Αεροσκάφος της 331 μοίρας της πολεμικής αεροπορίας συνετρίβη στη θαλάσσια περιοχή 9 ναυτικά μίλια βορειονατολικά της Σκύρου.
Νεκρός είναι ο πιλότος Γιώργος Μπαλταδώρος και μετά την συντριβή διάφορα σενάρια άρχισαν να διαδίδονται στο διαδίκτυο, με πρώτο αυτό που ήθελε την Τουρκία υπεύθυνη για την κατάρριψη του αεροσκάφους τύπου Mirage 2000-5 Mk2.
Τόσο από Ελληνικής πλευράς όσο και από την πλευρά της Τουρκίας ανακοινώθηκε ότι καμία Τουρκική εμπλοκή δεν υπήρχε και η συντριβή οφειλόταν σε άλλα αίτια.
Οι ειδικοί της Πολεμικής Αεροπορίας ερευνούν τα αίτια της της τραγωδίας που οδήγησε στον θάνατο τον σμηναγό Γιώργο Μπαλταδώρο.
Ήδη όπως ανακοίνωσε το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας, έχει συσταθεί επιτροπή η οποία ερευνά τα αίτια της πτώσης του Mirage 2000 -5 σε απόσταση 9 ν.μ βορειοανατολικά της Σκύρου.
Οι πρώτες πληροφορίες δεν δίνουν σαφή εικόνα για τα αίτια της πτώσης του υπερσύγχρονυ αεροσκάφους, ωστόσο η προσοχή των ειδικών στρέφεται στο γεγονός ότι το αεροσκάφος δεν εξέπεμψε σήμα κίνδύνου.
Χαρακτηριστικές είναι άλλωστε και οι δηλώσεις ο πτέραρχος εν αποστρατεία, Βαγγέλης Γεωργούσης ο οποίος σημείωσε ότι «όταν χάνουμε ένα αεροπλάνο με τον πιλότο του χωρίς να μιλήσει ο πιλότος, το πρώτο που πρέπει να διερευνήσουμε, είναι το πρόβλημα στον πιλότο και όχι στο αεροπλάνο».
Με δεδομένο ότι ο άτυχος σμηναγός δεν μίλησε με το δεύτερο Mirage και χάθηκε αιφνιδιαστικά με το αεροσκάφος του ενισχύει την εκτίμηση ότι ο πιλότος έπαθε «vertigo» δηλαδή απώλεια προσανατολισμού και απώλεια αίσθησης του ορίζοντα.
Αυτό το ενδεχόμενο ενισχύεται και από τις καιρικές συνθήκες που επικρατούσαν σήμερα το πρωί στην περιοχή με την πολύ χαμηλή νέφωση.
Σε καμία περίπτωση όμως δεν αποκλείεται και το ενδεχόμενο να παρουσίασε το αεροσκάφος ένα ξαφνικό πρόβλημα κια ο πιλότος να μην πρόλαβε να να κάνει χρήση του εκτοξευόμενου καθίσματος.

Το χρονικό της τραγωδίας

Το πρωί της Πέμπτης, ένα ζευγάρι Μirage 2000 -5 απογειώθηκε από την Σκύρο με αποστολή την αναγνώριση και αναχαίτιση τουρκικών αεροσκαφών. Στο ένα χειριστής ήταν ο 34χρονος σμηναγός Γεώργιος Μπαλταδώρος.
Οι πτήσεις αυτές είναι visual, δηλαδή οι πιλότοι έχουν οπτική επαφή μεταξύ τους και αναμένουν τις οδηγίες από την βάση τους.
Οι καιρικές συνθήκες ήταν καλές και οι άνεμοι ήταν εντάσεως 2 μποφόρ βορειοανατολικοί. Ωστόσο, υπήρχε αυξημένη νέφωση λόγω υγρασίας με αποτέλεσμα το ζευγάρι των Μιράζ να πετά σε χαμηλό ύψος, κάτω από τα 6.000 πόδια.
Στις 12.15, σύμφωνα με την πρώτη ανακοίνωση του ΓΕΑ, υπήρξε απώλεια επαφής του αεροσκάφους. Ο έτερος πιλότος, το «ζευγάρι» του Μπαλταδώρου, δήλωσε ότι έχασε την επαφή του με το δεύτερο αεροσκάφος.


Δημοσίευση σχολίου