prose / heard in the night

Είναι πάντα όλα τόσο απλά
Ένα ηλίθιο μυστικό αγεφύρωτο
Μια γυάλα κρυμμένη με ψάρια
Εξομολόγηση σε ήχο ανείπωτο 
ΛΑΜΠΡΟΣ ΘΟΡΑΙΟΣ, [πέμπτη στροφή],  [1α]

Στην εποχή μας συνήθισαν οι άνθρωποι στο θέαμα του καλλιτέχνη της πείνας και η συνήθεια αυτή ήταν η απαγγελία της καταδίκης του 
FRANZ KAFKA, Ο ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗΣ ΤΗΣ ΠΕΙΝΑΣ [1β]




1.
Α' ΧΟΡΙΚΟ
......ο μεσημεριανός ήλιος ήταν επιθετικός μάς χτύπησε στα μάτια - το απόγεμα κοκκίνιζε αλλαγμένος σ' ένα 
μαλακό τρυφερό φως χαμένο στον απέραντο Υπερσιβηρικό 
- μια πύκνωση που σκούραινε στον ορίζοντα - με το δάχτυλο ακούμπησε το σημάδι προσεχτικά - τον εξαπατούσε τόσα χρόνια - γιατί λοιπόν ; έχετε ποτέ ακούσει να φωνάζει μια γυναίκα μου λέει - Όχι ποτέ - τη στιγμή που πεθαίνει ; ή μόλις προλαβαίνει ν' απαντήσει μ' ένα στυφό χαμόγελο ; 
- μου εξήγησε - το σημάδι απέκτησε αλλιώτικη ευαισθησία - με το παραμικρό - ματώνει - 
Ξέρετε πως υπάρχουν άνθρωποι που αρνούνται να πεθάνουν όπως τραβά κανείς τη μικρή κλωστή από την τρύπα της βελόνας -
Τελικά δεν ήρθε κανείς ο ύποπτος πέρασε επιτέλους τη διάβαση προχώρησε κατ' ευθείαν τη λεωφόρο Παλιγγενεσίας καθόμουν με σπασμένα γόνατα - συνέχεια να τρέμουν - ήταν μια απ' αυτές τις ώρες που η πανούκλα γινόταν αόρατη 
Εσύ όμως τη γλύτωσες είπα - περιεργάστηκα ένα παράξενο φυτό σε γλάστρα ο δρόμος με πήγε ύστερα στο άλλο πεζοδρόμιο σε κάθε περίπτωση θα έχουμε μια ιδιόχειρη ομολογία ενοχής ο ταξιδιώτης έκαμνε νοήματα αποδοκιμασίας - θέλετε να καθίστε ; - ρώτησα με διάθεση εγκάρδιας φιλοφρόνησης ο κόμπος της γραβάτας ήταν στραβοδεμένος στο γιακά με λίγα λόγια έδειχνε άνθρωπος με σάρκα και οστά το μήνυμα ήτανε κοφτό συγκεκριμένο και απόρρητο ο σκοπός είναι να εμποδίζεις τον κατάδικο να βγάζει φωνές ή να δαγκάνει τη γλώσσά του σαν απρόβλεπτο σύμπτωμα αγωνίας Δύσκολο να δεχτούμε πως αυτές οι πράξεις φαίνονται προσχεδιασμένες - απλές απόπειρες ανατροπής - οι θεατές χρειάζονταν αυτοκυριαρχία στριμώχνονταν γύρω στο κλουβί - ίσως δεν ήθελαν να φύγουν - ακουγόταν κολακευτικό αλλά επικίνδυνο
  
2.
....mon ombre attend que je revienne
ΡΑΣΚΟΛΝΙΚΟΦ : ......έσυραν αυτό το τεράστιο σώμα μέσα στη νύχτα - ποιος το έφερε ; - πολλά πράγματα δεν είχαν καμιά αξία - ένα σύντομο χειρόγραφο πενήντα σελίδων - στο στόμα του οι λέξεις είχαν κάποιο νεκρωμένο απόηχο [μικρή παύση]
Ο ΚΛΕΙΔΟΥΧΟΣ : .....παρουσιάστηκε μια κυρία με βαρύ γούνινο μανσόν όπου μέσα κρυβόταν ολόκληρο το χέρι της περίπου - εκείνη λοιπόν ούτε που κατάλαβε ότι ήταν πεθαμένος - Αφαίρεση σημαίνει κάθε τι που εναντιώνεται στην ευτυχία θα καταλάβαινε ο καθένας ότι παρέστεκε μαζί του μια γυναίκα
ΡΑΣΚΟΛΝΙΚΟΦ : .........ώστε με κατασκόπευες ! Καλώς ήρθες στο δωμάτιό μου ας ανάψω το φως - υπάρχει ακόμα αμφιβολία δεν είμαι αυτός που περιμένατε το πράγμα συνεπώς προσθέτει παραπάνω στοιχεία στην ερμηνεία του πρωταγωνιστή κι όλ' αυτά ανάμεσα σε σαλπίσματα ταιριασμένα με την ορχήστρα [γελάει]
Ο ΚΛΕΙΔΟΥΧΟΣ : ......σύντροφοι - βυθισμένοι σ' ένα φοβερό όνειρο κλαίμε τρομαγμένοι χωρίς να ξέρουμε το λόγο Αν έβλεπε κανείς τα δικά μου κοντόχοντρα δάχτυλα - τα δικά της νύχια με παρότρυναν να μείνω θαυμάζοντας τη νύχτα ή τη μεγάλη στιγμή που η ερωμένη εγκαταλείπει τον εραστή της - έκπληξη θα διέτρεχε την αίθουσα Το βαγόνι - Την ανάκριση θα κάνω εγώ - από ποιον θέλετε ν'αρχίσω ; [μεγάλη παύση]
ΡΑΣΚΟΛΝΙΚΟΦ : .....θα έρθει η Σόνια στις άκρες των ποδιών περικυκλωμένη από σκόνη σαν γλυπτό ξέπνοη εμπρός στο μεγάλο καθρέφτη με ανοιχτά μπράτσα το κεφάλι ριγμένο πίσω πρόκειται να μοιραστεί τους Σχοινοβάτες με το Αθάνατο Τσίρκο μας - θα περάσουμε τη νύχτα από συγκατάβαση - περιμένουμε να εμφανιστεί ο άνθρωπος της φωτογραφίας μαζί του η γυναίκα που βογκούσε σαν καταραμένο νησί Στοπ Θα είμαι δίπλα της αλλά στη θέση αυτή θα φαίνεται πώς κάθεται μέρες χρόνια αιώνες - χιλιετίες - όπως η ικεσία της Αποκάλυψης η αποτυχημένη εξέγερση στα περίχωρα - κάποιο σχέδιο μυστηριακό του Μαγιακόφσκι έζησε μόνος στο Βλαδιβοστόκ ετοιμάζεται να επιτεθεί στο εκκλησίασμα με μια φωνή ερωτική

3.
Β' ΧΟΡΙΚΟ
......έτσι ζούμε μικρά κανονισμένα διαστήματα ανάπαυλας - δεκαετίες - φαινομενική λάμψη της πολυπόθητης παραμυθίας συντριμένοι θεατρίνοι που σέρνονται στο κόκκινο πολυτελές βελούδο των καθισμάτων παραμερίζοντας ξεχασμένες βεντάλιες δαντέλες που οδηγούν τη μυρωδιά της ομίχλης στο δέρμα - κυριαρχεί η απελπισμένη πίεση του αίματος - ανάμεσα σε δυο χτύπους της καρδιάς κάτι έφευγε και ξαναρχόταν με ταχύτητα - το χέρι που μ' αγκάλιαζε χωμένος στο σούρουπο - υστερικά - με δάκρυα και ασπασμούς Δικαιοσύνη Σύντομα αφήνει τα εγκόσμια και τέλος Αυτοί ήταν όλοι κι όλοι Οι υπόλοιποι δεν είναι Δεν ήταν Είναι άλλοι Η αφήγηση των πρώτων ημερών απαιτεί σχολαστικότητα αλλοιώς διακυβεύεται το κύρος της Επανάστασης [γέλια] μέσα σε λίγες νύχτες σε μια μόνο νύχτα είχε γίνει η αξέχαστη γυναίκα - περνάει ωκεανούς άμα το βρει δεν θα 'χει τι ν' αποζητήσει - άλλωστε δεν κρατάω μυστικά - είχα ξεχάσει - το ποτάμι έστριβε μαζί μου κι αυτό όσο και να 'ναι δίνει κάποια ζωή σαν μυστική συμφωνία Παντού αποστροφή στο θέαμα του πεινασμένου Άργησα να αιστανθώ την ανάγκη του ιμπρεσάριου  Η κατάσταση φανερώθηκε απρόοπτα 

Α' ΗΘΟΠΟΙΟΣ : ......ίσως κάποιος : Υποδύεται ξαφνικά τον Ριβιέρ : πρέπει ν' απαντήσει στον Προυστ [2] 
Β' ΗΘΟΠΟΙΟΣ : .....σε μια επιστολή- μονόλογο - 
Γ' ΗΘΟΠΟΙΟΣ : ......ο Μπωντλαίρ θα είναι σιωπηλός, - ''η απώλεια'' ενός στίχου θα γίνει θέμα - ανηλεής λαιμητόμος που προορίζεται για ένα δανδή 
Δ' ΗΘΟΠΟΙΟΣ : ......- ο Ριβιέρ μιλά σαν Aime - αγαπημένος σε αγαπημένους - στην κοφτερή άκρη μιας σανίδας - οι καιροί που αφήναμε μια ομπρέλα για έλεοςΑγαπητέ Μαρσέλο ποιητής είναι κυρίως ο Ροβεσπιέρος του ποιητικού τεχνάσματος - ένα ''Κάτι'' - κάποιο heard in the night -
[μικρή παύση] Ενώ σωπαίνει η Επανάσταση


ΤΕΛΟΣ [2017 -2019]


ΑΝΑΦΟΡΕΣ-ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
[1α] από το ημιτελές ποίημα του γράφοντα CANTO PARZIALE, σεπτέμβρης 2012 - δημοσιεύθηκαν οι πρώτες 12-14 στροφές στο Διαδίκτυο με το ψευδώνυμο - ετερώνυμο ΛΑΜΠΡΟΣ ΘΟΡΑΙΟΣ
[1β] βλ. Η ΜΕΤΑΜΌΡΦΩΣΗ και άλλα διηγήματα, μτφρ. Κώστας Προκοπίου, Γράμματα 1982
[2] ΜΑΡΣΕΛ ΠΡΟΥΣΤ, ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟΝ ΜΠΩΝΤΛΑΙΡ // Επιστολή στον Ζακ Ριβιέρ, Κουκούτσι 2017, μτφρ. Μαριάννα Παπουτσοπούλου [από σχόλιο του γράφοντα στο fb το 2017] 
τα πρόσωπα / το φουαγιέ ενός θεάτρου
ΡΑΣΚΟΛΝΙΚΟΦ
Ο ΚΛΕΙΔΟΥΧΟΣ των τρένων
Α'-'Β'-Γ'-Δ'  ΗΘΟΠΟΙΟΣ
ΧΟΡΟΣ
& ΒΟΥΒΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΜΕ ΜΑΣΚΕΣ / πλήθος / μουσικοί


Δημοσίευση σχολίου