεβαιώνουν την ιστορία, τουλάχιστον στα βασικά σημεία της.
Ο Muhammad Sahimi, καθηγητής Μηχανικής Πετρελαίου στο Πανεπιστήμιο της Νότιας Καλιφόρνια, ο οποίος μελετά την πυρηνική ανάπτυξη του Ιράν, δήλωσε ότι ένας «αποστάτης» από το πυρηνικό πρόγραμμα του Ιράν έλαβε διδακτορικό από το MIT στη Μηχανολογία, ενώ ο Timothy Gutowski, καθηγητής Μηχανολογίας του MIT, είπε το εξής: «Γνωρίζω έναν νεαρό που ήταν εδώ, στο εργαστήριό μας. Με κάποιον τρόπο έμαθα ότι δούλευε σε φυγοκεντρικές συσκευές στο Ιράν. Και σκέφτηκα, μα, τι έχει συμβεί εδώ;…»
Το 2015, ΗΠΑ, Ρωσία, Γαλλία, Κίνα, Βρετανία και Γερμανία και Ιράν κατέληξαν σε μια συμφωνία-ορόσημο για τον περιορισμό του πυρηνικού προγράμματος της Τεχεράνης με αντάλλαγμα την άρση των διεθνών οικονομικών κυρώσεων που οδήγησαν τη χώρα σε απομόνωση σχεδόν επί μια δεκαετία.
Από το 2015 και μετά, η στρατολόγηση Ιρανών επιστημόνων από τις αμερικανικές μυστικές υπηρεσίες έχασε τον χαρακτήρα του επείγοντος. Εάν ωστόσο, ο πρόεδρος των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ επαναδιαπραγματευτεί τη συμφωνία -όπως όλα δείχνουν- το πιθανότερο είναι ότι η CIA θα επιτρέψει στις γνωστές πρακτικές.
Sofokleousin.gr