«”Μπαμπά δεν θα τα καταφέρω, δεν υπάρχει διέξοδος, δεν καταλαβαίνεις;” Δεν πίστευα πως θα ξαναδώ τα παιδιά μου. Ήταν απαίσιο». Η μαρτυρία μιας Βρετανίδας που βίωσε τη φονική πυρκαγιά στο Μάτι Αττικής, και δημοσιοποιήθηκε πρόσφατα, συγκλονίζει.
Η 30χρονη Jaimie - Marie Degge στεκόταν σε έναν βράχο μέσα στη θάλασσα και αποφάσισε να πάρει τηλέφωνο τον πατέρα της στο Λονδίνο ώστε να αποχαιρετήσει τα παιδιά της, καθώς πίστευε πως δεν θα επιβίωνε από τις φονικές φωτιές.
Η Degge είχε έρθει στην Ελλάδα για διακοπές και κατάφερε να επιβιώσει των πυρκαγιών. Στη Daily Mail διηγήθηκε τα όσα βίωσε εκείνο το βράδυ: «Ήθελα μόνο να του μιλήσω (σ.σ. του πατέρα της) και να του πω να φροντίσει οι κόρες μου να με θυμούνται. Είπα, “μπαμπά σε παρακαλώ φρόντισε τα παιδιά μου να μεγαλώσουν μαζί. Φρόντισε να αγαπούν η μία την άλλη, όπως τις αγαπώ κι εγώ. Μην τις αφήσεις να με ξεχάσουν. Φρόντισε να μάθουν πόσο τις αγαπώ”».
Όταν ξέσπασε η πυρκαγιά, η Jaimie βρισκόταν με τη μητέρα της στο σπίτι της στο Μάτι και αναγκάστηκαν ξαφνικά να το εγκαταλείψουν. Οι περιγραφές της γυναίκας, στη Daily Mail, από εκείνη την ημέρα, είναι ανατριχιαστικές.
«Ούρλιαζα και έκλαιγα. “Μπαμπά, δεν θα τα καταφέρω, δεν υπάρχει διέξοδος. Δεν καταλαβαίνεις;”. Δεν πίστευα πως θα ξαναδώ τα παιδιά μου. Ήταν απαίσιο».

Πηγή: Facebook/Jaimie-Marie DéggeΗ 30χρονη σώθηκε όταν μία βάρκα τους περιμάζεψε. Το σπίτι της μητέρας της, ήταν το μόνο, σε ολόκληρο τον δρόμο, που έμεινε όρθιο.
Σε δημοσίευσή της στο Facebook, την οποία έκανε μετά τη συνέντευξή της στη Daily Mail, αναφέρει πως στόχος της ήταν να ενημερωθούν οι άνθρωποι για την κατάσταση στην Ελλάδα και για την ανάγκη βοήθειας.

«Μπορεί το σπίτι μας να είναι ακόμη όρθιο αλλά θα προτιμούσαμε να μην ήταν και στη θέση του να είχαν σωθεί όλα τα υπόλοιπα. Είμαι τυχερή γιατί είμαι ακόμα εδώ, έχω το σπίτι μου και την όμορφη οικογένειά μου».

Όταν ξέσπασε η φονική πυρκαγιά

Και η ίδια και η μητέρα της αντιλήφθηκαν πως έχει ξεσπάσει φωτιά όταν άρχισε να… βρέχει στάχτες και ο θείος της Jaimie έτρεξε στο βουνό να δει τι συνέβαινε: «Ο θείος μου ανέβηκε σ’ ένα ποδήλατο και κατευθύνθηκε προς το βουνό για να δει τι γίνεται με τη φωτιά. Όταν επέστρεψε φώναζε “Πρέπει να φύγουμε άμεσα! Γρήγορα! Πάμε στην παραλία!».
«Πανικοβληθήκαμε! Πήραμε τα διαβατήριά μας, τα πετάξαμε σε μια τσάντα και μπήκαμε στο αμάξι. Οδηγήσαμε για 30 δευτερόλεπτα και είδαμε ένα σπίτι στις φλόγες, λίγο πιο κάτω από το δικό μας. Υπήρχαν άνθρωποι που κρέμονταν από το αυτοκίνητο και προσπαθούσαν να μπουν. Εγώ φώναζα στη μητέρα μου να προχωρήσει. Όλα ήταν σκοτεινά λόγω του καπνού. Τα αυτοκίνητα έπεφταν το ένα πάνω στο άλλο εξαιτίας του πανικού».

«Ήταν σαν τον Τιτανικό»


«Δεν έχω ξανακούσει κάτι τέτοιο. Οι άνθρωποι στη θάλασσα, οι οποίοι ήταν πάνω από 700, ούρλιαζαν συνέχεια!» αφηγείται η Jaimie, με τη μητέρα της να συμπληρώνει πως «Ήταν σαν τον Τιτανικό. Τόσοι πολλοί άνθρωποι».
Μιλώντας για τις ώρες που πέρασαν μέσα στο νερό είπε: «Μπήκαμε στη θάλασσα ως τον λαιμό. Κάθε φορά που κλείνω τα μάτια μου ακούω τις κραυγές των ανθρώπων, το ελικόπτερο από πάνω μας και τη φωτιά. Οι άνθρωποι κρατούσαν τα σκυλιά και τα παιδιά τους πάνω από τα κεφάλια τους. Περιμέναμε στο νερό και προσπαθούσαμε να καλύψουμε κάπως τα πρόσωπά μας. Το πρόσωπό μου πονούσε από το αλάτι, τη φωτιά και τον καπνό».
Οκτώ ώρες μετά, τους έσωσαν…

Δημοσίευση σχολίου