Σάββατο 2 Φεβρουαρίου 2019

Η Τίγρης που ...πετάει.



διάσωσης της σιβηρικής τίγρης

O Ρωσικός αερομεταφορέας Transaero παρουσίασε στο αεροδρόμιο Vnukovo της Μόσχας ένα special livery Boeing 747-400 (EI-XLN)  σε υποστήριξη του έργου διάσωσης της σιβηρικής τίγρης.



Εκτός συμφωνίας για τα πυρηνικά και η Ρωσία μετά την αποχώρηση των ΗΠΑ.


Η Ρωσία ανέστειλε τη συμμετοχή της στη Συνθήκη για τις Πυρηνικές Δυνάμεις μέσου βεληνεκούς (INF), που είχε υπογραφεί στη διάρκεια του Ψυχρού Πολέμου, έπειτα από παρόμοια κίνηση των Ηνωμένων Πολιτειών, ανακοίνωσε σήμερα ο ρώσος πρόεδρος Βλαντίμιρ Πούτιν.
"Οι Αμερικανοί εταίροι δήλωσαν πως αναστέλλουν τη συμμετοχή τους στη συμφωνία, την αναστέλλουμε κι εμείς", δήλωσε ο Πούτιν στη διάρκεια συνάντησής του με τους υπουργούς Εξωτερικών και Άμυνας, η οποία μεταδόθηκε από την τηλεόραση.
Οι ΗΠΑ ανακοίνωσαν χθες, Παρασκευή, πως θα αποσυρθούν από τη συνθήκη INF με τη Ρωσία σε έξι μήνες, αν η Μόσχα δεν τερματίσει αυτό που χαρακτηρίζουν παραβιάσεις αυτής της συμφωνίας ορόσημο του 1987 για τον έλεγχο των εξοπλισμών.
Ο Πούτιν δήλωσε επίσης πως η Ρωσία θα αρχίσει να εργάζεται για να κατασκευάσει νέους πυραύλους, ανάμεσα στους οποίους και υπερηχητικούς, και ζήτησε από τους υπουργούς να μην ξεκινήσουν συνομιλίες με την Ουάσινγκτον για τον αφοπλισμό.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Η «έκρηξη» Τσίπρα και οι δικαιολογίες Δραγασάκη για την δήλωση που αναστάτωσε τις αγορές

«Μου ξέφυγε και το είπα»: αυτή ήταν η δικαιολογία του Γιάννη Δραγασάκη στον πρωθυπουργό, ο οποίος έγινε έξαλλος όταν άκουσε τον αντιπρόεδρό του και υπουργό Οικονομίας να λέει ότι υπάρχει πρόβλημα με τα κόκκινα δάνεια και πως οι τράπεζες μπορεί να χρειαστούν νέα ανακεφαλαιοποίηση.

Πέραν του Αλέξη Τσίπρα, άναυδοι έμειναν και όλοι στο ΜέγαροΜαξίμου όταν άκουσαν τον κ. Δραγασάκη να μιλάει για κίνδυνο στις καταθέσεις των τραπεζών, προκαλώντας μεγάλη ανησυχία στους επιχειρηματίες.
Πιο έξαλλος είναι ο υπουργός Επικρατείας Αλέκος Φλαμπουράρης που είναι αρμόδιος για τα θέματα που αφορούν την προστασία της πρώτης κατοικίας και είναι επιφορτισμένος με το νέο νόμο «Κατσέλη», που πρόκειται να έρθει στη Βουλή προς ψήφιση.
Μάλιστα, μετά την περίεργη αναφορά του κ. Δραγασάκη για την ανακεφαλαιοποίησητων τραπεζών, ο κ. Φλαμπουράρης ακύρωσεμεγάλησύσκεψη που είχε συγκαλέσει για χθες με τραπεζίτες την οποία επαναπρογραμματίζει για τη Δευτέρα το απόγευμα, ώστε να εκτονωθεί η κατάσταση και να αμβλυνθούν οι αρνητικές εντυπώσεις που προκλήθηκαν.
Στο Μέγαρο Μαξίμου είδαν με σκωπτικότητα τις δηλώσεις του αντιπροέδρου της κυβέρνησης, οι οποίες δημιούργησαν πανικό στην αγορά και μεγάλη ανησυχία σε επιχειρηματικούς κύκλους. Κανείς εντός του πρωθυπουργικού γραφείου ποτέ δεν κατάλαβε γιατί έγιναν.
Ο Αλέκος Φλαμπουράρης, αρμόδιος για το χρηματοπιστωτικό τομέα, μετά από συζήτηση με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς έχει καταθέσει πρόταση, ώστε ναπροστατευθεί η πρώτη κατοικία όσων έχουν «κόκκινα» δάνεια τα οποία και έχουν φέρει σε δύσκολη θέση τις τράπεζες.
Σύμφωνα με την πρόταση του κ. Φλαμπουράρη, προβλέπεται η προστασία τηςπρώτης κατοικίας με τους εξής τρόπους: αξία πρώτης κατοικίας έως διακόσιες πενήντα χιλιάδες ευρώ και εισόδημα τριανταπέντε χιλιάδες ο νέος νόμος θα περιλαμβάνει στεγαστικά αλλά και επιχειρηματικά δάνεια.
Οι διαβουλεύσεις με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς συνεχίζονται και το νέο πλαίσιο αναμένεται να είναι έτοιμο μέχρι τέλος του μήνα.
Με την φασαρία που προκλήθηκε και με μιάμιση ημέρα καθυστέρηση ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης αναγκάστηκε να εκδώσει διευκρινιστική ανακοίνωση, αφενός για να καθησυχάσει την αγορά και αφετέρου για να καθησυχάσει τους ενοίκους του Μεγάρου Μαξίμου, που δεν είδαν με καλό μάτι τους λόγους τους οποίους ο κ. Δραγασάκης άνοιξε τον Ασκό του Αιόλου.


Κίτρινα γιλέκα: Πεδίο μάχης και πάλι το Παρίσι

Χιλιάδες διαδηλωτές του κινήματος των «κίτρινων γιλέκων» βγήκαν στους δρόμους του Παρισιού και άλλων πόλεων της Γαλλίας το Σάββατο, στο 12ο Σαββατοκύριακο κινητοποιήσεων κατά της κυβέρνησης, αλλά και για να καταγγείλουν την αστυνομική βία, με τον αριθμό τους να υπολογίζεται μεταξύ 10.000 και 13.800 στη γαλλική πρωτεύουσα, σύμφωνα με την αστυνομία και τις εκτιμήσεις ΜΜΕ.
Στο Παρίσι, σημειώθηκαν συμπλοκές. Οι αστυνομικοί των μονάδων αντιμετώπισης ταραχών προχώρησαν σε ρίψεις δακρυγόνων για να διαλύσουν ομάδες διαδηλωτών, που έβαλαν φωτιά σε κάδους απορριμμάτων και πυρπόλησαν ένα μηχανάκι.
Τα επεισόδια ξεκίνησαν από τη λεωφόρο Σεν Μαρτέν, περιμετρικά της Πλας ντε λα Ρεπουμπλίκ, όπου οι δυνάμεις επιβολής του νόμου άρχισαν να ρίχνουν δακρυγόνα και νερό υπό πίεση για να κρατήσουν σε απόσταση τους διαδηλωτές, που εκτόξευαν αντικείμενα εναντίον τους.
Συμπλοκές υπήρξαν κατόπιν στην Πλας ντε λα Ρεπουμπλίκ, όπου η αστυνομία προχώρησε σε προσαγωγές.
«Όλος ο κόσμος σιχαίνεται την αστυνομία» φώναζαν πολλοί διαδηλωτές. Ένας εξ αυτών απομακρύνθηκε με τη βοήθεια πυροσβεστών, αφού τραυματίστηκε στο πρόσωπο από σφαίρα LBD, μετέδωσε ένας δημοσιογράφος του Γαλλικού Πρακτορείου.
Ορισμένοι διαδηλωτές φορούσαν καλύμματα ματιού για να αποτίσουν φόρο τιμής, σε εκείνους που τυφλώθηκαν από τις πλαστικές σφαίρες ή άλλα βλήματα-- συνολικά 14 από την έναρξη των κινητοποιήσεων του κινήματος στα μέσα Νοεμβρίου, σύμφωνα με έναν απολογισμό της εφημερίδας Liberation.
Χιλιάδες κόσμου κατέκλυσε, επίσης, τους δρόμους πόλεων όπως της Τουρ, της Μασσαλίας και του Μπορντό.
Στον απόηχο της απόφασης του Συμβουλίου της Επικρατείας να διατηρήσει τη χρήση των αμφιλεγόμενων όπλων εκτόξευσης αμυντικών σφαιρών (LBD) στις διαδηλώσεις, η «μεγάλη πορεία των τραυματιών» που πραγματοποιήθηκε στην πρωτεύουσα είχε αίτημα την απαγόρευση του «LBD-40 και των βομβίδων GLI-F4 και GMD», δυόμισι μήνες μετά την έναρξη του κινήματος.
«Ζερόμ κουράγιο. Ζερόμ σε αγαπάμε. Ζερόμ είμαστε στο πλευρό σου» φώναζαν οι διαδηλωτές, αναφερόμενοι στο ηγετικό στέλεχος των κίτρινων γιλέκων Ζερόμ Ροντρίγκες, που τραυματίστηκε σοβαρά στο μάτι το περασμένο Σάββατο.

τριλογία του φωτη μισοπουλου



......όλοι βγήκαμε απ' το παλτό του Γκόγκολ

Φ.Μ. ΝΤΟΣΤΟΓΙΕΦΣΚΙ [1α] 


την δ' Οδυσσεύς φράζεσθαι ανώγει δίον υφορβόν
ΟΔΥΣΣΕΙΑ [1β] 


[ΣΚΗΝΙΚΟ : .....δε θέλησα να έχω σχέση με τον άνεμο που υπήρχε το ίδιο το σκοτάδι μυρίζει ερωτικές βεντέτες απ' το Νότο ο άνθρωπος που ανασπά και κραδαίνει μάχαιρα κάνει μια χειρονομία σα να πίνει      το βράδυ ο γέρος είμαι εγώ ή περπατούν γυρεύοντας οι άλλοι κοιτάζοντας πάνω απ' τις μπύρες που ξεχειλίζουν τις μνήμες όπου δεν μέτρησαν ή μάτια αδιάφορα σα να μιλάμε για αγέννητους ή εκείνον μ' ένα σώμα σταχτί όπως η ήμερη ουσία του Ουάιλντ καχεκτικός αληθινό καταχώνιασμα κατά πώς το θερμαίνουν κάρβουνα οι κόγχες μας και υποθέτω τη γυμνή ασημένια κοιλιά σαν φιλοφρόνηση του Όμβριου Δία αγνώστων λοιπών στοιχείων Καλοκαίρι Για τους ανίδεους βδομάδες σιωπηλές Τα ξέρω όλα πίσω από την Πέτρα το θέατρο Sisyphus αίθουσα τσέπης γεμάτη καθρέφτες κύριο δράμα ο Μυστικός Δείπνος ο,τι κι αν παίζεται ο,τι στήνεται από τα doigts de faune[2]] Α' ΜΑΘΗΤΗΣ : .......δεν είναι το ίδιο όπως το σκοτάδι καθώς κοιτάζω εμένα εννοώ ξέρω πού θα πήγαινα η ποίηση αυτοαποκαλείται Πραγματικό αξίζει να μελετηθεί η ανθρώπινη ζωή με το νυστέρι του ανατόμου Έτσι επέζησα μέχρι σήμερα  Β' ΜΑΘΗΤΗΣ : ......στα θέατρα κάπου στα φουαγιέ εγχειρίζουν ένα βρώμικο χαρτί όταν υποκρίνονται μια πολύκροτη δίκη Απαλλαγή λόγω αμφιβολιών Ο σκηνοθέτης Παίρνει την έκφραση του αγέρωχου κεφαλιού Καημένη Σύμπιλ [3] Τι ειδύλλιο κι αυτό αλήθεια [Παύση] τη χάιδεψα τόσες φορές όσες ερχόταν το φως του ήλιου ανάμεσα στο δρόμο και τους αντίλαλους της ερημιάς το παιχνίδι συντελούσε να δίνει νόημα στις αυταπάτες τ' ομολογώ μπροστά σας περιττές προσπάθειες παρεμβαίνοντας στους νόμους της επιστήμης μια νύχτα αφού σιγουρευτώ θα του μιλήσω εκείνη η κάποια αδιάκοπα όμορφη που εξουσιάζει τον Τζόυς στη Νέκυια καταλαμβάνει τον ενθουσιώδη χωρόχρονο που χρειάζομαι Η ζαρτιέρα της και το γυμνό δέρμα η μοναδική αγάπη του Κίρκεγκορ για τη Ρεγγίνα Όλσεν Εννοούσα βέβαια τη Σύμπιλ Βέιν δίπλα στα μαζεμένα χόρτα Με πόνο ύποπτο 


[ΣΚΗΝΙΚΟ : .....οι σωσίες κατοικούν μαζί σ' ένα τόπο μοιραίο χρησιμεύουν στην ιστορία να βρουν διέξοδο οι εποχές ύποπτοι σε όλα τα εγκλήματα που δεν τελέσθηκαν ή που.    Μένουν πάντα αποσβωλομένοι παρατηρούν τον Ντόριαν     οι καιροί υπομειδιούν έχουν μερικές μέρες προθεσμίας όρια υποθετικής δυσμένειας ή τελεσίδικης καταδίκης εκείνο το κυλιόμενο φως δεκανίκια περίεργης ατομικότητας ο Οδυσσέας σε κάποια γωνιά της ταβέρνας λίγο απ' τον Ελπήνορα ή τη Νέκυια λίγο απ' τα διαφημιστικά χαρτιά που λέρωνε η γάτα ''παρακαλώ να σταματήσουμε αυτήν την κουβέντα'' η φωνή ήταν της Σύμπιλ Βέιν πριν πεθάνει όπως η δούκισσα του Μάλφι [4] το μεσημέρι διαγράφονται τα ωραία φθινόπωρα τελευταία δεκαετία της ζωής μου καθώς αποστηθίζω δυο σταγόνες νερό η ενοχή του Ντόριαν θα ήταν αυταπόδεικτη αν δεν ήταν ο σωσίας του μια φωνή ακέφαλη και βιαστική από τη μια νύχτα στην άλλη γυναίκες με βραχνές φωνές κι άγριο γέλιο υπάρχει κάτι πάντα που έχουμε σταματήσει ν' αγαπάμε Μελόδραμα Ας υποθέσουμε τη στιγμή που ήταν απολύτως αναγκαία η εκπόρνευση νόμιζα ότι ήμουν άνθρωπος θέλω απλά να ξεκουραστώ Αυτό κι αυτό μου είπαν είσαι άνθρωπος όχι στα σίγουρα περίπου σαν άνθρωπος] ΤΖΌΥΣ : ......για τα τριάντα χρόνια που προηγήθηκαν ή έπονται μόλις μαντέψεις την ανυπαρξία μένει ένας τόπος που γλυτώνεις την μοχθηρία ή την μαντική κρυμμένη σε ηττημένους μυστικισμούς ο λόγος για το φως σαν έπεφτε πάνω στο πορτρέτο Ξέθωρη Η Σύμπιλ δεν προλαβαίνει να εκτεθεί στο Salon d' automne γυμνή ηλιοτροπική με τ' ακριβά της εσώρουχα ταυτισμένη με τον Ντόριαν το πορτρέτο διαφορίζεται επαμφοτερίζουν στις διαβάσεις τα γυναικεία χέρια αποκτούν ακουστικές οσμές κυρίως η περίπτυξη που προηγήθηκε αναίτια Το όνομά της το έμαθα με κάποια αληθοφανή καθυστέρηση Απ' το παλτό του Γκόγκολ Εγκατέλειψαν τον πίνακα στηγκαλερί Ζ..... Επιτάχυνση της γήρανσης δοσμένη - φυλακισμένοι στο παλτό ΦΙΟΝΤΟΡ ΜΙΧΑΗΛΟΒΙΤΣ : ....κι ανόθευτοι


[ΣΚΗΝΙΚΟ :......να μην κοιμάσαι να μην τρως να μην ανήκεις ξανάβρισκα την άνοια και την άγνοια τους δολοφόνους που εξαφανίζονται επίμονα σε μια γοητεία του καινούριου ήθελα να είμαι κάποιος άλλος πρώτη θέση δεξιά με το βλέμμα στην αφωνία του επόμενου η πόρτα που κλείνει και είναι νύχτα δεν έχει αλλάξει τίποτε επανέρχεται συχνά εκείνος ο αέρας της θάλασσας σαν να ψάχνει συρματοπλέγματα ή γλαροπούλια άγονο παρόν σύντομες χαρές όπου ο συγγραφέας υποθηκεύει τ' ανανεωμένα του μυστικά οι θαμποί καθρέφτες ξαναβρίσκουν την αποθέωση πλανιούνται γύρω από κι ένα σπίτι με συνειδητή μορφή παρελθόντος] ΤΡΕΠΛΕΒ [5] : .....τα δάχτυλα αργοσαλεύουν Πίσω από τις κουρτίνες οι σκελετοί έχουν παραταχθεί με διάθεση ονειροπόλησης σκιάχτρα λευκά άκρα από πέπλο όταν δεν μ' αγγίζουν έχω να διηγηθώ περισσότερα από εκείνα που αγαπούν τις προσμονές των άλλων οι σωσίες καταντούν μια περιττή προσπάθεια να υπερβούμε το λάθος Οι γνώριμες μέρες του χειμώνα το ίδιο επώδυνο να γεννηθείς ή να πεθάνεις τους πίστεψα τα μάτια γίνονται αναμνήσεις σχεδόν μια διπλή ζωή πεπεισμένη και η φωνή μουρμουρίζει σαν ίχνος βγάζοντας αργά τα γόνατά σου από την λάσπη θα χρειάζομαι έναν θεό να μιλάει στο σμήνος με τα πουλιά το μαρμάρινο δάχτυλό του γεμάτο σκεπτικισμό πάνω στο δάπεδο ξεφορτώνομαι όλη εκείνη την επιτηδευμένη ευχαρίστηση πράγματα που με δυσκολία θα μπορούσα να καταλάβω θέλω ν' αφήσω ένα ίχνος ανάμεσα στις φυλλωσιές μέσα από την άμμο καθώς θα έρχεται το τέλος χωρίς καθημαγμένα θαλασσοπούλια καθημερινό και απρόοπτο πραγματικά δεν είναι πολύ αυτό που ζητώ ούτε καν παράλογο ούτε καν η Νίνα [6] απλά ένα ασήμαντο περιτοιχισμένο σπιτάκι για πολλούς χειμώνες ο φανοστάτης έχει δικό του βάρος δεν αφήνει να φανούν τα πουλιά στη βροχή κρύβει το ελάχιστο αίμα ικανό να με προδώσει στη διάρκεια της απουσίας μου έσχατες εικόνες πώς να ξέρεις με σιγουριά ποιος είσαι και πού ; [μικρή παύση] Μισή ώρα με τα πόδια από τη σαρκοφάγο σου



ΑΝΑΦΟΡΕΣ-ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ 
[1α] Διαδίκτυο
[1β] Σ' αυτήν την πόρτα ο Οδυσσέας πρόσταξε να 'χει το νου του / στ. 129, Ραψωδία Χ [Μνηστηροφονία], μτφρ.-επιλεγόμενα Δ.Ν.Μαρωνίτης, Καστανιώτης, 2001
[2] τα δάχτυλα του φαύνου
[3] γυναικείο πρόσωπο στο Πορτρέτο του Ντόριαν Γκρέυ, που δολοφονεί ο Ντόριαν / Όσκαρ Γουάιλντ
[4] [στο κλασσικό έργο του ελισαβετιανού θεατρικού συγγραφέα John Webster [1580-1625] The Duchess of Malfi.......στην Δ' Πράξη, την στιγμή που ο Φερνάντο αντικρίζει το πτώμα της Δούκισσας, την οποία ο ίδιος έχει διατάξει να στραγγαλίσουν [βλ. Φερνάντο Πεσσόα, Ηρόστρατος - Η αναζήτηση της αθανασίας, εισ.-μτφρ.-σημ. Χάρης Βλαβιανός, Εξάντας, 2001]
[5] βασικός ήρωας στον ''Γλάρο'' του Τσέχωβ
[6] Νίνα Ζαρέτσνυ,  έρωτας  του Τρέπλεβ στον ''Γλάρο''
[tailer] επιλογές εικόνων και μουσικής στο βίντεο από τον Σταύρο Μάριο Μισόπουλο

Date obolum Belisario

γράφει η Έλλη.
.....διαβάζω πόσοι αυτοκτόνησαν τα τελευταία χρόνια- κανείς από τους πολιτικούς δεν στάθηκε στους θανάτους αυτούς,,, σαν να ήταν ένα απλό γεγονός ρουτίνας, ένας θάνατος που παρά λίγο θα τον βάφτιζαν φυσιολογικό γιατί αυτός που αυτοκτονεί , θα πούνε είναι αδύναμος, δεν είχε σθένος να διανύσει τη ζωή, να παλέψει, “να βρει την άκρη".... Είναι τακτικά η σκέψη μου σ' αυτούς τους ανθρώπους όπως τακτικά είναι η σκέψη μου στους ηθικούς αυτουργούς των θανάτων τους.... Στους ολίγιστους πολιτικούς που ψηφίστηκαν από τον κόσμο και προδόθηκαν, που αργά ή γρήγορα θα μπουν στο αντίστοιχο κεφάλαιο από την Ναόμι Κλάιν , στο Δόγμα του Σοκ.


Κανείς πρωθυπουργός δεν έχει τιμωρηθεί για ό,τι έγινε και πέρασαν πολλοί από την εποχή του Σημίτη, συν αυτός, ούτε υπουργοί Οικονομικών για ότι έγινε πρόσφατα.... έχω την εικόνα αυτών των ανθρώπων που δεν απολογούνται ποτέ και για τίποτε.... Μια απλή επιχείρηση να είχε περιπέσει σε καθεστώς χρεοκοπίας κάποιος θα είχε κάτι πληρώσει....Η ασυδοσία θα καρποφορήσει κι αλλού....Σε κάποιον είπανε, επιφανή τελώνη και φαρισαίο, "ύπαγε και μηκέτι αμάρτανε" ,,,,,όμως κάποτε επί Ιουστινιανού----αυτός είχε το θάρρος να καθαιρέσει το στρατηγό του από όλα τα αξιώματα.....Μετά από την ήττα του εναντίον των Σκυθών, επέστρεψε ταπεινωμένος στην Κωνσταντινούπολη- ακριβώς όπως οι δικοί μας[sic]- δεν πήρε ούτε τη σύνταξη στρατιώτη κι ακριβώς έξω από την Αγιά Σοφιά έτεινε το χέρι σ' ελεημοσύνη, όντας επαίτης.... Date obolum Βelisario, δώστε τον οβολό στον Βελισάριο....Ήταν ο καθαιρεθείς αρχιστράτηγος του Ιουστινιανού,- Βελισάριος....Αυτός δεν θα μπορούσε να ξεφύγει από τη Λίστα Λαγκάρντ. Ούτε ηγέτες σαν τον Ιουστινιανό σήμερα είναι στην κυκλοφορία.