Αν περνάτε ώρες μπροστά σε υπολογιστή, μετά σε smartphone ή tablet και κλείνετε την μέρα σας βλέποντας τηλεόραση πριν κοιμηθείτε, είναι πολύ πιθανόν να αντιμετωπίζεται ψηφιακή κόπωση των ματιών.


Αυτή η πάθηση, η ψηφιακή κόπωση των ματιών, έχει συμπτώματα όπως ξηρά ή/και ερεθισμένα μάτια, θολή όραση, κουρασμένα μάτια, πόνους σε αυχένα και πλάτη και πονοκεφάλους.
Σύμφωνα με έρευνα το 65% των Αμερικανών πάσχουν από ψηφιακή κόπωση των ματιών. «Τα ανθρώπινα μάτια δεν έχουν σχεδιαστεί για να περνούν 10 και 12 ώρες την ημέρα κοιτάζοντας κάτι από τόσο κοντά» λέει η Dr. Jessi Lee του Park Slope Eye στο αμερικανικό δίκτυο CBS.
Η έρευνα, που έγινε σε 10.000 ενηλίκους, έδειξε πως ένας στους 10, που έχει συμπτώματα της πάθησης, χρησιμοποιεί συχνά και ταυτόχρονα δύο ή περισσότερες συσκευές με οθόνη.
Το 96% των ερωτηθέντων απάντησαν πως ξοδεύουν δύο ή και περισσότερες ώρες καθημερινά μπροστά από διάφορες οθόνες. Οι ενήλικες ηλικίας κάτω των 30 ετών αντιμετωπίζουν τα υψηλότερα ποσοστά ψηφιακής καταπόνησης των ματιών, με το 73% εξ αυτών να έχει τα συμπτώματα.
Οι γυναίκες είναι πιο πιθανό από τους άνδρες να χρησιμοποιούν πολλαπλές συσκευές ταυτόχρονα και είναι πιο πιθανό να αναφέρουν πόνους σε πλάτη και αυχένα.
Η Αμερικανική Ακαδημία Οφθαλμολογίας συμβουλεύει: Καθίστε σε απόσταση περίπου 63 εκατοστών μακριά από την οθόνη του υπολογιστή και τοποθετήσετε την οθόνη με τέτοιο τρόπο ώστε το βλέμμα των ματιών σας είναι ελαφρώς προς τα κάτω.
Μειώστε το έντονο φως από την οθόνη με επαρκή φωτισμό του χώρου και χρησιμοποιήστε ένα φίλτρο οθόνης, αν χρειαστεί. Χρησιμοποιήστε τεχνητά δάκρυα για να ανανεώσετε τα μάτια σας όταν τα αισθάνεστε ξηρά. Κάντε τακτικά διαλείμματα από την εργασία σας, σηκωθείτε από τον υπολογιστή και ρίξτε το βλέμμα σας κάπου μακριά και προσπαθήστε να κοιμάστε αρκετά και σωστά τη νύχτα.

Η Dr. Lee προτείνει πως: «Για κάθε 20 λεπτά που εργάζεστε μπροστά σε μια οθόνη, κάντε ένα διάλειμμα 20 δευτερολέπτων και εστιάστε το βλέμμα σας σε κάτι που είναι σε απόσταση τουλάχιστον 5 μέτρων μακριά.»

Πηγή:life2day.gr
Αντιδράσεις:

Δημοσίευση σχολίου