Ερμηνεία της στάσης του ΣΥΡΙΖΑ, απέναντι στην εκκλησία, επιχειρεί να δώσει ο Economist σε δημοσίευμα του, στο οποίο κάνει αναφορά στην αλλαγή πλεύσης του Τσίπρα και του Φίλη, μετά τις αντιδράσεις που προκάλεσε η προσπάθεια της κυβέρνησης για απαλλαγή των μαθητών από την υποχρεωτική διδασκαλίας του μαθήματος των θρησκευτικών.


Το πολιτικό κόστος φαίνεται, κατά το δημοσίευμα, ήταν ο λόγος που απεφεύχθη η κατά μέτωπο σύγκρουση.  
Κατά το δημοσίευμα, «Ο Αλέξης Τσίπρας είναι ένας δηλωμένος άθεος και μακροπρόθεσμος στόχος του είναι να "ξεμπερδέψει" τη στενή σχέση Κράτους και Εκκλησίας.
Μετά από την επανεκλογή του, έκανε υπουργό Παιδείας έναν άθεο πολιτικό, τον Φίλη, που είχε διαμαρτυρηθεί για την υποδοχή των λειψάνων της Αγίας Βαρβάρας πριν από μερικούς μήνες.
Η κυβέρνηση που προέκυψε, μετά τις εκλογές, δια της αναπληρωτού υπουργού παιδείας εκδήλωσε την πρόθεση της να απλοποιηθεί η διαδικασία απαλλαγής από το μάθημα των θρησκευτικών.
Η πράξη αυτή σήμαινε σύγκρουση κράτους - εκκλησίας, γράφει ο Economist στο άρθρο του, στο οποίο γίνεται και αναφορά στον τρόπο διδασκαλίας των θρησκευτικών σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης στην Ελλάδα.
Η είδηση διέρρευσε, από την πλευρά της κυβέρνησης για να φανούν οι αντιδράσεις, και η αλλαγή στάσης, εκτιμάται ότι οφείλεται ακριβώς στο ότι οι αντιδράσεις θα ήταν μεγάλες από πλευράς εκκλησίας.
Η κυβέρνηση σε καμία περίπτωση δεν θα διακινδύνευε να ενεργοποιήσει την εκκλησία, της οποίας η αντίδραση δεν θα περιοριζόταν στα "θρησκευτικά". αλλά θα επεκτείνονταν στο γενικότερο πολιτικό, κοινωνικό και οικονομικό πρόβλημα που επιφέρει στη χώρα η μετάλλαξης του ΣΥΡΙΖΑ και η υιοθέτηση του τέρατος των μνημονίων. Έτσι αποφασίστηκε εκεχειρία.  
Την επαναφορά της "τάξης και ηθικής" των πραγμάτων και την εξασφάλιση του σκασμού των ιεραρχών απέναντι στην πολύπλευρη κρίση που περνάει η χώρα μας, ανέλαβε να αποκαταστήσει ο άθεος Φίλης ο οποίος είχε συνάντηση με τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο, στην οποία υποσχέθηκε ότι δεν θα ληφθούν μονομερείς δράσεις.
Στον λαό πέρασαν το μήνυμα ότι η κυβέρνηση εκτιμούσε το ανθρωπιστικό έργο της εκκλησίας και ελπίζει σε καλή συνεργασία κράτους - εκκλησίας για τη χρήση της εκκλησιαστικής περιουσίας για το δημόσιο συμφέρον (Συμφέρον δανειστών). Και  διαβεβαίωσαν την εκκλησιαστική ιεραρχία, ότι η αλλαγή στη διδασκαλία των θρησκευτικών θα γίνει σε επικοινωνία με την εκκλησία.
Ο Φίλης έκανε μία ακόμη επίδειξη φιλίας προς την εκκλησία, όταν έδωσε το παρών σε χειροτονία μητροπολίτη», αναφέρει ο Economist, καταγράφοντας τη στροφή του υπουργού Παιδείας.
«Τι κρύβεται πίσω από όλα αυτά; Πρώτα από όλα δεν είναι έκπληξη ότι ένας υπουργός θέλησε να κάνει πίσω. Σε αυτό που φαινόταν ως δωράκι για τους ευσεβείς ψηφοφόρους, η απαλλαγή από το μάθημα των θρησκευτικών στην πραγματικότητα έγινε πιο δύσκολη από έναν κανονισμό που θεσπίστηκε τον Ιανουάριο, κατά τις τελευταίες ημέρες της προηγούμενης κυβέρνησης», σημειώνει το δημοσίευμα, προσθέτοντας ότι η διαδικασία είναι δύσκολη, «αν σκεφτεί κανείς ότι για πολλούς Έλληνες το να δηλώσεις ότι δεν είσαι Ορθόδοξος Χριστιανός είναι σχεδόν σαν να λες ότι δεν είσαι Έλληνας».
Ίσως, τίποτα από όλα αυτά δεν θα έπρεπε να αποτελεί έκπληξη, καταλήγει ο Economist.
«Μία από τις πραγματικότητες που αντιμετωπίζει κάθε πρωθυπουργός στην Ελλάδα, ανεξάρτητα ιδεολογίας, είναι ότι μία κατά μέτωπον επίθεση με την εκκλησία σημαίνει πολύ υψηλό πολιτικό κόστος.
Προφανώς υπερβολικά υψηλό για τον κ. Τσίπρα, ο οποίος έχει πολλά άλλα πράγματα για να ανησυχεί: όχι μόνο μία συνεχιζόμενη οικονομική κρίση, αλλά και τις γεωπολιτικές εντάσεις στην περιοχή, μία κατάσταση που συχνά έχει οδηγήσει τους Έλληνες σε συσπείρωση γύρω από τη θρησκεία τους», αναφέρει κλείνοντας το δημοσίευμα.



Δημοσίευση σχολίου