Το ΤΑΙΠΕΔ έκανε αποδεκτή την προσφορά (ήταν και η μοναδική), της Ιταλικής εταιρείας Ferrovie dello Stato Italiane για την απόκτηση του 100% τηςΤΡΑΙΝΟΣΕ, με το χαμηλό ποσό ύψους 45 εκατ. Ευρώ!
Αυτό που απομένει πλέον για να ολοκληρωθεί το ξεπούλημα - θέλημα των δανειστών, από το εκτελεστικό τους όργανο την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, είναι το τυπικό της διαδικασίας που είναι η προσκόμιση δικαιολογητικών για να κλείσει και οικονομικά ο διαγωνισμός.
Η ανώνυμη εταιρεία ΤΡΑΙΝΟΣΕ A.E. ιδρύθηκε την 19.12.2005 ως θυγατρική του ΟΣΕ Α.Ε, ενώ τον Δεκέμβριο του 2008 η κυριότητα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ μεταβιβάστηκε στο Δημόσιο.
Η ανώνυμη εταιρεία ΤΡΑΙΝΟΣΕ A.E. ιδρύθηκε την 19.12.2005 ως θυγατρική του ΟΣΕ Α.Ε, ενώ τον Δεκέμβριο του 2008 η κυριότητα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ μεταβιβάστηκε στο Δημόσιο.
Τι ήταν αυτό που έκανε τους Ρώσους μέσω της Russian Railways (RZD - Rossiyskie zheleznye dorogi ) να μην υποβάλουν πρόταση για την εξαγορά της εταιρείας παρά το ενδιαφέρον που είχαν εκδηλώσει;
Γιατί δεν δόθηκε στους Ρώσους που θα έριχναν χρήμα και δεν θα έδιναν ψίχουλα, το ισοζύγιο εξαμήνου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ; (ο ρωσικός νόμος απαιτεί ότι για να προβεί μια κρατική εταιρεία στην εξαγορά εταιρείας αλλοδαπής χώρας πρέπει να έχει στην διάθεσή της τον τελευταίο εξαμηνιαίο ισολογισμό της εταιρείας αυτής).
Ο ΣΥΡΙΖΑ σαν αντιπολίτευση το 2013 σε ανακοίνωση του μιλούσε για ξεπούλημα σε προκλητικά χαμηλή τιμή της ΤΡΑΙΝΟΣΕ έναντι 300 εκ ευρώ..... τα 45 εκατομμύρια ευρώ άραγε τι είναι;
Και όπως λέει και γνωστός τραγουδιστής....
Περάστε κόσμε, πάρτε τα όλα
περάστε κόσμε, πάρτε απ' όλα
τ' αφεντικό τρελάθηκε....
Περάστε κόσμε, πάρτε τα όλα
περάστε κόσμε, πάρτε απ' όλα
τ' αφεντικό τρελάθηκε....
Διαβάστε αναλυτικά και την ανακοίνωση του ΤΑΙΠΕΔ που αναφέρει τα εξής:
"Κατά τη σημερινή συνεδρίαση του Διοικητικού του Συμβουλίου του ΤΑΙΠΕΔ αποσφραγίσθηκε η δεσμευτική οικονομική προσφορά για την διάθεση του 100% του μετοχικού κεφαλαίου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, την οποία υπέβαλε η ιταλική εταιρεία Ferrovie Dello Stato Italiane S.p.A.
Το ποσό του προσφερόμενου τιμήματος ανέρχεται σε 45 εκατ. ευρώ.
Το ποσό του προσφερόμενου τιμήματος ανέρχεται σε 45 εκατ. ευρώ.
Το ΤΑΙΠΕΔ, αφού έλαβε υπόψη την θετική εισήγηση των συμβούλων του για την εγκυρότητα της υποβληθείσας προσφοράς, τις αποτιμήσεις, που εκπόνησαν δύο (2) διαφορετικοί ανεξάρτητοι αποτιμητές και τη θετική γνωμοδότηση του Συμβουλίου Εμπειρογνωμόνων, έκανε αποδεκτή την προσφορά και ανακήρυξε την Ferrovie Dello Stato Italiane S.p.A. ως προτιμητέο επενδυτή για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Το ΤΑΙΠΕΔ επιτυγχάνει να ολοκληρώσει μία διαδικασία, που ξεκίνησε πριν από τρία χρόνια και διασφαλίζει όχι μόνο τη βιωσιμότητα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αλλά και την περαιτέρω ανάπτυξή της. Με την εξέλιξη αυτή ουσιαστικά τίθενται οι βάσεις για το επιτυχές κλείσιμο του φακέλου κρατικών ενισχύσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σχετικά με το χρέος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προς τον ΟΣΕ, ύψους άνω των 700 εκατ. ευρώ.Η Ferrovie Dello Stato Italiane S.p.A. αποτελεί την τρίτη μεγαλύτερη σιδηροδρομική εταιρεία στην Ευρώπη και αναμένεται να μεταγγίσει τεχνογνωσία και εμπειρία στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, εντάσσοντας την ελληνική εταιρεία στον πανευρωπαϊκό σιδηροδρομικό χάρτη.
Ο φάκελος του διαγωνισμού θα υποβληθεί άμεσα στο Ελεγκτικό Συνέδριο για προσυμβατικό έλεγχο, η δε σύμβαση αγοραπωλησίας μετοχών θα υπογραφεί μετά την έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Η ολοκλήρωση της συναλλαγής τελεί υπό την αίρεση των εγκρίσεων από τις αρμόδιες αρχές.
Η Επενδυτική Τράπεζα της Ελλάδος και η Kantor ενήργησαν ως χρηματοοικονομικοί σύμβουλοι, οι Μ&Π Μπερνίτσα και Hogan Lovells ως νομικοί σύμβουλοι και η Louis Berger ως τεχνικοί σύμβουλοι, για λογαριασμό του ΤΑΙΠΕΔ".
el.gr
Δημοσίευση σχολίου