Σάββατο 8 Δεκεμβρίου 2018

"Η αλαζονεία του Μακρόν" μας ενώνει φωνάζουν οι Γάλλοι.

Στιγμές του Μάη του 68 θυμίζει το Παρίσι ενώ ο Μακρόν κρύβεται και τι μόνο που τον ενδιαφέρει είναι να προστατέψει τα συμφέροντα του κεφαλαίου.


Οι πραιτοριανοί του συστήματος προστατεύουν το τετράγωνο στο οποίο στεγάζονται οι «Ευρωπαϊκοί θεσμοί» ενώ το Παρίσι φλέγεται.
 Μερικές δεκάδες άνθρωποι είχαν συγκεντρωθεί στο τέλος του πρωινού σε δύο σημεία της βελγικής πρωτεύουσας, Αρ Λουά και Πορτ ντε Ναμούρ..
 Η αστυνομία τοποθέτησε οδοφράγματα γύρω από την ευρωπαϊκή συνοικία, όπου συγκεντρώνονται οι ευρωπαϊκοί θεσμοί (η Επιτροπή, το Συμβούλιο και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο), εμποδίζοντας την πρόσβαση των οχημάτων αλλά και των πεζών, μεταδίδει δημοσιογράφος του Γαλλικού Πρακτορείου.


 Εξάλλου, σύμφωνα με το πρακτορείο ειδήσεων Belga, κίτρινα γιλέκα αποκλείουν τον αυτοκινητόδρομο E17 προς τη Ρέκεμ, μια πόλη της δυτικής Φλάνδρας, που βρίσκεται κοντά στα σύνορα με τη Γαλλία.
 Οδόφραγμα τοποθετήθηκε νωρίς σήμερα στο πρωί και στον E40, στο επίπεδο των γαλλο-βελγικών συνόρων, στο ύψος της Αντινκέρκ (βόρεια), σύμφωνα πάντα με το Belga.
 Το κίνημα των «κίτρινων γιλέκων», που εμφανίστηκε στηΓαλλία, επεκτάθηκε στο Βέλγιο, ιδίως στη γαλλόφωνη περιοχή της Βαλλωνίας.
 Στις 30 Νοεμβρίου, διαδήλωση 300 ανθρώπων κατέληξε στις Βρυξέλλες με την πυρπόληση δύο αυτοκινήτων της αστυνομίας.


 Εκείνο που δείχνει πλέον ότι η «Ευρωπαϊκή – Γερμανική δημοκρατία» μπάζει νερά είναι το ότι η Γαλλική αστυνομία προέβει σε «προληπτικές συλλήψεις!!!» ενώ παράλληλα έβγαλε τεθωρακισμένα οχήματα στους δρόμους και χρησιμοποιεί πλαστικές σφαίρες κατά των εξεγερμένων Γάλλων τους οποίους πλέον ενώνει και η αλαζονεία του Μακρόν. 


 Την δυτική φασιστική δημοκρατία της Γαλλίας σχολίασε με ειρωνεία ο Ερντογάν ο οποίος αντιπαραθέτει τα γεγονότα του Παρισιού με εκείνα της Τουρκίας δίνοντας μαθήματα δημοκρατίας στον Μακρόν.





Σαλβίνι: Δεν θα ρίξω την κυβέρνηση εξαιτίας των γκάλοπ



Ο γραμματέας της Λέγκα και υπουργός εσωτερικών, Ματτέο Σαλβίνι, πήρε τον λόγο σήμερα το απόγευμα σε συγκέντρωση του κόμματός του στην πλατεία del Popolo της Ρώμης.
«Δεν θα ρίξω την κυβέρνηση αυτή (η οποία εργάζεται για το συμφέρον των Ιταλών), εξαιτίας των γκάλοπ. Η κυβέρνησή μας τηρεί τις δεσμεύσεις της και θα διαρκέσει πέντε χρόνια», τόνισε ο Σαλβίνι.
«Ζητώ να μου δώσετε εντολή να διαπραγματευθώ με την Ευρωπαϊκή Ένωση, όχι ως υπουργός, αλλά εκ μέρους εξήντα εκατομμυρίων Ιταλών που θέλουν να αφήσουν στα παιδιά τους μια καλύτερη χώρα», πρόσθεσε.
Ο Ματτέο Σαλβίνι υπογράμμισε, παράλληλα, ότι «αν η Ευρώπη σταματά στους δεκαδικούς αριθμούς και στα σπρεντ, πρόκειται να αποτύχει», ενώ ζήτησε «να εργαστούν, όλοι για την αξιοπρέπεια των πολιτών».
«Έχουμε ανάγκη την ταυτότητα και την ψυχή, τις οποίες κάποιοι έχασαν εξαιτίας της παγκοσμιοποίησης», ολοκλήρωσε ο Ιταλός υπουργός Εσωτερικών, ο οποίος θεωρεί ότι οι άμεσες προτεραιότητες είναι «ο αμοιβαίος σεβασμός, η εργασία και η πρόοδος».

Μετά την Άνγκελα, η... «μίνι Μέρκελ»



Στη «μίνι Μέρκελ», την 56χρονη Ανεγκρέτ Κραμπ-Καρενμπάουερ, πέρασε τελικά το δαχτυλίδι της διαδοχής στην ηγεσία των Γερμανών Χριστιανοδημοκρατών. Η κοντοκουρεμένη, διοπτροφόρος Καρενμπάουερ διαδέχεται στο ανώτατο αξίωμα του CDU την Ανγκελα Μέρκελ. Εντονα συγκινημένη και εν μέρει έκπληκτη από την έκβαση της εκλογικής διαδικασίας κατά το 31ο συνέδριο του κόμματος που συγκλήθηκε την Παρασκευή στο Αμβούργο, η νέα αρχηγός της κυβερνώσας παράταξης ανέλαβε καθήκοντα εν μέσω θερμών και παρατεταμένων χειροκροτημάτων. Η Καρενμπάουερ κέρδισε το χρίσμα από τους συναδέλφους της με βραχεία κεφαλή, καθώς συγκέντρωσε 517 ψήφους (ποσοστό 51,7%), έναντι 482 του αντιπάλου της, Φρίντριχ Μερτς. Η σκηνή που εκτυλίχθηκε με τις δύο ισχυρές κυρίες, την απερχόμενη και την ανερχόμενη, ήταν ιστορικής σημασίας για τους Χριστιανοδημοκράτες αλλά και την γερμανική πολιτική γενικότερα. Η αρχή του τέλους για την εποχή της Μέρκελ μόνο σαν συνηθισμένο γεγονός δεν μπορεί να θεωρηθεί. Για την ιστορία, πάντως, η έως πρότινος γενική γραμματέας του CDU πανηγύρισε τη νίκη της ακούγοντας το 51,7% στο δεύτερο γύρο της ψηφοφορίας. Στον πρώτο ούτε η Καρενμπάουερ ούτε ο Μερτς είχαν καταφέρει να ξεπεράσουν το όριο του 50% των ψήφων.

Σε ό,τι την αφορά, η Ανεγκρέτ Κραμπ-Κάρενμπάουερ μπορεί πλέον να ατενίζει το μέλλον της με μισο-κρυφό όνειρο την καγκελαρία. Εχει κάθε δικαίωμα να φαντασιώνεται τον εαυτό της ως διάδοχο της Μέρκελ σε όλα τα επίπεδα, δηλαδή όχι μόνο στο CDU, αλλά και στην κορυφή του γερμανικού κράτους. Εχοντας λειτουργήσει επί χρόνια σαν πολιτικός μέντοράς της, η εκλογή της Καρενμπάουερ δικαιώνει την Ανγκελα Μέρκελ και απαλύνει κάπως το προδιαγεγραμμένο τέλος της σταδιοδρομίας της ως καγκελαρίου. Με το πολιτικό της τέκνο στην ηγεσία του CDU η Μέρκελ παίρνει μια βαθιά ανάσα, με την προοπτική ότι θα ολοκληρώσει την τέταρτη και τελευταία της θητεία της στην Καγκελαρία της Γερμανίας εν ειρήνη.
Παρόλ' αυτά, όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν πολιτικοί αναλυτές, δεν μπορεί να αποκλειστεί το εξής σενάριο: η Μέρκελ να αποσυρθεί λίγους μήνες πριν από τη λήξη της θητείας της, το 2021, προκειμένου να δώσει για δεύτερη φορά το «δακτυλίδι» στην εκλεκτή της, την Ανεγκρέτ Κραμπ-Καρενμπάουερ. «Μπορεί η Μέρκελ να παραμείνει στην εξουσία για άλλα τρία χρόνια;» διερωτάται ο Σεμπαστιάν Μεγιάρ, διευθυντής του Ινστιτούτου πολιτικών μελετών Ζακ Ντελόρ. Επισημαίνοντας περαιτέρω ότι «η Ανγκελα είναι πολιτικά λαβωμένη, έχει αποδείξει όμως στο παρελθόν ότι είναι ικανή να εξουδετερώσει τους αντιπάλους της. Σε κάθε περίπτωση, η εποχή της φτάνει στο τέλος της. Κανένας στην Ευρώπη δεν θα έχει λόγο να την υπακούει πια. Βγήκε μόνη της εκτός παιχνιδιού».
Καμία ανησυχία για την Ελλάδα
Η Ανεγκρέτ Κραμπ-Κάρενμπάουερ, ή εν συντομία «ΑΚΚ» γεννήθηκε στις 9 Αυγούστου του 1962 και μεγάλωσε μέσα στην ασφάλεια και τη θαλπωρή μιας συντηρητικής καθολικής οικογένειας. Εχει σπουδάσει πολιτικές επιστήμες και νομικά. Είναι παντρεμένη και ο συζύγός της είναι μηχανικός εξορύξεων -αν και επιφορτίστηκε με την ανατροφή των τριών παιδιών τους με την Ανεγκρέτ, ενόσω εκείνη ήταν αφοσιωμένη στην πολιτική της καριέρα. Από το 2000 ως το 2004 διετέλεσε υπουργός Εσωτερικών της κυβέρνησης του κρατιδίου Ζάαρλαντ και από το 2011 πρωθυπουργός.
Ως προς τις αντιλήψεις της και με δεδομένη την ευλάβεια στην καθολική πίστη, η Καρενμπάουερ απορρίπτει τον γάμο μεταξύ ατόμων του ιδίου φύλου και δηλώνει ανοιχτά ότι δεν ασπάζεται το φεμινιστικό κίνημα. Εχει ταχθεί υπέρ του αυστηρότερου ελέγχου νεαρών μεταναστών οι οποίοι ζητούν άσυλο και ισχυρίζονται ότι είναι κάτω των 18 ετών. Ως γενική τάση, παγίως εφαρμόζει μια σοβαρή, πραγματιστική και μετριοπαθή προσέγγιση στα προβλήματα που καλείται να επιλύσει. Παραδόξως, ίσως, στις μουσικές της προτιμήσεις η Καρενμπάουερ ξεχωρίζει σαν πλέον αγαπημένη το χαρντ ροκ των θρυλικών AC/DC και εξομολογείται ότι στον όποιον ελεύθερο χρόνο της βυθίζεται μετά μανίας στην ανάγνωση λογοτεχνικών έργων.
Υπό την ηγεσία της Ανεγκρέτ Κραμπ-Καρενμπάουερ η πορεία των Χριστιανοδημοκρατών δεν προβλέπεται να διαταραχθεί ή, έστω, να τροποποιηθεί. Το ίδιο ισχύει και για τον κυβερνητικό συνασπισμό του CDU με τους Σοσιαλδημοκράτες του SPD, αλλά και για την Ευρωπαϊκή Ενωση. Η νέα επικεφαλής των Χριστιανοδημοκρατών διαφωνεί με όσους υποστηρίζουν ότι το κόμμα πρέπει να μετακινηθεί προς τα δεξιά προκειμένου να αντιμετωπίσει την Εναλλακτική για την Γερμανία (AfD). Και ειδικά, για την Ελλάδα θεωρείται ότι η Καρενμπάουερ, η οποία ανήκει στην φιλελεύθερη πτέρυγα του CDU, θα εμμείνει στην πολιτική της Μέρκελ. Εξάλλου η Καρενμπάουερ ήταν αυτή που επικράτησε του εκπροσώπου της σκληρής γραμμής, δηλαδή του Φρίντριχ Μερτς, ανθρώπου του Βόλφγκανγκ Σόιμπλε.

ο Άγιος Οιδίπους - του φωτη μισοπουλου

η εξαίσια ειλικρίνεια του ποτέ
Είστε τυφλή - Ψηλαφίστε το πρόσωπο ενός Έλληνα νέου, του Συρανό, του Άγιου Βασίλη, ενός μωρού, ενός εύθυμου φαύνου, ενός αγνώστου που κοιμάται, του πατέρα σας....
VLADIMIR NABOKOV, LOLITA [1α] 
 ΝΕΡΩΝ : Ανόητος θάμουν αν τους φοβόμουνα, αφού εγώ ο ίδιος φτιάχνω θεούς 
ΣΕΝΕΚΑΣ, OCTAVIA [1β] 


1. HOMO ERECTUS

......εγώ που είχα, λοιπόν, εντελώς διαφορετικές πιθανότητες ένα πρωί θα έδινα το σύνθημα στην Έντα Γκάμπλερ [2] ή κάπου αλλού το ίδιο επάξια, για παράδειγμα στη Ρόζα Καμπάρκας [3], - ότι μια ανθρώπινη σχέση μπορούσε να είναι η θεμελιώδης γεωμετρία της πραγματικότητας, - ξέρω, κρύβεται κανείς πίσω από ένα κομμάτι ψωμί, ταξιδεύει πηδώντας με χάρη πάνω στη ξεχασμένη ρόδα από φθαρμένο καουτσούκ, - στο πρώτο νεκροταφείο αυτοκινήτων που συναντά αποχαιρετά τον κρόταφο του φίλου του που λιώνει στον πυρετό, - η αόριστη ιδέα για τη ζοφερή ή τρυφερή ζωή που αγγίζει τα φαντάσματα της παιδικής παντομίμας ή τον πανούργο χρόνο ανάμεσα σε φτερά ροδοπέταλα καυτές αλήθειες και την πρώτη κρίση της τρέλας - την ευφρόσυνη αδιαφορία είτε απαλλαγή από το δύστηνο της υποκρισίας  Θα μπορούσα να εκφραστώ με ειλικρίνεια : ''Φανερά απελπισμένη'' : Το σώμα σας, ωστόσο, κατακλύζεται από μια οδυνηρή αφομειώσιμη ομορφιά, - επαναλαμβάνει ένα κοπιαστικό λυγισμένο σπασμό, την πληθωρικότητα του ''μικρού θανάτου'' [4] - οι θυγατέρες του Βασιλιά Ληρ και τα ανδρείκελά τους, - μόνο για την τελευταία συμφώνησα, όπως ο Βασιλιάς - είναι σα να κρύβομαι απέναντι σε μια μεταφυσική της παραμυθίας, όπως κανείς γεννιέται από νωχελικά τινάγματα, - ''αγαπητή μου : - ''είστε τυφλή - Ψηλαφίστε το πρόσωπο ενός Έλληνα νέου, του Συρανό, του Άγιου Βασίλη, ενός μωρού, ενός εύθυμου φαύνου, ενός αγνώστου που κοιμάται, του πατέρα σας'' [5] - παρά την προχωρημένη μου ηλικία στοιχειοθετώ ακριβέστερα τις συνήθειες που έχω, αξιόπιστος και χωρίς ψυχική έξαρση όντας, μόνο που είναι τερατώδες και απρόσμενα δύσκολο να σάς πείσω - κάποτε συμβιβάζομαι με αυταπάτες - με ο,τι βρίσκει ένα κομμάτι πραγματικού εαυτού έξω απ' το σώμα, - έστω, βυθισμένου στον ύπνο του Αναίτιου - αισθάνομαι ουμανιστής ''εξ απαλών ονύχων'', είναι αδύνατο να μην μιλήσει κάποιος για την αγιοποίηση του Οιδίποδα, προφανές - καταστρέφουμε τις προκαταλήψεις της λογικής, στην πρόκλησή τους 


 2. ΙΟΚΑΣΤΗ

......''αναζητώ την ιδιοκτήτρια'', είπα, ή τους περιπλανώμενους ποιητές που ερωτεύονται εύκολα την περιρρέουσα ευθυμία της παραλίας, - ένας μακρύς άσπρος λαιμός όπως οι ανώνυμες αντιλόπες του δάσους, ή ο δραπέτης ανάμεσα στις αντεγκλήσεις μιας μάγισσας που δεν έχει ελπίδα και τ' αγαπημένα μου βιβλία εξομολογούνται τα μυστικά που πούλησα εύκολα στο βαθύ παρελθόν, - οι εραστές παραμένουν τυφλοί - η Μποβαρύ θυμόταν συχνά τον Φλωμπέρ για τον παράνομο δεσμό της με τον Λεόν, μ' εκείνο τον φωσφορίζοντα ιδρώτα παρά τον ανεμιστήρα και τη γύμνια της, σαν τελεσίδικη δήλωση υποτέλειας - μόνο ο Σίσυφος θα βεβαιώσει τη διαρκή απουσία και τη γοητεία - μόνο αυτός ή ο Οιδίποδας αντέχουν να σταθούν Δεσμώτες κατά την σκιά του Προμηθέα ''στήνοντας το δικό τους σπιτικό'' ακριβώς όπως σαλεύουν οι αναστημένοι γάτοι στη φωτιά κρεμασμένοι απ' τις μαρκίζες του Λαβυρίνθου, - ''πρέπει να σταθείτε μια μέρα'', μου λέει, ''στην άκρη εκείνης της κλωστής που την αποκαλούσαν Αριάδνη'', - [μικρή παύση]-, ''μόνο έτσι απομονώνονται οι δυσοίωνες φράσεις τις νύχτες των οργίων - όταν κάποιος ενδίδει στη γλώσσα που λαχταρούσε, στο βαρύ άρωμα της στενότερης και πιο ποθητής ατραπού'', - ο Οιδίποδας θα συναντούσε τον Κυρίλοφ [6], επρόκειτο για το πιστόλι της εκδημίας του, μια ευκαιρία να τον ικετεύσει για την τυφλότητα, ''μερικοί ζούνε τον πόνο μέσα από τον έρωτα των άλλων'', έλεγε, ''σάς κατανοώ'', εξήγησε ο Κυρίλοφ, ''αλλά ο θάνατος ή η σημαινόμενη αξία του ''μικρού θανάτου'' έχει σημάδια πολύ ατομικά, κάτι σαν μοναδικό -φαινομενικά - ασήμαντο ξεκίνημα με τον Υπερσιβηρικό - πειστήριο κι αυτό κάποιου ''μικρού εγκλήματος'', που περνάει απαρατήρητο πολλές φορές, - ασυγχώρητα, βέβαια''- και γέλασε, ''δεν έχεις τίποτε να φοβηθείς'', συμπλήρωσε, ''άλλωστε εμείς οι ίδιοι φτιάχνουμε τους θεούς'' - [παύση] Όλα φαίνονταν θριαμβικά, αμίλητα, ερωτικά δια βίου - μισοθαμμένα στην άμμο delle vacanze, - σε αυστηρή ύπτια στάση  Στοπ 


  3. ΕΝΑΓΚΑΛΙΣΜΟΙ

......ΟΙΔΙΠΟΔΑΣ : ........οι μεταμφιεσμένες σάρκες της Μοίρας, - είμαι τυφλός αλλά μπορώ να γίνω πολύ όμορφος, - ήταν γνωστό ότι οι θεοί είχαν μηχανές μεγάλου κυβισμού, από την χτεσινή μου ομορφιά δεν έμεινε ούτε μια εγκαταλειμμένη νύχτα, - μια χαρά θεοί ήταν όλοι τους, οι υπόλοιποι, έχουν βλαστημήσει την ώρα που γεννήθηκαν κοινοί θνητοί - ζούνε ωστόσο την κατάληψη του δικού μου αποκλειστικού θεάματος  [παύση] Ο ήλιος προχωρούσε αθόρυβα σαν το σκυλί σε γνώριμο δρόμο η νοημοσύνη παρίστανε κι αυτή ένα τέχνασμα ποδηλασίας,- πρόσκαιρη υποταγή στην απόγνωση ή ένα φορτίο συναισθηματικής εξάντλησης, το δικό μου σώμα  ναρκισσεύεται ανάμεσα στις σελίδες αφρόντιστων βιβλίων και φόβων διαλυμένων σε φορμόλη - καμιά φορά υπέροχοι ιριδισμοί ακουμπούν ελάχιστα στα κλειστά μάτια μου προκαλώντας ανεδαφικές κι ασύμβατες λογικές ισορροπίας - όριζαν πεισματικά το μέγεθος της σκιάς όσων φαίνονταν σε μια αίθουσα προβολών, περίεργης συνεύρεσης, στα έγκατα του κρανίου μου- θάρχομαι κάθε Κυριακή να σάς βλέπω, μετά την εκκλησία, βέβαια - νάχουμε τον απαραίτητο χρόνο, είπα, - αλλά δεν ενδιαφέρθηκε κανείς - όλα περίκλειστα,- μεσάνυχτα και κάτι η πανσέληνος περνούσε πάνω απ' τα κεφάλια μας σαν ευλογία ταξικής θέωσης ηθικής απογείωσης και μεταφυσικού πειθαναγκασμού ή διάφοροι κύκλοι μοναξιάς με ανασκαφές ερώτων ημιτελών από παλιούς αιώνες φανέρωσαν δικαιωματικά σαν λάφυρο τις πιο μύχιες κρυψώνες απόδρασης απ' τα εγκόσμια - εξακολουθεί να με ελκει η οριζοντιότητα της θάλασσας ή του τοπίου επειδή οι τελευταίοι άνθρωποι που γνώρισα ανασηκώνουν τους ώμους ή μένουν σιωπηλοί, αμειδίαστοι - [μικρή παύση] να μου γράφετε, δεν έχει σημασία σε ποια διεύθυνση, το δικό μου όφελος στηρίζεται στον αμέριστο πόνο στην αμέτρητη δυστυχία σας : αγκαλιάζω πολύ λίγα πράγματα - το σκαμνί της βιβλιοθήκης, την καταιγίδα, την ανάσα που ακούγεται αόριστη από την άλλη πλευρά του τοίχου 


ΤΕΛΟΣ

ΑΝΑΦΟΡΕΣ-ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
[1α] βλ. σημ. 5 / VLADIMIR NABOKOV 
[1β] στο JAN KOTT, ΘΕΟΦΑΓΙΑ, Εξάντας, μτφρ. Α. Βερυκοκάκη-Αρτέμη, 1976
[2] [ΕΡΡΙΚΟΣ ΙΨΕΝ] : Η Έντα Γκάμπλερ, κοπέλα από ανώτερη κοινωνική τάξη, αποζητάει στη ζωή το απόλυτο, λατρεύει το ωραίο και προσπαθεί να ζήσει ασυμβίβαστα. Κάποιοι συμβιβασμοί που έχει κάνει μέχρι τότε και ο γάμος της, που την αφήνει ανικανοποίητη, δημιουργούν εύλογες αντιδράσεις για έναν χαρακτήρα σαν το δικό της. Έτσι, έρχεται σε σύγκρουση με το άμεσο περιβάλλον της και με τον ευρύτερο κοινωνικό της περίγυρο, ενώ βαθμιαία παγιδεύεται μπροστά σε αδιέξοδο, με συνέπεια να οδηγηθεί στην καταστροφή. [ΠΗΓΗ : ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ]
[3] Ρόζα Καμπάρκας, ιδιοκτήτρια ενός παράνομου οίκου ανοχής [βλ. GABRIEL GARCIA MARQUEZ, ΟΙ ΘΛΙΜΜΕΝΕΣ ΠΟΥΤΑΝΕΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΜΟΥ, μτφρ. Καίτη Σωτηριάδου, Λιβάνης, 2004
[4] la petite mort = μικρός θάνατος, οργασμός [μεταφορικά] 
[5] VLADIMIR NABOKOV, LOLITA, μτφρ. Αύγουστος Κορτώ, ΤΟ ΒΗΜΑ βιβλιοθήκη / αχρονολόγητο
[6] Κυρίλοφ, πρόσωπο στους Δαιμονισμένους του Ντοστογιέφσκι