Κυριακή 17 Δεκεμβρίου 2017

Βρε, βρε για κοίτα να δεις γιατί είχε λουφάξει αυτή η επαναστάτρια τόσον καιρό..

Die Zeit: Αποχώρησαν το 2014 αλλά πληρώνονται ακόμα 16 Επίτροποι - Ανάμεσά τους η Μαρία Δαμανάκη.

Από το 2014 έχουν αποχωρήσει 16 Επίτροποι της ΕΕ, εξακολουθούν, ωστόσο, να λαμβάνουν τους μισθούς τους, προκειμένου να μην... ενταχθούν σε κάποιον ανταγωνιστικό οργανισμό. Στη λίστα των 16 βρίσκεται το όνομα και της Μαρίας Δαμανάκη, όπως αναφέρει η γερμανική εφημερίδα Die Zeit.


Το ποσό που λαμβάνει ο καθένας είναι τουλάχιστον 8.330 ευρώ το μήνα. Όπως αναφέρει η γερμανική εφημερίδα, τα συγκεκριμένα στελέχη έχουν ήδη προσληφθεί σε υψηλές θέσεις εταιρειών, με μεγάλες απολαβές, ως μάνατζερ.

Εκτός της Μαρίας Δαμανάκη και της Κύπριας Ανδρούλλα Βασιλείου, στη λίστα υπάρχουν ονόματα όπως του Βέλγου Κάρελ ντε Γκουχτ, ο οποίος καταλαμβάνει θέση στο εποπτικό συμβούλιο της εταιρείας χάλυβα ArcelorMittal και της εταιρείας τηλεπικοινωνιών Proximus, ενώ ανάλογες θέσεις έχουν εξασφαλίσει πολλοί ακόμα.

Η λίστα με τους Επιτρόπους που εξακολουθούν να επιβαρύνουν το «ταμείο» της ΕΕ:

Χοακίν Αλμούνια Αμάν, Ισπανία

Λάζλο Αντόρ, Ουγγαρία

Τόνιο Μποργκ, Μάλτα

Ντατσιάν Τσιόλος, Ρουμανία

Μαρία Δαμανάκη, Ελλάδα

Κάρελ Ντε Γκουχτ, Βέλγιο

Γιάτσεκ Ντομινίκ, Πολωνία

Στέφαν Φούλε, Τσεχία

Κόνι Χέντεγκααρντ, Δανία

Σίιμ Καλάς, Εσθονία

Γιάνουζ Λεβαντόφσκι, Πολωνία

Φερντινάντο Νέλι Φερότσι, Ιταλία

Αντρίς Πίεμπαλγκς, Λετονία

Γιάνεζ Ποτότσνικ, Σλοβενία

Αλγκιρντάς Σεμέτα, Λιθουανία

Ανδρούλλα Βασιλείου, Κύπρος


ΠΗΓΗ:topontiki.gr

Κανένα σπίτι στα χέρια ιδιοκτήτη – Η Εφορία Αγρινίου κατάσχει πρώτη κατοικία ανέργου για χρέος 1.319 ευρώ…


Η κρατική αναλγησία δεν έχει όρια. Ενώ η κυβέρνηση ισχυρίζεται ψευδώς ότι η πρώτη κατοικία προστατεύεται από τους πλειστηριασμούς, τις τελευταίες ημέρες είδε το φως της δημοσιότητας μια είδηση που αφορούσε κατάσχεση ακίνητης περιουσίας για χρέος 1.319 ευρώ.

Ειδικότερα, η Εφορία Αγρινίου προέβη σε ειδοποίηση κατάσχεσης πρώτης και μοναδικής κατοικίας ενός άνεργου οικογενειάρχη για οφειλή που φτάνει τα 1.319 ευρώ. Ο άνθρωπος, βλέποντας στην πόρτα του την δικαστική επιμελήτρια να επιδίδει το κατασχετήριο, σοκαρισμένος κατέφυγε σε δικηγόρο του Αγρινίου προκειμένου να βρεθεί μια λύση.


Τα κατασχετήρια πέφτουν βροχή καθημερινά και πολλοί κάνουν λόγο για εκφοβισμό όσων χρωστάνε στην Εφορία ούτως ώστε να πληρώσουν έγκαιρα ή να ενταχθούν σε κάποια ρύθμιση. Ωστόσο, με βάση τις διατάξεις του Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων, που επιτρέπουν την επιβολή κατασχέσεων και πλειστηριασμών για ληξιπρόθεσμες οφειλές άνω των 500 ευρώ, η πρώτη λαϊκή κατοικία έχει αφεθεί ουσιαστικά απροστάτευτη.

Από το σύνθημα «κανένα σπίτι στα χέρια τραπεζίτη» που ξεπούλησαν οι ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, φτάσαμε στο «κανένα σπίτι στα χέρια ιδιοκτήτη» και αντί η κυβέρνηση που τάχα κόπτεται για το δοκιμαζόμενο λαό να εισπράξει τις οφειλές των ολιγαρχών και όσων χρωστούν εκατομμύρια, κοιτάει πως και πως να αφαιμάξει τον μεροκαματιάρη και άνεργο πολίτη για να πάνε τα λεφτά εκεί που ήδη ξέρουμε: στις ξένες τράπεζες και τα funds.


Πηγήefsyn.gr 

Μπόρις Τζόνσον: Η Βρετανία δεν πρέπει να γίνει κράτος υποτελές στην ΕΕ

Σχόλιο: Ως πολιτικός αποικιοκρατικού κράτους ξέρει από αποικίες, από κατοχικό δίκαιο και όλες τις διαδικασίες που βυθίζουν ανεξάρτητα κράτη στην υποτέλεια. Γι αυτό προτείνει την αποδέσμευση από το δίκαιο της Ε.Ε. ώστε να μπορεί να ασκηθεί ελεύθερα εθνικά ανεξάρτητη πολιτική συνεργασίας με όλα τα κράτη του πλανήτη έξω από τον ζουρλομανδύα της Ε.Ε.. 

Ας μην κάνουμε σύγκριση με τους υποτελείς ελληνόφωνους συνεργάτες του 4ου ευρωπαϊκού τραπεζικού Ράιχ.

Μια καλή συμφωνία για το εμπόριο μετά το Brexit πρέπει να κλείσει η Βρετανία με τους Ευρωπαίους, αλλά ταυτόχρονα πρέπει να αποφύγει το ενδεχόμενο να γίνει κράτος υποτελές στην ΕΕ, τονίζει ο Μπόρις Τζόνσον.



Εάν δεν καταφέρει να απαλλαγεί από το δίκαιο της ΕΕ, το Ηνωμένο Βασίλειο θα μετατραπεί σε «υποτελές κράτος», προειδοποιεί ο Βρετανός υπουργός Εξωτερικών σε συνέντευξη στους Sunday Times. Η κυβέρνηση πρέπει να επιδιώξει να μεγιστοποιήσει τα οφέλη του Brexit, διαφοροποιούμενη από τους κανόνες που ισχύουν στην ΕΕ προκειμένου να είναι σε θέση να συνάψει σωστές συμφωνίες ελεύθερων εμπορικών συναλλαγών με άλλα κράτη, σημειώνει ακόμη.

Ακόμη, ο Τζόνσον δήλωσε ότι στην παρέμβαση που θα κάνει αυτή την εβδομάδα θα προτείνει ένα φιλελεύθερο Brexit, αναφερόμενος στα πλεονεκτήματα που θεωρεί πως δίνει στη χώρα του η αποχώρησή της από την ΕΕ.

ΑΠΕ/ Reuters 


Η ΕΛΠΙΔΑ ΕΡΧΕΤΑΙ - ΕΙΚΟΝΕΣ ΤΩΝ ΚΟΜΙΣΤΏΝ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΕΛΠΙΔΑΣ


Έτοιμοι να αλλάξουμε την Ελλάδα κράζουν στο συνέδριο της Νέας Δημοκρατίας.
Για ακόμα μία φορά οι Συνήθεις Ύποπτοι θέλουν να μας φέρουν την αλλαγή, για ακόμα μία φορά η ελπίδα έρχεται...απο δεξιά, για ακόμα μία φορά ότι έκαναν όλοι τα προηγούμενα χρόνια αποτελούν παρελθόν και τώρα με νέα προβιά θέλουν να μας πείσουν ότι «αυτοί» …δεν ήταν εκεί.

Δεν ξέρουν τίποτε για όσα έγιναν τα προηγούμενα χρόνια.
Δείτε τις εικόνες και θα καταλάβετε ποιοι διεκδικούν ρόλο νέου Σωτήρα.









Παπαδημούλης: Ο μόνος που δεν σηκώθηκε όταν έδωσαν το Βραβείο Ζαχάρωφ στην αντιπολίτευση της Βενεζουέλας



Τον γύρο του διαδικτύου κάνει τις τελευταίες ώρες η φωτογραφία από την απονομή του βραβείου Ζαχάρωφ για το 2017 στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, όπου φαίνεται ότι ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Δημήτρης Παπαδημούλης, δεν χειροκροτεί κατά την βράβευση.   Ο Έλληνας ευρωβουλευτής είναι ίσως ο μοναδικός πολιτικός που όταν η δημοκρατική αντιπολίτευση της Βενεζουέλας βραβεύτηκε για την δράση της, όχι μόνο δεν σηκώθηκε όρθιος όπως οι συνάδελφοί του, αλλά παρέμεινε καθιστός και δεν χειροκρότησε. 


Η εν λόγω εικόνα συγκέντρωσε επικριτικά σχόλια στο Twitter ενώ αίσθηση προκάλεσε το γεγονός ότι από τα έδρανα του ευρωκοινοβουλίου έλειπαν αρκετοί ευρωβουλευτές της Ευρωπαϊκής Αριστεράς.   Σημειώνεται ότι η Ευρωβουλή κατηγορεί το κυβερνών Σοσιαλιστικό Κόμμα του προέδρου Νικολάς Μαδούρο ότι έχει περιορίσει συστηματικά το κράτος δικαίου και τη συνταγματική τάξη. 

Πηγή: www.lifo.gr

Η ΦΩΝΗ - του φώτη μισόπουλου



μονόπραχτο για μυστικό Δείπνο

ΣΕ ΤΡΕΙΣ ΕΙΚΟΝΕΣ


ΑΜΕΔΑΙΟΣ : Κύριε ταχυδρόμε, το δίχως άλλο είναι ένα λάθος ! Το βλέπετε κι εσείς πως είναι ένα λάθος!                                                  
ΕΥΓΕΝΙΟΣ ΙΟΝΕΣΚΟ
[....ίσως μια ακτή ή παραλία. Θαλασσοπούλια. Ηλιοβασίλεμα. Ένα μεγάλο στενόμακρο τραπέζι με καθίσματα. Υπάρχει κρασί σε ποτήρια και ψωμί μοιρασμένο]

ΤΑ ΠΡΟΣΩΠΑ: 
ΕΝΑΣ ΑΝΤΡΑΣ 
ΜΙΑ ΓΥΝΑΙΚΑ
Ο ΙΟΝΕΣΚΟ [φοράει μάσκα-προσωπείο σε όλη τη διάρκεια] 
             
                     ΜΕΡΙΚΑ ΑΚΙΝΗΤΑ ΒΟΥΒΑ ΠΡΟΣΩΠΑ 

ΕΙΚΟΝΑ ΠΡΩΤΗ : Αμεδαίος

Ο ΑΝΤΡΑΣ : .....πάνω κάτω λίγο πριν τα χαράματα ένας γλάρος χάνει ξαφνικά το αόρατο σύννεφο που τον πήγαινε - απομένει να γραφτεί η μνήμη απ' την αρχή, η γραμμή του ορίζοντα υπόκωφη αμυδρή επειδή επιμελείσαι την ένδεια, το ανεξάντλητο τίποτε, - το νέο φεγγάρι ανακρατεί βροχή - τα ρολόγια ερμηνεύουν με ειρωνεία το χρόνο, αναδεύουν στα ψέμματα μιαν ώρα διαφορετική για τον καθένα [μικρή παύση] και μετά δεν ακούγεται τίποτα.....


Η ΓΥΝΑΙΚΑ : ....πατάς τη σκιά σου στον κατήφορο τις ντροπαλές μιμόζες που πουλιότανε πανάκριβα ακόμα, - το πρωί - ανέραστες κι απορριγμένες - τα φώτα των δρόμων αξίζουν περισσότερο.
Ο ΑΝΤΡΑΣ : .....από τι ;;; [παύση]
Η ΓΥΝΑΙΚΑ : ......έτσι      καθώς η ενήλικη θύμηση αποχτά το συνειρμό της - θα προσάπτεις άδικα ελαττώματα στην αγωνία σου   όλα δείχνουν γαλήνη
Ο ΑΝΤΡΑΣ : ....τέλειωσα χωρίς να μαρτυρήσω τις προ-ιστορικές ειλικρίνειες μ' άλλα λόγια επιμένω σε μια λογιστική του χάους σταθμίζω τα τελεσίγραφα απ' τα δικά μου ετερώνυμα που φιλοξένησαν το τυχαίο μιας ποίησης αφού δέχτηκε τα πάντα, - το δικό μου καθημαγμένο άχρονο πρέπει τώρα να συνοψίσω μιαν εποχή ώστε να υπάρξω και την επόμενη μέρα - δε θυμάμαι γιατί ξεχειλίζει ο χρόνος σαν την επιστροφή ενός άσωτου ύπνου που φτάνει γεμάτος προγενέστερες αθανασίες 
Η ΓΥΝΑΙΚΑ : θα συζούμε σε μια στιγμή απώλειας το Αθέατο δεν έχει ανάγκη απ' τον περίπλου της Γης για να μας δείξει τη μαγεία Του - Δεν Υπάρχει είναι Νεκρό
Ο ΑΝΤΡΑΣ : ....ή αν Υπάρχει είναι κρεουργημένο στον Ιερό του Ακρωτηριασμό        επιστρέφω μ' έναν επίλογο, το τέλος κρύβει την ουσία όσων συνέβησαν μέσα στην τιποτένια προτεραίότητα της ανάγκης [παύση]
Η ΓΥΝΑΙΚΑ : .....τι δεν κατάφερα     εκείνη τη νύχτα;;           απλά να μάθω την προφητεία της, - και μόνο αυτό - και πλέον σέρνω μια σύγκρουση που δεν εξηγείται 
Ο ΑΝΤΡΑΣ : ...αυτά τα ίδια μάτια το σώμα που αγκαλιάστηκε απ' τον θεό-ποτάμι ένα πουλί άλαλο που όταν πέρασε με τράνταξε η σιωπή του

Η ΓΥΝΑΙΚΑ : .......αναρωτήθηκα αν πετούν τα πεθαμένα πουλιά, ότι κάποιος ψάχνει έναν μάταιο κόσμο για να ζήσει [μικρή παύση]
Ο ΑΝΤΡΑΣ : μια τύχη κλειδωμένη από μέσα της σαν πόρτα που στοίχειωσε για ν' ανοίξει απρόσμενα
Η ΓΥΝΑΙΚΑ : ....πανέτοιμη [μικρή παύση]
Ο ΑΝΤΡΑΣ : ......-κάποτε στα δειλινά ο ήλιος κατακτούσε και μιαν ασήμαντη λεπτομέρια της ζωής
Η ΓΥΝΑΙΚΑ : ......έστω μια ασήμαντη λεπτομέρεια της ζωής μας     [μεγάλη παύση, σιωπή]

ΕΙΚΟΝΑ ΔΕΥΤΕΡΗ : Όπου ο Αμεδαίος συναντά τον Ιονέσκο

[Ο ΑΝΤΡΑΣ τοποθετεί μια μάσκα, ένα προσωπείο μπροστά στο κοινό - την ώρα της παράστασης, που απεικονίζει ένα άλλο πρόσωπο - υποθετικά, του Αμεδαίου]

ΑΜΕΔΑΙΟΣ : .....πίσω απ' τον μύθο που έμεινε άδειος στεγνός ή άθλιος φαντάζομαι τα δέντρα σαν πρόσχημα της Θείας Κωμωδίας - τα μάτια όσων μίλησαν τελευταία φορά - η δουλειά μου είναι να πληρώνω τα ναυάγια, έπειτα χρεοκοπώ γιατί ζητώ τη θέση   ενός μεσημεριού στην ιχθυόσκαλα ή στη σαπίλα των ψαριών που δεν φυγάδευσαν οι γείτονες
ΙΟΝΕΣΚΟ : ......περασμένες αιθρίες [παύση]
ΑΜΕΔΑΙΟΣ : .....καταχτώ τους ήλιους που κρύβονται 
ΙΟΝΕΣΚΟ : ......ελπίζω να μην ήταν κάτι σοβαρό αυτή η κυνηγημένη σιωπή [μικρή παύση]
ΑΜΕΔΑΙΟΣ : .....τα πουλιά πώς αγρυπνούν πάνω στα φανάρια ;;- βράδια που σκύβουν δίχως έλεος - κάποτε θα με βρεί η ευημερία από μόνη της, θα έχω σκάψει μια μεγάλη απουσία και τα σκυλιά δρασκελίζουν τη λησμονιά χωρίς τον τυφλό
ΙΟΝΕΣΚΟ : ....ευτυχώς μια λιγότερη σκέψη για τα στενά σοκάκια που θολώνουν στη βροχή και δεν υπόσχονται.......
ΑΜΕΔΑΙΟΣ : .....έχεις ξεμακραίνει ή ο πυροβολισμός που με σημάδευε από την άλλη σελίδα γυρίζοντας τις πλάτες ήταν η προδοσία όταν ενδίδεις απολείποντας την αφρόντιστη ησυχία, έτσι μπορούσα ν' ακούσω το σφυγμό μου [μικρή παύση]
ΙΟΝΕΣΚΟ : .....ποιος παραμόνευε στο δάσος δίπλα στ' ανέγγιχτο νερό ή ανάμεσα στα ξέφωτα 


ΑΜΕΔΑΙΟΣ : .....δεν είμαστε πλέον οι πιστοί - κάποιος έγραφε, έγραφε σαν η ζωή του να εξαρτιόταν απ' αυτό και μόνο θα κάνω ό,τι μπορώ με τα γυμνά χέρια και τις μελαγχολικές κόγχες [παύση] - ένα πρωί θα με ζητήσετε στον πονεμένο στεναγμό σας που καταξιώνει το δρόμο μου κι όταν θα επιστρέφω, εγώ ο Αμεδαίος, θα μου κρατάει τρυφερά το χέρι ο γέρος με το φλάουτο [γελάει]
ΙΟΝΕΣΚΟ : ......μεγάλοι έρωτες από το βάθος της ματαιότητας μπορεί και να ζήσουμε την πιο συγκινητική λύτρωση

[ήχοι θάλασσας, παφλασμοί κυμάτων, πετάγματα πουλιών, η σειρήνα ενός καραβιού - άλλοι θόρυβοι συγγενικοί προς το τοπίο] - [σιωπή, λίγο φως]

ΑΜΕΔΑΙΟΣ : .....η ανυπόταχτη φαντασία - θα μοιάζει με τα χαμένα χειρόγραφα - να δείτε θα μάς περιμένουν ακόμα και την τελευταία στιγμή στο Μυστικό Δείπνο, αλλά μόνο τον ένα, ο άλλος πρέπει να βρει την πιο σπουδαία προσδοκία για να περάσει κατευθείαν στον ουρανό....
ΙΟΝΕΣΚΟ : ....ξέρετε, όλα, έρχονται από ένα μακρινό ύστερα ή ένα παραμελημένο σούρουπο, μάς βασανίζουν εκείνα τα φαντάσματα στην Αγία Πετρούπολη καμιά φορά [γελάει με νόημα], ο Δον Ζουάν - ίσως είναι ο τελευταίος μαθητής, καθώς θα βρέχει συλλογισμένα σε μιαν άκρη στην αληθινή μας ζωή [παύση]
ΑΜΕΔΑΙΟΣ : ....τι δουλειά έχει ο γλάρος στα χέρια σας, - βαλσαμωμένος;; - μοιάζει με μάθημα ζωολογίας απ' τα χρόνια που πέρασαν       ανεξιχνίαστα         γεμάτα αποσύνθεση
ΙΟΝΕΣΚΟ : .....ποιος μπορεί να είναι σίγουρος, μια δανεική αυτάρκεια - μήπως τελευταία στιγμή, κάποιος, αποφύγει το διχασμό [γέλιο -λίγο φως]

ΕΙΚΟΝΑ ΤΡΙΤΗ : Μαντλέν

[Η ΓΥΝΑΙΚΑ τοποθετεί μια μάσκα, ένα προσωπείο μπροστά στο κοινό - την ώρα της παράστασης, που απεικονίζει ένα άλλο πρόσωπο - υποθετικά της Μαντλέν // πάνω στο τραπέζι ο ΑΜΕΔΑΙΟΣ, νεκρός, - Η ΦΩΝΗ του αναπαράγεται από μεγάφωνα. Σκηνικό μυστικού Δείπνου. Όλοι καθισμένοι ως κοινοί συνδαιτυμόνες - θεατές και ηθοποιοί]

ΦΩΝΗ : ....τα μανιτάρια ανθίζουν στο σκοτάδι, ωστόσο δεν τα βλέπω γύρω μου
ΜΑΝΤΛΕΝ : .....καληνύχτα
ΦΩΝΗ : ....στάθηκα, τι θέλεις ;;
ΜΑΝΤΛΕΝ : ....υπάρχει η λύση να συναντηθούμε στο ρεματάκι
ΦΩΝΗ : ....πάψε είπα πάψε, πήγαινε σπίτι είναι αργά [παύση]
ΜΑΝΤΛΕΝ : .....ακίνητη      βουλιαγμένη      στο χώμα στη λάσπη ζούμε  απομονωμένοι εδώ και χρόνια - ποιος ήταν δίπλα σου και τι γύρευε από σένα;;


ΦΩΝΗ : ...άκουγα τα βήματά μου και μετά έβλεπα τον ουρανό ανάμεσα στα κλαδιά, έβαζα κάποιο σημάδι ή μάζευα τις πέτρες σε σωρό να περάσουν απ' την άλλη μεριά όσους ερήμωσε η ανωνυμία
ΜΑΝΤΛΕΝ : .....δεν κατάλαβα, ακόμα και η θλίψη φαίνεται σαν υποχρέωση, - θυμάσαι;; - θυμάμαι - σαν να έβλεπα μέσα από χρωματιστό γυαλί τους νυχτοφύλακες       για ποιο λόγο δεν έμαθα σημάδι όπως εσύ;;, αλλά θαύμαζα με τόσο ηλίθιο τρόπο την υστεροφημία μου, - στην άκρη μιας λευκής νύχτας δυστυχώς
ΦΩΝΗ : ......θα φύγω από δω όσο πιο γρήγορα, - θ' αρχίσω να ουρλιάζω ή να κλαίω βιαστικά για να με πλησιάσουν - για να 'ρθείς να κοιμηθείς μαζί μου στο τραπέζι - θα μοιράσεις μαχαιτο-πήρουνα στους ευγενικούς συνδαιτυμόνες - καταμεσήμερο με τρεις μετέωρους σερβιτόρους ντυμένους στα λευκά - les anges sont blancs - 
ΜΑΝΤΛΕΝ : ....βαδίζουμε αργά ήσυχα - στο ρυθμό ενός ανύπαρχτου νοσοκομείου, όπως μια μεγάλη υπόσχεση
ΦΩΝΗ : .....ξέρω, που γελοιοποιείται ξαφνικά, το λες συχνά
ΜΑΝΤΛΕΝ : ....τις μέρες εκείνες ξεκινούσα να μετράω, έκανα την καθιερωμένη καταμέτρηση των υπαρχόντων - είχαν αφαιρέσει τους δείχτες του ρολογιού στην πλατεία του δημαρχείου, -φως φανάρι, - όλα ξανάρχιζαν 


ΦΩΝΗ : [με λαχτάρα].....θα μετρούσαν τις εποχές με τα τρένα, αν υπήρχε η ελάχιστη εντιμότητα
ΜΑΝΤΛΕΝ : .....γιατί κάποτε ξυπνάς στην άκρη του κρεβατιού και δεν είσαι παρά η τελευταία σκιά στο φθινόπωρο ενός άλλου αιώνα [σκοτάδι-ησυχία-αυλαία]


ΑΝΑΦΟΡΑ
ΕΥΓΕΝΙΟΣ ΙΟΝΕΣΚΟ, ΑΜΕΔΑΙΟΣ ή ΠΏΣ ΝΑ ΤΟ ΞΕΦΟΡΤΩΘΟΥΜΕ, θεατρικό, Δωδώνη, μτφρ. Μαρία Πορτολομαίου, αχρονολ.