Ένα μεγάλο ποσοστό του πληθυσμού υποφέρει σιωπηλά από μούδιασμα των άκρων, κυρίως στα χέρια και τα πόδια. Υπάρχουν πολλές αιτίες για το μούδιασμα και σε πολλές περιπτώσεις ίσως αποτελεί ένδειξη σοβαρού προβλήματος. Ωστόσο, υπάρχουν πολλές φυσικές θεραπείες που μπορούν να βοηθήσουν την αύξηση της κυκλοφορίας καθώς και στρατηγικές αντιμετώπισης προκειμένου να μειωθούν τα συμπτώματα και η συχνότητά τους.
Το μούδιασμα είναι πιθανό να συνοδεύεται από πόνο, μυρμήγκιασμα, αδυναμία και τσίμπημα. Ορισμένες αιτίες περιλαμβάνουν:
• Εγκεφαλικό επεισόδιο
• Νευρικές βλάβες
• Εγκάρσια μυελίτιδα
• Τραυματισμοί στον λαιμό ή τον νωτιαίο μυελό
• Λοιμώξεις όπως HIV / AIDS
• Σπονδυλική στένωση
• Χρόνια φλεγμονώδης απομυελινωτική πολυριζονευροπάθεια
• Διατροφικές ελλείψεις
• Περιφερική αγγειακή νόσος
• Σύνδρομο καρπιαίου σωλήνα
• Διαβητική περιφερική νευροπάθεια
• Αγγειίτιδα ή φλεγμονή στα αιμοφόρα αγγεία
• Κοιλιοκάκη
• Χρήση ορισμένων φαρμάκων, ειδικά φαρμάκων χημειοθεραπείας
• Συμπίεση του ωλενίου νεύρου
• Αυχενική σπονδυλίτιδα
• Διαβήτης τύπου 2

10 φυσικές θεραπείες

1. Άλατα Epsom
Τα άλατα Epsom βελτιώνουν την κυκλοφορία του αίματος, προστατεύουν την ελαστικότητα των αρτηριών, προλαμβάνουν τον σχηματισμό θρόμβων και μειώνουν τον κίνδυνο αιφνίδιου θανάτου από καρδιακή προσβολή. Είναι πλούσια σε θειικό μαγνήσιο, το οποίο χαλαρώνει τα νεύρα και τους μυς και μειώνει την ακαμψία τονώνοντας τη ροή του αίματος στις προβληματικές περιοχές. Μια καλή συνταγή είναι 1 φλιτζάνι άλατα Epsom, 10 σταγόνες αιθέριο έλαιο λεβάντας και 3 μεγάλες κουταλιές της σούπας μαγειρική σόδα. Η κάθε θεραπεία θα πρέπει να διαρκεί τουλάχιστον 10-15 λεπτά.
2. Τζίνγκο μπιλόμπα
Το τζίνγκο μπιλόμπα αυξάνει συστηματικά την κυκλοφορία του αίματος μειώνοντας έτσι το μούδιασμα. Έρευνες που πραγματοποιήθηκαν σχετικά με το εκχύλισμα τζίνγκο μπιλόμπα έδειξαν ότι περιέχει αντιοξειδωτικές ουσίες που προστατεύουν τα κύτταρα από τις ελεύθερες ρίζες μέσα στο νευρικό και το κυκλοφορικό σύστημα. Η συνηθισμένη δοσολογία είναι 40 χιλιοστόγραμμα 3 φορές την ημέρα. Ωστόσο, συμβουλευτείτε τον γιατρό σας πριν πάρετε το εκχύλισμα δεδομένου ότι μπορεί να αλληλεπιδράσει με ορισμένα φάρμακα.
3. Σκόνη Amla
Η σκόνη Amla αποτελείται από ινδικό φραγκοστάφυλο. Θεωρείται ιερή στην Αγιουρβεδική ιατρική και χρησιμοποιείται εδώ και χιλιάδες χρόνια ως ένα από τα πιο ισχυρά και θρεπτικά βότανα στην Ινδία. Όταν λαμβάνεται μαζί με μέλι, καθαρίζει το αίμα και βοηθά στην τόνωση της κυκλοφορίας. Βεβαιωθείτε ότι θα χρησιμοποιήσετε σκόνη Amla διατροφικού και όχι καλλυντικού επιπέδου. Αναμείξτε 2 κουταλάκια του γλυκού σκόνη Amla με 2 κουταλάκια του γλυκού μέλι. Πίνετέ το 3-4 φορές την ημέρα για καλύτερα αποτελέσματα.
4. Κουρκούμη
Η κουρκούμη περιέχει μια ένωση που είναι γνωστή ως κουρκουμίνη, η οποία συμβάλλει στη βελτίωση της ροής του αίματος σε όλο το σώμα. Η σκόνη κουρκούμης έχει χρησιμοποιηθεί για αιώνες για τη θεραπεία διαφόρων ασθενειών. Οι αντιφλεγμονώδεις ιδιότητές της βοηθούν στη μείωση του πόνου και της δυσφορίας στην προσβεβλημένη περιοχή. Μπορείτε να κάνετε μασάζ για λίγα λεπτά στην προσβεβλημένη περιοχή με μια αλοιφή που θα φτιάξετε με κουρκούμη και νερό. Αν λαμβάνετε συμπληρώματα, βεβαιωθείτε ότι είναι υψηλής ποιότητας. Μπορείτε επίσης να προσθέσετε 1 κουταλάκι του γλυκού σκόνη κουρκούμης σε ένα φλιτζάνι με γάλα καρύδας και να το ζεστάνετε σε χαμηλή φωτιά. Προσθέστε λίγο μέλι και πίνετέ το 1 φορά την ημέρα για να βελτιώσετε την κυκλοφορία του αίματος.
5. Κανέλα
Η κανέλα περιέχει πολλές χημικές ουσίες και θρεπτικά συστατικά, όπως το μαγγάνιο και το κάλιο, καθώς και πολλές σημαντικές βιταμίνες του συμπλέγματος Β. Οι θρεπτικές της ιδιότητες συμβάλλουν στη βελτίωση της ροής του αίματος στα χέρια και τα πόδια και έτσι βοηθούν στην αντιμετώπιση του μουδιάσματος σε αυτές τις περιοχές. Οι ειδικοί συστήνουν τη λήψη 2-4 γραμμαρίων σκόνης κανέλας καθημερινά για τη βελτίωση της κυκλοφορίας του αίματος.
6. Σιναπέλαιο
Το σιναπέλαιο είναι ένα λιπαρό φυτικό έλαιο που εξάγεται από τους σπόρους μουστάρδας. Αποτελεί πλούσια πηγή ωμέγα-3 και ωμέγα-6 λιπαρών οξέων, βιταμίνης Ε και αντιοξειδωτικών και θεωρείται ένα από τα υγιέστερα έλαια. Χρησιμοποιείται στην Αγιουρβέδα από την αρχαιότητα λόγω των θεραπευτικών και φαρμακευτικών του ιδιοτήτων και θεωρείται ευεργετικό για τα μαλλιά, το δέρμα και το σώμα. Παράγει θερμότητα και προκαλεί τοπική υπεραιμία, γεγονός που τονώνει όχι μόνο την κυκλοφορία του αίματος, αλλά βελτιώνει και την υγεία των νεύρων λόγω της πλούσιας περιεκτικότητάς του σε μαγνήσιο. Ζεστάνετε λίγο σιναπέλαιο και βάλτε κάποιον να σας κάνει μασάζ στα χέρια, τις παλάμες και τα δάχτυλα για 10 ως 20 λεπτά 2 ή 3 φορές την ημέρα.
7. Τρόφιμα με βιταμίνες του συμπλέγματος Β
Για να αποφύγετε το μούδιασμα και το μυρμήγκιασμα στα χέρια και τα πόδια σας, είναι σημαντικό να τρώτε τροφές πλούσιες σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β και ιδιαίτερα Β6 και Β12. Αυτές οι βιταμίνες είναι απαραίτητες για την υγιή λειτουργία των νεύρων και η ανεπάρκειά τους μπορεί να προκαλέσει μούδιασμα σε ορισμένα μέρη του σώματος όπως στις παλάμες, τα χέρια, τα δάχτυλα και τα πόδια. Συμπεριλάβετε στη διατροφή σας τροφές πλούσιες σε βιταμίνη Β6 και Β12, όπως τα αυγά, το αβοκάντο, οι μπανάνες, τα φασόλια, το ψάρι, η βρώμη, το τυρί, το γιαούρτι, οι ξηροί καρποί, οι σπόροι και τα αποξηραμένα φρούτα.
8. Τροφές πλούσιες σε μαγνήσιο
Τα χαμηλά επίπεδα μαγνησίου στο σώμα είναι μία από τις αιτίες του μουδιάσματος στα χέρια και τα πόδια. Το μαγνήσιο είναι ένα από τα πιο βασικά μέταλλα που είναι απαραίτητο για περισσότερες από 300 βιοχημικές αντιδράσεις στο σώμα. Ελέγχει τις νευρικές ώσεις, τη ρύθμιση της θερμοκρασίας του σώματος, την αποτοξίνωση, την παραγωγή ενέργειας και τον σχηματισμό υγιών οστών και δοντιών. Καταναλώστε τροφές πλούσιες σε μαγνήσιο, όπως τα σκούρα πράσινα λαχανικά, οι ξηροί καρποί, οι σπόροι, η βρώμη, το φυστικοβούτυρο, τα ψάρια κρύου νερού, το αβοκάντο, οι μπανάνες και η μαύρη σοκολάτα. Μπορείτε επίσης να πάρετε συμπληρώματα μαγνησίου σε δοσολογία 350 mg ημερησίως.
9. Άσκηση
Η άσκηση είναι ένας από τους καλύτερους τρόπους για να απαλλαγείτε από το μούδιασμα και να αποκαταστήσετε την αίσθηση και την κίνηση στα χέρια και τα πόδια σας. Οι ασκήσεις με αντιστάσεις είναι εξαιρετικές προκειμένου να οδηγηθεί το αίμα σε περιοχές που το έχουν περισσότερη ανάγκη. Οι εκτάσεις θα βοηθήσουν να φύγει η πίεση από τα νεύρα. Κάθε μέρος του σώματός σας μπορεί να επωφεληθεί από την αυξημένη κυκλοφορία και την κίνηση από τις εκτάσεις και τη γενικότερη άσκηση.
10. Υδροθεραπεία
Είτε το νερό είναι ζεστό, κρύο ή και τα δύο, οι άνθρωποι ανταποκρίνονται σε διαφορετικά είδη υδροθεραπείας όπου το καθένα έχει τα πλεονεκτήματά του. Το κρύο νερό βοηθά στη συστολή των αιμοφόρων αγγείων και οδηγεί το αίμα μακριά από την περιοχή με το πρόβλημα. Η θερμότητα επιτρέπει στα αιμοφόρα αγγεία να διαστέλλονται αυξάνοντας την υπεραιμία. Η ανάμιξη ζεστού και κρύου νερού δημιουργεί υποξεία έξαψη και έχει αποδειχτεί ότι είναι εξαιρετικά χρήσιμη σε ασθενείς με μούδιασμα και ειδικά σε θεραπείες των 10-15 λεπτών με 3 λεπτά κρύο και 1 λεπτό ζεστό νερό οι οποίες επαναλαμβάνονται τουλάχιστον 3 φορές.

Άλλες χρήσιμες συμβουλές

• Αν το μούδιασμα στα πόδια σας οφείλεται στο ότι παραμένετε στην ίδια θέση για μεγάλο χρονικό διάστημα, μετακινηθείτε αργά για να βελτιώσετε την κυκλοφορία του αίματος.
• Αποφύγετε να παραμένετε στην ίδια θέση για μεγάλα χρονικά διαστήματα και ειδικά όταν παρακολουθείτε τηλεόραση ή δουλεύετε στον υπολογιστή.
• Αποφύγετε την καφεΐνη και τα αλκοολούχα ποτά, διότι μπορεί να μειώσουν την κυκλοφορία του αίματος.
• Να τρώτε περισσότερα φρέσκα φρούτα και πράσινα φυλλώδη λαχανικά κι αποφύγετε τα επεξεργασμένα και ραφιναρισμένα τρόφιμα.
• Να πίνετε άφθονο νερό όλη την ημέρα για να εμποδίσετε την αφυδάτωση, η οποία μπορεί να προκαλέσει κακή κυκλοφορία του αίματος.
• Αποφύγετε τα τσιγάρα και άλλα προϊόντα καπνού που μπορεί να υπερφορτώσουν το νευρικό σύστημα.
• Για να αποφύγετε το μούδιασμα στα πόδια σας, μην φοράτε παπούτσια που δεν εφαρμόζουν καλά. Τα ψηλά τακούνια ή τα παπούτσια που λυγίζουν τα δάχτυλα των ποδιών μπορεί να προκαλέσουν μούδιασμα.
• Χάσετε βάρος για να μειώσετε το μούδιασμα στα πόδια και τα δάχτυλα των ποδιών σας.
Μετάφραση/Επιμέλεια: Σωτηρία Κακαγιά για την Εναλλακτική Δράση
Αντιδράσεις:

Δημοσίευση σχολίου