Διαστάσεις και χαρακτηριστικά χιονοστιβάδας αρχίζει να παίρνει το σκάνδαλο της Volkswagen αφότου παραδέχτηκε η εταιρεία πως υπάρχουν προβλήματα και με τις μετρήσεις εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα αλλά και της κατανάλωσης των αυτοκινήτων της που χρησιμοποιούν κινητήρες βενζίνης. Η VW ανακοίνωσε ότι το πρόβλημα αφορά 800 χιλιάδες αυτοκίνητα, ενώ οικονομικοί αναλυτές αρχίζουν να αμφιβάλλουν κατά πόσο η γερμανική εταιρεία θα είναι σε θέση να αντιμετωπίσει το κόστος του σκανδάλου. H Moody's υποβάθμισε χθες κατά μια βαθμίδα την εταιρεία.
Σύμφωνα με ανακοίνωση Τύπου
της Volkswagen εντοπίστηκαν "ανεξήγητες ασυμφωνίες" στις εκπομπές
διοξειδίου του άνθρακα σε κινητήρες που χρησιμοποιούν 800 χιλιάδες οχήματα του
ομίλου VW. Το πρόβλημα για την VW είναι ότι η εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα
από έναν κινητήρα συνδέεται άμεσα με την κατανάλωση καυσίμου, συνεπώς είναι
πολύ πιθανό μεγαλύτερες εκπομπές να σημαίνουν και αυξημένη κατανάλωση. Με τη
σειρά της η κατανάλωση καυσίμου χρησιμοποιείται ως βασικός δείκτης για την
φορολόγηση των οχημάτων σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες. Το εποπτικό συμβούλιο της
VW φάνηκε να αιφνιδιάζεται από την ανακοίνωση και εξέδωσε το βράδυ της Τρίτης
ανακοίνωση όπου εκφράζει τη "βαθιά ανησυχία" του. Η σοβαρότητα του
νέου προβλήματος φαίνεται και από το γεγονός ότι η Volkswagen πήρε νέες
προβλέψεις ύψους 2 δισ. ευρώ για να καλύψει το κόστος της νέας αποκάλυψης,
δηλαδή η πρόβλεψη είναι κατά 4,1 φορές υψηλότερη από την πρόβλεψη που είχε πάρει
τον Σεπτέμβριο για να καλύψει το κόστος από την τοποθέτηση παράνομου λογισμικού
σε 11 εκατομμύρια οχήματα που χρησιμοποιούν κινητήρες πετρελαίου. Από την
αποκάλυψη του σκανδάλου με τις μετρήσεις διοξειδίου του αζώτου στους κινητήρες
ντίζελ του ομίλου VW στις 19 Σεπτεμβρίου μέχρι χθες η μετοχή της εταιρείας έχει
υποχωρήσει κατά 39% και η κεφαλαιοποίηση της έχει μειωθεί κατά 24 δισ. ευρώ.
Παράλληλα εξακολουθεί να πέφτει η τιμή των ομολόγων της VW και να αυξάνεται το
κόστος ασφάλισης έναντι κινδύνου χρεοκοπίας (cds) σύμφωνα με στοιχεία του
πρακτορείου Bloomberg. Χθες η μετοχή της VW υποχώρησε μέχρι 11% και λίγο πριν
το κλείσιμο υποχωρούσε κατά 8,20%.
Η μετοχή της Porsche υποχώρησε
μέχρι 9% μετά την κατηγορία που απηύθυνε η αμερικανική Υπηρεσία Προστασίας Περιβάλλοντος
ότι εντόπισε το παράνομο λογισμικό και σε τρίλιτρους κινητήρες που
χρησιμοποιούνται μεταξύ άλλων και σε αυτοκίνητα Porsche και Audi. Η εταιρεία
ανακοίνωσε ότι δεν έχει εγκαταστήσει λογισμικό εξαπάτησης σε αυτούς τους
κινητήρες, ωστόσο διακόπτει την πώληση μοντέλων Καγιέν στην αμερικανική αγορά
μέχρι να διαλευκανθεί η υπόθεση. Σημειώνεται ότι τα μοντέλα Porsche και Audi με
μεγαλύτερους κινητήρες έχουν και το μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους για την VW.
Μέχρι την Τρίτη οικονομικοί
αναλυτές υπολόγιζαν σε 35 δισ. ευρώ το κόστος που θα κληθεί να καταβάλει η VW
για πρόστιμα, αγωγές και για την ανάκληση των οχημάτων που έχει εφοδιάσει με
παράνομο λογισμικό. Ωστόσο η επέκταση του σκανδάλου και σε κινητήρες βενζίνης
θα μπορούσε να αυξήσει δραστικά το κόστος. Αναλυτές της Credit Suisse εκτιμούν
ότι η αγορά δεν έχει ακόμη αποτιμήσει το κόστος του σκανδάλου, "ωστόσο
δεδομένου ότι η προβλέψεις ανά όχημα είναι 4,1 φορές υψηλότερες έναντι (των
προβλέψεων ανά όχημα με κινητήρα πετρελαίου που είχε) πρόβλημα με διοξείδιο του
αζώτου, η επίπτωση μπορεί να είναι πολύ μεγαλύτερης κλίμακας". Μάλιστα η
CS προειδοποιεί ότι η "ανακοίνωση θα μπορούσε να προκαλέσει ανησυχία σε
όσους πιστεύουν ότι είναι διαχειρίσιμη η οικονομική επίπτωση και ότι έχει
αποτιμηθεί μέσω της πτώσης της τιμής της μετοχής". Κατά την UBS η νέα
εξέλιξη "σίγουρα θα αυξήσει την πίεση στις μετοχές της VW και η ανησυχία
για το κόστος αλλά και την ηθική και την διακυβέρνηση του ομίλου".
"Πηγή:kathimerini.gr"
Δημοσίευση σχολίου