Πάνω από 20.000 αυτοκίνητα του ομίλου Volkswagen εντοπίστηκαν στην Ελλάδα με το παράνομο λογισμικό, που απέκρυβε τους πραγματικούς, υψηλότερους, ρύπους που εξέπεμπαν, ενώ εκκρεμεί η αποζημίωση των κατόχων των συγκεκριμένων οχημάτων.
Αυτό προκύπτει από επίσημο έγγραφο του υπουργείου Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, το οποίο κατατέθηκε στις 26 Φεβρουαρίου 2019 στη Βουλή και αποκαλύπτει επίσης ότι σε περισσότερα από 7.000 αυτοκίνητα, ακόμη δεν έγιναν οι αντίστοιχες διορθωτικές παρεμβάσεις και εξακολουθούν να εκπέμπουν ρύπους-δηλητήριο.
Σύμφωνα με το έγγραφο του υπουργείου Μεταφορών, που αποκαλύπτει το Σin, στην Ελλάδα ταξινομήθηκαν 20.445 αυτοκίνητα του ομίλου VW, με παραποιημένο λογισμικό, ενώ σε 7.013 αυτοκίνητα του ίδιου Ομίλου, δεν έχουν γίνει ακόμα οι διορθωτικές παρεμβάσεις.
Σημειώνεται ότι το σκάνδαλο DIESEL GATE της Volkswagen, που αποκαλύφθηκε το 2015 από τις αμερικανικές αρχές, όταν διαπιστώθηκε ότι τα οχήματα του ομίλου VW Group φέρουν «πειραγμένο» λογισμικό το οποίο αποκρύπτει τους πραγματικούς ρύπους που εκπέμπουν τα οχήματα σε σύγκριση με τα στοιχεία που αναγράφουν στις άδειες κυκλοφορίας τους.
Σήμερα, τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν παγκοσμίως με πειραγμένο λογισμικό, υπολογίζονται σε 11 εκατ. τα οποία εκλύουν από 4 έως 14 φορές περισσότερους ρύπους σε σχέση με την τιμή που αναγράφεται στην άδεια κυκλοφορίας τους.
Το «λαθάκι» αυτό, κοστίζει αφενός σε περισσότερους ρύπους τους οποίους αναπνέουμε όλοι, αφετέρου τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα, εξασφαλίζουν χαμηλότερη φορολογική μεταχείριση και τέλη κυκλοφορίας καθώς, καθώς υπολογίζονται με βάση τα όρια εκπομπών ρύπων.
Το θέμα έφερε στη Βουλή ο βουλευτής Γιώργος Αμυράς, ο οποίος υπενθυμίζει τη δέσμευση του διευθυντή της VW κ. Μίλερ προς όλους τους υπουργούς Οικονομικών των 28 κρατών-μελών της Ε.Ε. στην οποία αναφέρει ότι ο όμιλος της VW θα αποζημιώσει το ενδεχόμενο πρόσθετο φορολογικό κόστος που θα προκύψει για τα οχήματα που εκπέμπουν περισσότερο διοξείδιο του άνθρακα (C02) απ' όσο προβλέπουν οι τεχνικές προδιαγραφές τους.
Ακόμη υπενθυμίζει ότι σε επίπεδο καταναλωτών έχει ανοίξει ο δρόμος για αποζημίωση από τη VW Group. Όπως σημειώνει, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία θα καταβάλει αποζημίωση ύψους 5.200 ευρώ σε Έλληνα καταναλωτή, κάτοχο αυτοκινήτου Volkswagen, που έφερε το παράνομο λογισμικό παραποίησης των εκπομπών ρύπων και είχε δικαιωθεί πρωτόδικα, σύμφωνα με την υπ. αριθμ. 5286/2017 απόφαση του Ειρηνοδικείου Αθηνών.
Στην ερώτηση απάντησε η Διεύθυνση Εποπτείας και Ελέγχου (Δ.Ε.Ε.) του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, η οποία αναφέρει, ότι σύμφωνα με την πλέον πρόσφατη ενημέρωση της Υπηρεσίας μας από τους εθνικούς εισαγωγείς όλων των μαρκών οχημάτων AUDI, SKODA, VW και SEAT, που ανήκουν στον Όμιλο Volkswagen (VW Group), ο συνολικός αριθμός οχημάτων με παραποιημένο λογισμικό, όσον αφορά τις τιμές εκπομπών των οξειδίων του αζώτου (ΝΟχ), που ταξινομήθηκαν στη χώρα μας, καθώς και ο υπολειπόμενος αριθμός αυτών που δεν έχουν ακόμη υποστεί τις κατάλληλες διορθωτικές παρεμβάσεις, είναι ο ακόλουθος:
- Από την KOSMOCAR Α.Ε. ταξινομήθηκαν 2.538 AUDI με παραποιημένο λογισμικό, ενώ 522 δεν έχουν υποστεί ακόμη τις διορθωτικές παρεμβάσεις.
- Από την KOSMOCAR Α.Ε. ταξινομήθηκαν 6.647 αυτοκίνητα SKODA, ενώ σε 3.349 αυτοκίνητα SKODA, δεν έχουν γίνει ακόμη οι διορθώσεις στους εκπεμπόμενους ρύπους.
- Από την KOSMOCAR Α.Ε. ταξινομήθηκαν επίσης 8.735 αυτοκίνητα Volkswagen και με παραποιημένο λογισμικό, ενώ 2.585 αυτοκίνητα VW κυκλοφορούν ακόμη χωρίς να έχουν διορθωθεί οι ρύποι.
- Από την ΤΕΧΝΟΚΑΡ AUTOHELLAS ΑΤΕΕ, ταξινομήθηκαν 2.525 αυτοκίνητα SEAT με παραποιημένο λογισμικό, ενώ 557 αυτοκίνητα κυκλοφορούν ακόμη, χωρίς να έχουν διορθωθεί οι εκπεμπόμενοι ρύποι.
Η Διεύθυνση Εποπτείας και Ελέγχου (Δ.Ε.Ε.) του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών αναφέρει επίσης ότι, από τα μέχρι σήμερα στοιχεία προκύπτει ότι, δεν υφίστανται βενζινοκίνητα οχήματα που ανήκουν στον Όμιλο Volkswagen (VW Group), που έχουν εισαχθεί στη χώρα μας με τιμές εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (C02) και κατανάλωσης καυσίμου αποκλίνουσες από τις αναφερόμενες τιμές στις εκδοθείσες εγκρίσεις τύπου τους.
Δημοσίευση σχολίου