Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Volkswagen θα αναλάβει το οικονομικό κόστος που θα προκύψει από τα πρόσθετα τέλη κυκλοφορίας που θα κληθούν να πληρώσουν οι κάτοχοι των 800.000 οχημάτων που εκπέμπουν περισσότερο διοξείδιο του άνθρακα από τις προβλεπόμενες προδιαγραφές τους.


«Ο όμιλος VW εγγυάται ότι θα αποζημιώσει το ενδεχόμενο πρόσθετο φορολογικό κόστος» ανέφερε ο διευθυντής της εταιρείας, Ματίας Μίλες, σε επιστολή του προς τους υπουργούς Οικονομικών των 28 χωρών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Μετά το σκάνδαλο του παράνομου λογισμικού που είχε χρησιμοποιηθεί στους ντιζελοκινητήρες 11 εκατομμυρίων αυτοκινήτων σε όλον τον κόσμο, η VW παραδέχτηκε στις αρχές της εβδομάδας ότι οι εκπομπές CO2 σε 800.000 οχήματα – τα 92.000 από αυτά βενζινοκίνητα – είναι υψηλότερες στην πραγματικότητα απ” όσο προβλέπεται.
Στη Γερμανία και σε πολλές άλλες ευρωπαϊκές χώρες τα τέλη κυκλοφορίας για τους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων συνδέονται άρρηκτα με το πόσο ρυπαίνουν την ατμόσφαιρα τα οχήματά τους. Όσο περισσότερο ρυπογόνο είναι ένα αυτοκίνητο, τόσο μεγαλύτερο το ποσό που καταβάλουν οι οδηγοί. Η VW θα πρέπει να αποκαταστήσει την αλήθεια στις τεχνικές προδιαγραφές των εν λόγω αυτοκινήτων, γεγονός που θα σημάνει την αυτόματη αύξηση των τελών κυκλοφορίας. Όμως ο υπουργός Μεταφορών της Γερμανίας Αλεξάντερ Ντόμπριντ απαίτησε να μην πληρώσουν οι ιδιοκτήτες το ψέμα της εταιρείας, δηλαδή να καλύψει τη διαφορά ο κατασκευαστής και όχι οι οδηγοί.
«Η VW θα ενημερώσει τις φορολογικές αρχές όλων των χωρών για τα επίπεδα (εκπομπής) του CO2 αμέσως μόλις θα είναι διαθέσιμα», συνέχισε ο Μίλερ. «Θα σας ήμασταν ευγνώμονες αν λαμβάνατε τις αναγκαίες διοικητικές ή νομικές ρυθμίσεις προκειμένου οι φορολογικές αρχές να μην χρεώσουν το πρόσθετο κόστος στους πελάτες μας αλλά απευθείας στη Volkswagen», καταλήγει στην ανακοίνωσή του ο Ματίας Μίλερ, ζητώντας συγγνώμη για αυτήν την «εξαιρετικά λυπηρή υπόθεση».
Να δούμε εάν όλα τα παραπάνω θα ισχύσουν και στην Ελλάδα η εδώ θα συμβεί ότι συνέβη με την SIEMENS.


Δημοσίευση σχολίου