Η ανάπτυξη του Τσίπρα κλείνει το μάτι στους Έλληνες πολίτες και πετάει στο τραπέζι την Mamidoil Jetoil δείχνοντας ο τέρας του καπιταλισμού καζίνο και την απόλυτη κυριαρχία των πολύ ισχυρών.
Μονοπώλια είναι η ανάπτυξη που προωθούν πολυεθνικές και οι Τσίπες ανά τον πλανήτη για «την καρέκλα ρε γαμώτο» είναι διατεθειμένοι να κάνουν κάθε είδους κολοτούμπα..
Φυσικά μέσα σε ένα τέτοιο σύστημα ο εργαζόμενος είναι καταδικασμένος όχι απλά να πεινάσει, αλλά να και θα οδηγηθεί στον απόλυτο εξευτελισμό.  
Το ερώτημα είναι τι μέλη γενέσθαι και παρά του ότι η απάντηση ακούγεται από κάθε στόμα και ακούει στο όνομα ΕΞΕΓΕΡΣΗ, κανένας δεν την κάνει, γιατί κανένας δεν του λέει πως θα είναι η επόμενη μέρα.
Η ελπίδα που ερχόταν από τα αριστερά ήταν ένα παραμύθι με αποτέλεσμα το υπάρχον πολιτικό σύστημα να έχει χάσει κάθε ίχνος αξιοπιστίας.
Θεατές και κομπάρσοι ενός δράματος θα παρακολουθούμε άλλες φορές τους Μαρινόπουλους που κάνουν ανέμελα τις διακοπές τους σε βάρος μας και άλλες φορές τους Μαμιδάκιδες που μη αντέχοντας το βάρος της πτώχευσης αυτοκτονούν.
Πίσω και από τους δύο όμως χιλιάδες ζωές που είτε θα μείνουν άνεργοι είτε θα συμπαρασυρθούν από τα χρέη που τους δημιούργησαν οι κάθε λογής Μαρινόπουλοι και Μαμιδάκιδες.
Για την ιστορία και μόνο αναφέρουμε ότι  την τύχη της Jetoil θα έχουν κι άλλες εταιρείες του κλάδου εμπορίας πετρελαιοειδών εκφράζουν παράγοντες του χώρου.

Η κατάρρευση της ιστορικής εταιρείας Mamidoil Jetoil και η τραγική κορύφωσή της με την αυτοκτονία του επικεφαλής της Κυριάκου Μαμιδάκη, είναι η κορυφή του παγόβουνου λένε όσοι γνωρίζουν τον κλάδο από μέσα,  επισημαίνοντας ότι οι νέες επιβαρύνσεις (αύξηση στον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης στις βενζίνες και στο πετρέλαιο κίνησης από τις αρχές του 2017 και αύξηση στο φόρο του πετρελαίου θέρμανσης από τον Οκτώβριο) ενδεχομένως θα σημάνουν νέες χρεοκοπίες. Ήδη στην αγορά γίνεται λόγος για κλοιό προβλημάτων που έχουν ζώσει μικρή εταιρεία καυσίμων. 

Ο τζίρος της εν λόγω εταιρείας βασίζεται στη διακίνηση πετρελαίου θέρμανσης, το οποίο πρόκειται να επιβαρυνθεί από την επόμενη χειμερινή περίοδο (Οκτώβριος 2016) εάν εφαρμοστεί η αύξηση στο φόρο, που έχει ήδη ψηφιστεί. Προς το παρόν, η ευνοϊκή συγκυρία με τις χαμηλές διεθνείς τιμές πετρελαίου έχει φρενάρει κάπως τις αρνητικές εξελίξεις αναφέρουν άνθρωποι του κλάδου, καθώς θα υπήρχαν κι άλλα κανόνια. 

Το «ανάθεμα» εστιάζεται στην υπερφορολόγηση των καυσίμων που έφερε την τιμή της βενζίνης να είναι η υψηλότερη στην Ευρώπη, όταν το περιθώριο εμπορίας (εταιρείες, πρατηριούχοι, μεταφορείς) αντιπροσωπεύει μόλις το 5,09% της τελικής τιμής του καταναλωτή. Την ίδια ώρα οι καταναλωτές -και ενόψει της φορολαίλαπας- συνεχίζουν να μειώνουν την κατανάλωση και ο φαύλος κύκλος δεν έχει τέλος. Σύμφωνα με ανεπίσημα ακόμα στοιχεία, η πτώση στις βενζίνες τον Ιούνιο είναι η μεγαλύτερη που έχει καταγραφεί ιστορικά, φτάνοντας το 14%. Αντίστοιχα σημαντική είναι και η πτώση και στις πωλήσεις του πετρελαίου κίνησης (-7%). 

Η άνοδος και η πτώση της Jetoil Αντιμετωπίζοντας σοβαρά προβλήματα εδώ και αρκετό διάστημα, τα οποία δεν κατάφερε να λύσει μέσω του επενδυτή που αναζητούσε αγωνιωδώς τον προηγούμενο χρόνο, αλλά δεν βρήκε ποτέ, η αμιγώς ελληνική εταιρεία εμπορίας πετρελαιοειδών του ομίλου Μαμιδάκη υπάχθηκε τελικά σε καθεστώς προσωρινής προστασίας από τους πιστωτές της, έπειτα από σχετική αίτηση που υπέβαλε στο Πολυμελές Πρωτοδικείο Πειραιά. Η οριστική εκδίκαση της αίτησης, η οποία εξετάστηκε κατ’ αρχήν στις 10 Ιουνίου και το δικαστήριο αποφάσισε τη λήψη προσωρινών μέτρων, έχει οριστεί για την 1η Νοεμβρίου. Τα προβλήματα για την εταιρεία που ιδρύθηκε από τους αδερφούς Κυριάκο, Γιώργο και Νίκο Μαμιδάκη στα τέλη της δεκαετίας του ’60 με σκοπό την αποθήκευση, διακίνηση και εμπορία πετρελαιοειδών στην Ελλάδα και στα Βαλκάνια και είχε φτάσει να ελέγχει μερίδιο 10% της αγοράς, είχαν ξεκινήσει σχεδόν από την αρχή της κρίσης. Τα κέρδη του 2008 εξανεμίστηκαν και έγιναν ζημίες ύψους 538.000 ευρώ το 2009, ενώ το ίδιο κακή χρονιά ήταν και το 2010. 

Τα επόμενα χρόνια εν μέσω κορύφωσης της κρίσης η διεύρυνση του δικτύου (τα πρατήρια της εταιρείας είχαν φθάσει τα 640 το 2010 μετά την εξαγορά των εταιριών Dracoil και ElPetrol) δεν απέδωσε όπως υπολογιζόταν και τα χρέη αυξάνονταν. Σύμφωνα με τον ισολογισμό του 2014 οι ληξιπρόθεσμες μακροπρόθεσμες οφειλές προς τράπεζες έφταναν τα 107 εκατ. ευρώ για τις οποίες η εταιρεία δεν είχε προβεί σε ρύθμιση. Αντίστοιχα οι βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις υπερέβαιναν κατά 143 εκατ. ευρώ το ενεργητικό. Σήμερα, από τις συνολικές υποχρεώσεις της JetOil, ύψους 314,5 εκατ. ευρώ, τα 184 εκατ. είναι προς τις τράπεζες, 87 εκατ. προς προμηθευτές, 2,5 εκατ. ευρώ προς το ελληνικό Δημόσιο, 650 χιλιάδες ευρώ προς ασφαλιστικά ταμεία, 920 χιλιάδες ευρώ προς τους εργαζόμενος κ.ά. Η εταιρεία, η οποία είναι η πρώτη του κλάδου που καταλήγει στην κατάθεση αίτησης προστασίας από τους πιστωτές, απασχολεί αυτή τη στιγμή περίπου 160 εργαζόμενους, ενώ στο δίκτυο των πρατηρίων της φαίνεται ότι έχουν μείνει ελάχιστα σημεία. 

Οι εγκαταστάσεις στο Καλοχώρι Με δεδομένο ότι στην αίτηση για υπαγωγή της στο άρθρο 99 η εταιρεία παραδέχεται ότι η εκποίηση των περιουσιακών της στοιχείων θα προσφέρει στους πιστωτές κάτι λιγότερο από 60 εκατ. ευρώ, τα οποία αντιστοιχούν στην αξία των ακινήτων της εταιρείας και των εγγυητών της, ερωτηματικό αποτελεί τι θα γίνει με το κυριότερο asset της εταιρείας που ήταν πάντα οι εγκαταστάσεις στο Καλοχώρι της Θεσσαλονίκης εκεί όπου βρίσκονται οι αποθήκες της. Σύμφωνα με την ιστοσελίδα της εταιρείας, η Jetoil έχει στην ιδιοκτησία της το μεγαλύτερο ενιαίο αποθηκευτικό χώρο στα Βαλκάνια (πλην διυλιστηρίων). 

Οι χώροι αυτοί αντιστοιχούν στο 14% της συνολικής αποθηκευτικής ικανότητας της χώρας για καύσιμα και από εκεί διακινούνταν προ κρίσης ετησίως 2 εκατ. κυβικά καυσίμων σημαντικό κομμάτι των οποίων αφορούσε εξαγωγές στα Βαλκάνια.











Δημοσίευση σχολίου