Το μέλλον του ηλεκτρονικού εμπορίου είναι όντως οι κατ’ οίκον παραδόσεις με Drones;;;
Θεωρητικά
… η παραλαβή μιας on-line αγοράς σε λίγα
μόνο λεπτά είναι το όνειρο κάθε καταναλωτή.
Στην πράξη, όμως; Δυστυχώς δεν είναι ακριβώς
τόσο εύκολο όσο ακούγεται…
Η
εφοδιαστική αλυσίδα είναι σύνθετη και δύσκολη στη διαχείριση. Τονομοθετικό
πλαίσιο, επίσης, είναι αυστηρό με πολύ γραφειοκρατία από πίσω.
Και όπως με τα αυτόνομα οχήματα, έτσι και με τον συγκεκριμένο τομέα η τεχνολογία είναι ήδη έτοιμη να περάσει στη
μαζική εφαρμογή.
Ωστόσο,
χρειάζεται χρόνος για να οικοδομηθεί μια σχέση
εμπιστοσύνης και
αποδοχής από πλευράς πελατών, καθότι είναι ακόμη διστακτικοί στο να επιτρέψουνDrones να
πετούν πάνω από την ιδιοκτησία τους για οποιονδήποτε λόγο και αιτία.
ΟΦΕΛΗ
του delivery με Drone
Το
παρακάτω ενημερωτικό γράφημα δείχνει ότι παρότι τα εμπόδια στο delivery με Drone μπορεί να είναι άφθονα, τα πιθανά
οφέλη για τους λιανοπωλητές είναι ιδιαζόντως καλά για να τα προσπεράσουμε.
Η Amazon, για
παράδειγμα, πραγματοποίησε πάνω από 5 δισεκατομμύρια παραδόσεις προϊόντων σε
προνομιούχους πελάτες μέσα στο 2017, και μια συντηρητική εκτίμηση του τι
κόστισε στην εταιρεία η αποστολή όλων αυτών των προϊόντων ανέρχεται στα 20
δισεκατομμύρια δολάρια.
Αυτό
αυτομάτως σημαίνει ότι οτιδήποτε μπορεί να μειώσει αυτό το κόστος στην
εφοδιαστική αλυσίδα της Amazon,
και οποιασδήποτε άλλης εταιρείας φυσικά, θα ήταν πολύ ευπρόσδεκτο. Τα Drones, επομένως, φαίνεται ξεκάθαρα ότι θα μπορούσαν
να είναι ένας τρόπος για να επιτευχθεί αυτό.
Συγκεκριμένα,
να αναφέρουμε ότι τα εμπορικά Drones μπορούν
να ταξιδεύουν με την εντυπωσιακή ταχύτητα των 160 χλμ. την ώρα (= 100 μίλια/ώρα). Τα εμπορεύματα,
βέβαια, που μπορούν να παραδίδουν - προς το παρόν - είναι κάτω από 2,3 κιλά (= 5 λίμπρες). Σύμφωνα, επίσης, με τον
όμιλο ARK Investing κάθε
παράδοση μπορεί ενδεχομένως να πραγματοποιηθεί με το πολύ χαμηλό κόστος του 1 δολαρίου ανά
αποστολή.
Επομένως,
αυτό που γίνεται αντιληπτό είναι ότι η ταχύτερη παραλαβή και η φτηνότερη
αποστολή θα οδηγήσουν αναπόφευκτα σε υψηλότερα έσοδα για τις εταιρείες, που
είναι και ο απώτερος στόχος. Απόδειξη το γεγονός ότι το 86% των άδειων
“καλαθιών αγοράς” στο διαδίκτυο είναι το αποτέλεσμα του δαπανηρού κόστους
μεταφορικών, σύμφωνα με την ομάδα συμβούλων McKinsey & Company.
ΕΠΕΝΔΥΣΗ
στο delivery με Drone
Ποιές
εταιρείες επενδύουν τα χρήματά τους σε Drones;
Υπάρχουν μερικά πολύ αξιοσημείωτα παραδείγματα:
Η Amazon,
φυσικά, είναι το πιο τρανταχτό όλων. Η Amazon Prime Air,
λοιπόν, δοκιμάζει τις διαδικτυακές εμπορικές συναλλαγές της σε διάφορες
διεθνείς τοποθεσίες με σκοπό να γίνεται παράδοση σε 30 λεπτά ή και λιγότερο.
Η UPS,
επίσης, εκτιμά ότι η περικοπή 1,5 μόνο χλμ. (= 1
μίλι περίπου) από
τις διαδρομές έκαστου ντελιβερά της εταιρείας (66.000 στο σύνολο!!!) θα
οδηγούσε σε εξοικονόμηση 50 εκατομμυρίων δολαρίων. Για το λόγο αυτό, η UPS δοκιμάζει
το delivery με Drone, χρησιμοποιώντας την οροφή των φορτηγών
της ως miniελικοδρόμιο.
Τέλος,
η Domino παρέδωσε την πρώτη πίτσα με Drone το 2016, σε ζευγάρι της Νέας
Ζηλανδίας. Η εν λόγω εταιρεία, μάλιστα, δηλώνει ότι στο άμεσο μέλλον τα Drones θα αποτελέσουν το κύριο μέσο παράδοσης
πίτσας στους πελάτες της.
Δημοσίευση σχολίου