Αυτά που θα διαβάσετε παρακάτω, είναι 100% αληθινά χωρίς καμία απολύτως υπερβολή ή διάνθισμα. Ίσως σοκάρουν, αλλά επαναλαμβάνω, έτσι ακριβώς είναι τα πράγματα, όπως δηλαδή τα περιγράφω.


Διδάσκω γερμανικά εδώ και 25 χρόνια. Τη δουλειά μου την αγάπησα και εξακολουθώ να την αγαπώ, παρόλο που οι σπουδές μου στη Γερμανία ουδεμία σχέση έχουν με αυτό που κάνω. Μιας και από την αρχή της καριέρας μου σα δασκάλα γερμανικών ασχολούμαι αποκλειστικά με ενήλικες μαθητές, έχω γίνει κοινωνός πολύ περίεργων φαινομένων, που σχετίζονται με τις κοινωνικές δομές της χώρας μας, την ψυχοσύνθεση των ανθρώπων και την ανθρώπινη φύση. 

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι γυναίκες μαθήτριες που έχω, μιας και κουβαλούν μέσα τους μια ποικιλία συναισθημάτων, εμπειριών, απωθημένων, πόθων και ονειρώξεων.


Άλλες είναι καταπιεσμένες από κάποια σχέση ή ένα γάμο και βρίσκουν θαλπωρή στην αγκαλιά κάποιου λαθραίου εραστή, άλλες το ρίχνουν στη θρησκεία και παραμελούν τον εαυτό τους, άλλες απλά φαντασιώνονται χωρίς όμως να έχουν το θάρρος να τολμήσουν μια νέα σχέση, μια ρήξη με τη ρουτίνα τους, την καθημερινότητά τους και τη βαλτωμένη συζυγική τους σχέση. Ενδιαφέρον όμως, παρουσιάζουν οι γυναίκες «δολοφόνοι».

Αδίστακτες, ορθολογίστριες, ανυπότακτες, χωρίς κανένα οίκτο για το εκάστοτε «θήραμά» τους. Αρκεί το «θήραμα» να τις κρατά ικανοποιημένες, να τους λύνει τα οικονομικά τους προβλήματα και να τους λιώνει την πλήξη προσφέροντάς τους ακριβή διασκέδαση και πλούσιες γκαρνταρόμπες. Ναι λοιπόν, έχω γνωρίσει τέτοιες περιπτώσεις, που με ξενίζουν, αν και είμαι και εγώ γυναίκα. Όχι πάρα πολλές, είναι αλήθεια, αλλά αρκετές. Ποτέ όμως δεν είχα γνωρίσει κάποια γυναίκα, που να είναι όχι απλή «δολοφόνος», αλλά «δολοφόνος κατά συρροή». Μετά λοιπόν από 25 χρόνια στο κουρμπέτι, ήρθε η στιγμή να το ζήσω και αυτό.

Η συνάντηση 
με την Ξένια Λ.
Λιγότερο από ένα μήνα πριν, έλαβα γύρω στις 3:30 το μεσημέρι μιας Πέμπτης, ένα τηλέφωνο. Η κοπέλα από την άλλη γραμμή ακουγόταν πολύ νέα αλλά και πολύ εκνευρισμένη.

 Γεια σας, θα ήθελα μερικές πληροφορίες για τα μαθήματα, που κάνετε, γιατί ενδιαφέρομαι αποκλειστικά και μόνο για εντατικά γερμανικά σε τμήμα ενηλίκων.

Της απάντησα, ότι ασχολούμαι αποκλειστικά με αυτό το αντικείμενο και κανένα άλλο. Πρόσθεσα, ότι διδάσκω μόνο σε ενήλικες μαθητές και κατά προτίμηση σε αυτούς, που δεν είναι τελείως αρχάριοι. Κλείσαμε ραντεβού να τα πούμε στις 6, γιατί στις 4, αλλά και στις 7 είχα μάθημα. Έτσι λοιπόν, στις 6 η Ξένια Λ. εμφανίστηκε.

Η εμφάνισή της ήταν υπέρ του δέοντος εντυπωσιακή. Ύψος, γύρω στο 1,80, μαύρο κορακί μαλλί σχετικά κοντά κομμένο, πλατύ κούτελο, κάτασπρο δέρμα, μεγάλο στήθος αρκετά μεγάλη αλλά στητή περιφέρεια και μακριά πόδια. Τα βλέφαρα βαμμένα με θαλασσί χρώμα, τα χείλια βαμμένα σκούρο ροζέ χρώμα και ένα σκουλαρίκι καρφωμένο στο ένα της ρουθούνι. Από τη πρώτη στιγμή διέγνωσα, πως επρόκειτο για ένα άτομο με τρομερή αυτοπεποίθηση, αποφασιστικότητα και τσαμπουκά. 

Από την κατατομή της κατάλαβα, ότι ανήκει στη βλάχικη φυλή. Δεν έπεσα έξω, η Ξένια Λ. είναι από τη Καρδίτσα, που είναι γεμάτη βλαχοχώρια. Απόφοιτη εγχώριου πανεπιστημίου με πτυχίο στις Οικονομικές Επιστήμες, πιστοποιήσεις στα αγγλικά, στους υπολογιστές και ζέση να βγάλει μπόλικο χρήμα, η Ξένια Λ. είχε αποφασίσει να τελειώνει με αυτό που λέμε «τυπικά προσόντα» στα γερμανικά σαν δεύτερη γλώσσα (είχε Proficiency στα αγγλικά), ώστε πλέον να μπορεί να κυνηγήσει τους υψηλούς έως πάρα πολύ υψηλούς στόχους της, που παρακάτω θα περιγράψω. 

Ο αρχικός της εκνευρισμός οφειλόταν σε έναν δικό μου συνάδελφο, που την κρατούσε από τον περασμένο Νοέμβριο σε μια διδακτέα ύλη καθόλου σχετιζόμενη με αυτό που ζητούσε. Μάλιστα, ο τύπος της χρέωνε υπερβολικά (50 ευρώ εξτρά το μήνα) φωτοτυπίες από βιβλία, που ο ίδιος λάμβανε τσάμπα από τους εκδότες. Μου τα έφερε και τα είδα. Όντως ο τύπος, πέρα από απατεώνας ήταν και άσχετος, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά τη διδασκαλία σε ενήλικες. 

Μέσα σε μία εβδομάδα, της τελείωσα όλα τα απαραίτητα αγκάθια της Γραμματικής και πριν λίγες μέρες μπήκαμε σε κείμενα με σημαντικό λεξιλόγιο. Η Ξένια Λ. δεν έχανε και δεν χάνει ευκαιρία να μου δίνει εύσημα για τη δουλειά μου και να μου λέει, πως επιτέλους καταλαβαίνει αυτό που διδάσκεται. Κάτι τέτοια δεν με συγκινούν πλέον, γιατί όχι μόνο ξέρω τη δουλειά μου καλά, αλλά επίσης έχω ακούσει πολλάκις αυτά τα λόγια και τις επευφημίες, ώστε να κρατάω πάντα μικρό καλάθι. Υπάρχουν και άτομα, που καταφεύγουν στη πρακτική της απόδοσης επαίνου είτε για να πετύχουν μια καλύτερη τιμή είτε μερικά εξτρά μαθήματα χωρίς χρέωση πριν τις εξετάσεις.

Όταν παρατήρησα τα προκλητικά εκτεθέντα προσόντα της, φρόντισα με εξαιρετική διακριτικότητα να της πω, πως δεν είναι σωστό να εμφανίζεται έτσι σε επαγγελματικούς, χώρους γιατί ενδεχομένως να δίνει λανθασμένες εντυπώσεις. Η Ξένια Λ. χαμογέλασε πονηρά και απέφυγε να μου απαντήσει. Κατάλαβα, πως ήταν σαν να μου έλεγε «ζηλεύεις ε;». 

Η ιστορία και οι στόχοι της Ξένιας Λ.

 
Η Ξένια Λ. κατάφερε να περάσει όλα τα μαθήματα της σχολής της με ελάχιστο κόπο και με αρκετά καλούς βαθμούς. Οργανώθηκε στη ΔΑΠ-ΝΔΦΚ, κατάφερε να προσεγγίσει διάφορα άτομα στην ιεραρχία και μάλιστα σύναψε και σχέση με ένα σύμβουλο πρώην πρωθυπουργού με καλές σπουδές στα οικονομικά στις ΗΠΑ. Αυτός καθάρισε. Με περηφάνεια μου εκμυστηρεύτηκε, πως τη πτυχιακή της εργασία την έκανε ο ίδιος ο εποπτεύων καθηγητής της χωρίς εκείνη να μπει καν στο κόπο να μελετήσει, να συλλέξει πηγές ή να μπει στη διαδικασία να συγγράψει κάτι δικό της. Μάλιστα, ο εν λόγω σύμβουλος, τη βγάζει έξω, πηγαίνουν σε ακριβά εστιατόρια και εκδρομές μαζί. Της έχει υποσχεθεί, πως μόλις πάρει και το πτυχίο στα γερμανικά, θα μεσολαβήσει να βρει μια αξιοπρεπή δουλειά, πιθανότατα δια της μεθόδου του «παραθύρου» σε κάποια υψηλή δημόσια θέση. Είναι δε και ο μόνος από τους τρεις «ευεργέτες» άντρες που χρησιμοποιεί, ο οποίος γνωρίζει το πραγματικό της επώνυμο και έχει πάει στο σπίτι της.

Η Ξένια Λ. όμως δεν εργάζεται. Ξενυχτάει, πάει βόλτες, ψωνίζει ακριβά πράγματα και κοιμάται μέχρι αργά το μεσημέρι. Ζει επίσης μόνη της σε ένα διαμέρισμα στο Χαλάνδρι. Πώς τα βγάζει πέρα; Ποιος πληρώνει ενοίκια, λογαριασμούς, φαγητό, τροφή κ.λπ.; Υπάρχει κάποιος άλλος, που τα έχει αναλάβει αυτά. Ένας βαθύπλουτος γιάπης γιατρός από την Κηφισιά, γιος αστών αρχιτεκτόνων με παλιά οικογενειακή φιλία με πολιτικόν που έχει θητεύσει στο μακρινό παρελθόν και ως πρόεδρος της Βουλής (σύμφωνα πάντα με όσα λέει). 

Ο τύπος, γύρω στα 40, παντρεμένος με δικηγόρο και δύο παιδιά, έχει φτάσει σε σημείο να θέλει να χωρίσει για να την παντρευτεί. Η γυναίκα του με τη βοήθεια του προαναφερθέντος πολιτικού, όχι μόνο εργάζεται στο δημόσιο, αλλά διατηρεί και το δικηγορικό της γραφείο προφανώς με κάποιον «αόρατο συνεργάτη». Η οικογένειά του γιατρού εξακολουθεί να ασχολείται με εργοληψίες από το δημόσιο. Η πονηρή όμως Ξένια Λ. δεν του έχει πει ούτε το κανονικό της επώνυμο ούτε ποτέ τον έχει καλέσει στο σπίτι της. Την αφήνει πάντα κάπου κοντά στο σπίτι της με το τζιπ του αλλά όχι απέξω.

Υπάρχει όμως και τρίτος. Ναι, είναι ένας κοσμηματοπώλης ή μάλλον ο γιος ενός κοσμηματοπώλη με καλό μαγαζί σε ακριβό προάστιο της Αθήνας, που έχει μανία με τα γυμναστήρια και το σώμα του, αλλά και την εμφάνισή του. Αυτός τα χώνει για δώρα και ταξίδια.

Χτες όμως, ένοιωσα το απόλυτο σοκ! Τη ρώτησα πώς τα καταφέρνει και όχι μόνο μου έδωσε αποστομωτικές απαντήσεις, αλλά και προχώρησε και σε άκρως sleazy περιγραφές. Κατ’ αρχή μου είπε, πως κυκλοφορεί ένα βιβλίο, που προτείνει την εφαρμογή της θεωρίας του Μακιαβέλι στον κόσμο των επιχειρήσεων. Μου είπε, πως το μελετάει συνεχώς βήμα-βήμα και πως το εφαρμόζει και στους τρεις «ευεργέτες» της. Μάλιστα, θεωρεί πως αυτό που κάνει, είναι τελείως φυσιολογικό. Αν κάποιος είναι ψηλός, μου είπε, γίνεται μπασκετμπολίστας. Αφού λοιπόν, γεννήθηκε με αυτά τα προσόντα θα ήταν βλακεία, όπως η ίδια με πάθος λέει, να μην τα χρησιμοποιήσει. 

Στη δε τέχνη του έρωτα, πρέπει να έχει και εκεί μελετήσει πολύ το θέμα. Μου περιέγραψε πώς τρίβει τις θηλές της στη σχισμή του πέους του εκάστοτε «ευεργέτη» της, πως τον ξεκάνει με τα δάχτυλά της πριν καλά-καλά ξεντυθεί. Για τον αρχιτέκτονα μου είπε πως μια βραδιά τον παρέλυσε κάνοντάς τον να τελειώσει πέντε φορές. Πονούσαν τα πόδια του και δεν μπορούσε να σηκωθεί την άλλη μέρα από το κρεβάτι του. 

Τώρα γιατί όλα αυτά μου τα εκμυστηρεύτηκε; Δεν είναι η πρώτη φορά, που ένας δάσκαλος η μία δασκάλα λειτουργεί και ως ψυχολόγος και σύμβουλος. Όπως επίσης και σαν μία πρόθυμη ακροάτρια, που δέχεται τις μύχιες σκέψεις και τους προβληματισμούς της κάθε γυναίκας (ειδικά αν ο διδάσκων είναι διδάσκουσα). Αν μάλιστα η δασκάλα βγάζει προς τα έξω και μια «μητρική φιγούρα» όπως εγώ ας πούμε, τότε είναι πλέον πιο εύκολο να λειτουργήσει έτσι. Ναι, έχω γίνει αποδέκτης στο παρελθόν πολλών τέτοιων περιστατικών, αλλά ποτέ μα ποτέ, δεν μου έχει τύχει κάτι τέτοιο σε αυτό το βαθμό.

Έχοντας απαλλάξει τον εαυτό μου από την αρρωστημένη χριστιανική ηθική, είμαι σε θέση να δικαιολογήσω απόλυτα τέτοιες συμπεριφορές και σχέδια. Η φτιαξιά μου είναι τέτοια βέβαια, που με κρατά μακριά από το να τις επιβραβεύσω και να τις θαυμάσω. Στη δική μου τη περίπτωση, ερωτεύτηκα τον άντρα που παντρεύτηκα και είμαι πολύ ευτυχισμένη που έχω δύο παιδιά μαζί του και γερνάμε παρέα, ο ένας δίπλα στον άλλον. Μπορώ όμως να κατανοήσω πλάσματα σαν την Ξένια Λ. και να αιτιολογήσω τις πρακτικές που χρησιμοποιούν. 

Στη ζωή δεν υπάρχει σωστό ή λάθος. Υπάρχει τι μου ταιριάζει, τι με εκφράζει, τι με κάνει να νοιώθω καλά. Αφού λοιπόν αυτά που κάνει η Ξένια Λ. την εκφράζουν και την κάνουν να νοιώθει καλά, η οποιαδήποτε γνώμη δική μου ή κάποιου άλλου μάλλον περιττεύει. Ενδιαφέρον όμως έχει, πώς ο μακιαβελισμός μπορεί να γίνει τρόπος ζωής.


Συμπεράσματα
Αν κάτι δεν κάτσει στραβά στη ζωή της, η Ξένια Λ. θα έχει μια λαμπρή καριέρα και σταδιοδρομία. Θα πετύχει πράγματα, που άλλοι βλέπουν μόνο στον ύπνο τους. Εντάξει, η φύση την προίκισε πλουσιοπάροχα, αλλά σε γενικές γραμμές, τον έχει το Μακιαβέλι για τα καλά μέσα της.

Ο Νικολό Μακιαβέλιήταν διάσημος ιταλός συγγραφέας, ιστορικός και πολιτικός των χρόνων της Αναγέννησης.
Υπήρξε και εξακολουθεί και μέχρι σήμερα
να είναι ένα από τα αμφιλεγόμενα
πρόσωπα της Ιστορίας.
Άλλων κινεί τον θαυμασμό
κι άλλων την κατακραυγή.
Θεωρείται ως ο θεωρητικός της καταχθόνιας μηχανορραφίας και κυνικότητας,
αρνητής της πολιτικής ηθικής
και απολογητής της δολοπλοκίας.
Από το όνομά του έχει προέλθει
ο όρος «μακιαβελισμός»
σε όλες τις ευρωπαϊκές γλώσσες.

Κατερίνα ΠερράκηΑποστολίδου

freeinquiry.gr

Δημοσίευση σχολίου