Πυκνώνουν οι ενδείξεις ότι η γερμανική κυβέρνηση είχε γνώση των παραποιήσεων των τιμών ρύπων. Η περιβαλλοντική οργάνωση «Βοήθεια για το Περιβάλλον» καταγγέλει την ισχύ του λόμπι αυτοκινήτου στο Βερολίνο.


Για το σκάνδαλο της VW ο κλοιός σφίγγει γύρω από την γερμανική κυβέρνηση. Μετά από δημοσιεύματα που έχουν δει εδώ και μέρες το φως της δημοσιότητας προστίθενται και στοιχεία από τη γερμανική οργάνωση «Βοήθεια για το Περιβάλλον» σε μιαν έκθεση που χαρακτηρίζει «γονυπεσία της κυβέρνησης ενώπιον των κολοσσών αυτοκινήτων». Ήδη, από πριν από 8 χρόνια, το Σεπτέμβριο του 2007, στα εγκαίνια του Διεθνούς Σαλονιού Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης ΙΑΑ, προειδοποιούσε ότι οι τιμές ρύπων στην πραγματικότητα είναι υψηλότερες από αυτές που καταγράφονται στις δοκιμές.


«Κάπως αργά»

Είχε μάλιστα αναφέρει συγκεκριμένα ότι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων παραποιούν με τη χρήση συσκευών τις τιμές καυσαερίων παραπλανώντας συστηματικά τους καταναλωτές. Τότε η κυβέρνηση είχε κωφεύσει. Από τότε όμως που βγήκε το σκάνδαλο στη δημοσιότητα άλλαξε πολιτική. Ο υπουργός Μεταφορών Αλεξάντερ Ντόμπριντ εξήγγειλε πρόσφατα στη Βουλή ότι θα ξεκινήσουν αυστηροί έλεγχοι από ανεξάρτητους επιθεωρητές, στη VW και σε άλλους κατασκευαστές, τόσο σε δοκιμαστικά εργαστήρια, όσο και στο δρόμο.

«Κάπως αργά», σχολιάζει ειρωνικά ο Γύργκεν Ρες, διευθυντής της γερμανικής οργάνωσης. «Έπρεπε να ξεσκεπαστεί το σκάνδαλο μετά από έρευνες στις ΗΠΑ, για να ακούσουμε αυτό που εμείς ζητούσαμε πριν από 8 χρόνια, να αρχίσουν οι έλεγχοι. Επί 8 χρόνια οι διάφοροι υπουργοί Μεταφορών δήλωναν ότι δεν είναι δυνατόν να γίνονται έλεγχοι. Αλλά ξαφνικά μέσα σε μερικές μέρες κατέστη δυνατό. Θα ήταν καλύτερο να είχαν ξεκινήσει πριν από 7 χρόνια».


«Το λόμπυ γράφει νόμους»

Ο υπουργός Μεταφορών εξήγγειλε ελέγχους, μετά το έγκλημα.

Το πόσο λεπτό είναι το ζήτημα για τον υπουργό Μεταφορών φαίνεται από την αντίδρασή του στις κατηγορίες που εκτόξευσε από το βήμα της Βουλής ο βουλευτής των Πρασίνων Όλιβερ Κρίσερ, πως η κυβέρνηση όχι μόνο ήταν εν γνώσει των παραποιήσεων, αλλά τις απεδέχθη. Ο Ντόμπριντ τον κατηγόρησε για απαράδεκτη συμπεριφορά «πολύ κάτω του μηδενός». Ο Γύργκεν Ρες υποστηρίζει ότι δεν είναι απορίας άξιο που η γερμανική κυβέρνηση έχει χάσει την ψυχραιμία της. «Η αυτοκινητοβιομηχανία επηρεάζει όχι μόνο τη νομοθεσία, αλλά γράφει τους νόμους και έχει λόγο και ρόλο στο συντονισμό μεταξύ των αρμοδίων υπουργείων», λέει.
Ακόμη και οι καθυστερήσεις στην εφαρμογή της κοινοτικής οδηγίας για διατήρηση καθαρού αέρα ταιριάζει απόλυτα στο πόσο πολύ επηρεάζει το Βερολίνο το λόμπυ αυτοκινήτου και ο πρόεδρός του Ματίας Βίσμαν. «Ο Ματίας Βίσμαν κάθεται de facto ως υπουργός Μεταφορών στο υπουργικό συμβούλιο και αποφασίζει τη στάση της κυβέρνησης σε θέματα αυτοκινήτου έναντι των Βρυξελλών».


"Πηγή:dw,com"


Δημοσίευση σχολίου