Διάχυτη είναι η ανησυχία σε εργαζομένους και προμηθευτές της SEAT μετά το ξέσπασμα του σκανδάλου με τις παραποιημένες τιμές ρύπων που ταλανίζει την VW. Ζητούν από την μητρική και τη θυγατρική να ανοίξουν τα χαρτιά τους.


Η Ισπανία διαθέτει την δεύτερη μεγαλύτερη σε παραγωγή αυτοκινητοβιομηχανία στην ΕΕ. Οι αποφάσεις για νέα μοντέλα λαμβάνονται ωστόσο στο εξωτερικό. Η μόνη αυτοκινητοβιομηχανία με ισπανικές ρίζες είναι η SEAT, η οποία ανήκει στον όμιλο Volkswagen. Και ακριβώς γι' αυτό η ανησυχία στην Καταλονία, όπου βρίσκονται και οι μονάδες παραγωγής της SEAT, είναι διάχυτη με αφορμή το σκάνδαλο με τις παραποιημένες τιμές ρύπων που πλήττει εδώ και μερικές εβδομάδες την μητρική Volkswagen.
Ιδιαίτερα ανήσυχοι είναι και οι προμηθευτές της ισπανικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Σε αυτούς ανήκει ο Χοσέ Λουίς Κορέα από την εταιρία Proto-Tech, η οποία κατασκευάζει πρωτότυπα για αυτοκινητοβιομηχανίες. Περίπου το ένα τρίτο του τζίρου της εταιρίας προέρχονται από τον όμιλο Volkswagen. Ο Χοσέ Λουίς Κορέα μιλά ανοιχτά και λέει ότι «αν δεν έχουμε στο άμεσο μέλλον τον ίδιο αριθμό παραγγελιών όπως μέχρι πρότινος τότε θα αντιμετωπίσουμε πρόβλημα».
Λίγοι προμηθευτές της αυτοκινητοβιομηχανίας μιλούν τόσο ανοιχτά για το ζήτημα. Κι ας διερωτώνται λίγο πολύ όλοι όσοι εργάζονται σε SEAT και VW τι τους επιφυλάσσει η επόμενη μέρα. Μόλις τέλη Σεπτεμβρίου η SEAT ανακοίνωνε επενδύσεις 3,3 δισ. τα επόμενα χρόνια. Όμως ο Ματίας Καρνέρο από το συμβούλιο των εργαζομένων έχει αμφιβολίες αν η διοίκηση μείνει τελικά πιστή στις προθέσεις της: «Είναι φυσικό να ανησυχούμε. Δεν μιλάμε ωστόσο μια καταστροφή, η οποία θα εξαφανίσει από τον χάρτη την εταιρία μας. Όμως δεν βάζω και το χέρι μου στη φωτιά. Ουδείς γνωρίζει, προς το παρόν, πόσοι θα αγοράσουν ένα αυτοκίνητο SEAT».
Το Dieselgate βρίσκει τη SEAT σε μια δύσκολη στιγμή
Αναγκαίες για την SEAT οι επενδύσεις που σχεδιάζει η μητρική VW
Τον Οκτώβριο η SEAT πούλησε στην Ισπανία λιγότερα αυτοκίνητα. Όμως ούτε η SEAT, αλλά ούτε οι έμποροι οχημάτων της δίνουν στη δημοσιότητα στοιχεία για την ζήτηση. Έμποροι μεταχειρισμένων όμως, όπως ο Χοακίν Καρδένας από την πόλη Ματαρό, μιλούν ανοιχτά για την συμπεριφορά των πελατών: «Οι πωλήσεις της Volkswagen έχουν υποχωρήσει πολύ. Κι αυτό μου προκαλεί φόβο διότι ζω από τις πωλήσεις οχημάτων αυτού του ομίλου».
Παρά τις επανειλημμένες δεσμεύσεις της μητρικής Volkswagen και της θυγατρικής SEAT ότι οι προγραμματισμένες επενδύσεις θα πραγματοποιηθούν, οι δήμαρχοι των πόλεων γύρω από τις μονάδες παραγωγής της πόλης Μαρτορέλ απηύθυναν έκκληση στην Volkswagen με σκοπό να στηρίξουν τους εργαζομένους. Ο δήμαρχος Χαβιέ Φονογιόσα δηλώνει χαρακτηριστικά: «Πιστεύουμε ότι οι επενδύσεις είναι ένα σωστό στρατηγικό βήμα, μιας και τέσσερα νέα μοντέλα βρίσκονται στα σκαριά και περνούν σύντομα στην παραγωγή». Μέχρι στιγμής τόσο η VW όσο και η SEAT αποφεύγουν τις δημόσιες δηλώσεις. Οι εργαζόμενοι και οι προμηθευτές ζητούν ωστόσο από τις διοικήσεις να ξεκαθαρίσουν τη θέση και τις προθέσεις τους. Και έχουν κάθε λόγο. Τον Σεπτέμβριο αναμένονταν ότι η SEAT θα αρχίσει επιτέλους να καταγράφει κέρδη. Και τότε ξέσπασε το Dieselgate.

 "Πηγή:dw.com"

Δημοσίευση σχολίου